tadi9 19.02.2013 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 (edytowane) Dziękuję, tego nie doczytałem, ostatnio mam inne zajęcia. Tym bardziej odradzam montaż zmiękczacza za ręcznym odżelaziaczem, gdyż kończy się to uszkadzaniem zmiękczacza. W szczególności tego producenta gdzie jakość systemów dystrybucyjnych w odżelaziaczu jest dyskusyjna ( konieczny montaż dobrego filtra wstępnego przed zmiękczaczem). Właściciele ręcznych odżelaziaczy chodzą płukać odżelaziacze wtedy gdy mu zacznie lecieć żółta woda z kranu . Po zamontowaniu zmiękczacza i jak zauważą te zjawisko to zmiękczacz jest do naprawy. Ja jak działem, to w takie tematy nie wchodziłem bo jak to wytłumaczyć klientowi który przecież ma gwarancję. W moim przypadku nie dopuszczam do takich sytuacji. Płuczę go co dwa tygodnie. Każdy producent zaleca montaż filtra mechanicznego przed zmiękczaczem (gwarancja), nie ważne czy woda jest ze studni czy z wodociągu. Uważam, chociaż mogę być w błedzie, że woda po odżelaziaczu jest czystsza mechanicznie niż bezposrednio z wodociągu bez filtra. Tak czy nie? Edytowane 19 Lutego 2013 przez tadi9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 19.02.2013 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Uważam, chociaż mogę być w błedzie, że woda po odżelaziaczu jest czystsza mechanicznie niż bezposrednio z wodociągu bez filtra. Tak czy nie? Reguly raczej nie ma. Woda wychodzac z wodociagu musi normy spelniac. To co zlapie po drodze, czasem w starych rurach to inna rzecz. Zawsze wode wodociagowa nalezy na wejsciu jakims filtrem mechanicznym potraktowac. Ale jesli siec wodociagowa niedawnymi czasami budowana, to nie widzie powodow zeby byla gorsza niz po odzelaziaczu. Odzelaizacz to nic innego jak wielki filtr mechaniczny. Nie masz za nim kilometrow rur. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hytryulik 19.02.2013 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Czy taki mógłby być? http://www.clack.pl/index.php?p=1_14_Clack-EI-D40 Czym różni się CI od EI? Co lepsze: kompakt czy oddzielny zbiornik na solankę? Nie wystarczy zarejestrować domenę, sopiować logo aby stać się fachowcem. Jak widzę tą ofertę to przychodzi zadaję sobie pytanie: czyżby Clacka zaczęli podrabiać Chińczycy? Są wiarygodniejsze firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadi9 19.02.2013 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Nie wystarczy zarejestrować domenę, sopiować logo aby stać się fachowcem. Jak widzę tą ofertę to przychodzi zadaję sobie pytanie: czyżby Clacka zaczęli podrabiać Chińczycy? Są wiarygodniejsze firmy. Więc na jaką firmę mam zdecydować się. Ci co montują Blue water, polecją tylko takie. Ci co montują Cosmowater odradzają te pierwsze, odradzają Viessmana, BWT. Na co najlepiej zdecydować się? Chodzi mi przede wszystkim o walory eksploatacyjne, bezawaryjną pracę, łatwość w serwisowaniu i ewentualnie łatwy dostęp do części zamiennych typu oringi czy jakieś inne drobne elementy, żeby w przypadku awarii nie trzeba było wymieniać całej głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.02.2013 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Na co najlepiej zdecydować się? Nie ma jednej odpowiedzi Clack to tylko głowica - jeśli jakiś "specjalista" źle złoży cały system to mimo najlepszych części, zmiękczacz może być słaby. Chodzi o to żeby wybrać dobre części i kogoś kto to fachowo poskłada. W częściach możemy Ci pomóc na forum, ale kogoś od montażu musisz już znaleźć sam - ewentualnie zaufać czyjejś radzie (jednocześnie ignorując rady kogoś innego). Każdy będzie chwalił jedno a straszył drugim - ty musisz wybrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.02.2013 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Czym różni się CI od EI? Co lepsze: kompakt czy oddzielny zbiornik na solankę? CI i EI to ta sama głowica z inną elektroniką. CI ma więcej opcji i jest wygodniejsza w obsłudze, a ponieważ nie jest dużo droższa od EI to radziłbym brać CI. Kompakt czy oddzielny zbiornik to głównie kwestia dostępnego miejsca i "gustu" Oddzielny zbiornik łatwiej jest wyczyścić (chociaż nie robi się tego zbyt często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadi9 19.02.2013 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Qbek17, sugerujesz, że mozna składać zmiękczacz samemu dysponując komponentami wymienionymi w Twoim poście? Pytanie kto podejmie się składania urządzenia obcych firm, tzn. jeśli dany monter uruchamia i serwisuje urządzenia jednej firmy, czy będzie chciał zmontować urządzenie składające się z części różnych producentów, następnie je podłączyć i serwisować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.02.2013 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Qbek17, sugerujesz, że mozna składać zmiękczacz samemu dysponując komponentami wymienionymi w Twoim poście? Pytanie kto podejmie się składania urządzenia obcych firm, tzn. jeśli dany monter uruchamia i serwisuje urządzenia jednej firmy, czy będzie chciał zmontować urządzenie składające się z części różnych producentów, następnie je podłączyć i serwisować? Większość firm robi właśnie tak jak opisałeś - składają zestawy z części różnych producentów. I to jest moim zdaniem dobra droga. To jak produkcja na zamówienie: Ty decydujesz z jakich części, a oni składają taki zestaw. Jeśli mówisz o lokalnym hydrauliku, który dogadał się w lokalnej hurtowni, że będzie polecał ich gotowe zestawy to jest prawie pewne, że nie będzie chciał zamontować nic innego. Ale w takim gotowym zestawie w hurtowni liczy się tylko cena, a co za tym idzie, spada jakość. Zazwyczaj oszczędza się na tym czego nie widać na pierwszy rzut oka (np. na jonicie, podsypce, dystrybutorach, itd), a później te drobiazgi decydują o awaryjności całego kompletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skodan 19.02.2013 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Witam Chciałbym skorzystać z Waszej pomocy. Wodę mam ze studni i jest tragicznie twarda oraz z bakteriami, dlatego decyzja została podjęta o zainstalowaniu zmiękczacza oraz jakiejś lampy UV.Parametry moje wody to: Mętność 0,05 NTUBarwa 3,87 mg/l PtpH 6,71Przewodność elektryczna właściwa w 25 st.C 901 mikroS/cmAmoniak <0,05 mg/l NH4Suma wapnia i magnezu 4,08 (408 mg CaCO3/l)Bakterie gupy coli 57 jtkEnterokoki 1 jtk Zaproponowano mi 1.zmiękczacz Typ – OPTIM 25 Wypełnienie: żywica jonowymienna Ilość złoża: 25 litrów Sterowanie – niezależne objętościoweautomatyczne GE Autotrol Osmonics(USA) Atest PZH Zbiornik na sól2. sterylizatorTyp – Sterilight S5Q Przepływ 1.0 m3/h Sterowanie – ballast (Canada) Atest PZHlubTyp V12Zasilanie 220V-230VMateriał Stal kwasoodpornaWykończenie Polerowanie na lustroWymiary 639x94x70mmŚrednica przyłącza DN20 (R 3/4”)Liczba promienników UV 1x 25WTrwałość promienników UV Ok.8000 hTemperatura cieczy 5-45 0CCiśnienie pracy 12bar(1,2MPa)Moc promieniowania UV przy254nm7,2WMoc przyłącza 33WPrzepływ nominalny przy transmisjiT10=95%,dawce 300J/m2 1,3m3/hPrzepływ nominalny przy transmisjiT10=95%,dawce 400J/m2 1,0m3/hOptyczny wskaźnik pracy lampy JestSystem spustowy Nie maUkład pracy Od poziomu do pionuUKŁAD STEROWANIAMateriał TworzywoKlasa ochrony IP 42Wymiary 220x170x80mmDźwiękowy czujnik uszkodzeniapalnikaNie maOptyczny wskaźnik uszkodzeniapalnikaJestOptyczny wskaźnik zasilania JestLicznik czasu pracy Nie maWyjście na elektrozawór Nie maWyprowadzenie sygnałualarmowego na zewnątrzNie maWaga z układem sterowania 5,0kg Czy taki zestaw jest wg Was OK. Tzn. jak z jakością i kwestiami eksploatacyjnymi? Z góry dziękuję za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.02.2013 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Czy taki zestaw jest wg Was OK? Sam zmiękczacz trochę mały jak na taką twardość - dałbym minimum 30 litrów lub więcej. Lampa UV - z takiego wyboru radziłbym brać V12. Rodzima produkcja to i tańsze części. Ogólnie radziłbym przyjrzeć się pozostałym parametrom wody, zdezynfekować studnię i powtórzyć badania biologiczne zanim cokolwiek zainstalujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarianMarian 20.02.2013 15:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Mam jeszcze jedna watpliwosc odnosnie zloza BIRM. Czy ktos uzywa tego zloza do jednoczesnego usuwania zelaza i manganu przy pH 7.6? W instrukcji zalecaja w takim przypadku pH w granicach 8.0 - 8.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 20.02.2013 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 (edytowane) Mam jeszcze jedna watpliwosc odnosnie zloza BIRM. Czy ktos uzywa tego zloza do jednoczesnego usuwania zelaza i manganu przy pH 7.6? W instrukcji zalecaja w takim przypadku pH w granicach 8.0 - 8.5. Po pierwsze malu tego manganu, wiec sie nie przejmuj. Moj sasiad, ma 2 razy wiecej i nie zauwazyl, ze filtr mu go nie usuwa Mangan sie ciezko utlenia. Jesli pH jest niesprzyjajace utlenianiu manganu, to nie utleni Ci sie tez na brzegu wanny WC i nie zabrudzi ich. Jakby sie mial utlenic i zabrudzic, to.... zrobi to w filtrze. Generlanie usuwane Fe i Mn na 1 stopniu bywa trudne, bo najpierw usuwane jest zelazo potem mangan. Jesli zelaza jest duzo, i przebija do dna filtra, mangan nie bedzie sie mial specjalnie jak usunac. Jak wezmiesz teraz wode swoja do butelki i wybetlasz, i odstawisz to zobaczysz jak metnieje, robi sie zolta, a potem na dno butelki opada taki zolty osad. To jest utlenione zelazo. Przy pH 7.6 mangan sie tak nie utleni. raczej Wymaga obecnosci katalizatora, czyli innych tlenkow manganu. Taki BIrm, Pyrolox, jest wlasnie tlenkiem manganu. Taki tlenek katalizuje utlenianie manganu. Przy pH rzedu pewnie 9-10, tak samo utlenilby sie magna, albo osadzil na wannie, WC. Ja mam Birm. pH 7,35. Fe=3,5mg, Mn 0,5mg. Od zasypania nie usuwal manganu. Caly mangan przebijal z filtra i byl usuwany dopiero na 2 stopniu. Po jakims roku cos sie stalo, filtr sie wypracowal, nie wiem i zaczal mangan usuwac, marcin Edytowane 20 Lutego 2013 przez Jastrząb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 20.02.2013 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Mam jeszcze jedna watpliwosc odnosnie zloza BIRM. Czy ktos uzywa tego zloza do jednoczesnego usuwania zelaza i manganu przy pH 7.6? W instrukcji zalecaja w takim przypadku pH w granicach 8.0 - 8.5. Troche teorii http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=problemy&id=60 http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=praktyka&id=947 http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=praktyka&id=62 marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarianMarian 20.02.2013 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Troche teorii http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=problemy&id=60 http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=praktyka&id=947 http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=praktyka&id=62 marcin Dzieki za linki, a jakiej wielkosci masz filtr na pierwszym stopniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 20.02.2013 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Dzieki za linki, a jakiej wielkosci masz filtr na pierwszym stopniu? 13x54" marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarianMarian 23.02.2013 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 13x54" marcin A ile zasypales BIRMu? Bo roznica cenowa w zbiornikach 12 i 13 jest niewielka. Poszedlbym w 13'' ale jak bede musial przez to kupic 3 worek BIRMu to sobie daruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 26.02.2013 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 A ile zasypales BIRMu? Bo roznica cenowa w zbiornikach 12 i 13 jest niewielka. Poszedlbym w 13'' ale jak bede musial przez to kupic 3 worek BIRMu to sobie daruje. W 13x54 nie wejdą 3 worki Birmu. Tzn wejdą, ale nie będzie wystarczająco wolnej przestrzeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 06.03.2013 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Witam.Prosiłbym o pomoc. Zamontowano mi na podstawie takich wyników badań wody:- barwa 25-mętność 109- pH 7.0-N-przewodność elektryczna właściwa 2820-zapach - nieakcept.(benzyna)-amonowy jon 1.14-azotany 0.83- azotyny p.o- N-Mangan 727- żelazo 9420 Filtr 10x54 złoże Crystal Right 100 (1 worek), sterownik Clack WS1 CI. pojemnik na sól . (Woda pochodzi ze studni głębinowej 45m)Firma twierdziła, że to zupełnie wystarczy he he Badanie wody przed i po filtrze: -N-Mangan nw-żelazo przed filtrem 7155(czyli dużo mniej niż za 1 razem:lol2:) - żelazo po filtrze 3010 ( i to zaraz po regeneracji) Aktualnie mam zamontowany:- inżektor przed hydroforem, -wymieniony hydrofor na bez membrany 300l, -dołożone 0.5 worka Crystal Right -regeneracja co 1.5 m3 A woda jak była ruda to jest nadal ...... Podaję jeszcze ustawienia sterownika:1 Backwash 10 min2 Brine 65 min3. Backwash 8 min4. Rinse 8 min5 Fill 5kg 6.05 L- Capacity 1.5 m3- regen Auto- regen normal Może jest tu na forum ktoś kto ma pojęcie w temacie, bo najwyraźniej moi instalatorzy sobie nie radzą. wydałem już dużo więcej kasy niż to miało kosztować, a efektów nie ma. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 06.03.2013 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Witam. Prosiłbym o pomoc. Zamontowano mi na podstawie takich wyników badań wody: - barwa 25 -mętność 109 - pH 7.0 -N-przewodność elektryczna właściwa 2820 -zapach - nieakcept.(benzyna) -amonowy jon 1.14 -azotany 0.83 - azotyny p.o - N-Mangan 727 - żelazo 9420 Filtr 10x54 złoże Crystal Right 100 (1 worek), sterownik Clack WS1 CI. pojemnik na sól . (Woda pochodzi ze studni głębinowej 45m) Firma twierdziła, że to zupełnie wystarczy he he Badanie wody przed i po filtrze: -N-Mangan nw -żelazo przed filtrem 7155(czyli dużo mniej niż za 1 razem:lol2:) - żelazo po filtrze 3010 ( i to zaraz po regeneracji) Aktualnie mam zamontowany: - inżektor przed hydroforem, -wymieniony hydrofor na bez membrany 300l, -dołożone 0.5 worka Crystal Right -regeneracja co 1.5 m3 A woda jak była ruda to jest nadal ...... Podaję jeszcze ustawienia sterownika: 1 Backwash 10 min 2 Brine 65 min 3. Backwash 8 min 4. Rinse 8 min 5 Fill 5kg 6.05 L - Capacity 1.5 m3 - regen Auto - regen normal Może jest tu na forum ktoś kto ma pojęcie w temacie, bo najwyraźniej moi instalatorzy sobie nie radzą. wydałem już dużo więcej kasy niż to miało kosztować, a efektów nie ma. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Widać, że ktoś nie bardzo wiedział co robi albo nie poświęcił nawet chwili żeby się dowiedzieć... Nie ma badania twardości, co przy CR100 jest bardzo istotne. Przy takim poziomie żelaza, zbiornik 10x54 jest, delikatnie mówiąc, za mały. Regeneracja jest za krótka (głównie etap zasysania). Tyle w temacie tego co już jest... a co zrobić - moim zdaniem przy takich parametrach (i żeby nie wywalać tego co już masz) trzeba by dostawić na początku odżelaziacz, a CR100 porządnie wyczyścić chemicznie. Edytowane 6 Marca 2013 przez qbek17 pomyłka ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 06.03.2013 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Widać, że ktoś nie bardzo wiedział co robi albo nie poświęcił nawet chwili żeby się dowiedzieć... Nie ma badania twardości, co przy CR100 jest bardzo istotne. Jeśli masz amoniak to lepszy byłby CR200. Przy takim poziomie żelaza, zbiornik 10x54 jest, delikatnie mówiąc, za mały. Regeneracja jest za krótka (głównie etap zasysania). Tyle w temacie tego co już jest... a co zrobić - moim zdaniem przy takich parametrach (i żeby nie wywalać tego co już masz) trzeba by dostawić na początku odżelaziacz, a CR100 porządnie wyczyścić chemicznie. Dziękuję za odpowiedź. Wydawało mi się, że jeśli biorę znaną firmę , która działa kilkanaście lat na rynku to mam pewność, że znają się na rzeczy Myślę zrobić teraz badanie: - twardość - amoniak - utlenialność ChZt Właśnie mam wrażenie, że coś nie tak jest z tą regeneracją. Może mógł byś mi napisać jak ustawić te czasy w sterowniku. I jaki odżelaziacz byś polecał. Edytowane 6 Marca 2013 przez WallyB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.