Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Drapałka

Recommended Posts

Banki są dla szaleńców, psychopatów z zaburzeniami osobowości, osób z nadmierną ilością wolnego czasu. Wreszcie - dla Stalowego Szczura, ale z zupełnie innych powodów.

Wypadałoby oczywiście zacząć od początku. Opowiedzieć o historii poszukiwania działki z Inną Dziewczyną, o chorobie Mojej Żony, podczas której dużo czytała, a głównie ogłoszeń o działkach, o tym, że wymarzona działka była oglądana jako druga - co jest powoli standardem w moim życiu, o pięknej okolicy, sarenkach, studni, wykonawcach i Sąsiedzie B., który przypadkiem kupił działkę obok nas i okazał się budowlańcem. Wtedy może Uważny Czytelnik załapałby sens historii, a kto wie, może nawet, zauroczony jej urodą, logiką i wartkością zaczerpnął z niej odrobinę przyjemności.

Ale nie. Skądże znowu. Chronologia? Po pięciu latach? Zwłaszcza, gdy jestem informatykiem, a działka położyła się koło Obserwatorium Astronomicznego, wyposażonego w Niezwykle Dokładny Zegar Atomowy? Nic z tego.

Przeciwnie wręcz, zaczniemy od końca. Który tak naprawdę końcem nie jest, bowiem wraz z Czytelnikiem jesteśmy właśnie w środku powieści; ale, gwoli odrobiny chociaż porządku - nazwijmy go Końcem.

Część siódma, czyli 'Kredyt drugi, szaleństwa Analityków

Właśnie straciłem natchnienie.

Ilość dokumentów, jaką trzeba przedłożyć dowolnemu bankowi, żeby kupić od banku pieniądze, jest przerażająca. I pogłębia się z czasem, z tego co zauważyłem. Pierwszy kredyt, na mieszkanie, po prostu wziąłem. Zadeklarowałem tylko ile zarabiam, gdzie mieszkam i takie tam inne - i dostałem pieniądze. Kredyt Bank to był, late temu kilkanaście.

O BZWBK napiszę osobną historię w części trzeciej.

Skąd wziąć więc pieniądze na budowę domu