Wirecki 07.07.2009 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2009 "A jakby sufit (kartongipsy) wytynkowac jakims nieprzepuszczalnym ustrojstwem? (oczywiscie folia i tak..) " Myślisz Adam, że te folie aluminiowe z Icopala (http://www.icopal.pl/index.php?page=alumx2) albo system Isover`a (http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=192&parent=182&level=4) to dobre rozwiązania? I jeszcze jedno - jak uszczelnić ścianę kolankową folią. Na ściany kolankowe (nie tynkowałem ich) chcę przykleić płyty GK. Chiciałbym zachować ciągłość paroizolacji i "płynnie" z połaci dachu prześć z folią na ścianę - pod płytę. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 08.07.2009 06:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 Ten icopal mi się podoba.Jego cena (nie znam) pewnie może mi się nie spodobać... Jak się kto przyłoży to zrobi chyba z tego taki wspominany, szczelny garnek.Kwestia staranności łączenia bo samo z siebie wygląda na szczelne. No, i żeby tego potem jaki kornik elektryczny, hydrauliczny czy taki od gipsów nie podziabał...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 08.07.2009 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 "A jakby sufit (kartongipsy) wytynkowac jakims nieprzepuszczalnym ustrojstwem? (oczywiscie folia i tak..) " Myślisz Adam, że te folie aluminiowe z Icopala (http://www.icopal.pl/index.php?page=alumx2) albo system Isover`a (http://www.isover.pl/products.php?p=o&category_id=192&parent=182&level=4) to dobre rozwiązania? I jeszcze jedno - jak uszczelnić ścianę kolankową folią. Na ściany kolankowe (nie tynkowałem ich) chcę przykleić płyty GK. Chiciałbym zachować ciągłość paroizolacji i "płynnie" z połaci dachu prześć z folią na ścianę - pod płytę. Czy ktoś ma pomysł jak to zrobić? http://www.icmarket.pl/icopal-alumx-aluminiowa-paroizolacja-szybka-bariera-p-19414.html Nie jest aż taka droga ta folia. Ciekawe na ile jest to skuteczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.07.2009 06:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 Z tego co widać to jest to "ścianka garnka z metra".Metal i włóknina nawoskowana wzmocnione szmatą.Jak się połączeń nie spiepszy to będzie szczelne.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 15.07.2009 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Adamie a co myślisz o tym rozwiązaniu? http://www.isover.pl/_files/Press/ulotkaA4_system_VARIO_1.pdf Inteligentna paroizolacja: zimą opór dyfuzyjny Sd=5m latem Sd=0,3m. Pozwala latem odparować wilgoci co się skumulowała zimą. Dla porównania: - Icopal ma Sd=1500m przez cały rok. - Cena icopala to 2,33 za m2, tego wynalazku ponad 10 zł za m2. Czy przy wentylacji mechanicznej nie będzie bardziej korzystne maksymalne zabezpieczenie (duże Sd) przed wilgocią i usuwanie jest przez rekuperator? Więźba też wydaje mi się nie ucierpi, wszak jest nad krokwiami folia wstępnego krycia o wysokim współczynniku paroprzepuszczalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.07.2009 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Inteligentna paroizolacja: zimą opór dyfuzyjny Sd=5m latem Sd=0,3m. Pozwala latem odparować wilgoci co się skumulowała zimą. Z innego miejsca na ten temat : Najważniejszym elementem systemu ISOVER Vario jest aktywnie oddychająca, wytrzymała na rozerwanie, powłoka paroizolacyjna ISOVER Vario KM Duplex. To właśnie - ona - niczym obdarzona sztuczną inteligencją – potrafi "wyczuwać" zmieniające się warunki atmosferyczne oraz pory roku - i uwzględniając ich specyfikę - adekwatnie reagować i regulować przepływ wilgoci. I tak w okresie zimowym ISOVER Vario KM Duplex powstrzymuje przenikanie wilgoci do warstw dachu. Natomiast latem ISOVER Vario KM Duplex pozwala na odprowadzenie z konstrukcji wilgoci, która wskutek oddziaływania ciepła może swobodnie przedostać się do atmosfery. IMHO, zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe. Na jakiej podstawie je wyczuwa ? Z pewnością nie temperatury, bo ta jest w dobrze ocieplonym domu praktycznie stała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 15.07.2009 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Tak mówi ulotka: Wskutek promieniowania słonecznego i oddziaływania ciepła w okresie letnim, wilgoc zmagazynowana w drewnie oraz w materiale izolacyjnym wydostaje sie na zewnatrz w postaci pary wodnej. Membrana staje sie paroprzepuszczalna, a opór dyfuzyjny maleje (do poziomu sd = 0,3m). Dzieki spadkowi cisnienia para wodna uchodzi z konstrukcji do wnetrza budynku, zapewniajac jej wysuszenie. Mam jeszcze inną obawę: co będzie jak się ta membrana uszkodzi lub zajdą jakieś inne niekorzystne zjawiska i będzie przez cały rok paroprzepuszczalna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natka.sm 19.07.2009 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 mam takie male pytanko.Czy okap kuchenny podlacza sie do instalacji wywiewnej z rekuperatorem? rezygnujemy z komina a coś trza z tym zrobić.Jak jest najlepiej, podpiąć sie ,czy puścic to niezaleznym kanałem w atmosfere.dom jest w fazie budowy wiec mozna jeszcze wszystko zrobić.z gory dzieki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc_gość 19.07.2009 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 U mnie okap kuchenny będzie pracował w trybie pochłaniacza, ale okap nie będzie podłączony na sztywno z wentylacją. Po prostu struga powietrza z okapu będzie nakierowana w kierunku anemostatu wywiewnego i tyle - tak to sobie obmyśliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.07.2009 05:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 O okapach - podłączać czy nie - to było tu w stu miejscach. Można i tak i tak. To zależy od tego - co kto lubi. W obu przypadkach będzie działać. No, chyba, że ktoś to popsuje i zrobi wyrzut z okapu za okno! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 20.07.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 A ja jeszcze mam pytanie co do tych rur antybakteryjnych (do GWC). Pisał pan Adam, że to ściema, bo powietrze płynie środkiem kanału, a przy ściankach prędkość jest praktycznie zerowa z uwagi na lepkość każdego płynu... Racja!Ale wydaje mi się, iż nie chodzi tu o oczyszczanie samego powietrza!Czy taka budowa tych rur nie miała likwidować (czy minimalizować) powstawania grzybów, pleśni itp właśnie na ściankach? Przecież gdy grunt ma 8-10st (zakładam że rura niewiele więcej) i wleci tam w lecie powietrze +25-30st to powstanie masa wody/wilgoci... I warunki do grzyba świetne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.07.2009 06:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Jak kiedy... A jak wleci tak -25stC? To też? Przy tym... Jak na ściance jest te +25 - to ten rurowy GWC jest do... czego? :lol: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 20.07.2009 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Nie no to teraz mnie pan zaskoczył tymi informacjami podważając w moich oczach swoje kompetencje.Jak wleci -25st to jest powietrze suchutkie i jest ok. Nie pisałem o tym bo wtedy nie ma problmu. Ale też nie napisałem że rura ma +25st (możliwe?) tylko że powietrze wlatujące ma +25st a rura koło +10st (nawet na +12st będzie się skraplać)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 20.07.2009 20:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 Tyle, że +10 to grzybki bardzo nie lubią!Za mało im!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 21.07.2009 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 No to ile potrzebują??? Jakoś nie mogę uwierzyć że te rury antybakteryjne są kompletnie robione bez przyczyny. Klima w aucie daje 3-5st, fakt działa chwilowo i potem ma ciepełko do wilgoci. Ale chyba to samo będzie się działo chociaż w pewnej części GWC (początek, a bardziej nawet koniec). Ale ok. Jak twierdzisz (jeśli mogę przez "ty" bo łatwiej) że grzyba nie będzie - no to jestem skłonny ci uwierzyć . Szczególne patrząc przez pryzmat wszystkich informacji jakie tu zamieściłeś (za co i ja dziękuję). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.07.2009 17:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 Rurowca nie poważam, bo dla mnie jest zbyt "przeponowym" wymiennikiem - z całym bagażem kłopotów tej przepony. Robię co mogę, żeby go uniknąć, ale czasem się nie da. Generalnie - dobrze zrobiony działa poprawnie. Praktycznie, w każdym GWC panują nad wyraz zmienne warunki bardzo mało sprzyjające mikremu życiu. Jak jest woda - to nie ma ciepła i naabarot! A do tego ciemno, że niebieskiego koloru wcale nie widać! No, to jak tam żyć? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edek_25 26.07.2009 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Witammam prośbę o namiary na osobę z uprawnieniami; która by mi zrobiła projekt instalacji wentylacji mechanicznej z reku. Chodzi o to; że buduję wg. projektu gotowego; ale zachciało mi się zmian; no i wentylacji mechanicznej. Zrezygnowałem z budowy niepotrzebnych kominów; w stropie zostawiłem otwory pod przejścia z kanałami itp. Jeżeli cena materiałów będzie atrakcyjna; to będę wszystko robił sam; więc dla świętego spokoju i odbioru kominiarskiego szukam klepniętego projektu.O efektach napiszę wkrótce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
riczus 27.07.2009 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Rozmawiałem dziś z fachowcem od wentylacji w dużych obiektach i mówi mi coś takiego - że łazienki należałoby zrobić na osobnym kanale - osobno od reku - po prostu wyciąg. Ja na to że straty spore bo przecież łazienki to bedzie połowa wywiewu z domu która nie trafi na reku. Podobno takie przepisy - SANEPID itp. W dużych obiektach w sumie może i tak być. Po trochę on ma rację - powietrze z łazienki to najbrudniejsze i do tego może być minimalnie zanieczyszczone biologicznie. Temat jeszcze z nim wyjaśnie może oni tam obrotowe reku stosują. Sam raczej tego nie będę wprowadzał ale chyba odpuszcze sobie wszelkie reku z odzyskiem wilgoci - tylko pełna szczelność między wlotem i wylotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 27.07.2009 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Rozmawiałem dziś z fachowcem od wentylacji w dużych obiektach i mówi mi coś takiego - że łazienki należałoby zrobić na osobnym kanale - osobno od reku - po prostu wyciąg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 27.07.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 dodam jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.