Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dobra wola czy obowiązek sprzedawcy???


Recommended Posts

W jednym ze sklepów internetowych zakupiłam szafkę wraz z umywalką firmy Koło. Na stronie producenta jest informacja, że szafka ma 98 cm szerokości. Kupiłam ją więc, gdyż wneka w której chciałam ją powiesić ma dokładnie 100 cm. I co się okazało - drzwiczki szafki są tak grube, że otwierając się wychodzą poza obrys samej szafki i to o tyle, że 2 cm które jeszcze zostały nie pozwalają na ich pełne otwarcie, właściwie można je tylko lekko uchylić :cry:

Zadzwoniłam do sklepu w celu wymiany szafki i umywalki na węższą. I oto jaką odpowiedź uzyskałam - będą wieeeelkie problemy, no bo szafka jest biała, a taki kolor jest niechodliwy (wenge, zebrano - jak najbardziej, ale biała...???), tak więc hurtownia nie będzie chciała tego przyjąć :evil: :evil: :evil:

I teraz mam pytanie - czy sprzedawca ma jakkikolwiek obowiązek przyjąć ode mnie tą szafkę, czy jest to tylko jego dobra wola. Przecież nikt mnie nie informował w momencie zakupu, że towar jest niechodliwy i na moje szczególne zamówienie.

Teraz Pan mi mówi, że skoro ją zamówiłam i na nią czekałam, a nie dostałam od ręki, to logiczne jest, że to jest właśnie to "zamówienie". Tylko niech mi nie mówi, że szafki wenge i zebrano to swoim sklepie internetowym ma od ręki i to w każdym rozmiarze :lol:

Czy ja w tej sytuacji mam jakieś prawa? Jak mam dalej postępować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to przy zakupach na odległość masz prawo zwrócić towar o ile nie został (z tego co pamiętam) rozpakowany. Musiałabyś się bardziej w czytać w zasady sprzedaży na odległość.

 

W zasadzie kupiłaś szafkę dokładnie taką, jaką sobie wybrałaś. Może źle się wczytałaś w dane producenta - interesował Cię tylko wymiar samej szafki.

 

Jeżeli nie spełnisz założeń wspomnianego powyżej prawa zwrotu, sprzedający nie musi przyjąć od Ciebie kupionego towaru.

 

Z drugiej strony, ja w większości przypadków zanim coś kupię w sieci, oglądam to w real'u, aby właśnie wystrzec się takich wpadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zakupu w sklepie internetowym masz 10 dni na zwrot.

Sprzedawca musi towar przyjac bo tak mu nakazuje ustawa:

 

USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny - art. 10

 

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20000220271&type=3&name=D20000271Lj.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...