Przemek- 04.08.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 Adamie strop zalany:) Nie spaprałem! Na razie cała robota "tymi ręcami" Czyli jak będę montował w przyszłym roku wentylacje to anemostaty 150 ? Powiedz mi Michał, czy we wszystkich pomieszczeniach zrobiłeś przepusty 160? Pytam, bo jesteśmy na podobnym etapie budowy i mamy podobne założenia:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 04.08.2011 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2011 We wszystkich na parterze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 06.08.2011 06:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2011 Jak strop nad piętrem lany - to tam też tak samo...Anemostaty fi 150, ale...Podział strugi realizujesz kanałami (długości, stopniowanie przekrojów) i średnicą wlotów do tej puszki rozprężnej (od góry, od podłogi pietra).Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 09.08.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2011 Mam kilka pytań.1. Oglądam swój projekt WM. Projektant założył mi 6 punktów nawiewnych (2 x salon, 1 x pokój x 4) i opisał je jako 70m3/h razem 420 m3/h czyli mniej więcej jedna kubatura na godzinę, natomiast punktów wywiewnych jest 7 o łącznej "mocy" 305 m3/h. Czy ta różnica jest prawidłowa? Czy takie lekkie nadciśnienie jest wskazane?2. W przedsionku, garderobie i w łazienkach anemostaty są usytuowane blisko drzwi. Czy może lepiej, aby były jak "najglębiej" w pomieszczeniu? To samo dotyczy się nawiewów w pokojach na poddaszu, gdzie wyjścia WM są usytuowane przy okna w ścianach szczytowych, a mogłyby być głębiej i obejmować większą powierzchnie pomieszczenia. Może gość uznał, że będą konwektory pod oknami? A będzie podłogówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Może gość uznał, że będą konwektory pod oknami? A będzie podłogówka. Gość jest tylko projektantem. Jak by zakładał instalacje i mieszkał w domu z WM to zapewne pomyślał by nad optymalizacją tego co narysował. Za wiele od Niego nie wymagaj, robi to co do niego należy . Jak się ma tylko rzuty i opis do nich to ciężko trafić idealnie w oczekiwania ! To na prawdę trzeba dotknąć aby zrozumieć ! Wtedy mamy gwarancję zadowolenia, dożywotnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 10.08.2011 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Czyli jak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Tak jak wynika po kilkugodzinnej rozmowie z inwestorem i bieganiu po chałupie .Męczące ale warto.Zaproś projektanta na kawę i sobie pogadacie.Anemostaty najczęściej dalej od drzwi, a co do nadciśnienia to nie wierze w to abyś regulował pod anemometr po to żeby było zgodnie z projektem.Jeśli są przepustnice to powodzenia w użytkowaniu ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 10.08.2011 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 OK. Nowe pytanie: czy na instalacji trójnikowej długości kanałów za trójnikami też powinny być jednakowe? Zastanawiam się czy skorzystam z tego projektu, który mam, czy jednak zrobię po swojemu i samemu. Projekt jest od firmy wykonawczej: na rurach spiro i płaskich kanałach PCV, dodatkowo tłumiki. Powoli jednak skłaniam się ku termoflexom. Od reku chce pociągnąć 200 następnie rozdzielić na 2 x 160 a póżniej każdą z nich na 3 x 125 i do anemostatów. Stąd pytanie czy te fi 125 powinny być jednakowej długości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Długości są ważne ale o wiele ważniejsza jest ilość punktów od danej odnogi ( te 2x 160 ) .Różnicę 2 punktów zniweluje albo przepustnica albo odpowiedni trójnik ( bo trójnikami również można regulować przepływ) albo kilkanaście mb kanału !!!Założenia masz dobre, teraz tylko zweryfikować co gdzie i ile.Narysuj i wklej to co Ci chodzi po głowie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 10.08.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 lekkie nadciśnienie jest wskazane a jego wielkość jest taka ze możesz spać spokojnie , powietrze nie będzie ci ze świstem z chałupy wszystkimi dziurami uciekało ale zatrzyma nie kontrolowany napływ do wewnątrz, bo chyba nie masz domu spełniającego normę szczelności, anemostaty wieja we wszystkich kierunkach wiec powietrze i tak bedzie się mieszało, ale lepiej jest dać otwory daleko od drzwi i tak by przepływ powietrza obejmował całe pomieszczenie a nie tylko część Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Żeby było jasne, tu złe umiejscowienie anemostatu nie popsuje wentylacji, będzie działać dobrze !!!Ale forum ma to do siebie że roztrząsamy błahe problemy jak by to było bardzo ważne . A potem ,,, " im dłużej czytam tym mniej wiem" . Ale to dobrze bo to otwiera oczy laikom i zmusza do myślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 10.08.2011 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Mam pytanie. Chcę kupić centralę, ale niestety finanse mnie duszą i muszę wybierać z tych najtańszych opcji. Myślę o zakupie rekuperatora TYWENT, ale mało ludzi go chyba ma i kompletnie nie wiem czego się po nim spodziewać. Na razie zależy mi, aby uruchomić wentylację. Mogę latać przez jakiś czas na strych i zmieniać kasety na lato i zimę, mogę mieć sterowanie podstawowe. Docelowo i tak go zmienię na Storka ale póki co muszę kupić cokolwiek byle tanie. Czy Tywent to będzie totalne badziewie czy jednak jest szansa że trochę posłuży? Myślę o tym modelu: http://www.tywent.pl/pl/b3b.wx_40,produkt,6,4,1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Jak chcesz tanio to jan-gaz , za tę kasę masz bardzo dobry wymiennik szwedzki, wentylatory EBM i bypass zamiast kasety letniej . PS. Kupiłeś sobie pompę ciepła a 2 tyś na centralę żałujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 10.08.2011 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Tu nie chodzi o to na co żałuję. W tym roku wydałem bardzo dużo pieniędzy na dom, a teraz idzie zima i jest kiepsko z kasą. Żona w ciąży, są inne wydatki ważniejsze. Wiesz, jak mam wydać 5500 netto na jan-gaza to wole wydac 8500 na storka. Musze sie "przebujac" na czyms tymczasowym przez rok, moze dwa lata. Potem i tak kupie StorkAir. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Ten Tywent też 1 tyś nie kosztuje, chyba coś koło 3,5 tyś, za to masz jan-gaz w dużo lepszej opcji ! Może pomyśl nad 2 wentylatorami ?Za 300 zł będziesz miał sprawną wentylację ze sterowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sledz98 10.08.2011 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Z tego co widzę, to Jan Gaz taki jaki bym chciał to albo 4687 albo 5500 netto z bypasem recznym. No chyba, ze jest jakis instalator, ktory mi to sprzeda w nizszej cenie niz ceny producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.08.2011 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Instalatorzy kupują z 20 % upustem ale różnicę raczej każdy bierze dla siebie .Jak Cie interesuje mniejszy to daj znać na PW, może coś się uda zrobić . A tak w ogóle to coś się uparł na tego storka ?Ładniej świeci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 10.08.2011 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Mam pytanie. Chcę kupić centralę, ale niestety finanse mnie duszą i muszę wybierać z tych najtańszych opcji. Myślę o zakupie rekuperatora TYWENT, ale mało ludzi go chyba ma i kompletnie nie wiem czego się po nim spodziewać. Na razie zależy mi, aby uruchomić wentylację. Mogę latać przez jakiś czas na strych i zmieniać kasety na lato i zimę, mogę mieć sterowanie podstawowe. Docelowo i tak go zmienię na Storka ale póki co muszę kupić cokolwiek byle tanie. Czy Tywent to będzie totalne badziewie czy jednak jest szansa że trochę posłuży? Myślę o tym modelu: http://www.tywent.pl/pl/b3b.wx_40,produkt,6,4,1.html montowałem niedawno coś takiego..., cud malina to to nie jest, wymiennik i kaseta letnia badziewiasta. całość z blachy oklejona pianką ma też zaletę..., jest cichy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 10.08.2011 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 1. jest cichy i prosty, na spirówkach go nie słuchać specjalnie nawet bez tłumików, w aplikacjach solowych słabawy, 2. jeśli miałby wybierać między jangazem i storkiem to nawet nie zastanawiałbym sie nad tym drugim, nie jest w niczym lepszy z wyjątkiem ceny, no i uboga wersja jangaza na niezbyt przystojny sterownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kyniek123 10.08.2011 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2011 Mam kilka pytań. 1. Oglądam swój projekt WM. Projektant założył mi 6 punktów nawiewnych (2 x salon, 1 x pokój x 4) i opisał je jako 70m3/h razem 420 m3/h czyli mniej więcej jedna kubatura na godzinę, natomiast punktów wywiewnych jest 7 o łącznej "mocy" 305 m3/h. Czy ta różnica jest prawidłowa? Czy takie lekkie nadciśnienie jest wskazane? 2. W przedsionku, garderobie i w łazienkach anemostaty są usytuowane blisko drzwi. Czy może lepiej, aby były jak "najglębiej" w pomieszczeniu? To samo dotyczy się nawiewów w pokojach na poddaszu, gdzie wyjścia WM są usytuowane przy okna w ścianach szczytowych, a mogłyby być głębiej i obejmować większą powierzchnie pomieszczenia. Może gość uznał, że będą konwektory pod oknami? A będzie podłogówka. 420m^3 nawiew, 305m^3 wywiew to nadcisnienie okolo 115m^3 czyli ponad 30%. Mam pytanie: Czy zaplanowanie zrownowazonego wywiewu i nawiewu w domu z kominkiem z zamknieta komora spalania i doprowadzeniem powietrza z zewnatrz jest bledem? Moje wydatki juz po przeskalowaniu na 1 wymiane na godzine: parter, nawiew - 319, wywiew 319; poddasze, nawiew - 119, wywiew - 119. Razem 438/438. Czy prawdą jest, iż mimo że te wydatki sa rowne, instalacja i tak bedzie pracować na lekkim nadcisnieniu? Jeśli tak, to czy wystarczy ono by wyeliminować kłopoty z kominkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.