Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Buduję dom - parter i poddasze użytkowe. Jestem na etapie planowania wykonania sufitu w poddaszu użytkowym. Częśc dachu jest jednak tak zaplanowana, że łączy się pod kątem ze ścianami w pokojach na poddaszu. Przewertowałem wszystkie posiadane egzemplarze Muratora i nie znalazłem nigdzie informacji jak najlepiej wykonać ocieplenie poddasza z krokwiami na których leży folia paroprzepuszczalna i dachówka. Najbardziej interesuje mnie jeden "szczegół" a mianowicie jak poprawnie ułożyć folie izolacyjną na połaczeniu płyt gipsowo-kartonowych sufitu (skośnej części)z pionową ścianą na której jest położony tynk cementowo-wapienny i gładź gipsowa. Czy wiwijać folie na murłatęczy może uciąć ją na styku sufit ściana i się o nic nie martwić?.

Zastanawiam się również, czy ocieplać wełną całe poddasze (aż do szczytu dachu), czy też tylko te elementy poddasza, które bezpośrednio będą tworzyły sufit?.

 

Pozdrawiam - Leszek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/1040-folia-izolacyjna-na-styku-%C5%9Bciany-i-sko%C5%9Bnego-sufitu-z-p%C5%82yt-gk/
Udostępnij na innych stronach

Ocieplaj tylko te elementy ktora stykaja sie z przestrzenia ogrzewana.

Folie zrobilbym tak jak proponujesz. Murlata jest cofnieta wzgledem sciany wiec pewnie jeszcze do folii "czegos" dolozysz.

Ja też dumałem, aż w końcu stwierdziłem, że stryszek wykorzystam z jednej strony domu na czyszczenie komina (kominiarz widział i się zgodził, więc nie muszę robić stopni kominowych na dachu i tym podobnych gadżetów) i graciarnię, a z drugiej powiększa mi to garderobę, gdzie muszę dać drabinkę. Będę miał więcej do ogrzania, ale ładne deski na suficie, które będą podłogą stryszku i duuuużą garderobę.

On 2002-03-22 14:49, pitbull wrote:

Ocieplaj tylko te elementy ktora stykaja sie z przestrzenia ogrzewana.

Folie zrobilbym tak jak proponujesz. Murlata jest cofnieta wzgledem sciany wiec pewnie jeszcze do folii "czegos" dolozysz.

 

Kolego Pitbull

 

Czy uważasz, że ocieplenie poddasza, aż pod szczyt jest niecelowe. Moim zdaniem takie pełne ocieplenie poddasza poprawi to ciepłotę budynku i pozwoli w bardziej komfortowy sposób od czasu do czasu korzystać ze strychu zimą (wysokość strychu to ok 2-3,5m).

Odnośnie komentarza do folii to wywijać ją na murłatę czy ucinać na równo ze stykiem ściana / sufit?

Co sądzicie o położeniu 25cm wełny w trzech naprzemiennych warstwach 5/15/5cm licząc od góry.

 

[ Ta Wiadomość była edytowana przez: Lechu dnia 2002-03-25 13:56 ]

 

[ Ta Wiadomość była edytowana przez: lechu dnia 2002-03-25 16:40 ]

I tu dobre pytanie czy ocieplać do samej kalenicy czy też po jętkach?. Przy założeniu że stryszek nie będzie użytkowany ze względu na małą przestrzeń około 1,2 m.

 

Piotr

Lechu,

Ocieplenie poddasza jesli bedzie wykorzystywane w zmienie jest celowe ale pamietaj ze troche zmniejszy ci wysokosc. Jesli nie bedziesz wykorzystywal tej przestrzeni to lepiej ocieplic po jetkach. Jesli bedziesz tylko sporadycznie wykorzystywal jako magazynek to tez lepiej po jetkach (wyjdzie mniej materialu). Pamietaj ze ta przestrzen tez powinienes zwentylowac, wiec nie wiedze potrzeby jej ocieplania (ale jak chcesz to nie widze przeszkod)

Folie wywijac na murlate i mocowac zszywkami

Polozenie welny mijankowo jest bardzo dobre, ale wystarczylyby 2 warstwy (pamietaj ze po welnie nie mozesz chodzic). Z tego wynika ze ocieplenie musisz zmiescic miedzy jetkami i od spodu jetek.

 

Lechu, jeżeli się pytasz, to znaczy, że chcesz poznać nasze opinie. Chociaż, jak się okazuje, masz wyrobione zdanie na temat sposobu ocieplania.

Ja zrobiłbym tak jak proponuje Pitbull-tzn.ocieplenie w płaszczyźnie sufitu poddasza, a nie w płaszczyźnie połaci dachowej. Folię paroizolacyjną, zakończyłbym na styku sufit ściana murowana. Jeżeli na krokwiach zastosowana jest folia o wysokiej paroprzepuszczalności, to paroizolację dałbym tylko w pomieszczeniach mokrych(pralnia, łazienka).

To co sobie ocieplasz, a co nie to Twoja sprawa Leszku. Zrobisz jak Ci będzie lepiej. Natomiast co do folii na styku, to moim zdaniem (i tak też zrobiłem u siebie), lepiej jest ją wywinąć na płytęm, a potem obciąć i zaszpachlować. Wówczas cała spodnia strona płyty g-k jest otoczona folią i myślę, że w takiej sytuacji nie będzie się wilgoć skraplała pomiędzy płytą, a wełną. Nie wiem tylko co robisz najpierw, płyty czy tynki c-w? Ja najpierw zrobiłem płyty na skosach wywijając folię na wierzch, a potem otynkowałem zwykłym tynkiem cementowo-wapiennych i obciąłem wystające fragmenty folii.

Serdecznie dziękuje wszystkim za rady. Jesteście wspaniali że znajdujecie czas na pomoc budującym po raz pierwszy własny dom!.

 

Przy okazji chciałbym się spytać co sądzicie o pozostawieniu poddasza użytkowego z płytami GK na zimę w nieogrzewanym domu(to w przypadku gdyby nie starczyło kasy do zakończenia prac wykończeniowych w tym roku)?

 

Pozdrawiam Leszek

Bezpieczniej było by, aby w takiej sytuacji nie szpachlować połączeń między płytami. Szpachlowanie wykonać dopiero po doprowadzeniu wilgotności płyt do wartości zbliżonej do tej, która będzie w czasie eksploatacji.

Reasumując,

 

Pozostawienie płyt GK podwieszonych do stropu i nie połączonych ze sobą na okres całej zimy w nieogrzewanym pomieszczeniu nie powinno przysporzyć mi żadnych kłopotów.

 

Czy dobrze myślę?

 

Leszek

Czy słusznie postąpie, jeśli pomiędzy krokwie ułoże wełnę (20cm)potem przyczepię do spodu krokwii folie paroizolacyjną, następnie wykonam ruszt metalowy pod płyty gipsowe (5cm) od krokwi) i dam ocieple pomiędzy elementami rusztu? Intertesuje mnie, czy takie ułożenie 5cm wełny i folii nie spowoduje gromadzenia się w wilgoci pochodzącej z pomieszczenia w wełnie . Zależy mi na tym, aby płyty gipsowe stykały się z wełną z powodów akustycznych.

 

Lechu

Jakie masz wysokie krokwie? 20cm?

Ja bym folie dal po g.-k., ale Pan W. Nitka wypowiedzial sie gdziesik tutaj ze folie by dal pomiedzy ociepleniem (ciekaw jestem uzasadniania), inni odaja zeby jej w ogole nie dawac.

Osobiscie bym dal po plycie g.-k.

Krokwie mam 17 cm, ale dołożyłem jeszcze od spodu 5cm belki drewnianej w miejscach gdzie dach "wchodzi" w pokoje, dlatego krokiew jest trochę grubsza.

 

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, czy ułożenie folii paroizolacyjnej pomiędzy wełnę w proporcji dachówka/folia paroprzepuszczalna/20cm wełna/folia paroizolacyjna/5cm wełna/płyta gipsowa jest słuszne czy też nie. Zależy mi na tym, aby płyty gipsowe stykały się bezpośrednio z wełną z powodów akustycznych.

 

Pomóżcie mi - Leszek

 

Chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie jak w tytule wątku, bo nigdzie jej nie znalazłem, tzn. jak powinno wyglądać połączenie skośnego dachu ocieplonego wełną, folią i płytami g-k z pionowymi ścianami i ścianką na której leży murłata? Czy tynkować ściankę kolankową medodą tradycyjną czy obłożyć płytami, jak? Co z murłatą?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...