qbek17 06.03.2013 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Jeszcze jedno pytanie.... to ten CR100 nie poradzi sobie z żelazem ? CR100 najpierw pozbędzie się twardości, a dopiero później żelaza, manganu i amoniaku. Przy takiej ilości żelaza (i prawdopodobnie dość wysokiej twardości) ten zestaw jest po prostu zdecydowanie za mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 06.03.2013 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 A jak z tymi czasami regeneracji ? Może to by chociaż trochę pomogło na razie ..... no i złoże nie będzie tak dostawało w kość ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 06.03.2013 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Dziękuję za odpowiedź. Wydawało mi się, że jeśli biorę znaną firmę , która działa kilkanaście lat na rynku to mam pewność, że znają się na rzeczy Myślę zrobić teraz badanie: - twardość - amoniak - utlenialność ChZt Właśnie mam wrażenie, że coś nie tak jest z tą regeneracją. Może mógł byś mi napisać jak ustawić te czasy w sterowniku. I jaki odżelaziacz byś polecał. http://alamowaterpoland.com/ftp/ulotki/cr100_PL.pdf tu masz tabelę z czasami regeneracji. http://alamowaterpoland.com/ftp/ulotki/Soda_Ash_regen_PL.pdf tu masz procedurę czyszczenia złoża CR. Twardość możesz zmierzyć prostym testem akwarystycznym. Skoro amoniak już badałeś to wiesz, że go masz w wodzie - CR100 w odpowiednich warunkach go usunie (co jakiś czas trzeba będzie zregenerować złoże podchlorynem). Skoro masz już hydrofor i napowietrzanie to odżelaziacz możesz mieć każdy. Podaj trochę informacji o wydajności pompy/studni, zapotrzebowaniu na wodę, rodzaju kanalizacji (szambo/oczyszczalnia)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hytryulik 06.03.2013 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Witam. Prosiłbym o pomoc. Zamontowano mi na podstawie takich wyników badań wody: - barwa 25 -mętność 109 - pH 7.0 -N-przewodność elektryczna właściwa 2820 -zapach - nieakcept.(benzyna) -amonowy jon 1.14 -azotany 0.83 - azotyny p.o - N-Mangan 727 - żelazo 9420 Filtr 10x54 złoże Crystal Right 100 (1 worek), sterownik Clack WS1 CI. pojemnik na sól . (Woda pochodzi ze studni głębinowej 45m) Firma twierdziła, że to zupełnie wystarczy he he Badanie wody przed i po filtrze: -N-Mangan nw -żelazo przed filtrem 7155(czyli dużo mniej niż za 1 razem:lol2:) - żelazo po filtrze 3010 ( i to zaraz po regeneracji) Aktualnie mam zamontowany: - inżektor przed hydroforem, -wymieniony hydrofor na bez membrany 300l, -dołożone 0.5 worka Crystal Right -regeneracja co 1.5 m3 A woda jak była ruda to jest nadal ...... Podaję jeszcze ustawienia sterownika: 1 Backwash 10 min 2 Brine 65 min 3. Backwash 8 min 4. Rinse 8 min 5 Fill 5kg 6.05 L - Capacity 1.5 m3 - regen Auto - regen normal Może jest tu na forum ktoś kto ma pojęcie w temacie, bo najwyraźniej moi instalatorzy sobie nie radzą. wydałem już dużo więcej kasy niż to miało kosztować, a efektów nie ma. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Na twoim miejscu to wziąłbym pałę i tego co Ci to sprzedał lałbym w pusty łeb aż zrozumie co zrobił. Napowietrzenie tej wody przy twoim układzie da Ci odwrotny skutek. Nie nadążysz czyścic inżektorów w głowicy. Nie słuchaj się doradztwa aby zwiększać urządzenie z CR. Pewnie sprzedał ci dystrybutor tego doradcy. Obecnie nie masz innego wyjścia tylko spróbować oddać te urządzenie. Jak nic z tego nie wyjdzie to musisz zamontować tradycyjny odżelaziacz przed tym wynalazkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 06.03.2013 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) http://alamowaterpoland.com/ftp/ulotki/cr100_PL.pdf tu masz tabelę z czasami regeneracji. http://alamowaterpoland.com/ftp/ulotki/Soda_Ash_regen_PL.pdf tu masz procedurę czyszczenia złoża CR. Twardość możesz zmierzyć prostym testem akwarystycznym. Skoro amoniak już badałeś to wiesz, że go masz w wodzie - CR100 w odpowiednich warunkach go usunie (co jakiś czas trzeba będzie zregenerować złoże podchlorynem). Skoro masz już hydrofor i napowietrzanie to odżelaziacz możesz mieć każdy. Podaj trochę informacji o wydajności pompy/studni, zapotrzebowaniu na wodę, rodzaju kanalizacji (szambo/oczyszczalnia)? Dzięki za linki. Wydajności pompy nie znam, zapotrzebowanie to 3- 4 dorosłe osoby, szambo 12m3 Tam w specyfikacji CR100 jest podane 6kg żwiru, a wiem że u mnie żadnego żwiru nie dodawali .... o co chodzi ? Edytowane 6 Marca 2013 przez WallyB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 06.03.2013 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Dzięki za linki. Wydajności pompy nie znam, zapotrzebowanie to 3- 4 dorosłe osoby, szambo 12m3 Tam w specyfikacji CR100 jest podane 6kg żwiru, a wiem że u mnie żadnego żwiru nie dodawali .... o co chodzi ? Chodzi o to, żeby dobrze rozprowadzić wodę po całym przekroju zbiornika i podtrzymać złoże. Jak nie ma żwiru to jakieś 6 kg CR100 praktycznie nie pracuje. Wydajność pompy jest bardzo istotna do doboru odżelaziacza - masz szansę się tego dowiedzieć? Może chociaż model pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 06.03.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Chodzi o to, żeby dobrze rozprowadzić wodę po całym przekroju zbiornika i podtrzymać złoże. Jak nie ma żwiru to jakieś 6 kg CR100 praktycznie nie pracuje. Wydajność pompy jest bardzo istotna do doboru odżelaziacza - masz szansę się tego dowiedzieć? Może chociaż model pompy? Jutro będę miał dokładne parametry tej pompy, to chyba jest Grundfos. Jeszcze mam pytanie o ten żwir. - Jaki to ma być (jakaś określona wielkość itp) i gdzie go kupić (czy może być zwykły budowlany, albo akwarystyczny ) - czy wsypuje się go na dno zbiornika, potem zasypuje CR ? Edytowane 6 Marca 2013 przez WallyB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 06.03.2013 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Jutro będę miał dokładne parametry tej pompy, to chyba jest Grundfos. Jeszcze mam pytanie o ten żwir. - Jaki to ma być (jakaś określona wielkość itp) i gdzie go kupić (czy może być zwykły budowlany, albo akwarystyczny ) - czy wsypuje się go na dno zbiornika, potem zasypuje CR ? Żwir budowlany raczej się nie nadaje, lepszy byłby akwarystyczny. Chodzi o w miarę jednorodne ziarna (np. 2-3mm), najlepiej płukane i suszone. Taki dedykowany do uzdatniania jest do kupienia w workach po 25 kg, więc starcza na kilka filtrów. Wsypuje się go na dno, tak żeby zakryć dolny dystrybutor, i na niego sypie się właściwe złoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 06.03.2013 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Żwir budowlany raczej się nie nadaje, lepszy byłby akwarystyczny. Chodzi o w miarę jednorodne ziarna (np. 2-3mm), najlepiej płukane i suszone. Taki dedykowany do uzdatniania jest do kupienia w workach po 25 kg, więc starcza na kilka filtrów. Wsypuje się go na dno, tak żeby zakryć dolny dystrybutor, i na niego sypie się właściwe złoże. Bardzo dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 07.03.2013 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Na twoim miejscu to wziąłbym pałę i tego co Ci to sprzedał lałbym w pusty łeb aż zrozumie co zrobił.[...] Obecnie nie masz innego wyjścia tylko spróbować oddać te urządzenie. Jak nic z tego nie wyjdzie to musisz zamontować tradycyjny odżelaziacz przed tym wynalazkiem. Jeżeli łeb jest pusty, to szkoda zachodu. Ale jeśli jest w nim chociaż orzeszek, to walilłbym z lewej strony (ta półkula odpowiada za myślenie logiczne). Ja bym natychmiast oddał filtr. 1. Jest źle dobrany (woda po filtrze nie spełnia wymogów) 2. Jaka firma montuje CR nie znając twardości wody? 3. Źle ustawione czasy w głowicy. 4. Brak żwiru (chociaż może to jest taka uboga wersja?). Jeśli woda "wali" benzyną, to moim zdaniem, na końcu powinien być zamontowany filtr z węglem (bez niego bałbym się brać prysznic paląc papierosa;-)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 07.03.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 ...Ale jeśli jest w nim chociaż orzeszek, to walilłbym z lewej strony (ta półkula odpowiada za myślenie logiczne). Jeśli woda "wali" benzyną, to moim zdaniem, na końcu powinien być zamontowany filtr z węglem (bez niego bałbym się brać prysznic paląc papierosa:wink:).HAHAHAHA 4. Brak żwiru (chociaż może to jest taka uboga wersja?). Uboga wersja filtra z najdroższym złożem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 08.03.2013 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 pH Mam pH lekko poniżej normy (5,9) i trochę więcej poniżej zalecanej do picia (6). W jaki sposób najprościej zwiększyć tę wartość? Dodam, że w swojej instalacji nie planuję nic poza UV i osmozą na jednym odbiorniku (tylko do picia). Możesz użyć złoża do podnoszenia pH. Wymaga to kolumny przepływowej i uzupełniania złoża co jakiś czas. Minus jest taki, że przy okazji podniesie się twardość wody. Alternatywą byłoby dozowanie NaOH ale to raczej nie w domowych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 08.03.2013 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 No właśnie nie chcę się bawić w żadne kolumny itp. Zastanawiam się po pierwsze czy te 5,9 to coś strasznego a po drugie czy taki "podzlewowy" mineralizator do wody pitnej nie pomoże choć trochę? Mineralizator to zazwyczaj podobne złoże do tych podnoszących pH więc powinien pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WallyB 08.03.2013 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 (edytowane) Chodzi o to, żeby dobrze rozprowadzić wodę po całym przekroju zbiornika i podtrzymać złoże. Jak nie ma żwiru to jakieś 6 kg CR100 praktycznie nie pracuje. Wydajność pompy jest bardzo istotna do doboru odżelaziacza - masz szansę się tego dowiedzieć? Może chociaż model pompy? Cześć qbek17. Dopiero dzisiaj znalazłem jakąś nalepkę od mojej pompy. to jest Grundfos SQ 3-65 daję link do strony z jej danymi : http://pompysanok.pl/opis/518181/grundfos-sq-3-65.html pisałeś, że do doboru odżelaziacza potrzebna jest wydajność pompy. To jaki odżelaziacz polecił byś do tej pompy ? - żelazo ok 7000-8000 potem 10x54 i ok 42kg CR100 - pompa jest na ok 40- 45 m pod ziemią - jak znalazłem w necie to wydajność max 4.5 m3/h - hydrofor 300l Edytowane 8 Marca 2013 przez WallyB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 09.03.2013 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 (edytowane) Cześć qbek17. Dopiero dzisiaj znalazłem jakąś nalepkę od mojej pompy. to jest Grundfos SQ 3-65 daję link do strony z jej danymi : http://pompysanok.pl/opis/518181/grundfos-sq-3-65.html pisałeś, że do doboru odżelaziacza potrzebna jest wydajność pompy. To jaki odżelaziacz polecił byś do tej pompy ? - żelazo ok 7000-8000 potem 10x54 i ok 42kg CR100 - pompa jest na ok 40- 45 m pod ziemią - jak znalazłem w necie to wydajność max 4.5 m3/h - hydrofor 300l Odżelaziacz ze złożem Pyrolox: - max.zbiornik 12x52 - pompa na max.wydajności (mało realne w rzeczywistości) - płukanie wodą Odżelaziacz ze złożem Greensand Plus: - zbiornik np.13x54 lub 14x52 (lub wyższy 14x65) - płukanie ok 3 m3/h więc pompa ma zapas - regeneracja nadmanganianem potasu Birm ma podobne wymagania płukania co Greensand Plus ale nie potrzebuje regeneracji nadmanganianem. Jest za to dość wybredny i chyba na twoim miejscu już bym z nim nie eksperymentował. Najrozsądniej chyba wychodzi jak największy zbiornik z greensandem. Oczywiście im większy tym droższy, więc tu musisz pomyśleć czy częstsza regeneracja czy większy koszt zakupu... Na drugim stopniu zostawiłbym to co już masz, więc to może być argument za jednak nieco mniejszym odżelaziaczem. Edytowane 9 Marca 2013 przez qbek17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaWoS 12.03.2013 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Witam i proszę o pomoc w dobraniu sprzętu do pozbycia się nadwyżki azotynów oraz rodzaj lampy uv na bakterie. Studnia głębinowa z pompą na wysokości 32 odległość od zbiornika 30 mb, wydajność na taką odległość około 25 l zmierzona wiaderkiem. Przewidziany zbiornik 300 l ocynk. Proszę o propozycje sprzętu jaki muszę zastosować. Wyniki badania po 2 miesiącach pompowania do dna studni.WynikipH 7,15Przewodność 690Twardość wapniowa 188,40Jon amonowy 0,291Azotyny 7,961Żelazo ogólne 0,18Mangan Ogólny 0,054Glin ogólny 0Mętność 12,14Barwa 122,75Azotany NO3 26,97 Bakteriologia Bakterie z grupy coli w 100 ml - 32Clostridia red.siarczany w100 ml - 0Enterokoki pacior.kałowe - 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadi9 12.03.2013 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 U mnie jest 15m3 na miesiąc. Ja mam konkretnie taką, http://aqua-soft.com.pl/zmiekczanie-wody/zmiekczacze-na-caly-dom/aqua-soft-basic-30-wersja-objetosciowa-przeplyw-1-5m-h.html Założenia napisał mi kolega z forum Głowica sterująca Clack WS1CI z domieszaniem wody surowej, bypassem( zaworem obejścia) Witam, jak sprawuje się to urządzenie, bo być może też takie będę chciał kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 12.03.2013 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Witam i proszę o pomoc w dobraniu sprzętu do pozbycia się nadwyżki azotynów oraz rodzaj lampy uv na bakterie. Studnia głębinowa z pompą na wysokości 32 odległość od zbiornika 30 mb, wydajność na taką odległość około 25 l zmierzona wiaderkiem. Przewidziany zbiornik 300 l ocynk. Proszę o propozycje sprzętu jaki muszę zastosować. Wyniki badania po 2 miesiącach pompowania do dna studni. Wyniki pH 7,15 Przewodność 690 Twardość wapniowa 188,40 Jon amonowy 0,291 Azotyny 7,961 Żelazo ogólne 0,18 Mangan Ogólny 0,054 Glin ogólny 0 Mętność 12,14 Barwa 122,75 Azotany NO3 26,97 Bakteriologia Bakterie z grupy coli w 100 ml - 32 Clostridia red.siarczany w100 ml - 0 Enterokoki pacior.kałowe - 2 Nad lampą UV nie ma się co rozpisywać - np. model TMA V20 powinien być wystarczający. Z azotynami masz dwie opcje: jonit (anionit) usuwający azotany (najpierw przydałoby się utlenienie azotynów do azotanów, których i tak jest sporo) lub odwrócona osmoza. Nie piszesz nic o planowanym zużyciu, ale zakładam, że w domowych warunkach nie będziesz stawiał RO na całą instalację. Sugerowałbym połączenie tych dwóch opcji czyli jonit na wejściu na dom i osmoza na wodę do picia. Dozowania chemii też raczej nie zrobisz więc zostaje napowietrzanie. Do tego masz dość wysoką barwę i mętność czyli potrzebny będzie solidny filtr mechaniczny. Chlorowałeś studnię po wykonaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaWoS 12.03.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) Od tego czasu dwa razy chlorowałem wodę i sądzę że poradzę sobie z bakteriami. Przed badaniem tego nie zrobiłem. Planuje teraz na wiosnę jeszcze raz wsypać tabletki zrobię badanie ale mimo wszystko założę lampę UV by spać spokojnie. Barwa i mętność jest wysoka bo mam bardzo nisko pompę opuszczoną i przed badaniem wypompowałem do zera wodę. Ze studni ma korzystać trzy osoby plus podlewanie ogródka. I tu właśnie nie wiem jak zalożyć filtry. Zastanawiam sie nad odwrócona osmozą w kuchni ale czy na instalację można puścić taka wodę czy to nie zaszkodzi użytkownikom podczas kompania lub mycia zębów. Edit: Co do zanieczyszczeń to najbliższe szambo jest około 150~200 mb od studni i wiem że jest bez dna ze spadkiem terenu w stronę szamba więc sądzę ze bakterie przynieśli fachowcy na sprzęcie oraz w żwirze który użyli jako filtru. Niestety po zapłaceniu zorientowałem że się że w żwirze są resztki roślin co jest teraz pewno przyczyną za wysokich azotynów. Woda nie posiada obcych zapachów czy smaku oraz pozostawiona do odstania przez 24h nie zmienia barwy, jedynie delikatny osad z iłu (warstwa iłu to około 20 mb)Co do żwiru to zastanawiam się czy istnieje coś co mogę wsypać do studni by odkazić, coś innego niż tabletki chloru. Edytowane 13 Marca 2013 przez PaWoS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 13.03.2013 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 Od tego czasu dwa razy chlorowałem wodę i sądzę że poradzę sobie z bakteriami. Przed badaniem tego nie zrobiłem. Planuje teraz na wiosnę jeszcze raz wsypać tabletki zrobię badanie ale mimo wszystko założę lampę UV by spać spokojnie. Barwa i mętność jest wysoka bo mam bardzo nisko pompę opuszczoną i przed badaniem wypompowałem do zera wodę. Ze studni ma korzystać trzy osoby plus podlewanie ogródka. I tu właśnie nie wiem jak zalożyć filtry. Zastanawiam sie nad odwrócona osmozą w kuchni ale czy na instalację można puścić taka wodę czy to nie zaszkodzi użytkownikom podczas kompania lub mycia zębów. Edit: Co do zanieczyszczeń to najbliższe szambo jest około 150~200 mb od studni i wiem że jest bez dna ze spadkiem terenu w stronę szamba więc sądzę ze bakterie przynieśli fachowcy na sprzęcie oraz w żwirze który użyli jako filtru. Niestety po zapłaceniu zorientowałem że się że w żwirze są resztki roślin co jest teraz pewno przyczyną za wysokich azotynów. Woda nie posiada obcych zapachów czy smaku oraz pozostawiona do odstania przez 24h nie zmienia barwy, jedynie delikatny osad z iłu (warstwa iłu to około 20 mb) Co do żwiru to zastanawiam się czy istnieje coś co mogę wsypać do studni by odkazić, coś innego niż tabletki chloru. Taka uwaga poza tematem filtrów - wydajność pompy (25 l/min o ile dobrze zrozumiałem twój wpis) jest dość niska. Filtry zakładasz w domu, za odejściem do ogródka, najpierw mechaniczny, potem lampa UV i jonit, a na koniec osmoza w kuchni. Woda po osmozie nie zaszkodzi, ale jest to kosztowne i zbyt skomplikowane żeby puszczać wodę z RO na cały dom. Do odkażania możesz użyć, zamiast tabletek, płynnego podchlorynu, ale nie jestem pewien na ile jest to w stanie spenetrować żwir wokół studni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.