Arsen 29.09.2003 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2003 Mam problem z pomysłem, jak zrobić "atomowy" płot. Naprzeciw mojej działki jest hurtownia, notabene nie uciażliwa, ale czasem tiry dowożą towar i z racji tego, że uliczka wąska i ślepa - wycofują sią powoli wjeżdzając na moja działkę. Dotychczas nawet mi to odpowiadało - za darmo świetnie ubili mi wjazd , ale przymierzam się do zrobienia płotu. Na razie pomysł mamy taki, zeby wybetonować co 2m słupki żelbetowe 25*25, mocno zazbrojone, porządnie zakotwione w ziemi, podmurówkę, tą w ziemi, wybetonować, na wierzchu ułożyć kostke granitową 20*20 zazbrojoną prętami wystającymi z betonu (mam taką z rozbiórki drogi). Między słupkami betonowymi chciałbym zrobić drewniane sztachety, zlicowane z tylną płaszczyzna słupków, żeby mi ich tir nie skosił. Jak myślicie, czy taki przekrój wystarczy i na jaką wysokośc betonować słupki, chciałbym, zeby tir odbił się od słupka, a nie wjechał razem z nim na działke . No i płot miałby być taki, zeby obcy pies nie przeskoczył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 29.09.2003 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2003 Czarno to widzę.Zwis naczepy z tyłu grubo to ponad 1,5m (może więcej), a to oznacza że musiałbyś w takiej odległości od płotu zamontować "stoper" dla kół.Najłatwiej / najskuteczniej zatrzymać koła tira - taką przeszkodę kierowca poczuje. A jak zatrzyma się na płocie, to jakieś tam szkody zawsze będą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz r 29.09.2003 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2003 DOGADAJ SIE Z SASIADEM moze cos sam zaproponuje a jesli uliczka jest twoja to powinien wiedziec ze nie mam prawa wjazdu bez twego zezwoleniatakie ogrodzenie to mozna postawic wokol bunkra nie domu chyba szpecija bym armate postawil i to dzialajaca - zartowalem pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrtn 29.09.2003 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2003 Dokładnie Zwykły płot trawniczek i Krawężnik 40 cm granitowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kocza 29.09.2003 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2003 Arsen, A MOŻE KOLCZATKA. SOLIDNA, LEKKO POCHYLONA??? Pozdr. kocza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docieplenia 30.09.2003 01:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2003 w domu moich rodzicow jest podobny problem - rozwiazanie:plot 1,5 m od drogi a na skwerku kilka duzych kamieni "narzutowych" pelniacych funkcje dekoracyjno-obronne z praktyki wiem ze juz powstrzymalo to kilka duzych starow i manow wychodzi na to ze kwalifikuje sie to proponowanej wersji "stopper dla kol" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bartt 30.09.2003 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2003 Może być też pozioma sztacheta ładnie ociosana w odp odległości od płotu a la westernowy parking dla koni - jak by co szkody niewielkie, a łatwo ją zauważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arsen 30.09.2003 07:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2003 Zwis naczepy z tyłu grubo to ponad 1,5m (może więcej), a to oznacza że musiałbyś w takiej odległości od płotu zamontować "stoper" dla kół. Sęk w tym, że nie bardzo mogę się odsuwać z płotem od drogi. Kawałek za płotem mam wiatę na dwa stanowiska, skrócenie dojazdu pod wiatę utrudni mi manewrowanie autami. No i taki niewygrodzony kawałek mojej działki to zachęta dla rzucania śmieci i wyprowadzania psów z pobliskich bloków. Do sasiadki nie mam pretensji, babka jest w porządku, haruje całe dnie, utrzymuje męża-pijaka i daje zatrudnienie paru osobom, bardzo ją podziwiamy. Nie mam też pretensji do kierowców, staraja sie jak mogą, ale droga jest wąska (to droga gminna, z zakazem wjazdu dla tirów , ale nie da sie prowadzić tego interesu bez dowozu tirami) i nawet osobówką ciężko na niej zawrócić. Pomyślałem, ze jesli tir przy małej prędkości puknie naczepą w słupek żelbetowy, to raczej go nie wywróci, czy się mylę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docieplenia 30.09.2003 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2003 Zwis naczepy z tyłu grubo to ponad 1,5m (może więcej), a to oznacza że musiałbyś w takiej odległości od płotu zamontować "stoper" dla kół. Sęk w tym, że nie bardzo mogę się odsuwać z płotem od drogi. Kawałek za płotem mam wiatę na dwa stanowiska, skrócenie dojazdu pod wiatę utrudni mi manewrowanie autami. No i taki niewygrodzony kawałek mojej działki to zachęta dla rzucania śmieci i wyprowadzania psów z pobliskich bloków. Do sasiadki nie mam pretensji, babka jest w porządku, haruje całe dnie, utrzymuje męża-pijaka i daje zatrudnienie paru osobom, bardzo ją podziwiamy. Nie mam też pretensji do kierowców, staraja sie jak mogą, ale droga jest wąska (to droga gminna, z zakazem wjazdu dla tirów , ale nie da sie prowadzić tego interesu bez dowozu tirami) i nawet osobówką ciężko na niej zawrócić. Pomyślałem, ze jesli tir przy małej prędkości puknie naczepą w słupek żelbetowy, to raczej go nie wywróci, czy się mylę ? wyrazy uznania dla podejscia dobrosasiedzkiego co do slupka to szczerze powiem nie wiem - wiem za to ze tir - w zaleznosci od tego co wozi waga od kilku do 28 ton, ktora ma jakas tam okreslona predkosc - ciezko bedzie zrobic ci slupek co bedzie na to odporny - wg mnie nalezy jednak sklaniac sie w kierunku stopowania kol bo to kierowca poczuje a uderzenia w slupek nie musi (chodz jak bedzie solidny to pewnie poczuje) tyle ze slupek bedzie na pewno naruszony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 30.09.2003 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2003 Jak pisałem powyżej, IMO tir jest w stanie obalić prawie wszystko - widzę to codziennie - metalowe konstrukcje, słupy, zabezpieczenia.Jedyna obrona to zatrzymanie / skierowanie kół. Istnieją takie żelbetowe konstrukcje, coś w rodzaju odwróconej litery T, które mają za zadanie wytyczać ruch dla pojazdów (coś jak na budowie autostrady).Problem tylko w tym, że jak rozumiem musiałbyś stawiać je w pasie drogi a tu masz dwie możliwości: z partyzanta lub oficjalnie (prawie nie do przejścia i te koszty...) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.