qbek17 21.07.2013 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Clack ma jakis filtr w glowicy? Ma filtr przed injectorem... ale to raczej grube "sitko" niż "filtr" chociaż i tak czasami ratuje sytuację zatrzymując kawałki rdzy nim zablokują zasysanie solanki czy nadmanganianu Jak juz koniecznie chces to przez napowietrzaniem. I czesto go kontroluj. Montaż w tym miejscu (jak i w każdym innym) ma jedną zasadniczą wadę... tłumi przepływ. Tylko w tym miejscu tłumiony przepływ ogranicza skuteczność napowietrzania. Poza tym pracuje na dużo większych przepływach (w czasie załączenia pompy i napełniania hydroforu). Wydaje mi się, że lepiej będzie jednak montować go za aspiratorem i za hydroforem, gdzie przepływ będzie stosunkowo mały (w czasie normalnej pracy) a tylko okresami będzie większy (w czasie płukania filtra). Oczywiście w każdym przypadku częste kontrole i wymiana wkładów są konieczne do prawidłowiej pracy takiego układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 22.07.2013 00:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Montaż w tym miejscu (jak i w każdym innym) ma jedną zasadniczą wadę... tłumi przepływ. Tylko w tym miejscu tłumiony przepływ ogranicza skuteczność napowietrzania. Poza tym pracuje na dużo większych przepływach (w czasie załączenia pompy i napełniania hydroforu). Wydaje mi się, że lepiej będzie jednak montować go za aspiratorem i za hydroforem, gdzie przepływ będzie stosunkowo mały (w czasie normalnej pracy) a tylko okresami będzie większy (w czasie płukania filtra). Oczywiście w każdym przypadku częste kontrole i wymiana wkładów są konieczne do prawidłowiej pracy takiego układu. Ja widzialem w akcji 20" big blue powieszony za hydroforem przy raptem 0.6mg zelaza. W zasadzie po jakichs 2 miesiach uzytkowania 10" greensand sie tak mocno niedoplukiwal ze po regeneracji leciala z kranu fioletowa woda. Tu czlowiek ma 13" filtr, wiec zakladam ze ma zdecydowanie wiecej zelaza, czyli nawet duzy filtr wstepny bedzie trzeba baaaardzo czesto wymieniac. Dodatkowo ja osobiscie nie mam pomyslu jak sprawdzic czy jeszcze leci przez niego wymagana ilosc wody do plukania czy juz mniej. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 22.07.2013 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Dodatkowo ja osobiscie nie mam pomyslu jak sprawdzic czy jeszcze leci przez niego wymagana ilosc wody do plukania czy juz mniej. Najprościej to zamontować (lub kupić filtr z już gotowymi) manometry przed i za filtrem i sprawdzać spadek ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chemik67 22.07.2013 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Manometry w filtrze wstępnym w tym przypadku będą niezbędne. Z doświadczenia polecam Atlas Filtri Hydra M - najlepiej z wkładem RAH (ze stali nierdzewnej). Dokładność filtracji na poziomie 90 mikronów myślę, że będzie idealna do wyłapania większych zanieczyszczeń. Do tego masz 2 manometry i płukanie wsteczne (możliwość oczyszczania wkładu jak różnice ciśnień na manometrach się zwiększą). Nie wydasz na to kroci, a masz przynajmniej włoski produkt dobrej jakości. Jako alternatywę może coś od Cintropura? Np. Cintropur NW 32 + dokupić dwa manometry i zawór. Standardowych korpusów nie polecam, nawet BB z wkładem piankowym/siatkowym/sznurkowym się bardzo szybko zapcha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fasola30 22.07.2013 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Dzisiaj odebraliśmy badania wody z naszej studni i tak mamy:żelazo 1700 norma 200mangan 218 norma 50mętność 17,1 norma 1przewodność elekt. właściwa w 25st cel. 579 norma 2500pH 7,06 norma 6,5-9,5stężenie jonu amonowego 0,100 norma 0,50stężenie azotynów 0,019 norma 0,50stężenie azotanów <0,5 norma 50,0Twardość ogólna 303 norma 60-500 Czy ktoś coś może na to polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marczak 22.07.2013 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Wydaje mi się, że Crystal Right nie da rady więc na chłopski rozum dwie stacje uzdatniające: - odżelaziacz Birm lub Defeman lub Greensand- zmiękczacz z żywicą jonowymienną (np. Purolite C100E) Przed odżelaziaczem oczywiście napowietrzacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 22.07.2013 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Standardowych korpusów nie polecam, nawet BB z wkładem piankowym/siatkowym/sznurkowym się bardzo szybko zapcha. Korpus nie ma nic do szybkości zapychania wkładu... czy to firmowy czy "no name" z wkładem o tym samym mikronażu zapcha się bardzo podobnie. Różnica jest za to w cenie wkładów - do markowych korpusów zazwyczaj nie pasują tańsze wkłady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 22.07.2013 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Czy ktoś coś może na to polecić? A mi się wydaje, że to warunki w sam raz dla CR'a. Nie podałeś informacji o pompie, sposobie utylizacji ścieków, hydroforze czy zapotrzebowaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chemik67 22.07.2013 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Korpus nie ma nic do szybkości zapychania wkładu... czy to firmowy czy "no name" z wkładem o tym samym mikronażu zapcha się bardzo podobnie. Różnica jest za to w cenie wkładów - do markowych korpusów zazwyczaj nie pasują tańsze wkłady... Mówiąc o standardowych korpusach miałem na myśli coś takiego: - oczywiście, że nie ma nic do zapychania wkładu, ale chodzi o jakość wykonania. Użyłem przecinka, by oddzielić moją ocenę filtrów 3-elementowych qbek17 nie wierze, że nie widzisz różnicy między wkładami no name i wkładami wiodących producentów ?! Przecież to przepaść! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 22.07.2013 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 qbek17 nie wierze, że nie widzisz różnicy między wkładami no name i wkładami wiodących producentów ?! Przecież to przepaść! Widzę różnicę. Zazwyczaj te markowe są dokładniejsze, tzn jak są na 90 mikronów to faktycznie filtrują na 90 mikronów, a nie na 80-100. Poza tym różnica w jakości wykonania, w moim odczuciu nie jest aż tak ważna, dopóki są to filtry jednorazowe, a naszym celem jest zatrzymanie tylko najgrubszych zanieczyszczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fasola30 22.07.2013 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 A mi się wydaje, że to warunki w sam raz dla CR'a. Nie podałeś informacji o pompie, sposobie utylizacji ścieków, hydroforze czy zapotrzebowaniu... Pompę mamy głebinową 29 metrach, rodzina 4 osobowa, hydrofor 300l z poduszka powietrzna. Jeśli coś źle piszę to proszę mnie poprawić bo ja zielona jestem w tym temacie. Mamy oczyszczalnie biologiczną. Firma miejscowa zaproponowała nam crystal right 100 cena powala mnie 4500zł lub tańszy Birm regular i przed wszystkim filtr Clar. I moje pytanie jest czy sam odżelaziacz i odmanganiacz nie wystarczy i czy musi być jeszcze zmiękczacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 22.07.2013 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Pompę mamy głebinową 29 metrach to niewiele mówi o jej wydajności - podaj typ, model, itp hydrofor 300l z poduszka powietrzna Czyli rozumiem, że bezprzeponowy, tak? Mamy oczyszczalnie biologiczną. W takim przypadku odpadają filtry regenerowane nadmanganianem (np. z Greensandem) Firma miejscowa zaproponowała nam crystal right 100 cena powala mnie 4500zł lub tańszy Birm regular i przed wszystkim filtr Clar. Jakiej wielkości ten filtr? I moje pytanie jest czy sam odżelaziacz i odmanganiacz nie wystarczy i czy musi być jeszcze zmiękczacz? Nic nie musi - aby woda spełniała normę należałoby z niej usunąć większość żelaza i manganu - do tego wystarczy odżelaziacz. Czy taki ze złożem Birm da radę? - Pewnie da, ale Birm ma jeszcze inne wymagania (np. zawartość tlenu) i jeśli nie będą one spełnione to filtr może szybko się skończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fasola30 22.07.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Pompa jest zapuszczona i niestety nie mogę znaleźć od niej papierów z tego co pamiętam zbiornik 1m3 napłnał nam się w niecałą godzinę. Hydrofor jest wimestu ZCS/300/6 jest tez zamontowany filtr wody dafi usuwający piasek. Widziałam, że wimest ma też odżelaziacze/odmanganiacze tylko nie wiem co to jest to złoże otoman??Zaproponowali nam CR100iloś złoża 28l zbiornik 10x44cala, przepływ nominalny 1,7m3/h, zdolność jedowymienna 1540ppm x m3, zuzycie soli do regeneracji 3,8kg.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 23.07.2013 01:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Pompa jest zapuszczona i niestety nie mogę znaleźć od niej papierów z tego co pamiętam zbiornik 1m3 napłnał nam się w niecałą godzinę. Hydrofor jest wimestu ZCS/300/6 jest tez zamontowany filtr wody dafi usuwający piasek. Widziałam, że wimest ma też odżelaziacze/odmanganiacze tylko nie wiem co to jest to złoże otoman?? Zaproponowali nam CR100iloś złoża 28l zbiornik 10x44cala, przepływ nominalny 1,7m3/h, zdolność jedowymienna 1540ppm x m3, zuzycie soli do regeneracji 3,8kg.... To niedobrze ze nie wiesz jaka to pompa. 1m3/h to bez szalu. Mozesz sprawdzic wydajnosc pompy lejac wode wlasnie do jakiegos sporego pojemnila/beczki o znanej objetosci tyle ze nie jakims pół calowym pozaginanym ogrodowym wezem (jak to bywa na budowie), tylko solidna 1" rura prosto z hydroforu zeby miec faktyczna wydajnosc nie zmiejszona poprzez cienki waz i jego opory. Wydajnosc pompy jest kluczowa dla prawidlowej ekspolatacji filtra (konkretnie jego plukania). Zbiornik masz ocynkowany, jesli doprowadzisz do niego powietrze to odzelaziacz powinien zadzialac. Czym jest zloze otoman, pewnie nikt po za wimestem nie wie. Tyle ze na pewno odzelaziacze wimesta sa wielkie, ciezkie, i beda potrebowaly duzo wiecej niz 1m3/h wody do pluaknia. Do tego sa to filtry z recznymi zaworami ktore raz na tydzien trzeba poprzestawiac. Pytanie czy tego chcesz? 10" odzelaziacz ze zlozem birm bedzie wymaga 1,25 - 1,5m3/h wody do plukania wiec wiedza co masz za pompe jest dosyc istotna. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marczak 23.07.2013 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Skąd wiesz, że Wimest robi odżelaziacze z ręcznymi zaworami? Nie ma tam żadnej głowicy czasowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 23.07.2013 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Skąd wiesz, że Wimest robi odżelaziacze z ręcznymi zaworami? Nie ma tam żadnej głowicy czasowej? Bo innymi sie nie chwala? http://www.wimest.pl/index.php marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marczak 23.07.2013 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Może dawno strony nie aktualizowali Ja bym się na ręczny zawór nie pisał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin H 23.07.2013 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Czy zmiękczanie wody tylko do instalacji CO przy pomocy filtra z polifosforanem to dobre rozwiązanie. Nie chciał bym od razu kupować zmiękczacza bo mam 16 st niemieckich a do samej instalacji taki filtr myślę że by wystarczył. Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 23.07.2013 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2013 Czy zmiękczanie wody tylko do instalacji CO przy pomocy filtra z polifosforanem to dobre rozwiązanie. Nie chciał bym od razu kupować zmiękczacza bo mam 16 st niemieckich a do samej instalacji taki filtr myślę że by wystarczył. Co o tym myślicie? Tutaj jest trochę reklamy na ten temat: http://www.forum-wodociagi.pl/index.php?req=technologie_id=102&From=0 A tutaj trochę bardziej obiektywnie: http://www.pzh.gov.pl/page/fileadmin/user_upload/st_ZHK_w_sp_prep_na_bazie_polifosforanow_02.pdf Jak dla mnie wniosek jest taki, że jeśli woda ma być tylko do CO to może się to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radiowiec 24.07.2013 05:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 Panowie, szybkie pytanie i liczę na szybką odpowiedź. Mam CR100, po ostatniej regeneracji zauważyłem, że do zbiornika na sól wróciła brudna woda. Jest lekko żółta i na jej powierzchni unoszą się fragmenty pomarańczowego "czegoś" - podobne odkłada mi się na filtrze sznurowym przed CR. Filtr zmieniałem miesiąc temu. Czy to oznacza, że zasyfiła się głowica? Jak ją wyczyścić? Jak ewentualnie wyczyścić cały układ? Mam zbiornik przeponowy 200l. Mam też pomysł wywalenia filtra sznurowego - wymiana wkładów co miesiąc jest uciążliwa. Na jaki filtr samoczyszczący powinienem się zdecydować? I czy faktycznie będzie on bezobsługowy? Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.