Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

O wentylacji - co i po co, wzdłuż i w poprzek!


Recommended Posts

"A jakby sufit (kartongipsy) wytynkowac jakims nieprzepuszczalnym ustrojstwem?

(oczywiscie folia i tak..) "

Myślisz Adam, że te folie aluminiowe z Icopala (http://www.icopal.pl/index.php?page=alumx2) albo system Isover`a (http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=192&parent=182&level=4) to dobre rozwiązania?

 

I jeszcze jedno - jak uszczelnić ścianę kolankową folią. Na ściany kolankowe (nie tynkowałem ich) chcę przykleić płyty GK. Chiciałbym zachować ciągłość paroizolacji i "płynnie" z połaci dachu prześć z folią na ścianę - pod płytę. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ten icopal mi się podoba.

Jego cena (nie znam) pewnie może mi się nie spodobać...

 

Jak się kto przyłoży to zrobi chyba z tego taki wspominany, szczelny garnek.

Kwestia staranności łączenia bo samo z siebie wygląda na szczelne.

 

No, i żeby tego potem jaki kornik elektryczny, hydrauliczny czy taki od gipsów nie podziabał...

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A jakby sufit (kartongipsy) wytynkowac jakims nieprzepuszczalnym ustrojstwem?

(oczywiscie folia i tak..) "

Myślisz Adam, że te folie aluminiowe z Icopala (http://www.icopal.pl/index.php?page=alumx2) albo system Isover`a (http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=192&parent=182&level=4) to dobre rozwiązania?

 

I jeszcze jedno - jak uszczelnić ścianę kolankową folią. Na ściany kolankowe (nie tynkowałem ich) chcę przykleić płyty GK. Chiciałbym zachować ciągłość paroizolacji i "płynnie" z połaci dachu prześć z folią na ścianę - pod płytę. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić?

 

http://www.icmarket.pl/icopal-alumx-aluminiowa-paroizolacja-szybka-bariera-p-19414.html

 

Nie jest aż taka droga ta folia. Ciekawe na ile jest to skuteczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie a co myślisz o tym rozwiązaniu?

 

http://www.isover.pl/_files/Press/ulotkaA4_system_VARIO_1.pdf

 

Inteligentna :) paroizolacja: zimą opór dyfuzyjny Sd=5m latem Sd=0,3m. Pozwala latem odparować wilgoci co się skumulowała zimą. Dla porównania:

 

- Icopal ma Sd=1500m przez cały rok.

- Cena icopala to 2,33 za m2, tego wynalazku ponad 10 zł za m2.

 

Czy przy wentylacji mechanicznej nie będzie bardziej korzystne maksymalne zabezpieczenie (duże Sd) przed wilgocią i usuwanie jest przez rekuperator? Więźba też wydaje mi się nie ucierpi, wszak jest nad krokwiami folia wstępnego krycia o wysokim współczynniku paroprzepuszczalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inteligentna :) paroizolacja: zimą opór dyfuzyjny Sd=5m latem Sd=0,3m. Pozwala latem odparować wilgoci co się skumulowała zimą.

Z innego miejsca na ten temat :

Najważniejszym elementem systemu ISOVER Vario jest aktywnie oddychająca, wytrzymała na rozerwanie, powłoka paroizolacyjna ISOVER Vario KM Duplex. To właśnie - ona - niczym obdarzona sztuczną inteligencją – potrafi "wyczuwać" zmieniające się warunki atmosferyczne oraz pory roku - i uwzględniając ich specyfikę - adekwatnie reagować i regulować przepływ wilgoci.

 

I tak w okresie zimowym ISOVER Vario KM Duplex powstrzymuje przenikanie wilgoci do warstw dachu. Natomiast latem ISOVER Vario KM Duplex pozwala na odprowadzenie z konstrukcji wilgoci, która wskutek oddziaływania ciepła może swobodnie przedostać się do atmosfery.

IMHO, zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe. Na jakiej podstawie je wyczuwa ?

Z pewnością nie temperatury, bo ta jest w dobrze ocieplonym domu praktycznie stała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mówi ulotka:

 

Wskutek promieniowania słonecznego i oddziaływania ciepła w okresie letnim, wilgoc zmagazynowana w drewnie oraz w materiale izolacyjnym wydostaje sie na zewnatrz w postaci pary wodnej. Membrana staje sie paroprzepuszczalna, a opór dyfuzyjny maleje (do poziomu sd = 0,3m). Dzieki spadkowi cisnienia para wodna uchodzi z konstrukcji do wnetrza budynku, zapewniajac jej wysuszenie.

 

Mam jeszcze inną obawę: co będzie jak się ta membrana uszkodzi lub zajdą jakieś inne niekorzystne zjawiska i będzie przez cały rok paroprzepuszczalna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie male pytanko.Czy okap kuchenny podlacza sie do instalacji wywiewnej z rekuperatorem? rezygnujemy z komina a coś trza z tym zrobić.Jak jest najlepiej, podpiąć sie ,czy puścic to niezaleznym kanałem w atmosfere.dom jest w fazie budowy wiec mozna jeszcze wszystko zrobić.z gory dzieki za odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc_gość
U mnie okap kuchenny będzie pracował w trybie pochłaniacza, ale okap nie będzie podłączony na sztywno z wentylacją. Po prostu struga powietrza z okapu będzie nakierowana w kierunku anemostatu wywiewnego i tyle - tak to sobie obmyśliłem :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O okapach - podłączać czy nie - to było tu w stu miejscach.

Można i tak i tak.

To zależy od tego - co kto lubi.

W obu przypadkach będzie działać.

No, chyba, że ktoś to popsuje i zrobi wyrzut z okapu za okno! :lol:

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze mam pytanie co do tych rur antybakteryjnych (do GWC). Pisał pan Adam, że to ściema, bo powietrze płynie środkiem kanału, a przy ściankach prędkość jest praktycznie zerowa z uwagi na lepkość każdego płynu... Racja!

Ale wydaje mi się, iż nie chodzi tu o oczyszczanie samego powietrza!

Czy taka budowa tych rur nie miała likwidować (czy minimalizować) powstawania grzybów, pleśni itp właśnie na ściankach? Przecież gdy grunt ma 8-10st (zakładam że rura niewiele więcej) i wleci tam w lecie powietrze +25-30st to powstanie masa wody/wilgoci... I warunki do grzyba świetne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to teraz mnie pan zaskoczył tymi informacjami podważając w moich oczach swoje kompetencje.

Jak wleci -25st to jest powietrze suchutkie i jest ok. Nie pisałem o tym bo wtedy nie ma problmu.

 

Ale też nie napisałem że rura ma +25st (możliwe?) tylko że powietrze wlatujące ma +25st a rura koło +10st (nawet na +12st będzie się skraplać)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ile potrzebują???

 

Jakoś nie mogę uwierzyć że te rury antybakteryjne są kompletnie robione bez przyczyny.

Klima w aucie daje 3-5st, fakt działa chwilowo i potem ma ciepełko do wilgoci. Ale chyba to samo będzie się działo chociaż w pewnej części GWC (początek, a bardziej nawet koniec).

 

Ale ok. Jak twierdzisz (jeśli mogę przez "ty" bo łatwiej) że grzyba nie będzie - no to jestem skłonny ci uwierzyć :).

Szczególne patrząc przez pryzmat wszystkich informacji jakie tu zamieściłeś (za co i ja dziękuję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurowca nie poważam, bo dla mnie jest zbyt "przeponowym" wymiennikiem - z całym bagażem kłopotów tej przepony.

Robię co mogę, żeby go uniknąć, ale czasem się nie da. Generalnie - dobrze zrobiony działa poprawnie.

Praktycznie, w każdym GWC panują nad wyraz zmienne warunki bardzo mało sprzyjające mikremu życiu.

Jak jest woda - to nie ma ciepła i naabarot!

A do tego ciemno, że niebieskiego koloru wcale nie widać! :lol: :lol: :lol:

No, to jak tam żyć?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam prośbę o namiary na osobę z uprawnieniami; która by mi zrobiła projekt instalacji wentylacji mechanicznej z reku. Chodzi o to; że buduję wg. projektu gotowego; ale zachciało mi się zmian; no i wentylacji mechanicznej. Zrezygnowałem z budowy niepotrzebnych kominów; w stropie zostawiłem otwory pod przejścia z kanałami itp. Jeżeli cena materiałów będzie atrakcyjna; to będę wszystko robił sam; więc dla świętego spokoju i odbioru kominiarskiego szukam klepniętego projektu.

O efektach napiszę wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dziś z fachowcem od wentylacji w dużych obiektach i mówi mi coś takiego - że łazienki należałoby zrobić na osobnym kanale - osobno od reku - po prostu wyciąg.

 

Ja na to że straty spore bo przecież łazienki to bedzie połowa wywiewu z domu która nie trafi na reku.

 

Podobno takie przepisy - SANEPID itp. W dużych obiektach w sumie może i tak być. Po trochę on ma rację - powietrze z łazienki to najbrudniejsze i do tego może być minimalnie zanieczyszczone biologicznie. Temat jeszcze z nim wyjaśnie może oni tam obrotowe reku stosują.

 

Sam raczej tego nie będę wprowadzał ale chyba odpuszcze sobie wszelkie reku z odzyskiem wilgoci - tylko pełna szczelność między wlotem i wylotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...