Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

"A jakby sufit (kartongipsy) wytynkowac jakims nieprzepuszczalnym ustrojstwem?

(oczywiscie folia i tak..) "

Myślisz Adam, że te folie aluminiowe z Icopala (http://www.icopal.pl/index.php?page=alumx2) albo system Isover`a (http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=192&parent=182&level=4) to dobre rozwiązania?

 

I jeszcze jedno - jak uszczelnić ścianę kolankową folią. Na ściany kolankowe (nie tynkowałem ich) chcę przykleić płyty GK. Chiciałbym zachować ciągłość paroizolacji i "płynnie" z połaci dachu prześć z folią na ścianę - pod płytę. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić?

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ten icopal mi się podoba.

Jego cena (nie znam) pewnie może mi się nie spodobać...

 

Jak się kto przyłoży to zrobi chyba z tego taki wspominany, szczelny garnek.

Kwestia staranności łączenia bo samo z siebie wygląda na szczelne.

 

No, i żeby tego potem jaki kornik elektryczny, hydrauliczny czy taki od gipsów nie podziabał...

Adam M.

"A jakby sufit (kartongipsy) wytynkowac jakims nieprzepuszczalnym ustrojstwem?

(oczywiscie folia i tak..) "

Myślisz Adam, że te folie aluminiowe z Icopala (http://www.icopal.pl/index.php?page=alumx2) albo system Isover`a (http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=192&parent=182&level=4) to dobre rozwiązania?

 

I jeszcze jedno - jak uszczelnić ścianę kolankową folią. Na ściany kolankowe (nie tynkowałem ich) chcę przykleić płyty GK. Chiciałbym zachować ciągłość paroizolacji i "płynnie" z połaci dachu prześć z folią na ścianę - pod płytę. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić?

 

http://www.icmarket.pl/icopal-alumx-aluminiowa-paroizolacja-szybka-bariera-p-19414.html

 

Nie jest aż taka droga ta folia. Ciekawe na ile jest to skuteczne?

Z tego co widać to jest to "ścianka garnka z metra".

Metal i włóknina nawoskowana wzmocnione szmatą.

Jak się połączeń nie spiepszy to będzie szczelne.

Adam M.

Adamie a co myślisz o tym rozwiązaniu?

 

http://www.isover.pl/_files/Press/ulotkaA4_system_VARIO_1.pdf

 

Inteligentna :) paroizolacja: zimą opór dyfuzyjny Sd=5m latem Sd=0,3m. Pozwala latem odparować wilgoci co się skumulowała zimą. Dla porównania:

 

- Icopal ma Sd=1500m przez cały rok.

- Cena icopala to 2,33 za m2, tego wynalazku ponad 10 zł za m2.

 

Czy przy wentylacji mechanicznej nie będzie bardziej korzystne maksymalne zabezpieczenie (duże Sd) przed wilgocią i usuwanie jest przez rekuperator? Więźba też wydaje mi się nie ucierpi, wszak jest nad krokwiami folia wstępnego krycia o wysokim współczynniku paroprzepuszczalności.

Inteligentna :) paroizolacja: zimą opór dyfuzyjny Sd=5m latem Sd=0,3m. Pozwala latem odparować wilgoci co się skumulowała zimą.

Z innego miejsca na ten temat :

Najważniejszym elementem systemu ISOVER Vario jest aktywnie oddychająca, wytrzymała na rozerwanie, powłoka paroizolacyjna ISOVER Vario KM Duplex. To właśnie - ona - niczym obdarzona sztuczną inteligencją – potrafi "wyczuwać" zmieniające się warunki atmosferyczne oraz pory roku - i uwzględniając ich specyfikę - adekwatnie reagować i regulować przepływ wilgoci.

 

I tak w okresie zimowym ISOVER Vario KM Duplex powstrzymuje przenikanie wilgoci do warstw dachu. Natomiast latem ISOVER Vario KM Duplex pozwala na odprowadzenie z konstrukcji wilgoci, która wskutek oddziaływania ciepła może swobodnie przedostać się do atmosfery.

IMHO, zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe. Na jakiej podstawie je wyczuwa ?

Z pewnością nie temperatury, bo ta jest w dobrze ocieplonym domu praktycznie stała.

Tak mówi ulotka:

 

Wskutek promieniowania słonecznego i oddziaływania ciepła w okresie letnim, wilgoc zmagazynowana w drewnie oraz w materiale izolacyjnym wydostaje sie na zewnatrz w postaci pary wodnej. Membrana staje sie paroprzepuszczalna, a opór dyfuzyjny maleje (do poziomu sd = 0,3m). Dzieki spadkowi cisnienia para wodna uchodzi z konstrukcji do wnetrza budynku, zapewniajac jej wysuszenie.

 

Mam jeszcze inną obawę: co będzie jak się ta membrana uszkodzi lub zajdą jakieś inne niekorzystne zjawiska i będzie przez cały rok paroprzepuszczalna??

mam takie male pytanko.Czy okap kuchenny podlacza sie do instalacji wywiewnej z rekuperatorem? rezygnujemy z komina a coś trza z tym zrobić.Jak jest najlepiej, podpiąć sie ,czy puścic to niezaleznym kanałem w atmosfere.dom jest w fazie budowy wiec mozna jeszcze wszystko zrobić.z gory dzieki za odp.
Gość Gosc_gość
U mnie okap kuchenny będzie pracował w trybie pochłaniacza, ale okap nie będzie podłączony na sztywno z wentylacją. Po prostu struga powietrza z okapu będzie nakierowana w kierunku anemostatu wywiewnego i tyle - tak to sobie obmyśliłem :roll:

O okapach - podłączać czy nie - to było tu w stu miejscach.

Można i tak i tak.

To zależy od tego - co kto lubi.

W obu przypadkach będzie działać.

No, chyba, że ktoś to popsuje i zrobi wyrzut z okapu za okno! :lol:

Adam M.

A ja jeszcze mam pytanie co do tych rur antybakteryjnych (do GWC). Pisał pan Adam, że to ściema, bo powietrze płynie środkiem kanału, a przy ściankach prędkość jest praktycznie zerowa z uwagi na lepkość każdego płynu... Racja!

Ale wydaje mi się, iż nie chodzi tu o oczyszczanie samego powietrza!

Czy taka budowa tych rur nie miała likwidować (czy minimalizować) powstawania grzybów, pleśni itp właśnie na ściankach? Przecież gdy grunt ma 8-10st (zakładam że rura niewiele więcej) i wleci tam w lecie powietrze +25-30st to powstanie masa wody/wilgoci... I warunki do grzyba świetne....

Jak kiedy...

A jak wleci tak -25stC? To też?

Przy tym...

Jak na ściance jest te +25 - to ten rurowy GWC jest do... czego? :lol: :lol: :lol:

Adam M.

Nie no to teraz mnie pan zaskoczył tymi informacjami podważając w moich oczach swoje kompetencje.

Jak wleci -25st to jest powietrze suchutkie i jest ok. Nie pisałem o tym bo wtedy nie ma problmu.

 

Ale też nie napisałem że rura ma +25st (możliwe?) tylko że powietrze wlatujące ma +25st a rura koło +10st (nawet na +12st będzie się skraplać)...

No to ile potrzebują???

 

Jakoś nie mogę uwierzyć że te rury antybakteryjne są kompletnie robione bez przyczyny.

Klima w aucie daje 3-5st, fakt działa chwilowo i potem ma ciepełko do wilgoci. Ale chyba to samo będzie się działo chociaż w pewnej części GWC (początek, a bardziej nawet koniec).

 

Ale ok. Jak twierdzisz (jeśli mogę przez "ty" bo łatwiej) że grzyba nie będzie - no to jestem skłonny ci uwierzyć :).

Szczególne patrząc przez pryzmat wszystkich informacji jakie tu zamieściłeś (za co i ja dziękuję).

Rurowca nie poważam, bo dla mnie jest zbyt "przeponowym" wymiennikiem - z całym bagażem kłopotów tej przepony.

Robię co mogę, żeby go uniknąć, ale czasem się nie da. Generalnie - dobrze zrobiony działa poprawnie.

Praktycznie, w każdym GWC panują nad wyraz zmienne warunki bardzo mało sprzyjające mikremu życiu.

Jak jest woda - to nie ma ciepła i naabarot!

A do tego ciemno, że niebieskiego koloru wcale nie widać! :lol: :lol: :lol:

No, to jak tam żyć?

 

Adam M.

Witam

mam prośbę o namiary na osobę z uprawnieniami; która by mi zrobiła projekt instalacji wentylacji mechanicznej z reku. Chodzi o to; że buduję wg. projektu gotowego; ale zachciało mi się zmian; no i wentylacji mechanicznej. Zrezygnowałem z budowy niepotrzebnych kominów; w stropie zostawiłem otwory pod przejścia z kanałami itp. Jeżeli cena materiałów będzie atrakcyjna; to będę wszystko robił sam; więc dla świętego spokoju i odbioru kominiarskiego szukam klepniętego projektu.

O efektach napiszę wkrótce.

Rozmawiałem dziś z fachowcem od wentylacji w dużych obiektach i mówi mi coś takiego - że łazienki należałoby zrobić na osobnym kanale - osobno od reku - po prostu wyciąg.

 

Ja na to że straty spore bo przecież łazienki to bedzie połowa wywiewu z domu która nie trafi na reku.

 

Podobno takie przepisy - SANEPID itp. W dużych obiektach w sumie może i tak być. Po trochę on ma rację - powietrze z łazienki to najbrudniejsze i do tego może być minimalnie zanieczyszczone biologicznie. Temat jeszcze z nim wyjaśnie może oni tam obrotowe reku stosują.

 

Sam raczej tego nie będę wprowadzał ale chyba odpuszcze sobie wszelkie reku z odzyskiem wilgoci - tylko pełna szczelność między wlotem i wylotem.

Rozmawiałem dziś z fachowcem od wentylacji w dużych obiektach i mówi mi coś takiego - że łazienki należałoby zrobić na osobnym kanale - osobno od reku - po prostu wyciąg.

 

:o :o :o :o :o :o :o :o

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...