Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czy można się samemu nauczyć spawania elektrycznego ?

Recommended Posts

Ja się uczę, jakoś idzie ale spawarka ma piekielną moc... Elektroda przytrzymana za długo w jednym miejscu pod złym kątem i dziura w metalu wypalona.... i to w grubym metalu :-) Najtrudniejsze jest płynne posuwanie elektrody pod odpowiednim kątem. Mi jakoś łatwiej idzie gdy elektroda jest już stopiona do połowy, jak jest długa to ręka jakoś tak lata na boki i łuk często się "rwie". Jak zwykle kwestia praktyki, ja wyciągnołem jakieś żelastwo i czasami sobie "smarkam". Słupki do ogrodzenia narazie stoją :-)

powiedz swojemu pracodawcy coby cie zwolnił z pracy na dwa tygodnie, zgłoś się do arbaitsamtu, tam cię jako bezrobotnego w try miga wyslą na bezpłatny kurs spawania i bedziesz wszystko wiedział.

PS. Dostosuj prąd spawania do materiału , oraz uzywaj właściwej elektrody.

Witaj,

Ja jestem totalnym amatorem.

Spawarkę kupiłem z 2 lata temu, ale nie było okazji spawać.

Do czasu gdy trzeba było zrobić bramę wjazdową na posesję i furti.

Zrobiłem rozeznanie w zakładach ślusarskich, chodziło mi o wyspawanie samych ram, bo obłoże to drewnem. Chciałem komuś to zlecić.

Jak mi powiedzieli ceny, to się wziąłem i nauczyłem spawać.

Wyspawałem ramę bramy dwuskrzydłowej i 3 furtki. Pewnie jakościowo to super wyspawane nie jest, ale szczerze powiem, że ostanie elementy były już całkiem przyzwoicie wyspawane ;-). Oszlifowałem i jest ok.

No i wszystko kosztowało mnie ok. 400 zł - materiał a nie 4 800 zł !!! - maksymalna oferta !!!

Kup sobie dobre elektrody bo są różnej jakości. Będzie łatwiej.

Powodzenia

Da się! ja najpierw nauczyłem się spawać Migomatem (prostsze) a potem zwykłą spawarką. Nie mam problemu jak lakieś elementy sobie leżą na płasko. Schody zaczynają się jeśli coś jest w pionie :D Ale ćwiczenie czyni mistrza.

Nie święci garnki lepią!

BOHO