Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

napędy bram


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 102
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

brama typu wiatrołap czy żagiel pełne wypełnienie z desek na poczatku leciutka po kilku sezonach nasiaknięta wodą i ciężka jak djabli ludzie się ze mnie śmieją jak im to mówie bo impregnaty bo lakiery itp.Dechy pracują przy kiepskiej ramie i oszczędności na materiale mamy problem -to tak z doświadczenia .a jest przygotowana poprzeczka na zamocowanie siłownika i jakie są słupy bramy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja posłuchałem dobrej rady i przestałem rozglądać się za bramami Normstahla a zacząłem rozglądać sie za Hormannem :)

 

dobra rada od bezstronnego montera nie sprzedawcy tak ? :lol:

 

nie wiem do czego pijesz,

a w temacie H.vs N., no cóż, teraz to na 95% jestem zdecydowany na Normstahla Euro,tylko... piloty się żonie nie podobają :D jednak Hormann ma ładniejsze... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z regóły do ogóreczka lub śledzika i chętni bym sie z toba napił. :D chyba że to nie propozycja :cry: :cry:

 

najlepiej skoczyć na targi budowlane i odwiedzić 5 wystawców bram czy napędów i popytac kto ma najlepsze napędy czy bramy?zgadnij jakie beda odpowiedzi :lol: tak samo jak sie spytasz handlowca czy przedstawiciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brama typu wiatrołap czy żagiel pełne wypełnienie z desek na poczatku leciutka po kilku sezonach nasiaknięta wodą i ciężka jak djabli ludzie się ze mnie śmieją jak im to mówie bo impregnaty bo lakiery itp.Dechy pracują przy kiepskiej ramie i oszczędności na materiale mamy problem -to tak z doświadczenia .a jest przygotowana poprzeczka na zamocowanie siłownika i jakie są słupy bramy?

Brama deskowana deseczkami 10cm, szczeliny miedzy deskami 1 cm, poprzeczka jest, konstrukcja solidna, słupy z profili zamkniętych 10/10cm, gr 3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również jestem zainteresowany doborem napedu do bramy mojego wykonania,sztachetki 10cm odstepy 5cm na profilu 60x30.Słupki 10x10 profil jezdny 80

Zdjecia

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76c8033eb2e0d073.html

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/229fa237351d336a.html

Brama wazy nie wiecej jak 250kg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas i na mnie - że stoję przed wyborem napedu do bramy przesuwnej. No i oczywiście dylemat który najlepszy :-) i najdłużej podziała.

 

Brama taka jak na zdjęciu: światło wjazdu 4,5m cała brama ma 6m

konstukcja z profili 50x50x3 wypełnienie to deski 25cmx3,5 cm długie tak jak brama - bramy nie ważyłem ale sądzę że waga tak ok. 300 - 350 kg z wypełnieniem. Na zdjęciu brakuje jeszcze jednej deski z wypełnienia.

<a href=http://images34.fotosik.pl/408/fdbd22ce2aee7288m.jpg' alt='fdbd22ce2aee7288m.jpg'>

Wybór napędów jest duży i co wybrać

- CAME BX-B Strong

- NICE-ROBUS 600-MEGA

- Faac 740 lub 741

- Beninca RI.6E

Wybór duży i co z tego wybrać???

 

I jeszcze pytanie - czy do sterowania z jednego pilota bramą wjazdową i garażową ale każdym niezależnie potrzebny jest pilot 4 kanałowy czy wystarczy 2 kanałowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zadam takie pytanie: czy i dlaczego do częstego otwierania lepiej stosować napędy 24V ?

 

To lepiej by wytłumaczył elektryk. Mi tylko kojarzy się kwestia częstości startu silnika. Na 230V dużo łatwiej taki silnik przegrzać i spalić. Ale to tylko zgaduję, że to jest powód takich sugestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo, szczerze mówiąc, raczej bym widział odwrotną zależność, bo napęd taki musi mieć wbudowany dość duży transformator obniżający napięcie z 230V do 24V - a jak wyglądać może taki transformator, łatwo sobie wyobrazić, oglądając w sklepie trafa (klasyczne - toroidalne) do halogenów np. 100W i biorąc pod uwagę, że napęd bramy ma moc rzędu 300...400W lub więcej (a więc minimum tyle musi mieć transformator). A duży transformator waży, kosztuje, jest duży, no i się będzie grzał przy częstej pracy.

Czyli same wady tu widzę.

Jedyną zaletą jest fakt, że dla napędów z silnikiem 24V łatwo jest producentowi zrobić zasilanie awaryjne - wystarczy wbudować akumulator 24V i parę pierdół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...