beton44 24.10.2008 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2008 Ale odlot! Jeszcze bardzo proszę obywatela AdamaMk o podzielenie się wiedzą co zażywa /doustnie? donosowo? dożylnie?/ żeby osiągnąć ten odlot... my też chcemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.10.2008 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2008 Sporo i głęboko oddycham... Szok tlenowy to fajne uczucie... Każdy może . Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 09.11.2008 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2008 Witam Adamie. Czy móglyś zajrzeć TutajPiszę to tu bo wiem że to twój wątek. Pozdrwiam Michal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gufix 27.11.2008 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2008 Witam,budowa zakończona w czerwcu tego roku,a we wrześniu sie wprowadziłem,i zacząłem grzać w dzień mam 21c a wnocy 19.5 ,do20stopni. I teraz tak,szyby mi identycznie zachodzą parą,nie pomaga wycieranie ręcznikami do such,za godz.jest to samo,tynki robiłem w zimie także wyschły napewno,a wszystkie prace mokre zakończyłem w czerwcu. Kupiłem porządną stację pogodową z wilgotościomierzem,wentylacja jest sprawna i ma b.dobry wywiew,mam 4nawiewniki aereco non sto są otwarte i doprowadzajhą świeże ppowietrze do pomieszczeń,nie suszymy prania w domu tylko w garażu,2osoby mieszkają także tej wilgoci to naprawdę mało naprodukujemy. Moje badanie. Od wczoraj na zewn.wilgotność 95% w domu w dzień ok.54do 56% w nocy 58do 60%,dzisiaj sprawdzam rano na dworze 96% w domu rano 58%,teraz przyszedłem z pracy i patrze na zewn.95% w domu temp.21stopni wilgotność 60%,i co robie zaczynam wietrzyć pootwierałem okna i drzwi na przestrzał i obserwuje wilgotościomierz po około 5min.wietrzenia pokazuje 58% zachwilę 55% kolejne 5min.póżniej 53% i tak po około 15min.wietrzenia pokazuje że wewn.wilgotność jest na poziomie 46%!!!! Czyli momo dobrej wentylacji i nawiewników powietrze w domu stoi! Zamknąłem wszystkie drzwi i okna temp.na chwilę spadła do 17.7stopni i po zammkinięciu teraz patrze a wilgotościomierz rośnie od wspomnianych 46% na 50%,rozumiecie może o co w tej całej zabawie chodzi? Bo ja już zgłupiałem:(_________________ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 28.11.2008 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 Czyli momo dobrej wentylacji i nawiewników powietrze w domu stoi! Po czym to wnioskujesz? Jak dla mnie -- kiepskie okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gufix 04.12.2008 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 5cio komorówki oknoplastu,czemu niby kiepskie? i co mają okna do tego że powietrze stoi? są szczelne bo takie mają być od doprowadzania powietrza są nawiewniki albo stare domy ze starymi oknami i nie ocieplonymi ścianami:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marco48 20.12.2008 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2008 Witam . Kilka moich pytań odnośnie wentylacji. - że niezbędna to wiem . Założenia: drewniany domek, wymienione okna, nieużytkowe poddasze, brak jakiejkolwiek wentylacji, Cel : Posiadanie wentylacji grawitacyjnej, wylot przewodów w kalenicy Pytania : -Czy każde pomieszczenie powinno mieć oddzielny kanał wentylacyjny? -Czy kanały mogą się łączyć ze sobą na jakiejkolwiek wysokości pod dachem (wys. 3m, dach dwuspadowy)? -Czy kanały wentylacyjne można wykonać z blachy lub rury kanalizacyjnej o średnicy 10cm? - czy ocieplać tak wykonane kanały? -Czy konieczna jest „zetka” , czy dopuszczalne jest wykonanie kratki wentylacyjnej w suficie ? -Czy dopuszczalne są odchylenia przewodów od pionu. -Czy można prowadzić kanał w poziomie np. przez ok. 1,5m Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.12.2008 02:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Mało uważnie poczytałeś?Wszystko tu jest. Jest też "dlaczego". Ale powtórzmy...Czy każde pomieszczenie powinno mieć oddzielny kanał wentylacyjny? - Nie. Wystarczą wywiewy w pomieszczeniach "mokrych i brudnych":łazience, WC, kuchni, ale dla sprawnego działania - te powinny być oddzielne od siebie. Za to nawiewy w "czystych" pomieszczeniach. Salon, sypialnia, gabinet...Czy kanały mogą się łączyć ze sobą na jakiejkolwiek wysokości pod dachem (wys. 3m, dach dwuspadowy)? - Ja bym ich nie łączył, aby nie komplikować układu (ciśnień). Można je "przylepić" jeden do drugiego i razem przepchnąć przez dach.Czy kanały wentylacyjne można wykonać z blachy lub rury kanalizacyjnej o średnicy 10cm? - czy ocieplać tak wykonane kanały? - Można. Ocieplać ile się da! to podstawowy warunek, aby się w nich nie skraplała para i żeby nie ciekło z powrotem.Czy konieczna jest „zetka” , czy dopuszczalne jest wykonanie kratki wentylacyjnej w suficie ? - Nie rozumiem, co do wywiewu ma zetka? Kratki wywiewne mogą być w suficie.Czy dopuszczalne są odchylenia przewodów od pionu. - Jak inaczej się nie da - to tak. Skosem w górę. Pionowe są lepsze, ale czasem inaczej nie można...Czy można prowadzić kanał w poziomie np. przez ok. 1,5m- Można, ale po co? Jeżeli to ma działać - to raczej skosem w górę a nie poziomo. Może zadziałać , ale nie musi!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marco48 21.12.2008 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 Dziekuję Adamie za szybką dopowiedź. - Nie rozumiem, co do wywiewu ma zetka? A no właśnie. Ta wątpliwość pojawiła się po rozmowie z pewną panią architekt która mnie przekonywała że -" jeżeli będę robił wentylacje to KAZDA kratka powinna być tak skonstruowana że przewód wentylacyjny z pomieszczenia powinien mieć dwa załamania po 45stopni tworząc "zetkę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.12.2008 14:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2008 "...KAZDA kratka powinna być tak skonstruowana że...." Podała DLACZEGO? Da się ją podpytać o to?No, bo jak powie "bo tak!" , to ja bym zmienił architekta...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 26.12.2008 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Aby zejść do pomieszczeń na parterze z poddasza muszę przejść kanałami między krokwiami i przepustami w stropie. Czy lepiej jest ten kawałem między krokwiami przejść rurą spiro czy może kanałem prostokątnym? W pierwszym wariancie przy rurze fi100 pozostanie 15cm wełny, powiedzmy 10cm od strony dachu i 5cm od strony rigipsu. W drugim wariancie można zastosować kanał płaski o grubości 6cm, zostanie więcej izolacji. Tylko co lepsze? Jeśli kanał płaski to jaki? Odpowiednik fi100 czy większy aby zminimalizować straty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.12.2008 12:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Jak kanał będzie nadmiarowy w stosunku do potrzeb wentylacyjnych - to jego kształt ma mniejsze znaczenie.Ale...To miejsce, gdzie może bywać zimno!Owinąłbym go ile się da wełną, potem folią stretch, wcisnął na miejsce i uzupełnił izolację. Problemy mogą pojawiać się tam, gdzie się kanały schładzają (mogą, ale nie muszą). Tam gdzie się nagrzewają problemów nie będzie nigdy.Problem - to przekraczanie punktu rosy na zimnej ściance. Do tego dopuścić nie wolno. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 26.12.2008 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Jak kanał będzie nadmiarowy w stosunku do potrzeb wentylacyjnych - to jego kształt ma mniejsze znaczenie. Ale... To miejsce, gdzie może bywać zimno! Owinąłbym go ile się da wełną, potem folią stretch, wcisnął na miejsce i uzupełnił izolację. Problemy mogą pojawiać się tam, gdzie się kanały schładzają (mogą, ale nie muszą). Tam gdzie się nagrzewają problemów nie będzie nigdy. Problem - to przekraczanie punktu rosy na zimnej ściance. Do tego dopuścić nie wolno. Adam M. Miałem zamiar zrobić tak: z reku, ze skrzynki rozprężnej wyjść kanałem fi100. Po dojściu poddaszem do "skosów" przejść na kanał płaski, odpowiednik kanału fi125. Po przejściu pomiędzy krokwiami, znów przejść na kanał okrągły fi100 i tak już przez ściankę kolankową i strop do pomieszczeń na parterze. Kanał płaski planowałem dać już bez izolacji w warstwę wełny, ok 15cm od strony zewnętrznej i 5 cm od wewnętrznej. Dobrze czy źle? Może inaczej, lepiej? Ma ktoś pomysły albo powie jak On to zrealizował? Czy to dobry pomysł aby z mniejszej średnicy przechodzić na większą a potem znów na mniejszą? Może całkowicie ten kanał przysunąć do regipsa? Izolacji od strony zimnej zostanie ok 20cm, a regips powinien wystarczająco chyba wytłumić szum powietrza. Ile wogóle musi być izolacji na rurach aby można było je śmiało umiejscowić na nieogrzewanym poddaszu albo właśnie pod połacią dachu? I po co Adamie ta folia strech? Musi być jak kanał jest w warstwie wełny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.12.2008 13:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Jak to - po co? Tylko wtedy, gdy powietrze w wełnie zostanie UNIERUCHOMIONE będzie izolacją termiczną! Zakryj garnek z gotującą się wodą jaką watą! Nawet tą samą, co se na te skosy kupiłeś! Potrzymaj tak z 1 minutę a potem sobie to obejrzyj (jak wystygnie!!!) NAPRAWDĘ zrób ten test! POTEM drugi. Folia stretch, wata, folia - i gotować! Możesz nawet ze 3 minuty! OBEJRZEĆ I PORÓWNAĆ!!! Procesy zachodzące nad tym garnkiem są wielokrotnie przyspieszone w porównaniu z tymi, jakie zajdą w Twojej chałupie. Ale NICZYM się nie różnią!!! I nie pisz, że nie znajdziesz na to czasu... Karpia odstaw i zrób co trzeba. Wiedza nie ma ceny! Będziesz WIEDZIAŁ co i jak, to głupot opłakiwanych latami nie narobisz! Pozdrawiam Adam M. Jeszcze coś... Jak mażesz, to poczytaj jaki współczynnik co jest napisany na tej wełnie (opakowaniu). Potem nam tu napisz, że masz pewność, że po tym doświadczeniu TAKI BĘDZIE ZAWSZE!!! A.M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 26.12.2008 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Jak to - po co? Tylko wtedy, gdy powietrze w wełnie zostanie UNIERUCHOMIONE będzie izolacją termiczną! Już wiem Dzięki. Adamie napisz proszę jak TY przechodzisz kanałami między skosami. Okrągłymi, płaskimi, a może jeszcze inaczej to robisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 26.12.2008 13:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2008 Teraz muszę gnać! Obowiązki rodzinne! Zrób doświadczenie, a ja wieczorem będę. Napiszę co i jak. BARDZO jestem ciekaw Twoich wieczornych przemyśleń! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiSiOr 28.12.2008 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Witam. Pytanie w szczególności do Pana Adama. Więc: Domek 160 m2 po podłodze, kubatura 389 m3. Wentylacja x1,5 to daje w przybliżeniu 600 m3/h. Będzie GWC - rurowiec lub wodny (1 lub 2). Jutro będę robił odwierty badawcze w poszukiwaniu wody na działce, w starym domu 10 m dalej mam wodę na 2 m. Rurowiec obliczenia: 600 m3/h przez DN 200 = 5,3 m/s - trochę dużo... a przy okazji przy rurowcu dużo drożej niż przy rurach DN160. Obstawał bym przy wodnym2, ponieważ dom będzie z thermomuru, a w suchym powietrzu choruję na zatoki. Wykopię studnię (starorzecze Soły, glina, piaski, żwir), pociągnę rurę PVC 200 do rekuperatora - wporządku. Ale na jakiej wysokości umieścić ją w studni? Podejrzewam że powyżej najwyższego możliwego poziomu, który jest z reguły na wiosnę. Panie Adamie i inni forumowicze, przeczytajcie i doradźcie, ewentualnie wytknijcie błędy w myśleniu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 28.12.2008 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 Domek 160 m2 po podłodze, kubatura 389 m3. Wentylacja x1,5 to daje w przybliżeniu 600 m3/h. Kiedy chcesz tyle puścić? Bo jak zimą to wilgotność spadnie Ci fatalnie. Będzie nie do życia. Latem? Ma być klimatyzacja? To tez sie nie uda. Bo żeby dobrze schłodzić to musisz puścić z 700 - 800 m3/h i to raczej w obiegu zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiSiOr 28.12.2008 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2008 A dlaczego twierdzisz że nie będzie do życia? Większość użytkowników ma ustawione na 1,2 do 2 wymian jak się coś przypali. Przypominam, że będzie reku i GWC - jakiego typu to jeszcze się okaże. Salon z kuchnią wymiana x 2 na stałe, łazienki x 3 na stałe. Pokoje x 1 - około. Co do klimy, to w ograniczonym zakresie (tu widzę rolę GWC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sylwia i Tomasz 29.12.2008 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2008 Teraz muszę gnać! Obowiązki rodzinne! Zrób doświadczenie, a ja wieczorem będę. Napiszę co i jak. BARDZO jestem ciekaw Twoich wieczornych przemyśleń! Adam M. sorki, ze tak długo nie odpisywałem. Ocieplam dach Adamie, doświadczenia nie robiłem, ale potrafię to sobie wyobrazić i już rozumiem co masz na myśli. Powiedz, czy przejście z kanału okrągłego fi100 na kanał płaski, odpowiednik f125 a potem znów na fi100 ma sens, czy może lepiej do końca już iść fi125. Opisz jak ty się "przedzierasz" przez skosy oraz ściankę kolankową. Myślę, że wielu osobom oprócz mnie się to przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.