Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dom superoszcz?dny


izat

Recommended Posts

Paj to zależy w którym miejscu. Zasadniczo ten współczynnik liczy się tak samo jak dla ścian. Dodatkowo dochodzi jednak opór gruntu. Opór gruntu pod swoją podłogą możesz policzyć sobie tutaj:

http://www.republika.pl/jezier/podloga.html

 

Nie wiem tylko co wtedy kiedy ściany fundamentowe są zaizolowane termicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 months później...

Moim zdaniem trzeba wziąć pod uwagę kwotę, która ma się zwrócić np. po 15 latach, bo jeżeli w grę wchodzi kwota 300-1500zł to szkoda czasu spędzonego na forum i na nie przespane noce z tematem np. 10 czy 12cm, 12 czy 15 cm ocieplenia, jeżeli masz na to, to się nie zastanawiaj. Co innego gdyby miało się zwrócić10.000 czy 20.000zł po tych 15 latach bo najpierw trzeba to wyłożyć. Ja postanowiłem dać 12cm, ale wełny, a na poczet większych kosztów ociepliłem sam (przy pomocy Ojca)co wyszło pewnie tyle co zastosował bym system styropian + robocizna „fachowca od ociepleń” nie liczyłem czy taniej by wyszło to, czy to rozwiązanie , zastosowałem bezpieczniejsze rozwiązanie pod względem p. pożar. i wziąłem się sam do roboty.

Tak jak ktoś wcześniej pisał dużą rolę gra wielkość domu jeżeli dom większy to i grubość ocieplenia powinna być większa, wtedy więcej można zaoszczędzić, oszczędność rzędu np.50 zł na sezon to żadna oszczędność . Porównał bym to z pomidorami ,które sadzi mój sąsiad kilka krzaków, ale roboty przy tym od pyty i koszty nie współmierne do korzyści, no tak ,ale ktoś powie że to „swojaki”, bez chemi`, pod ręką a i sąsiad ma zajęcie na emeryturze. Ja wolę iść na bazar i kupić takie jakie mi się podobają , a nie jakie mi może urosną.

 

Krzysiek S – z chęcią dowiem się jaki masz współczynnik przenikania ciepła, czy mój dom też będzie ciepły? Porotherm 30P+W +12 cm wełny

 

ATRIUM GLX 7

 

 

- Straty ciepła na wentylację grawitacyjną 4240 W

- Straty ciepła przez przenikanie 8220 W

----------------------------------------------------------------------------------------

-Sumaryczna strata ciepła budynku 12460 W

 

Kubatura pomieszczeń ogrzewanych 292,96 m3

Kubatura budynku 589 m3

 

Wskaźnik cieplny budynku 21.2 W/m3

 

Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EA: 302,64 [kWh/m2]

Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło EV: 118,39 [kWh/m2]

 

Roczne zapotrzebowanie ciepła budynku: 34683 [kWh]

 

Obliczenia wykonano dla III strefy klimatycznej (-20oC).

 

Dane przy ociepleniu styropianem 10 cm ja zastosowałem 12 wełny, posiadam GWC pod podłogą w salonie i dodam rekuperator aktualnie stan surowy zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwny rezultat obliczeń. Wskaźnik E to wskażnik kubaturowy

 

- kWh/m sześc.xsezon a nie powierzchniowy.

 

Ten wszkaźnik typowo ma od 15-30. Pomnożony przez kubaturę daje rzeczywiste typowosezonowe zapotzrzebowanie na ciepło. Np. 100 m kw. x 2,5 m x 20 x = 5 000 KWh energi na sezon.

 

Twoje zapotrzebowanie na ciepło jest wysokie (?). 35000 KW to ok 3800 m szesć. gazu. Więc w rezultacie koszt ogrzewania ok 4000 zł.

 

Jaką masz powierzchię domu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorz...
Witajcie!!!

Własnie zaczynam wykańczać swój dom. Ma on 320 m.kw i zaptorzebowanie na ciepło 10 KW srednio 20-30 W na m.kw.

 

Do problemu trzeba podejśc kompleksowo, tzn: nie tylko ocieplać sciany i liczyc czy to sie opłaci tylko spojrzeć na to całościowo: [rzegrody, wentylacja, zyski bytowe itd)

 

Jak to osiągnąłem:

 

Sciany: Silikaty 24 + wełna mineralna 20 cm + tynk silikonowy (K=0,16)

 

Podłoga na gruncie: styropian 20 cm + wylewka 10 cm ( k=0,16)

 

Okna normalne szyba 1,1 (dla całego okna 1,3) ale szersze ramiaki tak że przy oknie zmiesićlo się 7 cm ocieplenia

 

Dach i strop: wełna 30 cm + płyty g-k

 

Wentylacja nawiewno- wywiewna: centrala Mistral 650 z rekuperatorem + gruntowy żwirowy wymiennik ciepła

 

Instalacja c.o.: ogrzewanie niskotemperaturowe , piec kondensacyjny ( tem zasilania grzejników 50 st i podłogówki 37 st.). rozmiary grzejników mimo wszystko mniejsze niz w tradycyjnych domach. W instalacji c.o. modyłamu HR40 firmy Honnyeyel (nie wiem jak to sie pisze) wydzielone niezalezne strefy w domu:

salon z kuchnia i jadalnią,

część gospodarcza

sypialnie, garderoby i łazienka dzieci

nasza sypailnia garderoba i lazienka

 

W kazdej z tych stref (regulowanych siłownikiem przed rozdzielaczem) mozliwośc tygodniowego programowania temperatury.

 

 

Koszty: nie wiem dokladnie nie liczę ale bez przesady:

wełna jest droższa niz styropian ale wytargowałem rabat 25 % a pozatym zamówiłem rolety zwykłe nad okno (tanśze od RKS o 5 tys zł na całym domu) i zchowałem je w welnie.

 

Nie budowałem komina (zysk 2-3 tyś) bo piec kondensacyjny...

 

Ilośc rury na podłogowkę i wielkosci grzejników - zysk o.k 2-3 tyś.

 

Nie ma mocnych gdzis za to wszystko trzeba zapłacić ale jesli sie mysli o tym na etapie projektu to mozna tez zaoszczedzić. Czy to sie zwróci nie wiem i nie interesuje mnie to..wiem że koszty ogrzewania liczone przy tem. wew. 22 st. to:

 

c.o. 1700 zł na sezon

c.w.u. 700 zł przy zalozeniu 70 l. na osobe na dobe

 

teraz mam to wydaje a na emeryturze nie mbedę musiał zaciskac pasa zeby utrzymac dom, albo jak padne na zawał to zona z dziecmi nie bedzie musiała go sprzedawać.

 

Pozatym: ciepło, swieże powietrze, w lecie klimatyzacja (schładzanie z GWC), automatyka c.o. dzieci maja w nocy najcieplej, my chłodniej a wcalej czesci gospodarczo mieszkalnej zimno- to tez oszczednosci!!..

 

Tylko nie piszcie ze to się nie opłaca. przeznaczyłem na dom 800 tys i w tej cenie się zmieszczę z basenem w ogrodzie!!!!!

 

P.S. Nie jestem fachowcem budowlancem tylko lekarzem a te wszystkie rozwiazania techniczne to wynik moich własnych przemysleń i poszukiwań. .

Powiem wam ze najtrudniej znależć projektanta i wykonawce którzy by podziellali ta "energooszczędna pasję) i stosowali prawidłowe rozwiazania.

Dla większości skoro norma na sciany jest 0,3 to po co cipeljszą.....tylko ze w Niemczech juz jest norma 0,25 wa w Szwecji 0,2. W latach osimedziesiątych mój kolega budował dom...i wszyscy sie pukali palcem w czoło ,że ocieplał siciany styropianem: ......3 cm grubosci.

A teraz 12 cm to norma ..a co bedzie za nstepne 10 lat

 

grzesiek

grzegorz...te 1700 zł za sezon to teoria wiec wstaw kominek na wszelki wypadek..pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Patosa.

 

Wskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło jest podstawowym parametrem domu jeśli chodzi o zużcycie energi do celów ogrzewania.

 

Ten wskaźnik dla nowobudowanego domu powinien mieć ok 20-30 KWh/m sześc. x sezon (lub jeszcze mniej). Nie znam polskiej normy maksymalnej dla nowobudowanych domów.

 

Jeśli twój dom ma 115 m kw. to jego kubarura wyniesie ok 300 m sześc.

 

Sezonowe zapotrzebowanie na ciepło takiego domu zmieści się między 300 x 20 = 6000 KWh a 300 x 30 = 9000 KWh energi.

 

W przełozeniu na gaz to ( a 1 m sześć. = ok. 8,5 KWh) powinieneś zmieścić się między ok. 1100 do 1600 m sześć gazu do ogrzania twojego domu na cały typowy sezon.

 

Wydaje się że coś jest nie tak w twoim projekcie zapotrzebowania na ciepło domu.

 

Jeśli chodzi o drewno to ma ono tzw. kaloryczność ok 14 MJ/kg czyli przy sprawnośći grzewczej kominka 50-60 % można uzyskać ok. 2 KWh energi z kg drewna. Jeśli chcesz ogrzać dom kominkiem np po połowie z gazem to przy 9000 KWh zapotrzebowania musisz uzyskać 4500 KWh energi z drewna. Łatwo policzyć że 4500/2 daje 2250 kg drewna.

Suche drewno waży ok. 400-500 kg /m szesc. Potrzebne ci będzie więc

ok 4-5 m sześć. drewna za 300 - 500 zł.

 

Jeśli będzie grzał tylko kominek to potrzeba 8-10 m sześc. drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Straty ciepła na wentylację grawitacyjną 4240 W

- Straty ciepła przez przenikanie 8220 W

----------------------------------------------------------------------------------------

-Sumaryczna strata ciepła budynku 12460 W

 

Te wyniki są jakieś okropnie przesadzone.

Straty na wentylację aby były takie jakie podałeś to musiałybyś wymieniać całą kubaturę w ciągu godziny. Co jest niepotrzebne, przesadzone i trudne do osiągnięcia bo wierzyć mi się nie chce, że miałbyś otwarte okna na takim mrozie. Podziel sobie tę wartość przynajmniej przez 2. A mając niesprawną wentylację grawitacyjną przez więcej.

Przenikanie przez ściany, podłogi sufity to przy współczynniku 0,3 będzie trochę ponad 4 kW. Zostają okna i drzwi. Trudno dzisiaj kupić okna z szybami gorszymi niż 1,1 więc straty przez okna (25m2) to może trochę ponad 1500. Wydaje mi się, że 8 kW to i tak będzie dużo.

Jeśli wyjdzie ci 8 KW to roczne zapotrzebowanie wychodzi 19200 kWh i od tej wartości należałoby odjąć jakieś zyski od promieniowania i bytowe. Zależy jak dużo jest okien z której strony i ile mieszka osób ale może to być rocznie nawet kilka tyś kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz na innym forum cytowalem to samo ale:

 

Podaje za P. Roots i CE Hagentoft, w artylule o oszczednosciach w podlogowce.

Wnioski ponizej sa wynikiem badan dozsiwadczalnych w rzeczywistych budynkach.

1. przy +22 i braku obnizek nocnych zuzycie wieksze o 12 % niz przy +20/+18 dzien/noc

2. ten sam efekt ok. 10 % oszczednosci daje zwiekszenie izolacji pod podlogowka z 50 mm do 500 mm

3. 200 mm izolacji daje 6 % oszcednosci w stosunku do 50 mm

4. W zaleznosci od izolacji pod podlogowka i temp wewnatrz

podlogowka moze dawac oszczednosci lub przynosic straty

 

Energi Magasinet 5 / 00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

oszczedzanie ...........

chcialem zaoszczedzic na ogrzewaniu w bloku zrobilem wlasne centralne za ok 10 tys na gaz .........przez rok bylo ok a teraz skur........z gazowni dowalili mi oplate przesylowa za gaz i ogrzewanie gazowe przestalo sie oplacac :evil:

wiem ze to moze nie na temat ( nie wspominajac juz o finansach emeryturach itp)

 

ale u nas jest tak - oszczedzaj oszczedzaj! my ci przywalimy jakiegosa klina z innej strony :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
oszczedzanie ...........

chcialem zaoszczedzic na ogrzewaniu w bloku zrobilem wlasne centralne za ok 10 tys na gaz .........przez rok bylo ok a teraz skur........z gazowni dowalili mi oplate przesylowa za gaz i ogrzewanie gazowe przestalo sie oplacac :evil:

wiem ze to moze nie na temat ( nie wspominajac juz o finansach emeryturach itp)

 

ale u nas jest tak - oszczedzaj oszczedzaj! my ci przywalimy jakiegosa klina z innej strony :evil:

 

Jak Twój dom jest ocieplony, że nie opłaca Ci się ogrzewanie gazowe ?

Jeżeli kiepsko, to inne rodzaje ogrzewania też wyjdą drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie ten superoszczędny dom ma powstać ale jeśli nie masz jeszcze działki to może w jakimś miejscu umożliwiającym pobór energii ze środowiska np. rzeczka czy stałe wiatry. Parka akumulatorów ładowanych ogniwem słonecznym zapewni funkcjonowanie choćby alarmu w nocy, a na wypadek zdechnięcia elektrowni generatorek Hondy w garażu pozwoli chociażby podtrzymać funkcjonowanie ogrzewania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 2 years później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...