Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

hydroizolacja-zwariuję zaraz, nie mam juz siły


Recommended Posts

Chodzi mi o izolację piwnicy. Woda gruntowa nie zagraża, ale grunt to piaski gliniasye i gliny piaszczyste, obawiam się wód opadowych i roztopowych. Mam wycenę izohanu (system w-masa) i wycenę firmy gryf (emulbit-emulsja). Różnica w cenie całej izolacjin 1000zł na korzyść gryfu. Każdy z producentów zachwala swoją izolacje..Mam zamiar kłaść na to xps (styrodur).

Co wybrać? Macie doświadczenia z krórymś z ww. wyrobów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się zastanawiam, nie jestem przekonana do emulsji. Tak naprawdę nie wiem co to jest za produkt, producent zapewnia, że z powodzeniem jest stosowany w hydroizolacjach. Za izolację Izohanem Wl+Wm+Wk ( klej do XPS) muszę wydać ok 4.300 a na ten system emulbit 2.800. Jest różnica.

Grunt słabo przepuszczalny ale woda gruntowa dopiero na 8 m. Zastanawiam się jeszcze nad drenażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również robiliśmy izolacje w "systemie" Izohan Izobud. Na ścianę fundamentową 2x Izohan Dysperbit, potem na Izohan WL klejony XPS Ursa, potem na to klej na siatce, 2x Dysperbit Izohan i folia kubełkowa :D

Wszystko się super trzyma, zdjęcia w dzienniku.

 

pozdrawiam, majki

 

PS. A, no i jeszcze drenaż do tego, oczywizna :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

 

Co do hydroizolacji, myślę, myślę ...Mogę mieć problem z drenażem bo nie mam gdzie odprowadzać wody :( Wychodzi na to, że muszę zasypać to wszystko gliną i starannie ubić, żeby nie zostawić przestrzeni, w których mogłaby się zbierać woda.

Może XPS pomaluję jeszcze z wierzchu jak się zdecyduję czym :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że na izolacji przeciwiwilgociowej nie warto oszczedzac, szczegolnie jesli dom jest podpiwniczony.Potem bedzie za pożno.Niedaleko mnie stoi już 3 rok niezamieszkaly domek, ktorego wlascicielka walczy non stop z izolacjami, dreenażem i wodą w piwnicy.itp.Ja mam podobne warunki glebowe jak autor watku..W zeszlym roku roku budowalem i dawalem izolacje pionowe i poziome, w tym izoluję jeszcze chudy beton przed wylewką.Mialem w projekcie izolację firmy Deitermann i takąż kladlem.Moje wnioski są następujace.:-koniecznie otynkowac sciany piwnicy, inaczej izolacja na sporych ubytkach w bloczkach czy spoinach bedzie pekac, znacznie wiecej jej sie uzyje.Starac sie polaczyc izolację poziomą na lawie z izolacją pionowa sciany piwnicy, zrobic tzw. wyoblenia.Gdybym dziś jeszcze raz izolowal lawe to zamiast podwojnej zwyklej papy i Deitermana dalbym porządną [papę termozgrzewalną na poliestrze (plus lepik).Zwykla papa zostala przez ekipę porwana i oderwana w licznych miejscach.Niestety najlepsza izolacja , nawet jesli jest w miare poprawnie zrobiona , nie jest w stanie zapobiec wilgoci w piwnicy, jesli ta woda bedzie otaczala sciany piwnicy.Do tego jest potrzebny niestety drenaż, ktory tę wodę odprowadzi.Drenaż to drugi spory wydatek, ktory akurat u mnie juz raz zdal egzamin.Trzecia sprawa, to pilnowac tego, by styrodur przyklejac do zaizolowanej sciany piwnicy nie na klej na bazie cementu, ktorym klei sie zwykle styropian przy ocieplaniu , ale na placki z tejże izolacji (jesli chodzi o Izohan to WM).U mnie budowlancy chcieli kleic na zwykly klej do styropianu, bo to panie, my wszedzie tak robilismy i dobrze bylo.Czwarta sprawa to nie widzę sensu izolowania jeszcze czymkolwiek przyklejonego styroduru.Jesli sie da na niego klej i siatkę to bedzie dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months później...

inwestorka102 i w końcu co masz jako izolację ?

 

Też tak jak w temacie zaraz zwariuje :D

Jedni radzą folię kubełkową , drudzy "a po co to Pani ?"

 

Osoby z domem podpiwniczonym napiszcie co stosowaliście na ściany piwnicy jako izloację pionową.

Proponuje zacząć od

1) ściana z bloczków ( lub monolit)

2) jakaś maź ....

3) itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

na bloczkach mam mazidło - Wodno, asfaltowo-lateksowa emulsję http://www.gryfbud.com . Z tego co pamiętam poszły 2-3 warstwy podkładu (emulbit) a na to 3 warstwy głownej masy nałożonej przez budowlańców i chyba 3 przez nas. Na koniec poszedł XPS (styrodur)-10 cm, bo jakoś wersja mojego kierownika klej-siatka-klej na styropianie mnie nie przekonała, zresztą facet z nadzoru budowlanego przyznał mi rację (jaki by nie był styropian to zawsze styropian i w końcu nasiąknie wodą). Na to wszystko została zastosowana folia kubełkowa. Reasumując:

 

- bloczki

- podkład pod mazidło

- mazidło (może być system firmy izohan-izobud, ale wychodził drożej niż mój. Uważam, że sam dysperbit jest za słaby)

- styrodur (droższy niż styropian, ale kojarzę, że porównywalny w cenie do tego wodoodpornego, poza tym odpada ci klej - siatka - klej)

-folia kubełkowa

 

Pozdrawiam i powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ta folia jajeczna?

 

bo tak dają ? bo tak robią ? bo nie przysypuje się ziemią styropianu tylko trzeba coś dać ? Folia budowlana za miękka i ziemia/żwir zrobią z niej sito a jajeczna grubsza tylko wejdzie w styropian i nie będzie dziurawa :-?

 

To tak od strony babki budującej dom z doradcami wszelkiej maści :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...