Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Przycinanie spodniej warstwy deski barlineckiej


Wacha

Recommended Posts

Witam serdecznie!

Podczas łączenia w salonie deski barlineckiej z gresem natrafiliśmy na "mały" problem. Otóż deska jest wyższa niż gres( niestety już położony więc dodanie grubszej warstwy kleju odpada) o ok 3mm. Co zrobić aby zniwelować tą różnicę. Czy mogę zeszlifować ostatnią tj. trzecią warstwę deski? Jeżeli tak, to co z gwarancją?

Dodam jeszcze, iż w salonie jest ogrzewanie podłogowe, więc deska będzie montowana na kleju.

Proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba nic szlifować :roll: wystarczy dać specjalną listwę, która połączy oba poziomy....montuje się to między jednym a drugim..i na wierzchu jest małe zaokrąglenie obniżające poziom

 

narysowałam w paincie o co mniej więcej chodzi....

 

http://images27.fotosik.pl/266/9de319bbedae0d63.jpg

 

popytaj w marketach oni powinni doradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie niestety odpada ze względu na walory estetyczne i funkcjonalne (a raczej ich brak). Podłoga łączy otwartą kuchnię z salonem i musi być w jednym poziomie z możliwie najmniej widocznym łączeniem(korek?).

Mimo wszystko bardzo dziękuję za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeleć przez grubościówkę od dołu.. u jakiegoś stolarza..do żądanej wysokości...zacznij stopniowanie mniej wiecej metr od kafelek i kazdą deske cora wiecej aż do lica..korek do deski barlineckiej zdecydowanie nie zostaw dylatacje na jakieś 5-8mm i z góry pokryj teownikiem o szer 12 mm np..bedziesz mial/a lico a listwa zamaskuje wszystko wystaje na 2mm nie wiecej..najlepsze rozwiazanie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
mozna zeszlifowac warstwe spodnia i kawałek warstwy srodkowej (tylko nie na grubosciowce) ,warstwa wierzchnia stabilizuje deske jezeli jej nie przyklejamy do podłoza,jezeli kleimy to wystarczy dwie warstwy ,gwarancji tego nie dotyczy producent gwarantuje ze warstwy poszczegulnych elementów nie rozkleja sie same, .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna zeszlifowac warstwe spodnia i kawałek warstwy srodkowej (tylko nie na grubosciowce) ,warstwa wierzchnia stabilizuje deske jezeli jej nie przyklejamy do podłoza,jezeli kleimy to wystarczy dwie warstwy ,gwarancji tego nie dotyczy producent gwarantuje ze warstwy poszczegulnych elementów nie rozkleja sie same, .

 

Ja pamiętam czasy a było to nie tak dawno około 12-15 lat temu jak produkowano i układano warstwowe szerokie 190mm grube 10mm i długie do 1800mm panele drewniane.

Producenci to ci sami (Kaehrs, Boen, Karelia, Hamberga, etc.) którzy dzisiaj robią trójwarstwowe panele drewniane o tych samych wymiarach. Pytanie dlaczego nie robią trójwarstwowych paneli o grubości 10mm, przecież w dobie remontów i modernizacji mieszkań akurat byłyby na czasie. Powiem to samo co było przyczyną wycofania produkcji tych 10mm cienkich paneli. Przyjmuje się stosunek szerokości do grubości za 1:4. W przypadku 10mm grubości i 190mm szerokości stosunek ten wynosi 1:19. Panele te miały trzy warstwy z czego tylko 6mm to były warstwy spodnie. Jak się okazało za mało aby wytrymać stabilnie nawet te zwykłe panujące warunki w mieszkaniach.

Za dużo było z tym kłopotów i reklamacji. Dzisiaj panele mają 3mm warstwy wierzchniej i 11-13mm warstwy spodniej. Pozbawienie tej stabilizującej warstwy spowoduje działanie przeciwciągu (ułożony w poprzek usłojenia warstwy wierzchniej) odpuszczenie naprężeń i ta warstwa zacznie działać deformująco na warstwę wierzchnią. Powstanie ponownie stosunek 1:19.

Mimo klejenia a może i z powodu klejenia tak przerobiony panel zacznie się deformować. Kleje syntetyczne nawilżają drewno (pęcznienie) i to dość znacznie, szczególnie gdy kładzie się go dość dużo. Panele wymagają około 1,5 kg kleju a czasami i więcej do 2kg. Z kolei kleje poliuretanowe mają tendencję do wysuszania warstwy spodniej drewna (skurcz). Tego typu parkietu nie da się cyklinować. On jest gotowy po ułożeniu do użytku.

Reklamacja w żadnym przypadku nie zostanie uznana jeżeli panel zacznie pracować w sposób dalece niepożądany mimo, że lamelki się nie odkleją. Jest to mechaniczna ingerencja w konstrukcję gwarantującą stabilność.

Najlepsze rozwiązanie to listwa maskująca, a tego jest dużo do wyboru.

_____________________________________________________

Vanitas banitatum et omnia vanitas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tesknie za warstwa wierzchnia 10 mm ,sam jestem producentem i stosuje 6 mm na sklejce lub na poprzecznie ułozonych listwach brzozowych szer 190 mm dł 2200 i grubosc 20 mm .

a co z podłogami dwuwarstwowymi bez trzeciej wzdłuznej warstwy ,trzecia warstwa stabilizuje wzdłuz deske ,gdyby wszystkie podłogi miały byc przyklejone do podłoza na klej nie produkowanao by trzywarstwowych i nieprawda jest ze te trzywarstwowe mozna cyklinowac kilkakrotnie 3 mm to juz na starcie za cienka warstwa która odgniata sie na drugiej miekiej warstwie,a jak nie przykleimy to w czasie cyklinowania bedzie drzec ,dajcie sobie spokuj z 3 mm warstwa wierzchnia ,producenci walcza z kosztami i z tad te 3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tesknie za warstwa wierzchnia 10 mm ,sam jestem producentem i stosuje 6 mm na sklejce lub na poprzecznie ułozonych listwach brzozowych szer 190 mm dł 2200 i grubosc 20 mm .

a co z podłogami dwuwarstwowymi bez trzeciej wzdłuznej warstwy ,trzecia warstwa stabilizuje wzdłuz deske ,gdyby wszystkie podłogi miały byc przyklejone do podłoza na klej nie produkowanao by trzywarstwowych i nieprawda jest ze te trzywarstwowe mozna cyklinowac kilkakrotnie 3 mm to juz na starcie za cienka warstwa która odgniata sie na drugiej miekiej warstwie,a jak nie przykleimy to w czasie cyklinowania bedzie drzec ,dajcie sobie spokuj z 3 mm warstwa wierzchnia ,producenci walcza z kosztami i z tad te 3mm.

 

Bezwzględnie popieram. Warstwa 3-3,5mm wierzchnia to wyzwanie dla cykliniarza z maszyna tak delikatną przy swojej wadze jak Hummel. Z tej warstwy można zdjąć około 0,5mm pod warunkiem. Panele leżą na wręcz idealnie równym podłożu (2m łata maks.2mm prześwit) lub przyklejone na nieco mniej równym. Nie mogą być wyłódkowane. Zaczynamy od 60 i kończymy na 80 następnie tarcza 80. Szlifowanie nie może odbywać się w poprzek z wiadomych powodów (mocniejsze wybieranie). Dlatego też szlifowanie odbywa się pod małym kątem około 30 stopni od linii wzdłużnej panela. To co najczęściej pozostaje po cyklinowaniu takiego panela przez niedoświadczonych lub bezmyślnych cykliniarzy to niecałe dwa milimetry warstwy wierzchniej. Co się dzieje później z tą warstwą wierzchnią można sobie wyobrazić. Jestem za stabilnym z minimum 4,5mm warstwą wierzchnią.

___________________________________________________-

vanitas vanitatum et omnia vanitas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...