Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki mur najcieplejszy?


Recommended Posts

Wiązary zrobiłem, bo miały być tańsze.

Drewno skombinowałem bardzo tanio i żałuję że te wiązary zrobiłem.

Z różnych źródeł wiem że te wiązary były droższe niż zrobiłbym zwykłą więźbę ale już po fakcie.

Zwykła więźba ponadto zawsze daje szansę poprez podniesienie ściany kolankowej na coś dodatkowo za naście lat, wiązary nie tak łatwo i co najważniejsze zwykła więźba nie ma tyle drewna na poziomie ocieplenia stropu w parterówce z poddaszem nieużytkowym które to drewno z wiązarów przecina ocieplenie i to mnie najbardziej wkurza.

A temat o pasywnym założony przez mpopława ma sie dobrze i jest często odświeżany :).

 

pzdr

 

Ups, coraz gorzej... Mam wujka, z zawodu inż.budownictwa, wieloletni inspektor nadzoru ( ale brzmi !!!) i to właśnie on mnie namawia na wiązary. A bo to mają zadaszyć 3-metrowy taras, a to lepsze i szybsze w układaniu, a to że poddasze nam niepotrzebne ( coraz bliżej granica wieku poprodukcyjnego :p ). No i teraz mam gwoździka !!! :( Jak to się mówi: pożywiom, uwidim.

A w.wym temat o pasywnym jest mi jak najbardziej znany, ale cóż ja laik będę się wcinać w tematy bezwładności, akumulacyjności itd. Toż ja kmiotkowa z tych tematów. Zaglądam ( a jakże) często, ale po to by poczytać jak mądrzy ludzie świat usprawniają. Przyznaję ze wstydem :oops:e z fizyki miałam...no niezbyt dobre oceny. No i znowu zawazelinuję, ale właśnie ten wątek mnie natchnął (no teraz przesadziłam z fanfaronadą). :lol:

Pozdrawiam, Mirella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Chcę tylko zmniejszyć wielkość i ewntualnie ilość (teraz mam ogromne i dużo).

 

Lepiej sie dobrze zastanow. W poprzednim domu mialem dosc male okna. Teraz to zmienilem i nie zaluje. W kazdym pokoju (14 - 17 m2) mam okna o pow. co najmniej 3.5 m2 i jest optymalnie.

 

To też godna uwaga. Do rozważenia. Dziękuję. :D

Pozdrawiam, Mirella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolejnego ulubieńca.

Zastanawiam sie nad założeniem fanklubu : mpoplaw,coulignon,j-j,HenoK,Jezier,Adam_mk,tomek1950,brzoza...i tak zabrakło by miejsca, żeby wpisać wszystkich.

 

ho, ho! Ciekawe, bo jak ja spytałem moją Dziewczynę kto jest jej ulubionym forumowiczem to powiedziała że Jezier. O mnie, cholera sie słowem nie zajaknęła :D

 

 

A w.wym temat o pasywnym jest mi jak najbardziej znany, ale cóż ja laik będę się wcinać w tematy bezwładności, akumulacyjności itd. Toż ja kmiotkowa z tych tematów. Zaglądam ( a jakże) często, ale po to by poczytać jak mądrzy ludzie świat usprawniają. Przyznaję ze wstydem :oops:e z fizyki miałam...no niezbyt dobre oceny.

 

Nie bądź Waść taka skromna. Wiesz o budownictwie więcej niz przeciętny czytacz forum :wink: Niektórzy mówią na takich jak my "świadomy inwestor" na mnie Pani Architekt powiedziała że jestem po prostu trudny. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może tańsze by były wiązary policzone bardzo dokladnie bo wtedy mniej drewna by było (przekroje mniejsze), ja dałem na wyrost bo chcialem też zrobić i będe miał- strych, więc dodatkowo do wiązarow dobijam belki, na to łaty i OSB.

Czy łątwiej się wiązary układa?

No cóż ja klecilem całe wiązary sam i łaczyłem OSB, roboty co nie miara ok. 10 tys. gwoździ poszło. W 5 ładowalliśmy to na dach razem 17 wiązarów, nie było łatwo.

Nie wiem jak z robotą z normalną więźbą ale rodzina ktora mi pomagala robiła u siebie zwykłą więźbe i mówili że łatwiej.

Ale być może u mnie zwykła więźba wiązałaby się z dodatkowymi jakimiś podparciami itp. nie jestem konstruktorem ale kto wie.

W każdym razie gdyby moja konstrukcja umożliwiała "normalną" więźbę i budowałbym jeszcze raz to bym wiązarów prawqdopodobnie nie zrobił.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku akurat wiązary kratownice byłyby tańszym rozwiązaniem. Byłyby - bo niestety zrobiłem tradycyjną więźbę. Ale mój dom jest trochę nietypowy, bo na szkodach górniczych IV kategorii. Belki stropowe mam o przekroju coś 20x26, bydlaki nieziemskie.

 

Natomiast, co do porównywania kosztów parterówka - piętrowy, to raczej nie ma co liczyć, że brak kosztów w postaci stropu i wieńca zniweluje znaczący wzrost kosztu stanu 0 i dachu. Wiem - bo wybudowałem dom parterowy i prowadziłem dokładne kalkulacje. :) I znowu uwaga: mój dom był szczególnie drogi ze względy na te szkody, ale i bez nich koszt m2 domu parterowego z reguły jest wyższy. Przy czym różnica jest tym mniejsza im mniejsze domu porównujemy. Pewnie domek parterowy 60-70m/kw i taki sam z poddaszem kosztowały by już tyle samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Pytanie moje brzmi : czy ktoś robił symulację wielkości współczynnika przenikalności i kosztów ściany 2W z BK odm 400 + 25 styro z Neoporem ? :o

Pozdrawiam, Mirella

 

Nie tyle wielkości współczynnika, co jego <małości>.

U=0,1

Koszt 75 zł. BK plus 47 zł. styro

 

Pozdrawiam. [/i]

 

O to chodziło. :oops: Bardzo dziękuję za informacje. Da się przeżyć z kosztami, a pasuje do pasywniaka.

Pozdrawiam, Mirella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie dołączyć do dyskusji. Mieszkamy od końca czerwca tego roku w nowym domu. Założenia miałem takie, aby koszty utrzymania były jak najmniejsze. Ścianę mam od wewn. : tynk cem-wap +BK24cm + styropian 12cm+ BK12cm+tynk cement-wap. Teraz korzystamy z solarów 6 m2, zbiornik 300l - i muszę powiedzeć, że nie możemy w 6 osób (2+4dzieci w tym 3 córki) przerobić tej ciepłej wody. Koszt całkowity instalacji solarnej wyniósł mnie ok. 5tys zł. Mam skonstruowaną instalacje co w taki sposób, że mogę to ciepło przepuścić przez centralne (podłogówka jest w kuchni, jadalni, wiatrołapie i łazience na dole) -szczególnie przydatne w zimniejsze dni- korzystałem tylko raz, ale, żeby obniżyc temp. na kotle cwu. Może przyda się ten patent na jesieni. Natomiast działa ciągle wentylacja mech. z rekuperacją i GWC, Klimat w domu jest w gorące dni idealny. Zobaczymy jak będzie w zimie. Jeżeli chodzi o zasadniczy system grzewczy, to chcę założyć jeszcze przed zimą pompę ciepła - dolne żródło z własnej studni (koszt w przybliżeniu ok. 20tys zł.-dla mnie taki sam, jak założenia instalacji gazowej). Większość tych instalacji i rozwiązań koncepcyjnych projektowaliśmy razem z przyjacielem inżynierem od systemów grzewczych. Mogę pomóc w wyjaśnieniu tych rozwiązań, które mam u siebie.

Przy rozważaniu problemu domu oszczędnego, wziąłem pod uwagę wszystkie szczegóły użytkowe: dobrze izolowane ściany, większa część okien na stronie południowej, CWU z solarów, rekuperacja najlepiej z GWC, zasadniczy system grzewczy do CO pompa ciepła (odporna na podwyżki cen od Ruskich) i jeszcze kilka np. strop całkowicie drewniany, drewniane parkiety i część ścian wewnętrznych z cegły pełnej (jako element dekoracyjny i akumulujący nieco ciepła). Doświadczenie praktyczne zdobędę na jesieni i w zimie. Pozdrawiam lubiących ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo za solary za 5 tyś, ale te dwa zdania powyżej się wzajemnie wykluczają, dobrze izolowane ściany to znacznie lepiej niż mówi norma U>0,3 twoja ściana to tylko trochę lepiej niż norma U=0,22

 

jak dla mnie dobrze izolowane ściany to min 20cm styropianu i U mniejsze niż 0,17

 

Masz rację, ale ja msiałem znależć kompromis pomiędzy grubością ocieplenia a możliwościami konstrukcyjnymi. Koniecznie chciałem ścianę 3-warstwową, w starym domu miałem 2 warstwy i o uszkodzenie było całkiem łatwo (mamy czwórkę dzieci) a np. rowery były ciągle na ścianie domu "bo ja za chwilę jade znowu". Konieczność tylko takiego ocieplenia wzięła się z tego, że mam piwnicę pod całością domu i jest skonstuowana: bloczek betonowy B15 na płasko-24cm + 10cm styropianu + bloczek betonowy na sztorc-12 cm. Pow. zewn. ściany na parterze wystaje 2 cm na zewnątrz ściany piwnicy. Solary Hawalex 1 szt=1120zł; centrala sterująca=960zł; rurki z miedzi + otuliny ok.40mb=280zł - to jest cena bez robocizny.Możesz sprawdzić na stronie producenta jakie są ceny teraz, ja kupowałem na początku 2007roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styropian 15 cm (platinium) + 36 cm mur (bloczek sukiennika) + 3 szyby w oknie

i wychodzi 10 kW zapotrzebowanie na ciepełko (OZC) dla 380 m2

 

niestety z metrami to przegiąłem ale to już po rozszalowaniu zobaczyłem

:wink:

 

Gdzieś jest błąd. Fortis ma U mniejsze niż 0,2, to wychodzi, ze 15 cm styropianu (dobrego) daje U większe niż 0,1 ?

Chyba, że źle liczę, ale gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styropian 15 cm (platinium) + 36 cm mur (bloczek sukiennika) + 3 szyby w oknie

i wychodzi 10 kW zapotrzebowanie na ciepełko (OZC) dla 380 m2

 

niestety z metrami to przegiąłem ale to już po rozszalowaniu zobaczyłem

:wink:

 

Gdzieś jest błąd. Fortis ma U mniejsze niż 0,2, to wychodzi, ze 15 cm styropianu (dobrego) daje U większe niż 0,1 ?

Chyba, że źle liczę, ale gdzie?

 

Fortis z białym styro daje ok. 5 na oporze R.

15 cm. styro szarego ma lambdę od 0,033 do 0,031.

Razem to ok. 9,7 na oporze, czyli U = 0,1

Fortis z szarym styro ma opór R ok. 6.4

Jak dodasz 15 cm. styro o lambdzie 0,031 U= 0,09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...