Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

są normy, które mówią o tym jak powinien być zaizolowany odcinek od czerpni i wyrzutni do reku i jeżeli zastosujesz się do tych norm to "problem" o którym piszesz nie wystąpi...
  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pytanie plusfoto o czerpnię letnią i zimową skojarzyło mi się, nie wiedzieć czemu, z kolektorem powietrznym z puszek (hasło "solar air heater" na youtube).

Ciekawe jak by się coś takiego sprawdziło jako czerpnia zimowa (w instalacjach pozbawionych GWC)?

Edytowane przez pawelpiwowarczyk

Co do ociellenia rur na trasie czerpnia/reku/wyrzutnia to żeby sie zmieścić w nf40 to trzeba dać minimalnie 10cm ocieplenia.

 

Tylko tak się teraz zastanawism czy czy to w sumie ma być 10 czy po 10cm z każdej strony czyli w sumie 20cm?

Co do ociellenia rur na trasie czerpnia/reku/wyrzutnia to żeby sie zmieścić w nf40 to trzeba dać minimalnie 10cm ocieplenia.

 

Tylko tak się teraz zastanawism czy czy to w sumie ma być 10 czy po 10cm z każdej strony czyli w sumie 20cm?

 

cały Twój post to jakieś niesamowite rewelacje...

skąd ten świetny pomysł, że docieplenie rur zapewnia uzyskanie domu o parametrach NF 40 ? litości....

a co do rozważań nad tym czy docieplenie rury 10 cm warstwą to 10 cm czy 20 to przemyśl to jeszcze raz i wyciągnij wnioski i koniecznie podziel się przemyśleniami....

Sławek pedronxowi chodzi o spełnienie warunku dla NF40 a tam takowy jest kanały mają być docieplone minimum 10cm. Jak zrobisz inaczej to pożegnasz się z dofinansowaniem.

Generalnie od czerpni do reku jak najkrocej

 

Owszem, długie kanały to niepotrzebne opory, ale proponowałbym nie przesadzać z super krótkimi odcinkami od czerpni do reku.

Trzeba pamiętać, że w zimie, przy dużych mrozach, mała odległość od czerpni będzie przyczyną dodatkowego wychładzania się reku.

W skrajnych przypadkach może doprowadzić do nieprawidłowego działania automatyki przeciwzamrożeniowej.

Automatyka jest konstruowana przy założeniu, że jak spowalniamy wentylator nawiewny [ albo go zatrzymamy] to nie ma napływu zimnego powietrza.

Niestety, co łatwo sobie wyobrazić, przy solidnym mrozie i krótkim kanale od czerpni, niska temperatura "włazi" nawet przy całkiem wyłączonym

wentylatorze nawiewnym i automatyka głupieje.

cały Twój post to jakieś niesamowite rewelacje...

skąd ten świetny pomysł, że docieplenie rur zapewnia uzyskanie domu o parametrach NF 40 ? litości....

a co do rozważań nad tym czy docieplenie rury 10 cm warstwą to 10 cm czy 20 to przemyśl to jeszcze raz i wyciągnij wnioski i koniecznie podziel się przemyśleniami....

 

Po jaki ch....j zabierasz głos?

Czytałem te normy NF 15 i NF 40 i powiem tyle super że są dotacje a czy ktoś kto to pisał - wymagania policzył jakie będą koszty wykonania takiej instalacji według tych norm?
Generalnie od czerpni do reku jak najkrocej

 

Owszem, długie kanały to niepotrzebne opory, ale proponowałbym nie przesadzać z super krótkimi odcinkami od czerpni do reku.

Trzeba pamiętać, że w zimie, przy dużych mrozach, mała odległość od czerpni będzie przyczyną dodatkowego wychładzania się reku.

W skrajnych przypadkach może doprowadzić do nieprawidłowego działania automatyki przeciwzamrożeniowej.

Automatyka jest konstruowana przy założeniu, że jak spowalniamy wentylator nawiewny [ albo go zatrzymamy] to nie ma napływu zimnego powietrza.

Niestety, co łatwo sobie wyobrazić, przy solidnym mrozie i krótkim kanale od czerpni, niska temperatura "włazi" nawet przy całkiem wyłączonym

wentylatorze nawiewnym i automatyka głupieje.

i tutaj dobitnie opisałeś co wart jest rekuperator jeżeli nie wspomożemy go ciepłem z budynku ...:cool:

Tu na fm słyszy się raczej że daje się max 5cm. Stąd moja wątpliwość, bo nie wiem, jak się grubość określa "w branży". Pytanie może i gupie, ale wolę mieć pewność i dopytać.

 

W formularzu na nf40 w rubryce dot ocieplenia rur jest ,że musi być 10cm. Z kolei w poradniku dobrych praktyk z nfgoś jest z kolei, że to kanały czerpni i wyrzutni powinny mieć min 10cm.

Najlepiej zrobić tak z 4 metry odcinek rury od czerpni do reku. Zanim powietrze z zew. doleci do reku to się ogrzeje do 16 *C. Nastąpi wymiana tutaj założymy sprawność rekuperatora na poziomie 100% !! Temperatura na wyjściu z rekuperatora będzie miała 16*C a później jeszcze z 5 metrów do wyrzutni gdzie ogrzeje się do 21*C Rekuperator będzie miał wydajność z 0 %

Podsumowując:

Rekuperator robi za wentylator z osuszaczem powietrza. Zmniejszenie wilgotności to też strata energi

Edytowane przez Przemysław_
Tu na fm słyszy się raczej że daje się max 5cm. Stąd moja wątpliwość, bo nie wiem, jak się grubość określa "w branży". Pytanie może i gupie, ale wolę mieć pewność i dopytać.

 

W formularzu na nf40 w rubryce dot ocieplenia rur jest ,że musi być 10cm. Z kolei w poradniku dobrych praktyk z nfgoś jest z kolei, że to kanały czerpni i wyrzutni powinny mieć min 10cm.

 

jak ocieplenie ma mieć grubość np 5 cm to owijasz rurę wełną o gr 5 cm - po prostu...

co do wymagań NFOŚ to należałoby po prostu wstrzymać się od komentarza bo ten kto to wymyślał chyba brał coś mocnego, jak budujesz dom pod pseudodotację to musisz robić to co jest w wymaganiach, jak budujesz dla siebie to buduj wg zasad a nie patrz na to co wymyślił NFOŚ

Najlepiej zrobić tak z 4 metry odcinek rury od czerpni do reku. Zanim powietrze z zew. doleci do reku to się ogrzeje do 16 *C. Nastąpi wymiana tutaj założymy sprawność rekuperatora na poziomie 100% !! Temperatura na wyjściu z rekuperatora będzie miała 16*C a później jeszcze z 5 metrów do wyrzutni gdzie ogrzeje się do 21*C Rekuperator będzie miał wydajność z 0 %

Podsumowując:

Rekuperator robi za wentylator z osuszaczem powietrza. Zmniejszenie wilgotności to też strata energi

 

a poprzesz to jakimiś obliczeniami? musi być 4 a co się stanie jak będzie 5, albo 3?

Mam jeszcze jedno pytanko, w sumie mam parę ale po kolei przeczytałem chyba wszystkie posty, pomijając kłótnie i bardzo bym prosił o opinie użytkowników przewodów elastycznych Średnica zewnętrzna: fi 75mm, średnica wewnętrzna:fi 64mm, Wydajność przewodu przy zalecanym przepływie: 30m3/h, mniejsze opory - gładka powierzchnia wewnątrz rur bez konieczności stosowania kolan i trójników,ogólnie sprzedawca w samych superlatywach się już do tego produktu odnosi; dobry akustyczne izolacyjnie itd, itp Jak naprawdę spisują się te przewody?nie trzeba ich izolować dodatkowo?Dla chcących pomóc posłużę się linkiem, oczywiście nie jestem tego cuda sprzedawcą:

http://allegro.pl/elastyczny-przewod-wentylacyjny-75mm-rura-50mb-i3126011890.html

 

Krótką opinie czy ok czy lepiej najczęściej i najgęściej stosowane Spiro?

Najlepiej zrobić tak z 4 metry odcinek rury od czerpni do reku. Zanim powietrze z zew. doleci do reku to się ogrzeje do 16 *C. Nastąpi wymiana tutaj założymy sprawność rekuperatora na poziomie 100% !! Temperatura na wyjściu z rekuperatora będzie miała 16*C a później jeszcze z 5 metrów do wyrzutni gdzie ogrzeje się do 21*C Rekuperator będzie miał wydajność z 0 %

 

że co??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...