AnZol 03.12.2008 10:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2008 Witam serdecznie wszystkich, dawno mnie tu nie było a widzę, że sporo sie działo. Dziękuję wszystkim za pochwały i również za uwagi. Mam jednak nadzieję, że nie będę już budował drugiego kominka (no chyba, że synowi jak będzie też budował - ale to odległa perspektywa). Nie wiem dlaczego nie dostawałem powiadomienia na skrzynkę (śledzenie wątku miałem zaznaczone), że ktoś coś napisał. Mniejsza o to. Postaram się odpowiedzieć na kilka pytań postawionych przez minime 1) miedzy wkladem a obudowa kominka powinna byc wolna przestrzen (podobno min 5cm) , czyli pomiedzy wkladem a welna z folia aluminiowa .... mam minimum 5 cmrozumiem ze te zasada nie dotyczy calej powierchni wkladu, bo widac byloby szpary jak sie patrzy z przodu na kominek - zatem czym wypelniales przestrzen (partzac z przodu) pomiedzy wkladem a obudowa ? (czy robiles na styk ) ? jak widzisz w moim przypadku pomiędzy dolną półką, boczkami i nadprożem jest szczelina, której niczym nie wypełniłem. Jest to okoł 0,3-0,5 cm. Boczki wykonane są z kamienia i przyklejone do wymurowanej obudowy na klej do marmuru. Ich szerokość to (chyba) 12 cm więc zasłaniają tą 5 cm przestrzeń pomiędzy kominkiem a obudową. Nadproże zalewałem na kominku. Wykonałem szalunek, który wyłożyłem cienką folią do artykułów spożywczych. Chodziło mi o to aby beton nie przykleił się do wkładu. Podczas zalewania nadproża w betonie zatopiłem pręty zbrojeniowe, które zostały mi z budowy fi 6 i fi 8. W miejscu gdzie nadproże łączy się ze ścianami zatopiłem paski styropianu 3x3cm. Po związaniu betonu całe nadproże zdemontowałem, przeniosłem obok kominka, wydłubałem styropian. Teraz przyszła kolej na ponowne założenie nadproża z którego usunąłem folię. Nadproże położyłem na wymurowanych bokach na warstwie kleju do marmuru. W rezultacie przyszło ono ok 1 cm wyżej niż górna krawędź wkładu. Dało mi to odpowiednią szczelinę dylatacyjną ponad wkładem. W szczeliny po styropianie i nawiercone wcześniej w ścianie otwory zatopiłem pręty zbrojeniowe. Szczeliny wypełniłem klejem. Całość oczywiście podparłem i wypoziomowałem. W dalszej części zająłem się murowaniem ścianki bocznej z lewej strony. A dalej to już widać...2) zaprawa do laczeni abloczkow - czego uzywales ? zaprawy Ikleju do ytonga a także kleju do marmuru. Wełnę mineralną przyklejałem również na klej.3) sprio jak widze owiniete jest folia aluminiowa - to taka zwykla folia , np troche grubsza spozywcza tez spelnia taka funkcje ? Spiro? Nie wiem o które chodzi. Ja stosowałem generalnie taśmę klejącą alu do 350 stopni.4) masz 5 rur wchodzacych do komory dekompresyjnej - rozprowadzenie cieplego powietrza masz na zasadzie grawitacji czy masz turbine ? Zastanawiam sie nad umiejscowieniem turbiny u siebie - czy mozna ja umiescic w komorze dekompresujnej czy lepiej gdzies poza (np w sasiednim pokoju w suficie podwieszanym) Nie mam turbiny i nie jest mi potrzebna. Takie rozwiązanie jak na razie wystarcza. Myślę jednak, że turbina może trochę hałasować i może to być dokuczliwe. Poza tym do turbiny trzeba czasem dojść, a jak to zrobisz? Będziesz rozbierał obudowę kominka. Można zrobić jakieś drzwiczki - tylko czy to będzie potrzebne. Ostatni czytałem, że w niedogrzanych pomieszczeniach można w kratkę wstawiać wentylator, który będzie zasysał ciepłe powietrze znad kominka. To też jest jakieś rozwiązanie. Mam nadzieję, że pomogłem chociaż odpowiedź ta pojawia się na forum trochę późno PozdrawiamAndrzej[/i] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnZol 03.12.2008 10:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2008 pytanko czy kominek 26kw do 100m2 bedzie w czyms przeszkadzal chciałem kupic mniejszy ale taki ostatecznie wyszedl nie bedzie to jedyne zrodlo ciepla i bedzie bez plaszcza i dgp czy mocniejszy piec szybciej spala drewno? Uważam, że taki kominek jest za duży. Nie wykorzystasz jego mocy grzewczej. Duży również kosztuje więcej i aby grzał musisz do niego więcej wrzucić opału - a to też kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnZol 03.12.2008 10:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2008 Obudowa bardzo ładna choć może troche za solidnie zbudowana ,np.półki mozna z powodzeniem wykonać z profili i plyt gk. Zastanawiam sie jak skuteczna jest ta instalacja bo oparta jest tylko na grawitacji,lepiej rozprowadzać ciepło z dystrybutora lub turbina , większa skuteczność więcej dostarczonego powietrza.Jeśli chodzi o komore dekompresyjna to jest niezbędna i wszystkie rury które sie w niej znajda muszą byc zaizolowane, a sama komora przewietrzona.Dobierając moc wkładu kominkowego można stosowac wzór = kubatura do ogrzania x 30 w przypadku domu wykonanego w nowej technologii .Za duzy piec to kłopot, lepiej dobrać optymalnie .Pozdrawiam. Masz rację, że solidnie wygląda. Na tej ścianie gdzie są półki opiera się nadproże i przykręcony jest do niej stelaż pod górną część obudowy (tą okrągłą) Profile się nagrzewają od wkładu i często w miejscu łączenia płyt GK taka konstrukcja pęka. Półki są grube bo w nich zamontowane są halogeny na 230V. Co do komory dekompresyjnej to uważam, że ona jest tylko dlatego, że trudno jest izolować płytami np rockwool z ekranem alu powierzchnię sufitu. Ja jak widzicie zrobiłem z takiej płyty pseudo sufit w którym jest 5 otworów na rury spiro. Nad ten "sufit" napchałem luźno wełny mineralnej. Po co ma mi kominek grzać sufit, żadnych kratek nie montowałem, a ciepła w salonie wystarczy od samego wkładu i kratki na froncie obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnZol 03.12.2008 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2008 mam konkretne pytanka do kolegów mam dwa 40 letnie kominy jeden na pewno przepuszcza spaliny drugi na razie ok mam do podpięcia kominek i piec na paliwo stałe i pytanie czy budować nowy komin systemowy ceramiczny czy budować od nowa w miejsce starego komin ceglany czy wkład do komina Wg mnie nie możesz absolutnie używać tego pierwszego - wniosek postawić nowy. Jaki - taki na jaki cię stać. Musisz to przekalkulować. Ceglany budowany w starej technologi, z dobrze wypełnionymi fugami wcale nie jest zły. Do pieca na paliwo stałe bardzo dobry. Myślę, że w stary komin - ten przepuszczający spaliny nie powinieneś stosować wkładu. Lepiej zbudować nowy komin (możesz wykorzystać stare cegły) i w nowym kominie od razu umieszczać wkład z kwasówki. Ja mam komin systemowy z wkładem ceramicznym "Rondo". Te z wkładami z kwasówki trzeszczą jak się rozgrzewają lub stygną. Jeden z moich znajomych taki ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabol_ek 06.12.2008 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Jak się montuje te płyty ?? na klej czy kołki Prosze o odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnZol 08.12.2008 09:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2008 jeżeli kołki metalowe to może i tak, w żadnym przypadku na kołki plastikowe. Najlepiej tą płytę przyklejać na zwykły klej do glazury. Ja tak zrobiłem i trzyma bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 22.01.2009 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2009 wcale nie jest zbyt solidna, ytong to zawsze rodzaj scianki, a a nie polaczone profile. co do komory deko tez masz rację, z tym , ze drugi argument jest taki, ze robiac komorę do sufitu musiałbyś zrobić pdo samym sufitem kratkę. jak dla mnie to najbardziej profesjonalny pod kazdym wzgledem kominek wykonany przez 'amatora" (przepraszam za określenie) no może dałbym dwie kratki zamiast jednej, ale jesli się komora ci nie przegrzewa to znaczy, ze wobec dgp wystarcza. miałbyś szanse w zawodzie Obudowa bardzo ładna choć może troche za solidnie zbudowana ,np.półki mozna z powodzeniem wykonać z profili i plyt gk. Zastanawiam sie jak skuteczna jest ta instalacja bo oparta jest tylko na grawitacji,lepiej rozprowadzać ciepło z dystrybutora lub turbina , większa skuteczność więcej dostarczonego powietrza.Jeśli chodzi o komore dekompresyjna to jest niezbędna i wszystkie rury które sie w niej znajda muszą byc zaizolowane, a sama komora przewietrzona.Dobierając moc wkładu kominkowego można stosowac wzór = kubatura do ogrzania x 30 w przypadku domu wykonanego w nowej technologii .Za duzy piec to kłopot, lepiej dobrać optymalnie .Pozdrawiam. Masz rację, że solidnie wygląda. Na tej ścianie gdzie są półki opiera się nadproże i przykręcony jest do niej stelaż pod górną część obudowy (tą okrągłą) Profile się nagrzewają od wkładu i często w miejscu łączenia płyt GK taka konstrukcja pęka. Półki są grube bo w nich zamontowane są halogeny na 230V. Co do komory dekompresyjnej to uważam, że ona jest tylko dlatego, że trudno jest izolować płytami np rockwool z ekranem alu powierzchnię sufitu. Ja jak widzicie zrobiłem z takiej płyty pseudo sufit w którym jest 5 otworów na rury spiro. Nad ten "sufit" napchałem luźno wełny mineralnej. Po co ma mi kominek grzać sufit, żadnych kratek nie montowałem, a ciepła w salonie wystarczy od samego wkładu i kratki na froncie obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gosiaczek_DZ 08.05.2010 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 Witam serdecznie forumowiczów-kominkowiczów, piszę tego posta bo sam kiedyś szukałem informacji: "jak obudować kominek" i pamiętam, że były bardzo skąpe. Ja swój ukończyłem w połowie czerwca. Wkład Jotul 18 Panorama stoi na nóżkach. Obudowa bloczki Ytong, kamień Imperial Gold przycięła mi firma handlująca kamieniem, nadproże betonowe zbrojone prętami stalowymi, obudowa czopucha płyta G-K ogniotrwała na stelażu z profili przyściennych UD. Izolacja: wełna mineralna częściowo Rockwool, częściowo Isover. 5 kanałów dystrybucyjnych. Ścianka boczna Ytong, halogeny 230 V. Posiadam sporo fotek, oto kilka z nich. Mogę podzielić się doświdczeniem. Andrzej http://www.uwm.edu.pl/kchemsr/_obrazki/my/k1.jpg http://www.uwm.edu.pl/kchemsr/_obrazki/my/k2.jpg http://www.uwm.edu.pl/kchemsr/_obrazki/my/k3.jpg http://www.uwm.edu.pl/kchemsr/_obrazki/my/k4.jpg http://www.uwm.edu.pl/kchemsr/_obrazki/my/k5.jpg Witam! Wlaśnie jestem na etapie budowy kominka. Zastanawiam sie nad zakupem wkładu Jotul. Sa one faktycznie droższe ale cieszą sie dużą populatnościa, a jak jest w praktyce? Wdzięczna będę jesli podzieli sie Pan ze mną spostrzeżeniami na jego temat po 2 latach uzytkowania. Pozdrawiam serdecznie Gosia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnZol 01.06.2012 16:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Witam! Wlaśnie jestem na etapie budowy kominka. Zastanawiam sie nad zakupem wkładu Jotul. Sa one faktycznie droższe ale cieszą sie dużą populatnościa, a jak jest w praktyce? Wdzięczna będę jesli podzieli sie Pan ze mną spostrzeżeniami na jego temat po 2 latach uzytkowania. Pozdrawiam serdecznie Gosia Po dwóch latach odpowiadam. NIC SIĘ NIE DZIEJE, GRZEJE SUPER, NAWET NADPROŻE SIĘ ZBYTNIO NIE POBRUDZIŁO. JEŻELI BYM TERAZ BUDOWAŁ ZROBIŁBYM TAK SAMO (NO MOŻE DODAŁBYM JAKIŚ ELEMENT OZDOBNY) Pozdrawiam serdecznie Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
attex 02.06.2012 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Witam Mógłbyś wstawić ponownie fotki bo ich nie widzęPozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.