free_shop 10.08.2009 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 OK - tyle mnie więcej przyswoiłem już z lektury wątku i innych materiałów. Zaplanowałem właśnie hydrofor + napowietrzacz + odżelaziacz/odmanganiacz + zmiękczacz osobno (właśnie po to, aby nie musieć zmiękczać do zera). Bardzo dobre rozwiązanie Następna kwestia to rozmiar urządzeń. Czy 12 cali średnicy ma być, czy może być 10? Czy wysokość 44 czy 52 cale? Czy to się da jakoś obliczyć, dobrać? Na razie jest nas dwójka, choć jakieś rozszerzenie rodziny pewnie nastąpi kiedyś... Lepszym (pewniejszym rozwiązaniem (szczególnie przy tańszych złożach) jest butla 12x52 cale. Przy droższych powinna wystarczyć 10x54 cale. Zobacz, co Ci się bardziej kalkuluje. Ze zmiękczaczem podobnie - mają w ofercie tańsze, ale proponują droższy. I teraz pytanie - czy tylko po to, aby więcej zgarnąć, czy coś jest na rzeczy? Czy 10/44 to dobry rozmiar zmiękczacza? Czy cena 2100 netto jest OK? Sami na stronie polecają na 4-5 osób (czyli w naszej sytuacji z dużym zapasem) w pełni zautomatyzowane urządzenie za 2069 brutto, więc nie wiem co jest grane 10/44 jest dobra, ale w Twoim przypadku wystarczy zmiękczacz kompaktowy o zdolności jonowymiennej 75°dx m3 (lub 130°Fxm3). Cena 2100 jest w miarę dobra. Chociaż jeżeli chcesz zaoszczędzić możesz kupić chińszczyznę za 1700 brutto. te jednostki (czy to są stopnie twardości na m3?) oFxm3 Tak. Twardość często podaje się w stopniach francuskich (F), lub niemieckich (d). Ponoć trochę manganu i żelaza też zjada, jakby przez odżelaziacz się przedostały. Zmiękczacz zdejmuje również żelazo i mangan. W tej samej proporcji, co twardość. Czyli jeżeli zmiękczysz swoją wodę o połowę, to żelaza również będzie o połowę mniej. Kolejna kwestia - ponoć w odżelaziaczach nie stosuje się głowic wolumetrycznych, bo nie ma sensu oszczędzać samej wody. Nie stosuje się. No i ostatnia kwestia - czy jest sens robić trójnik i latem wylewać wodę z płukania na ogród, ew. do studni chłonnej?. Nie ma sensu wstawiać trojnika. Płukanie filtra zawsze odprowadzane jest wężem giętkim (np 1/2 cala), ktory wprowadza się do ruru kanalizacyjnej. Zawsze można taki wąż wyciągnąć i wywalic za okno. Ale uwaga! Tylko z odżelaziacza! Popłuczyny ze zmiękczacza tylko do szamba szczelnego! Jej - ale walnąłem epistołę No! Acha, jeszcze jedno! Dobrze jest zakupić glowice do odżelaziacza i zmiękczacza jednej firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 10.08.2009 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Jestem po wstępnej analizie wody, wyniki poniżej. Otrzymałam propozycje zakupienia takich filtrow „Filtr automatyczny odzelaziajaco - odmanganiajacy typ BLUE 1054 GS” i „Zmiekczacz BLUE COMPACT 11 V- sterowanie objętościowe” i zastanwiam się czy to są dobre urzadzenia? Nie ukrywam ze koszt całościowy jest dosyc wysoki stad tez moje pytanie czy warto tyle pieniędzy placic. Firma namawia mnie również na badanie włacznie z bakteriologia czy warto mimo tego ze w sąsiedztwie nie ma tego typu problemu? Parametr analizy Woda surowa zapach akceptowalny Twardosc ogólna 250 Żelazo 3 Mangan 0,5 Urządzenia bardzo dobre (głowice firmy Clack). Ale analiza wody trochę krótka Jeżeli nie daleś im pełnej analizy, to w przypadku nieprawidłowej pracy urządzeń, firma się wypnie Analizę bakteriologiczną warto zrobić. Jeżeli chcesz zaoszczędzić, można ją wykonać po zamontowaniu filtrów i wypłukaniu instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DZIDZIAK 11.08.2009 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 dzieki za odpowiedz, w tym wpadku zrobie pelniejsze badanie wody aby mi sie pozniej firma nie wypiela:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert11 11.08.2009 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Dzień dobry Proszę o poradę czy z taką wodą jak moja można coś zrobić czy może mam już zacząć kopać nową studnię? Mętność 10,8Odczyn 6,69Twardość 96Żelazo 0,92Mangan 0,224Amoniak 0,28Azotany 4,2Azotyny 0,243Chlorki 14,9Bakterie coli 50Ogólna liczba bakterii >100Clostiridia 1Enterokoki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DZIDZIAK 11.08.2009 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 po prosze jeszcze o pomoc w wyborze pompy, zamierazm kupic wg waszych wskazowek zbiornik bezprzeponowy 300L i do tego pompe myslala o Grundfos MQ 3-45, ale nie wiem czy ona sie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 11.08.2009 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 po prosze jeszcze o pomoc w wyborze pompy, zamierazm kupic wg waszych wskazowek zbiornik bezprzeponowy 300L i do tego pompe myslala o Grundfos MQ 3-45, ale nie wiem czy ona sie nadaje Grundfos MQ 3-45 to hydrofor, czyli pompa i zbiornik hydroforowy w jednym. Zasada działania jest taka, że ta pompa nie potrzebuje zbiornika. Nie wiem dokładnie, ale elektronika (czujnik cićnienia albo przepływomierz) steruje obrotami pompy. Czyli zawsze (czy odkręcisz jeden kran, czy wszystkie w domu) masz zawsze takie samo ciśnienie. Zestaw: hydrofor (czyli w Twoim przypadku MQ 3-45) + zbiornik hydroforowy powinien teoretycznie zadziałać. W praktyce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Może ktoś z forumowiczów ma takie doświadczenia? Może lepiej zastosować zwkłą pompę wirnikową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 11.08.2009 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Dzień dobry Bakterie coli 50 Ogólna liczba bakterii >100 Clostiridia 1 Enterokoki 2 Dzień dobry! Brakuje tu tylko świńskiej grypy Pić Broń Boże! Kąpać się nie polecam. Wygląda na płytką studnię. Jeżeli tak jest, prawdopodobnie źródło jest skażone. Związków azotu (amoniak, azotyny, azotany) bardzo mało. Twardość cudowna (miękka woda). Chlorki jak w "Żywcu". Zelazo i mangan do zdjęcia. Dwie propozycje: 1. napowietracz + zbiornik hydroforowy bezprzeponowy + odzelaziacz (płukany wodą) + lampa UV 2. zestaw hydroforowy (dowolny) + odzelaziacz regenerowany nadmanganianem potasu (np. ze złożem Greensand) + lampa UV. Jeżeli studnia jest głęboka, zachlorować studnię i instalację. Następnie jeszcze raz zrobić analizę biologiczną wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mundi73 11.08.2009 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Czy w Jeleniej Górze lub okolicach możesz polecić jakąś firmę zajmującą się uzdatnianeim H2O ? witam i podłączam sie do pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert11 12.08.2009 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Studnia kopana o głębokości około 10m (lustro wody na ok. 8m).W chwili obecnej mam zamontowany zbiornik hydroforowy ocynk 200l i pompa w studni Espa acua 5.W najbliższych dniach planuję zachlorować (ClO2) studnię, porządnie przepłukać instalację i powtórzyć badanie wody.Czytałem, że przed odżelaziaczem (odmanganiaczem) należy montować filtr mechaniczny zastanawiam się czy jest sens montować dodatkowo na wejściu filtr węglowy lub (i) ceramiczny 0,3 mikrona (podobno zatrzymuje większość bakterii).Jeden gość radził mi kupno obudowy filtra narurowego 20'' i zasypanie go złożem Pyrolox, Greensand albo Crystalright w celu pozbycia się nadmiary żelaza i manganu, czy to zdałoby egazamin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DZIDZIAK 12.08.2009 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Grundfos MQ 3-45 to hydrofor, czyli pompa i zbiornik hydroforowy w jednym. Zasada działania jest taka, że ta pompa nie potrzebuje zbiornika. Nie wiem dokładnie, ale elektronika (czujnik cićnienia albo przepływomierz) steruje obrotami pompy. Czyli zawsze (czy odkręcisz jeden kran, czy wszystkie w domu) masz zawsze takie samo ciśnienie. Zestaw: hydrofor (czyli w Twoim przypadku MQ 3-45) + zbiornik hydroforowy powinien teoretycznie zadziałać. W praktyce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem. Może ktoś z forumowiczów ma takie doświadczenia? Może lepiej zastosować zwkłą pompę wirnikową? nie chcialabym przekombinowac, takze moze lepiej zakupie zwykla pompe wiernikowa, czy moglbys mi polecic jakas dobra pompe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 12.08.2009 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 free_shop Dzięki wielkie za odpowiedzi! Wpis powyżej przypomniał mi tez o filtrach mechanicznych - wstępnym i pewnie za filtrami także powinny być. Jakie? Sznurkowe, odśrodkowe, krążkowe? 5, 10, 50 um? Czy 1300 netto za montaż tego to nie przesada? Czy dam radę zrobić to samemu z ew. pomocą hydraulika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 12.08.2009 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Czy w Jeleniej Górze lub okolicach możesz polecić jakąś firmę zajmującą się uzdatnianeim H2O ? Przykro mi, ale w okolicach Jeleniej Góry nie mam znajomych ani też wrogów . Chętnie, ale nikogo nie mogę polecić (może bym dostał jakąś działkę ). To nie znaczy, że nie ma w tych okolicach dobrych firm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 12.08.2009 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Studnia kopana o głębokości około 10m (lustro wody na ok. 8m To powinno wystarczyć , aby nie było bakterii. Chyba, że sąsiad ma nieszczelne szambo W najbliższych dniach planuję zachlorować (ClO2) studnię, porządnie przepłukać instalację i powtórzyć badanie wody. Jest to dobry pomysł (CiO2!). Życzę Ci, aby bakterie były tylko w instalacji. Najlepiej po chlorowaniu, jest podłączyć wąż do najdalszego kranu i wylewać wodę na trawę przez kilka (kilkanaście) godzin. Czytałem, że przed odżelaziaczem (odmanganiaczem) należy montować filtr mechaniczny zastanawiam się czy jest sens montować dodatkowo na wejściu filtr węglowy lub (i) ceramiczny 0,3 mikrona (podobno zatrzymuje większość bakterii). Teoretycznie, tak! Montuje się filtry mechaniczne (100 lub 200 mikronów) przed urządzeniami. Chodzi o zabezpieczenie głowic filtrów np. przed "porysowaniem". Za filtrami montuje się filtry tzw. "końcowe" (od 100 do 1 mikrona). Jest to norma w przypadku dużych instalacji (np. woda butelkowana). W praktyce w domkach jednorodzinnych się tego nie stosuje. No chyba, że Klient chce mieć "full wypas" . Z drugiej strony, każda firma zabezpiecza się i nie daje gwarancji na urządzenia, jeżeli nie ma filtra wstępnego (przed urządzeniami). Filtr węglowy montuje się na końcu. Co do filtra ceramicznego, to się nie znam, nie stosowałem. Nie wiem, czy przepuści takie ilości wody (np. 1m3/godz. - średni wypływ do wanny) Jeden gość radził mi kupno obudowy filtra narurowego 20'' i zasypanie go złożem Pyrolox, Greensand albo Crystalright w celu pozbycia się nadmiary żelaza i manganu, czy to zdałoby egazamin). Chyba nie jest to zbyt dobre rozwiązanie. Zwykły filtr narurowy wymaga odpowiedniej przeróbki (fachowo nazywa się to "wstawieniem rury z koszem ssawnym"). W zależności od zastosowanego złoża należałoby go płukać co jakiś czas (może się okazać, że np. co 2 tygodnie), Pyrolox- wodą, Greensand-roztworem nadmanganianu potasu, Cryslalright-roztworem soli kuchennej. Wystarczająco zniechęciłem ? W Twoim przypadku wystarczy wstawić aspiraror (napowietrzacz) przed zbiornikiem hydroforowym oraz zamontować odżelaziacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 12.08.2009 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 Czy 1300 netto za montaż tego to nie przesada? Czy dam radę zrobić to samemu z ew. pomocą hydraulika? Cena zalezy od materiału z jakiego jest wykonana instalacja, oraz czy wykonuje ją hydraulik, czy firma sprzedająca filtry. Hydraulik, robiący w miedzi, zawołany do podłączenia filtrów może sobie zażyczyć nawet 1500 zł (brutto). Firma sprzedająda filtry wykona montaż za 1000 zł. Jeżeli masz hydraulika na miejscu, który robi Ci całą instalację w domu, możesz zapłacić 500 zł. Oczywiście są to przykładowe ceny, wszystko zależy od tego, kogo zatrudnisz, oraz od kosztów materiałów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 12.08.2009 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2009 nie chcialabym przekombinowac, takze moze lepiej zakupie zwykla pompe wiernikowa, czy moglbys mi polecic jakas dobra pompe? Przekombinować, to może nie, ale przepłacić TAK Nie będę Ci doradzał w sprawie pomp, bo się nie znam Najlepiej póść do firmy, która zajmuje się sprzedażą i serwisem pomp. Najpierw zdecyduj się na filtry, a później kup pompę. Chodzi o to, aby pompa "miała siłę wypłukać filtry". Uwierz mi, ale potrzeba o wiele więcej wody, niż do mycia rąk. Dla przykładu: do wanny potrzebujesz 1- 1,5 m3/h (przy ciśnieniu 0,5 bara). Do wypłukania filtra może być potrzebne 2,5 m3/h (np. przy ciśnieniu 2 bary). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.08.2009 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 Cena zalezy od materiału z jakiego jest wykonana instalacja, oraz czy wykonuje ją hydraulik, czy firma sprzedająca filtry. Instalacja jest z plastiku, hydraulik jest mi jeszcze winien dokończenie kotłowni a firma sprzedająca cały sprzęt chce 1300 netto. Co sądzisz? No i te filtry wstępne/końcowe mechaniczne - jaki i o jakiej dokładności jest potrzebny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert11 13.08.2009 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 Dziękuję za informacje. Niestety z tego co czytam w innych postach to chyba będę jeszcze musiał wymienić pompę na "mocniejszą" ale to dopiero po konsultacji ze sprzedawcą odżelaziacza.Czy znasz może kogoś sprawdzonego z okolic Bielska-Białej, kto sprzedaje odżelaziacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.08.2009 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 No i te filtry wstępne/końcowe mechaniczne - jaki i o jakiej dokładności jest potrzebny? Sorry - już doczytałem w innej odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DZIDZIAK 13.08.2009 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2009 Przekombinować, to może nie, ale przepłacić TAK Nie będę Ci doradzał w sprawie pomp, bo się nie znam Najlepiej póść do firmy, która zajmuje się sprzedażą i serwisem pomp. Najpierw zdecyduj się na filtry, a później kup pompę. Chodzi o to, aby pompa "miała siłę wypłukać filtry". Uwierz mi, ale potrzeba o wiele więcej wody, niż do mycia rąk. Dla przykładu: do wanny potrzebujesz 1- 1,5 m3/h (przy ciśnieniu 0,5 bara). Do wypłukania filtra może być potrzebne 2,5 m3/h (np. przy ciśnieniu 2 bary). dzieki za odpowiedz. Na filtr juz sie zdecydowalam BLUE 1054 GS, teraz musze poszukac dobrej pompy, polecano mi grudfos JP6 tylko ze przeczytalam ze wielkosc zbiornika 200 L a mialam miec 300L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sakiw 17.08.2009 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Witamwłaśnie dostałem wyniki badań wody ze studni głębinowej, niestety jest tam trochę żyjątek których chciałbym się pozbyć (przez parę dni otwór studni nie był zabezpieczony i mogła dostać się do niego deszczówka, więc zakładam że chlorowanie powinno załatwić sprawę) Przejrzałem forum i niestety nie znalazłem bliższych informacji o samym chlorowaniu. Stąd moje pytania, jak wygląda zabieg chlorowania,? można go wykonać samemu czy lepiej zlecić to jakieś firmie, gdzie można dostać podchloryn ewentualnie inne środki do dezynfekcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.