Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

projekt WENECJA DCP42A pracownia LIPIŃSCY


Recommended Posts

stan surowy otwarty nie zawiera nic specjalnego.

dodatki, które zmieniają ten dom w Ciepły to:

20cm styropianu Platinum + o współczynniku przenikania 0.031

20cm styropianu na podłodze Gold (w projekcie jest Gold+ -droższy a Lambda wyższa tylko o 0.001)

15cm na fundamencie Fundament Silver (Gold w projekcie podobnie jak wyżej)

wentylacja mechaniczna

okna drewniane 3szybowe 0.6 (z PVC nie chcieli nam zrobić trójkątów otwieranych bez dzielenia skrzydła)

piec kondensacyjny z czujnikiem pogodowym

kominek z zamkniętą komorą spalania

na poddaszu będzie 30cm wełny (w projekcie styropian) łatwiej się układa, a współczynnik przenikania ma taki sam 0.036

 

pozdrawiam

 

Witam.

Właśnie zamówiłem projekt Hudson IV: http://www.lipinscy.pl/pl/project/details/id/197

 

Z tego co czytam, to mój projekt od twojego generalnie różni się niewiele. Myślałem, że dużo tracę pod względem energooszczędności, ale widzę, ze w większość mogą zrobić to samo (docieplenia ścian, podłóg, stropu większymi grubościami).

Mam pytanie co do kosztu i rodzaju urządzeń instalacji wentylacji mechanicznej.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 310
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tomasz, ten Hudson IV faktycznie nie różni się niczym. Jak chcesz zastosować rozwiązania z domu energooszczędnym to nie rozumiem dlaczego od razu nie kupiłeś wersji energooszczędnej?

Przystosować taki dom jasne że się da ale trzeba wiele rzeczy przemyśleć na nowo, zrobić dodatkowe instalacje (które są już w projekcie gotowym np. wspomnianej wentylacji mechanicznej), zrezygnować z dodatkowego komina itp.

Szacuje się że budowa domu energooszczędnego jest o 20-30% wyższa niż stawiany w standardowej technologii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Decyzja podjęta - pierwszy krok zrobiony. W zeszłym tygodniu dotarł do mnie projekt HUDSON IV LMP42C.

Byłem już u projektanta, który mi będzie robił adaptacje. Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że zmiany to: podniesienie ściany kolankowej, ściany działowe murowane, likwidacja przeszkleń przy drzwiach, parter podłogówka, większe grubości izolacji ścian. Może coś jeszcze dojdzie, ale tak długo szukałem projektu, że ten wydaj mi się idealny.

 

Budowę planuje zacząć od wiosny i prowadzić systemem gospodarczym. I tu się bierze moja prośba.

Czy moglibyście podać koszty poszczególnych etapów budowy. Przede wszystkim interesuje mnie koszt: fundamentów, ścian ze stropem, dachu, instalacji co (ja wykonam kocioł gazowy, 2-f, kondensacyjny.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Tomku,

 

witamy serdecznie wsrod formumowiczow ktorzy buduja cieple domy.

Co do kosztow, jesli bedziesz budowal zgodnie z projektem to jest kilka rzeczy ktore trzeba przeprowadzic niestandardowo. Mam nadzieje ze Twoi robotnicy beda otwarci na nowinki ale nasi nie byli - kazda nowika to dal nich strach nie pewnosc oraz - nie wiedzieli jak to zrobic.

 

Fundamenty - juz na poziomie fundamentow powinienes rozprowadzic instalacje. Plyta fundamentowa powinna zawierac co, kanalizacje, wode, rura do kominka, klatka do rekuperatora, maty grzewcze podlogowe i odkurzacz centralny (jesli byscie go chcieli). Koszt fundamentow to jakies 40 tys zlotych (jesli pamiec mnie nie myli). Koszt spory ale pozniej juz bedziesz mial zrobione bardzo duzo rzeczy.

 

Sciany strop -30 - 40 tysiency zlotych.

 

Dach - eh to ciezko sprawa bo to kosztowalo jakes 50 tysiency zlotych.

 

I tak doszlimy do stanu surowy otwarty (z elementami wykonczenia).

 

Bardzo byl bym ostrozny jesli chodzi o podniesienie scianki kolankowej, zmieni sie kubatura budynku, zmieni sie wysokosci sciany co za tym idzie okien (inne polozenie). Zmienia sie proprcje budynki - moze bo prostu wygladac dziwacznie.

To samo jesli chodzi o rezygnacja z przeszklen na froncie, zrob sobie z kartonu papieru dwa typy domu z przeszkleniami i bez. Wowczas zobaczysz ze proporcje beda inne i moze to w konsekwencji kiepsko wygladac.

 

Jesli chodzi o wykonczenie to musisz na etapie projektowania przewidziec chocby rekuperator (gdzie umiescic anemostaty, wrzutnia i wyrzutnia), rezygnacja z drugiego komina.

 

Tez pytanie pozostaje otwarte dlaczego nie kupiles od razu projektu cieplego domu, wowczas szereg rozwiazan byloby na talerzu.

 

Generalnie dom jest dosc drogi w budowie, trzeba go (wedlug naszego mniemania) robic dokladnie, izolacja, styropian, izomur, zachowanie kubatury.

 

pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uliar dziękuję za odpowiedź.

 

Co do pytania dlaczego nie wziąłem wersji Wenecja to ja w swoim Hudsonie planuję raczej tylko zwiększenie grubości wszystkich izolacji (może oprócz stropu bo nie wiem czy coś tam jeszcze wejdzie). Rekuperator długo mnie kusił, ale niestety przemówiły względy ekonomiczne i sobie go odpuściłem.

 

Dzisiaj oddałem dokumenty do gazowni, jutro energetyka.

 

Oczywiście czekam na kolejne informacje.

Pzodrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Tomku,

 

proponowal bym jeszcze raz abys zastanowil czy to bedzie cieply dom, czy tez quasi cieply, albo jak to piszesz tylko troche cieply. Sam nie jestem ekspertem od cieplych domu, ale z pozycji inwestora moge napisac tak:

 

Dom jest skonstruowany jako calosc, i jako calosc powinnien byc rozpatrywany. Co z tego ze wywalisz wiecej pienidzy na izolacje jesli cieplo ktore tak bardzo chcesz zachowac bedzie wywiewane przez komin. Jaki sens jest robic super hiper izolacje termiczna np. fundamentu jak nie bedziesz mial rekuperatora i cieplo bedzie rozchodzic sie kanalami wentylacyjnymi.

 

To jest strona od lipinskich z technologia energooszczedna:

http://www.lipinscy.pl/pl/lipinscy-projekty/48/Technologia

 

Zastanow sie czy jest sens tylko czesciowo robic domek cieply. Tak samo jesli chodzi o zwiekszenie scianki kolankowej, zwiekszy sie kubatura, zwiekszy sie zapotrzebowanie na energie cieplna aby ogrzala wieksza ilosc powietrza.

 

Kazdy nam odradzal budowy domek wedlug projektu, ale od osob ktore mieszkaja w takich domach, w tym miejscu uklon dla Roberta D. oplaca sie robic, i kazda zlotowka wydana teraz procentuje na przyszlosc. Wydatek na budowe dokonujesz raz, jeden jedyny raz, a rachunki za prad bedziesz placicl cale zycie.

 

Sporo iwestorow ma problemy finasowe zeby to wszystko ze soba pogodzic, i z regoly budzet sie nie domyka. Jednak zastnow sie czy warto robic cos na pol gwiazdka.

 

Jesli chcesz robic dom systemem gospodarczym to mozesz fortune zaoszczedzic, chocby na rekuperatorze. Wolaja 20 tys zlotych kupno jednostki oraz zrobinie instalacji z czego sama jednostak kosztuje okolo 8 tys a reszta materialow 4 tysieace, jesli jestes w stanie sam zrobic przewody sztywne to zaoszczedszisz 8 tys! na robociznie (no moze tu troche przesadzilem).

 

z pozdrowieniem iwestorskim

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Tomku,

to o czym piszesz da się zrobić. Po mniejszych lub z reguły większych zmianach w zasadzie z każdego domu można zrobić dom ciepły. Każdy pieniądz zainwestowany w energooszczędność ma sens i zwróci się w wielkości zależnej od poczynionych zmian.

Jedynie nieszczęsna ścianka kolankowa jest niebezpieczna - można zeszpecić dom. jak dobrze poszukasz to znajdziesz LMP42 w różnych wariacjach, niektóre są tak zmodyfikowane, że ciężko stwierdzić, że jest to P42. Można owszem podnieść ściankę, ale trzeba to zrobić już w fazie projektu, żeby projektant zmodyfikował również więźbę.

Naświetla wokół drzwi sprawdzają się - korytarz jest jasny, a i dom z zewnątrz wygląda ciekawiej.

Nad rezygnacją z wentylacji bym się zastanowił. Czy nie lepiej np. zostawić okna 2szybowe i obciąć 2cm styropianu (20->18), a zrobić wentylacje. 30%ciepła ucieka przez wentylację. Albo poprowadzić kanały, a centralę kupić później na raty.

 

Jeśli chodzi o koszty to wybudowanie stanu surowego otwartego kosztuje ok 150tys. Fundament i dach najwięcej kosztuje.

Fundamenty pewnie będziesz robić tradycyjne, wiec nie będę Ci mieszać w głowie płytą fundamentową, która jest trudniejsza, bo trzeba już w fazie fundamentu przewidzieć gdzie sie chce mieć CO i inst. wod-kan :)

Jak zainwestujesz w grubsze ocieplenie to CO będzie tańsze niż w projekcie, ponieważ nie będą potrzebne duże grzejniki. Piec 2f też się sprawdza - to również ogranicza koszty utrzymania, bo nie podgrzewa się non stop 100-200l wody, nie ma dodatkowych pomp. Modyfikacja CO jest trudna, bo wszyscy hydraulicy mają w głowach stare przyzwyczajenia i przekonanie ich do nowości (np.grzejniki 1-płytowe) często jest bliskie cudu. :)

 

Warto poszerzyć garaż o np 30cm. 3.30 to trochę wąsko.

 

pozdrawiam

Robert D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Tomku,

to o czym piszesz da się zrobić. Po mniejszych lub z reguły większych zmianach w zasadzie z każdego domu można zrobić dom ciepły. Każdy pieniądz zainwestowany w energooszczędność ma sens i zwróci się w wielkości zależnej od poczynionych zmian.

 

No właśnie. Absolutnie się zgadzam z tym stwierdzeniem. Nie wydaje mi się, że zwiększenie grubości styropianu nie ma sensu przy braku rekuperatora. Są różne teorie na temat ucieczki ciepła przez wentylacje. Mówi się, że może być nawet 30%, ale równie często mówi się o wartości 15%. Uważam, że zwiększenie grubości docieplenia jest zasadne nawet bez wykonania rekuperatora. Pogrubienie styropianu o kilka centymetrów to niewiele w stosunku do całkowitego kosztu wykonania docieplenia (robocizna, tynk, farba, kleje). W końcu w całej Polsce (pewnie i nie tylko) przez hasło termomodernizacja rozumie się w pierwszej kolejności wymianę stolarki i docieplenie ścian. Wiem z autopsji (ostatnie 2 lata pracy), ze tylko te dwa zabiegi przekładają się na zmniejszenie zużycia ciepła o nawet 70%.

 

Co do podniesienia ściany kolankowej. Myślę, że o jeden rząd zaryzykuje bez uszczerbku dla atrakcyjności bryły.

 

Co do naświetli przy drzwiach - chyba jednak zostaną.

 

Wczoraj rozmawiałem ze znajomym, który będzie mi robił c.o. Proponuje mi podłogówkę dół + górna łazienka, kominek z płaszczem wodnym. Co myślicie o płaszczu? Projektant, który robi mi adaptację mówi, że najwyżej w pierwszym roku będę palił w kominku a później mi się znudzi.

 

Nadal czekam na wyliczenie ceny wykonania budowy przez znajomego budowlańca. Może jak będzie rozsądna to nie będę się bawił systemem gospodarczym. Jak poznam cenę to napiszę.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

to co zaproponowali Lipińscy (styropian grubości 10 cm, wełna na stropie 18cm) to brzmi dość śmiesznie :) teraz 10cm to kładzie się na szopkę, a na dom "standardowo" 12-15.

nie dziwię się dlaczego chcesz zwiększyć grubości ocieplenia.:)

 

Nie polecam płaszcza na kominku, lepsze jest rozprowadzenie powietrza.

minusy płaszcza to:

-trzeba palić zwracając uwagę na temperaturę wody, żeby jej nie zagotować, albo przewymiarować grzejniki co wiąże się z niepotrzebnymi kosztami.

-zawsze grzejesz całą wodę w CO, a chciałbyś tylko np. zrobić miłą atmosferę w salonie.

-przy braku prądu nie masz alternatywnego źródła ciepła, bo pompy nie działają i nie możesz napalić

 

przy rozprowadzeniu powietrza tych problemów nie ma.

 

z kominkiem jest jeszcze taki problem, że pali się jak się ma co :)

jeśli ma się tanie drewno to się opłaca, ale jeśli kupuje się opał po cenach rynkowych to jest to złudny interes.

w zeszłym sezonie przeliczyłem to jak paliłem brykietem. koszt brykietu spalonego wieczorem był wyższy niż koszt dobowego zużycia gazu. teraz mam drewno i jest lepiej, ale nie ma szału.

pali się raczej dla przyjemności.

 

pozdrawiam,

Robert D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz, faktycznie 10 cm w Twoim projekcie to śmieszna sprawa, nie dziwię się że będziesz dawał większą grubość. Te 18 cm ocieplenia dachu to też mała, daj więcej. Ja podniosłam ściankę kolankową o 70 cm ale na poziomie zmian już architekt mi to uwzględnił i dostosował więźbę, poz tym taka zmiana według prawa budowlanego jest traktowana jako zmiana istotna ponieważ zmienia się kubatura budynku więc im więcej zmian zrobisz na etapie adaptacji tym lepiej. Zmiany na etapie budowy niestety pociągają za sobą konsekwentnie inne modyfikacje i przysparzają nerwów.

Co do kominka wodnego - zgadzam się w 100% z opinią że jest bez sensu. mam znajomych którzy mają taki i twierdzą że nic gorszego niż kotłownia w salonie nie mogło ich spotkać, jak kominek to tylko "zwykły" o małej mocy.

 

Ech, aż żal że nie będziesz miał rekuperatora, to 30% strat no ale za ty też konsekwentnie już trzeba dać szczelne okna bez wywiewników.

 

Doświetla w drzwiach wejściowych sprawdzają się: w przedsionku jest przyjemnie i jasno

 

pozdrwaiam Kinga

 

Ps: z jakiej części Polski jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Właśnie dostałem kosztorys ofertowy budowy LMP 42C. Kosztorys zrobił mi właściciel firmy budowlanej (znajomy). O jakość robót się nie obawiam. Chodzi mi raczej o koszty. Wyszło to tak (wszystkie ceny brutto):

1) fundamenty (większe niż w projekcie) – 27.000 zł

2) Ściany (zewnętrzne i murowane działówki na parterze) – 29.000 zł

3) Komin RONDO PLUS – 10.000 zł

4) Stropy (nad garażem też Terriva) – 27.000 zł

5) Dach (konstrukcja, dachówka roben + okna połaciowe, izolacje z wełny) – 68.000 zł

6) Schody i taras (bez okładziny) – 7.300 zł

7) Ścianki działowe na poddaszu (k-g) – 4.000 zł

Okładziny stropów (k-g) – 11.200 zł

9) Tynki – 13.400 zł

10) Posadzki – 23.500 zł

11) Elewacja (styropian 15 cm) – 24.900 zł

 

Razem około 245.000 zł brutto.

 

Za pozostałe roboty, tj. okna, drzwi, instalacje, malowanie, podłogi (szwedzka i płytki) około 113.000 zł.

 

Koszt całkowity do wprowadzenia 358.000zł.

 

Co wy na to bo teraz będę dyskutował co do ceny? Wydaje mi się, że na fundamentach i dachu spokojnie można coś zjechać. Elewacja wychodzi po 150 zł za m2. Myślę, że też można zrobić taniej.

 

Z góry dziękuję za uwagi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Tomku, pozwol ze przedstawie sobie moje uwagi na temat Twojego kosztorysu. Pierwsze wrazenie jakie mam to jest brak rozroznienia zaplaty za robocizne oraz za materialy. To moze powodowac sporo nieprawidlowosci oraz zarzewi konfliktow, jesli to co podajesz jest razem tj. robocizna I materialu kupuje i robi dla Ciebie firma to stanowczo niektore elementy sa za drogie.

Właśnie dostałem kosztorys ofertowy budowy LMP 42C. Kosztorys zrobił mi właściciel firmy budowlanej (znajomy). O jakość robót się nie obawiam. Chodzi mi raczej o koszty. Wyszło to tak (wszystkie ceny brutto):

1) fundamenty (większe niż w projekcie) - 27.000 zł

 

- brak wyszczegolnienia czy robisz plyte fundamentowa (z tegco co pisales wczesniej nie wiaodmo jest, Robert D. odradzal robienia tej plyty)

 

- brak wyjasnienia czy w cenie jest takze ocieplenie fudamentow styropianem

 

- brak wysjanienia czy robisz wieniec z bloczkow izomur

 

- brak wysjanienia na czym ma polegac fundamenty wieksze niz w projekcie – robisz ekstra pokoj czy miejsce na samochod w garazu?

 

Cena wydaje sie nieska, no ale to w zaleznosci co zamawiasz

 

2) Ściany (zewnętrzne i murowane działówki na parterze) - 29.000 zł

 

Tu cena jest raczej w porzadku, nie za mala I nie za duza (licze oczywiscie robocizne I materially razem)

 

 

3) Komin RONDO PLUS - 10.000 zł

- zdecydowanie cena za wysoka ale w zaleznosci jakie kominy biezesz, my wzielismy ten z wyzszej polki jeden komin drugi byl majacy wlasciwosci jak w projekcie ale z nizszej polki calosc zaplacilismy za kominy jakies 4,000 zl

4) Stropy (nad garażem też Terriva) - 27.000 zł

- cena zdecydowanie za wysoka, strop to jakies 7,000 zl do tego idzie beton u nas bylo to okolo 4 tysiaca nawet jak masz garaz to nie powinno byc tak duzej roznicy

5) Dach (konstrukcja, dachówka roben + okna połaciowe, izolacje z wełny) - 68.000 zł

 

- cena dachu rowniez wydaje sie za wysoka ale skoro od razu robisz izolacje oraz zabudowa strychu to moze miec to odzwierciedlenie w cenie, sam dach (drzewo I akcesoria bez wykonania to jakies 30,000 zl) reszta to powinna byc robocizna moga tu wchodzic akcesoria dodatkowe ale I tak cena jest zdecydowanie za wysoka

6) Schody i taras (bez okładziny) - 7.300 zł

- tu juz zupelny kosmos, zrobilismy schody betonowe, koszty byly poniesione przy stropie oraz pierwszym pietrze, I wynosily nie wiem czy z 1000 zl, a jesli sa to schody drewniane to cena jest okej,

 

7) Ścianki działowe na poddaszu (k-g) - 4.000 zł

- robilismy murowane koszt jakies 1000 zl (wybralismy murowane to z tego powodu ze sa trwlsze, masywniejsze I stabilniejsze)

 

Okładziny stropów (k-g) - 11.200 zł

- nie bardzo wiem co to jest

9) Tynki - 13.400 zł

- cena za tynk oraz robocizny calego domu jest szacowana na jakies 10,000 zl (jeszcze nie zrobilismy)

10) Posadzki - 23.500 zł

 

- jesli pod posadzkami rozumiesz takie instlacje, woda/gaz/prad/kanalizacja/ to cena wydaje sie byc okej moze troche za wysoka ale nie wiele11) Elewacja (styropian 15 cm) - 24.900 zł

 

Tez nie wiem co rozumiesz pod tym pojeciem czy to ocieplenie tylko zewnetrzne domu czy tez dachu (ale dach juz ocieplales w innym punkcie) jesli chodzi o same sciany to stanowczo za duzo a razem z dachem to cena okej

 

 

Zapomniales jeszcze o takich rzeczach jak:

 

- kominek

 

 

 

No I to chyba lekka zmiana planow bo miales budowac systemem gospodarczym a to raczej wyglada na ofete firmy. Jak juz mowilem nie sprecyzowany jest podzial na materialy oraz robocizne. Moze okazac sie ze materially nie bede takie jakie sobie zyczy inwestor, z drugiej strony iwestor ma spokoj bo nie musi zalatwiac tego. Firma ktora bedzie Ci budowala niech napisze oszacuje poszczegolne ilosci materialow oraz wyszczegolni cene robocizny, bo to jest wazne.

 

 

 

Powodzenia

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robert za konkretne podejście do tematu.

 

Jutro sobie zażyczę kosztorys szczegółowy (z rozbiciem na materiały i robociznę). Materiały, które zostały uwzględnione do kalkulacji są takie jak sobie zyczyłem.

 

Z Twojej wypowiedzi płynie jeden optymistyczny wniosek. Skoro wszystkie elementy mogą być tańsze to chałupę jednak można za 250 tys. postawić do wprowadzenia :)

 

Jak będę miał kosztorys szczegółowy do napisze więcej.

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W związku z tym, że oferta na budowę domu przez jedną firmę wydawała mi sie za duża nadal szukam.

Dzisiaj dostałem ofertę od murarza.

Za: fundament z ociepleniem, ściany (łącznie z działówkami na parterze i piętrze), strop (na garażem też terriva), kominy (wraz z obróbka klinkierem ponad dachem) - ROBOCIZNA 25.000 ZŁ.

 

Dostałem też wycenę elementów dachu. Całość (bez więźby) na dachówce Koramic Angoba grafit + Fakro FTS-V, wraz z transportem - 18.000 zł

 

Dzisiaj dostałe również wycenę wod-kan i co. Wszystkie podane ceny obejmują materiały i robociznę:

1) c.o. (podłogówka dół i góra łazienka i korytarz, Viessmann Vitodens 222-w, grzejniki aluminiowe, w łazienka drabinkowe) - 28.000 zł

2) instalacja gazowa (od ogrodzenia) - 3.800 zł

3) instalacja wod-kan (jak w projekcie) - 5.500 zł

4) przyłącze kanalizacyjne (15 mb+ studnia 415 mm) - 2.400 zł

5) przyłącze wody - 1.400 zł

 

 

CO WY NA TO?[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się do ceny instalacji i kotłowni: cena taka sobie, mam na tym samym poziomie cenę ale podłogówkę mam w całym domu (droższa opcja niż grzejniki) i w tej cenie mam odkurzacz centralny.Kocioł klasy na podobnym poziomie.

 

Przyłącze kanalizacyjne: drogo, powinno wyjść góra 1600/1800 zł (wraz ze studnią)

woda - nie wiem bo jeszcze nie robiłam trzeba by było gdzieś poszukać jak kształtuje się cena za 1 m przyłącza wraz z robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z kolei dostałem oferty na okna. Parametry: profil pięciokomorowy, szyba u=1,0, dwustronnie barwione. Ceny zawierają dostawę, montaż i VAT 7%

Oferty wyglądają tak:

1) Jezierski (Sklep Firmowy Bydgoszcz) - 22.000 zł (profil Schuco)

2) Darro Toruń - 15.600 zł (profil Drutex)

3) Adams (profil Brugmann) - 16.500 zł

 

Bramy Wiśniowskiego z pilotem od 3300 do 3500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Dawno nie zaglądałam na forum. Kiedyś obiecałam, że wrzucę kilka zdjęć. Te są z jesieni.

 

1) Salon po tynkach:

 

http://gfx.efotek.pl/images/zv85uj4jyuybsv4v21y_thumb.jpg

 

http://gfx.efotek.pl/images/80szprg5edik0ejuodwl.jpg

 

2) Kominek:

 

http://gfx.efotek.pl/images/6falzyaibbnc76ghtc.jpg

 

Na mojej budowie cisza i spokój. Ze względu na pogodę wszystkie prace zostały wstrzymane. Z nadejściem wiosny rozpoczną się kolejne etapy.

 

Pozdrowienia dla wszystkich

Deni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...