miki121 25.01.2012 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2012 Dziękuję Wam wszystkim za komentarze. Drogi Piczmanie : Dzięki za potwierdzenie, że to ma prawo zadziałać! Rury główne fi 200 mogę dać, ale jaki tego sens, jeśli reku Brink Renovent Large ma i tak wszystkie wyjścia/wejścia fi160? Może spowolni to strugę i bedzie ciszej, ale da to coś oprócz tego? Może jakaś inna centrala jest warta uwagi (Jan-gaz? ) ? Przepusty w stropach mam wszędzie 110 (wsadzone kawałki rury kanalizacyjnej przed zalaniem stropów) - pozostawienie 125 dla sypialni na piętrze to jakiś pomysł, ale na anemostacie będzie i tak zwężka do 100. Sugeryjesz pociągnąć wywiew do garderoby? Które inne pomieszczenie jest w/g ciebie "brudne" ? Co do kanałów płaskich - przewiduję max 6cm styro pod wylewką podłogi piętra, więc niestety nie zmieści się nawet 2cm pod kanałami, chyba że będą "wystawać" w wylewkę. Może nie będzie gwizdać... Czyli puszczenie wyrzutu kanałem wentylacyjnym (komin systemowy w kotłowni) 120x160 da radę? Nie chcę dziurawić wschodniej ściany żeby tam dać wyrzutnię. Jeszcze raz dziękuję wszystkim! Jak dajesz 6cm a kanał ma 5cm to musisz się liczyć z dodatkowym przezbrojeniem tych miejsc.. A nie lepiej zamiast plastikowych użyć blaszanych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 26.01.2012 04:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Moim zdaniem garderoba jest pomieszczeniem "czystym" U siebie zrobiłem na początku wyciąg i zaburzało mi to wentylacje w sypialni ( powietrze krążyło od anemostatu w sypialni do garderoby na odcinku 3m), maiłem delikatny zaduch w tych pomieszczeniach. Potem zminiłem i mam i tu i tu nawiew. Jest dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 26.01.2012 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Jak dajesz 6cm a kanał ma 5cm to musisz się liczyć z dodatkowym przezbrojeniem tych miejsc.. A nie lepiej zamiast plastikowych użyć blaszanych Można położyć na kanał pasek 1 cm styropianu, aby zachować poziom izolacji. Można również wykuć w stropie "bruzdy" o głębokości 1 cm i wtedy na kanał zmieści się 2 cm styropianu. Dodatkowo, jak już to jeden z forumowiczów opisał i utrwalił na zdjęciach, można pozaznaczać żółtą taśmą (od ściany do ściany) miejsca, w których poprowadzisz kanały, aby panowie od instalacji sanitarnej i posadzek nie uszkodzili kanałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 26.01.2012 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2012 Moim zdaniem garderoba jest pomieszczeniem "czystym" U siebie zrobiłem na początku wyciąg i zaburzało mi to wentylacje w sypialni ( powietrze krążyło od anemostatu w sypialni do garderoby na odcinku 3m), maiłem delikatny zaduch w tych pomieszczeniach. Potem zminiłem i mam i tu i tu nawiew. Jest dużo lepiej. Popieram. Ja u siebie w garderobach wstawiam kratki 14x14 na ścianę garderoba/hol i zostawiam szczelinę pod drzwiami sypialnia/garderoba. W pokoju mam nawiew, powietrze do wywiewu w łazience będzie wędrować zarówno pod drzwiami do holu, jak również przez garderobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrshark 06.02.2012 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 WitamCzytałem, że niektórzy z Was mają wymiennik ciecz/powietrze do GWC glikolowgo, a czy ktoś zastosował podobny wynalazek zasilany wodą z CO, żeby uniknąć działania elektrycznej grzałki odmrażającej wymiennik reku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 12.02.2012 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) Ze względu na temperaturę, prace mokre mam wstrzymane, więc postanowiłem obmyślić i skompletować układ wentylacji w domu.Dom parterowy, ale poddasze będzie docelowo wykorzystane na cele mieszkaniowe, więc i je będę wentylował. Kubatura 450m3. Rekuperator Brink Renovent Medium. Układ planuję zaprojektować i wykonać samodzielnie, w oparciu o skrzynki rozprężne. Rekuperator będzie podłączony do ceramicznego GWC.Planuję następujący układ nawiewowy:Rekuperator połączony ze skrzynką rozprężną elastyczną rurą fi 160.Skrzynka rozprężna ze siedmioma wyjściami fi 125.Od skrzynki rozprężnej do anemostatów rury elastyczne fi 125.Rury ocieplone pięcioma centymetrami wełny a dodatkowo rury i skrzynki rozprężne zasypane w granulacie wełny.Wszystko tak rozprowadzone, że najdłuższa odległość „skrzynia rozprężna – anemostat” będzie wynosiła 150% najkrótszej odległości. Wywiew zrealizowany będzie analogicznie, choć tam rozpiętość odległości wyniesie 400%. Teraz moje wątpliwości.1. Jakie rury będą najodpowiedniejsze? Elastyczne z kilku warstw folii (http://www.ampar-silesia.pl/wpliki/przewod-elastyczny-nieizolowany_212_100.pdf) czy FLEXy (http://www.ampar-silesia.pl/wpliki/przewod-polelastyczny-flex_211_99.pdf). Flexy wydają mi się znacznie lepsze (cichsze, trwalsze, tańsze), ale może o czymś nie wiem?2. Rozumiem, że przy układzie na rurach elastycznych nie stosuje się tłumików?3. Chciałbym na wyjściu każdego z kanałów fi 125, w skrzyni rozprężnej nawiewowej, zamontować przepustnicę, którymi wyreguluję przepływy. Czy to poprawne rozwiązanie?4. Czy w układzie wywiewowym również stosować przepustnice?5. Gdzie mogę kupić trójnik z klapą przełączającą źródło świeżego powietrza dla rekuperatora (GWC – bezpośrednia czerpnia zewnętrzna)?Na stronie http://www.ampar-silesia.pl/produkty,17 nie znalazłem nic takiego.6. Czy poprawnie w tej roli będzie działał układ składający się z trójnika z dołączonymi na wejściach dwiema przepustnicami?7. Chciałbym jednak (wbrew zaleceniom) podłączyć okap pod wyciąg. Za okapem, w miejscu dostępnym, chcę zastosować filtr (http://www.ampar-silesia.pl/wpliki/fd_281_146.pdf). Domyślam się, że ze względu na opór stawiany przez filtr, okap będzie wyciągał mniej powietrza niż pozostałe anemostaty. Czy tak będzie, czy zupełnie przestanie cokolwiek wyciągać?8. Odległość od skrzynki rozprężnej do anemostatu nawiewowego w salonie będzie największa, a chciałbym by ten nawiew był wydajniejszy od pozostałych. Jedno z wyjść w skrzynce rozprężnej pozostanie mi wolne. Czy, jak podłączę dwa wyjścia i poprowadzę do anemostatu rurę o większej średnicy (np. fi 160), uzyskam zamierzony efekt?9. Czy fizyczne umiejscowienie wyjść w skrzynce rozprężnej wpływa na wydajność każdego z wyjść (czyli np. wyjście naprzeciw wejścia do skrzynki będzie uprzywilejowane w stosunku do pozostałych wyjść)? Chciałbym uzyskać ogólne zalecenia.Dokładnie to ja to sobie policzę, ale nie wiem czy rozwiązania jakie chcę zastosować funkcjonują w praktyce? Edytowane 12 Lutego 2012 przez pawelpiwowarczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 13.02.2012 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Witam Czytałem, że niektórzy z Was mają wymiennik ciecz/powietrze do GWC glikolowgo, a czy ktoś zastosował podobny wynalazek zasilany wodą z CO, żeby uniknąć działania elektrycznej grzałki odmrażającej wymiennik reku? Czesc, A możesz powiedzieć jakie były by zalety takiego rozwiązania? PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrshark 13.02.2012 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 1. Brak grzałki elektrycznej (kosztownej w utrzymaniu) 2. Wymiennik zasilany z pieca CO mógłby dosyć tanio podnieść temperaturę powietrza zasilającego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 13.02.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 1. Brak grzałki elektrycznej (kosztownej w utrzymaniu) 2. Wymiennik zasilany z pieca CO mógłby dosyć tanio podnieść temperaturę powietrza zasilającego grzałka włącza sie tylko w ściśle określonych warunkach - ma przeciwdziałać zamarzaniu skroplin na wymienniku i działa najczęściej tylko "przez" chwile czy ty chcesz ładowac wodę o temp. np. +70 C na nagrzewnicę i dopiero podawać na reku? Może od razu zrobić ogrzewanie nadmuchowe? A jak nie palisz w piecu? A co w lecie przy upałach? Jasne, że mozna to zrobić ale ja nie bardzo widzę co takie rozwiązanie miało by wnosić (tanio to raczej nie będzie - możemy przyjąć, że pompka do GWC glikolowego zużywa ok 80 W - energię ziemi masz w gratisie A w twoim rozwiązaniu pompke bedziesz musiał pewnie też zastosować - a nie wiem jak policzyć wydatek na utrzymaniu w nagrzewnicy temp. CO PZDR Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 13.02.2012 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Pewnie chodziło o nagrzewnicę wodną do kanałów okrągłych. Mrshark, czy to ma działać przeciw zamarzaniu rekuperatora, czy ma ogrzewać powietrze? Przejrzyj net i sprawdź moce tych nagrzewnic. Nie trzeba tam puszczać 80*C - wystarczy 50/35, pompa dodatkowa również nie jest potrzebna, moim zdaniem można skorzystać z tej od CO i ustawić odpowiedni przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrshark 13.02.2012 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 czy to ma działać przeciw zamarzaniu rekuperatora, czy ma ogrzewać powietrze? [...] Nie trzeba tam puszczać 80*C - wystarczy 50/35, [..] moim zdaniem można skorzystać z tej od CO i ustawić odpowiedni przepływ. Na razie głośno myślę, czy stosowanie czegoś takiego ma sens (np włączone do obiegu powrotnego jakiegoś obiegu grzewczego) Co do glikolowego - nie wiem czy uda mi się to zmieścić sensownie na działce, np 2x 100m w rozsądnych odstępach trochę zajmuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 13.02.2012 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 Wklej plan zagospodarowania to Ci udowodnię że zmieścisz co trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 15.02.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Mam pytanko: czy stanie się coś strasznego jeśli kanały prostokątne PCV na stropie ułoży się bez warstwy styropianu pod i nad kanałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 15.02.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Przyznaj się że już to zrobiłeś Nie martw się, nie ma o co . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 15.02.2012 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Mam pytanko: czy stanie się coś strasznego jeśli kanały prostokątne PCV na stropie ułoży się bez warstwy styropianu pod i nad kanałem? Jeżeli masz podłogówkę nad kanałem to możesz uzyskać nawet 24*C na nawiewie (któryś z forumowiczów pisał, że tak ma). Latem powietrze nawiewane będzie się ogrzewać od temperatury stropu/betonu, więc możesz mieć trochę słabszą sprawność "schładzacza". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 15.02.2012 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jeszcze nie zrobiłem. Ale miałbym mniejszy wydatek (styro) i mniejszy kłopot z drzwiami (wysokość) jeśli dałbym 6 cm styro zamiast 8 cm styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 15.02.2012 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jeżeli masz podłogówkę nad kanałem to możesz uzyskać nawet 24*C.... A to by mi nawet pasowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
swistak81 16.02.2012 06:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Nie nie. Nie rób tak. Ja tak mam. Ja mam tylko pod kanałami. Niepotrzebnie.Przy włączonej wentylacji i dużym mrozie miałem różnicę między dołem a górą 1-1,5st.Nawiew na dole 23,5st, nawiew na górze 15,5st. Daj styropian NA kanały. Pod nie musisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 16.02.2012 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Dobrze, że napisałeś swistak81. Dodam tylko, że do tego dochodzi możliwość uszkodzenia kanału podczas układania podłogówki lub wylewania posadzki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 16.02.2012 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Nawiew na dole 23,5st, nawiew na górze 15,5st. To według mnie bardzo dobra wiadomość. Miałem zamiar dawać na nawiewie nagrzewnice wtórną, a teraz może wogóle z tego zrezygnuje albo dam mniejszą tylko na strudze na poddasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.