Natalia Stanko 23.07.2008 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Kupiłam w mixmedia.pl cały sprzęt do kuchennej zabudowy - niestety kupiłam płytę ceramiczną nieodpowiednią. Po prostu przez nieuwagę, nie dopatrzyłam się. Jej koszt 1522zł Żeby było jeszcze lepiej - w momencie montażu kuchni rozpakowałam ją i wyrzuciłam opakowania Mixmedia - nie przyjmuje takiej reklamacji, twierdzi że brak opakowania jest podstawą do odrzucenia mojego roszczenia. Co mam zrobić- sprzedawać samodzielnie tę płytę? Ale kto ja kupi - do tej płyty musi być specjalny piekarnik. Może jakieś pomysły - mądre głowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia27 23.07.2008 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 a cóż to za płyta i dlaczego musi być do niej specjalny piekarnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natalia Stanko 23.07.2008 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Są płyty które pracują niezależnie od piekarnika ( taką muszę mieć) A zakupiona przeze mnie musi współpracować z piekarnikiem. To jest płyta ceramiczna Bosch NKH 635H01 z ramką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 23.07.2008 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Jeżeli nie ma opakowania to rzeczywiście może być problem. Z kontekstu też wnioskuję, że od odebrania minęło już trochę czasu.Jeżeli mniej niż 10 dni można próbować walczyć w związku z ustawą omawiającą zasady zakupów na odległość (dokładna ustawa była wspomniana niedawno - wiec jeżeli się łapiesz można poszukać). Inaczej pozostanie chyba tylko allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natalia Stanko 23.07.2008 12:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Mąż skwitował niefortunny zakup - za mało siedziałaś przed komputerem Wystawiłam na allegro, minęło 18 dni, nie było montażu - bo elektryk był na urlopie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zielony_listek 23.07.2008 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 A może spróbuj skontaktować się z przedstawicielem Boscha, żeby Ci wymienili (za ewentualna dopłatą) tę płytę na taką jak potrzebujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daggulka 23.07.2008 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 A może spróbuj skontaktować się z przedstawicielem Boscha, żeby Ci wymienili (za ewentualna dopłatą) tę płytę na taką jak potrzebujesz? dokładnie ....to może się udać zakupiłam wyłaz Velux'a + 6 okien dachiowych na allegro w firmie mającej swą siedzibę na drugim końcu Polski ... przy montażu wyłaz okazał się być pęknięty .... skontaktowano mnie z lokalnym przedstawicielem Velux'a ...wymienili wyłaz na 2 roletki zewnętrzne (tak chciałam, bo wyłaz natychmiast musiałam nowy zakupić a załatwienie reklamacji jednak trochę potrwało) tak, że znajdź lokalnego przedstawiciela i z nim spróbuj sprawę załatwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natalia Stanko 23.07.2008 16:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 A gdzie tego przedstawiciela znaleźć? na stronie www? Najbardziej boli to, ze przy wykończeniowce każdy złoty się liczy, a tu 1522zł w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 23.07.2008 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 wg mnie można wygrać Wydaje mi się ze zapisy regulaminu tego sklepu sa sprzeczne z ustawą z 2000 zapis o zwrocie ma intencję takie, iz po zakupie dopiero oglądasz dany produkt i mozesz go ocenić na "zywo" , a jak to zrobic przez papier folie etc ? nacisk powinien być na zwrot "w oryginalnym opakowaniu" oraz "niewskazujący na uzycie" ponadto dalej w regulaminie jest zapis że otwierając opakowanie rezygnujesz z prawa zwrotu co jest sprzeczne z prawem W wypadku, gdy Nabywca nie korzysta z uprawnienia zwrotu nie rozpakowanego towaru w ciągu 10 dni, jego obowiązkiem jest rozpakowanie produktu (nie niszcząc opakowania, profili styropianowych oraz nienaruszając plomby) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Annja 23.07.2008 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 Wg mnie należy nadal pertraktować ze sklepem, w którym zakupiono towar, być może powołując się na wskazane przez Reziego argumenty. Nie sądze ażeby w tym wypadku można było coś wskórać u producenta. W przypadku Daggulki sytuacja była nieco inna - tam towar był wadliwy ( pęknięty ) więc to była klasyczna procedura reklamacyjna, dlatego skontaktowano ją z producentem. Tutaj można powiedzieć że się klientowi poprostu odwidziało A tak na marginesie, mój mąż zabiłby mnie za coś takiego na etapie wykończeniówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zielonooka 23.07.2008 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2008 O ile się orientuje przepisy chroniące konsumenta są takie że nie trzeba mieć oryginalnego opakowania żeby wymienić produkt. Inna rzecz , że jeśli sprzęt nie jest wadliwy to dobra wola sklepu ze go wymienią lub oddadzą pieniądze. Ale je jeśli ogólnie sklep deklaruje się że do iluś tam dni można z zakupów zrezygnować , to nie powinien odmawiać ze względu na brak "opakowania". życzę powodzenia bo wiem jak taka "wpadka" może zepsuć humor ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natalia Stanko 24.07.2008 04:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Piiiip.......światełko nadziei Rezi Zieloonooka co to za przepisy - że towar nie musi mieć oryginalnego opakowania? Bo właśnie kładą nacisk - ze musi mieć oryginalne , bo na nim jest numer modelu itd ( ja mówiłam że zakupię inną płytę Boscha - i w jej opakowaniu odeślę starą - NIEEEE odpowiedzieli) Rezi - nacisk powinien być na zwrot "w oryginalnym opakowaniu" oraz "niewskazujący na użycie" nie wiem czy dobrze zrozumiałam- sklep właśnie kładzie na to nacisk. A ja nie mam tego cholernego opakowania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 24.07.2008 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Ok - może jest nadzieja w tym braku konieczności posiadania oryginalnego opakowania, ale ustawa o zakupach na odległość już nie pomoże bo minęło 18 dni - a ustawowo mamy tylko 10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 24.07.2008 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Piiiip.......światełko nadziei Rezi Zieloonooka co to za przepisy - że towar nie musi mieć oryginalnego opakowania? Bo właśnie kładą nacisk - ze musi mieć oryginalne , bo na nim jest numer modelu itd ( ja mówiłam że zakupię inną płytę Boscha - i w jej opakowaniu odeślę starą - NIEEEE odpowiedzieli) Rezi - nacisk powinien być na zwrot "w oryginalnym opakowaniu" oraz "niewskazujący na użycie" nie wiem czy dobrze zrozumiałam- sklep właśnie kładzie na to nacisk. A ja nie mam tego cholernego opakowania.... oryginalne opakowanie - może być otwarte niewskazujący na uzycie dot sprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 24.07.2008 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Może trochę nie na temat ale ku przestrodze. Ja kupowałem sprzęt AGD a żona projektowała z przedstawicielem firmy kuchnię. Wstępnie uzgodniliśmy jaki sprzę trzeba kupić, miała być mikrofala 50 cm i taką kupiłem. Niestety szafka została zrobiona szerokości 60 cm. Wydawało się, że to drobiask, trzeba dokupić płytę "maskującą", taki kawałek blachy w kształcie prostokąta z wyciętym otworem. Jaki koszt ponad - 700 zł, przy cenie całej mikrofali ok 2000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 24.07.2008 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Może trochę nie na temat ale ku przestrodze. Ja kupowałem sprzęt AGD a żona projektowała z przedstawicielem firmy kuchnię. Wstępnie uzgodniliśmy jaki sprzę trzeba kupić, miała być mikrofala 50 cm i taką kupiłem. Niestety szafka została zrobiona szerokości 60 cm. Wydawało się, że to drobiask, trzeba dokupić płytę "maskującą", taki kawałek blachy w kształcie prostokąta z wyciętym otworem. Jaki koszt ponad - 700 zł, przy cenie całej mikrofali ok 2000 zł.To jak to było projektowane?? Miało być 50 to dlaczego zrobili 60? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zielony_listek 24.07.2008 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Prawdopodobnie chodzi o tekst ustawy "o ochronie niektorych praw konsumenta..." z 2 marca 2000, tu jest link do niej (w tekście, mniej więcej pośrodku strony): http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq/#pytanie6 Co do zwrotu towaru sprawnego, to zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sklepu za wyjątkiem sytuacji, kiedy umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa. A chyba pod to podchodzi sprzedaz internetowa. Co do terminu to trzeba się wczytac w ustawę: niby 10 dni, ale jesli klient nie byl poinformowany pisemnie o możliwości odstapienia to termin się nalicza od momentu poinformowania (ale max 3 miesiace). Ale jesli chodzi o moje rozumienie tekstu, to brak opakowania dyskwalifikuje taki zwrot: "To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu". Wyrzucenie opakowania nie było konieczne Jeszcze tu jest troche o zkupach przez internet: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=31 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emild 24.07.2008 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Ok - może jest nadzieja w tym braku konieczności posiadania oryginalnego opakowania, ale ustawa o zakupach na odległość już nie pomoże bo minęło 18 dni - a ustawowo mamy tylko 10. chyba, że sprzedawca nie poinformował kupującego o przysługującm mu prawie do odstąpienia od umowy w terminie do 10 dni, wtedy kupujący może zwrócić terminie do 3miesięcy. czy dostałaś tę informację na piśmie, bądź czy w regulaminie tego sklepu jest taka informacja? Odnośnie pudełka (wg mnie) - ustawa "O ochronie niektórych praw ...oraz o odp. za szkodę wyrz. przez produkt nieb." (czyli ta na podstawie, której można zwrócić towar w term. 10 dni bez podania przyczyny)- nie reguluje tej kwestii. Jest natomiast zapis, że :"to co strony świadczyły, ulega zwrotowi z stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu". Czyli można otworzyć pudełko, można sprawdzić czy działa (ale nie można używać). Moim zdaniem w tym przypadku decyduje regulamin sklepu. Co innego, że (od jakiegoś czasu) producent/sprzedawca nie może żądać od klienta oryginalnego pudełka w przypadku, gdy klient ten towar reklamuje. Ale to nie ma związku z oddaniem bez podania przyczyny. Zadzwoń do UOKiK bądź do Federacji Konsumentów i się upewnij! zielony_listek heh w tym samym momencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 24.07.2008 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Może trochę nie na temat ale ku przestrodze. Ja kupowałem sprzęt AGD a żona projektowała z przedstawicielem firmy kuchnię. Wstępnie uzgodniliśmy jaki sprzę trzeba kupić, miała być mikrofala 50 cm i taką kupiłem. Niestety szafka została zrobiona szerokości 60 cm. Wydawało się, że to drobiask, trzeba dokupić płytę "maskującą", taki kawałek blachy w kształcie prostokąta z wyciętym otworem. Jaki koszt ponad - 700 zł, przy cenie całej mikrofali ok 2000 zł.To jak to było projektowane?? Miało być 50 to dlaczego zrobili 60? No właśnie, sam chciałbym wiedzieć jak to było projektowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Natalia Stanko 24.07.2008 13:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2008 Odpowiedź mixmedia.pl: Witam, Szanowna Pani Artykuł 5 punkt 9 mówi, że w przypadku gdy Pani nie korzysta z uprawnienia zwrotu towaru do 10 dni rozpakowuje Pani sprzęt w celu sprawdzenia czy nie nosi on śladów uszkodzeń mechanicznych, gdy takie istnieją należy sporządzić protokół szkodowy który powinien zostać podpisany przez kuriera. Artykuł 5 punkt 10 mówi, że jeżeli sprzęt ma uszkodzenia mechaniczne i protokół został spisany i podpisany przez kuriera, to Mixmedia ponosi całe koszty reklamacji. W przypadku uszkodzeń mechanicznych stwierdzonych w późniejszym terminie Mixmedia nie ponosi odpowiedzialności. Jak wcześniej Pani wspomniała nie posiada Pani opakowania urządzenia, opakowanie jednak jest integralną częścią urządzenia. W dalszym ciągu podtrzymuję swą decyzję odrzucenia reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.