Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

UZDATNIANIE WODY - doradzę w sprawie doboru urządzeń


ewoda

Recommended Posts

Honeywelle też będą OK. To już nie kwestia marki tylko doboru odpowiedniego modelu.

 

Ok, dzięki.

 

trochę jeszcze poczytałem i zastanawia mnie z jakim mikronażem powonieniem kupić filtr.

Czy coś takiego (http://allegro.pl/filtr-mechaniczny-cintropur-nw25-z-z-oplukiwaniem-i5030127579.html) będzie dobre?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Chciałbym założyć filtry na cały dom, 7 punktów poboru wody.

Myślałem raczej o filtrach z wkładami, np. jeden filtr 10 mikronów (chyba tak to się pisze) do oczyszczenia mechanicznego, i drugi z wkładem z węgla aktywnego.

Jednak nie znam się na tym kompletnie i nie wiem czy ktoś mi bajek nie naopowiadał.

 

U mnie w mieście woda jest pobierana ze studni głębinowej, ma trochę metaliczny posmak i jest mocno chlorowana (testery akwarystyczne tak wskazują).

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię, nie ukrywam że nie chcę przepłacać za rozwiązania które się nie sprawdzają.

 

Miałeś przeprowadzoną kompleksową analizę wody? Tylko w ten sposób możemy dobrać odpowiedni zestaw filtrów do wody. Dobór na zasadzie "ma metaliczny posmak" jest jak błądzenie w mgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

 

trochę jeszcze poczytałem i zastanawia mnie z jakim mikronażem powonieniem kupić filtr.

Czy coś takiego (http://allegro.pl/filtr-mechaniczny-cintropur-nw25-z-z-oplukiwaniem-i5030127579.html) będzie dobre?

Cintropury mają duże przepływy i standardowo mikronaż 25 um, ale jak stwierdzisz, że się za szybko zapycha to możesz kupić wkłady o większym rozmiarze. O ile pamiętam to wersja NW25 ma "możliwość" opłukiwania ale trzeba to dorobić (tzn rozwiercić korpus i dokręcić zawór spustowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak sobie radzicie z kamieniem na sprzetach domowych po założeniu zmiekczacza ? Pralka , zmywarka i CO ?

Pralkę czy zmywarkę można próbować odczyścić jakimiś środkami do tego przeznaczonymi... ale z drugiej strony używając wody miękkiej stare osady będą się powoli rozpuszczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie szanownych specjalistów tego forum. Pewnie pamiętacie moje perypetie ze studnią głębinową i trudnościami związanymi z uruchomieniem procesu odżelaziania mojej wody - to było w końcówce ubiegłego roku. Teraz wróciłem na budowę bo ruszyły na niej prace wykończeniowe wewnątrz domu. No i temat wody powrócił jak bumerang.

Otóż przez weekend zrobiłem kilka drobnych poprawek które zalecaliście mi wykonać. A zatem na samym początku przy wlocie wody do budynku założyłem filtr Cintropur NW25 (w środku rękaw o mikronażu bodajże 25). Pomiędzy zbiornik hydroforowy a inżektor zamontowałem zawór zwrotny (aby woda nie uciekała mi z hydrofora przez inżektor jak miało to miejsce wcześniej). Nabiłem hydrofor powietrzem, następnie puściłem pompę i regulowałem czujnik ciśnienia który steruje pracą pompy głębinowej (teraz pompa włącza się przy ciśnieniu 2,6 a wyłącza przy 3,5 - nie wiem czy tak jest dobrze czy jeszcze coś tu zmienić?). No i niby jest ok... ale...

 

Niestety moja studnia po ostatniej wymianie pompy głębinowej ma dziwną tendencję, że na początku leci woda z bardzo drobnym mułem, a po kilku minutach dopiero leci czysta woda. W związku z tym filtr Cintropur notorycznie się zatykał, do tego stopnia że woda nawet czasem nie dolatywała do hydroforu do zadanego ciśnienia. Po przepłukaniu filtra znowu jest ok. Czy zna ktoś jakiś patent na to? Oczywiście za hydroforem mam podpięty (choć jeszcze nie odpalony) filtr 12 calowy ze złożem Pyrolox, które wymaga solidnego przepływu jak pamiętam coś nieco ponad 5 m3/h, więc i filtr musi tu być bardzo wydajny.

 

Drugi problem z którym muszę się jeszcze uporać to inżektor. Mam wrażenie że ten który mam zamontowany nie działa jak należy - chyba że po prostu zdążył się zatkać mułem. Przypuszczam że ten muł (no bo i co innego?) powoduje, że nowy zawór zwrotny również nie spełnia swojego zadania, bo jak pompa się wyłącza, to widzę że woda cofa się z powrotem do studni. Wtedy też jak ta woda się cofa, to inżektor zasysa powietrze co wyraźnie słychać i czuć. A jak woda leci normalnie do hydrofora to inżektor ani nie zasysa powietrza ani go nie słychać tak jakby w ogóle nie pracował. Jestem laikiem w tych sprawach, nie mam za bardzo się do kogo zwrócić bo w mojej okolicy fachowców z tej dziedziny jakoś brak :( Pomóżcie i podpowiedzcie proszę co robić? Poniżej dołączam fotki, może one lepiej to zobrazują :)

Dzięki i pozdrawiam!

 

PS. A na początek to chyba zrobię solidne pompowanie wody ze studni. Bo w ostatnich 2 miesiącach to nie była z niej w ogóle woda pobierana, a przecież rok temu (jeszcze na starej pompie) leciała mi woda bez piasku czy mułu...

Darek

IMG_20150207_125013.jpg

IMG_20150207_125112.jpg

IMG_20150207_124859.jpg

Edytowane przez DjDario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi problem z którym muszę się jeszcze uporać to inżektor. Mam wrażenie że ten który mam zamontowany nie działa jak należy - chyba że po prostu zdążył się zatkać mułem. Przypuszczam że ten muł (no bo i co innego?) powoduje, że nowy zawór zwrotny również nie spełnia swojego zadania, bo jak pompa się wyłącza, to widzę że woda cofa się z powrotem do studni. Wtedy też jak ta woda się cofa, to inżektor zasysa powietrze co wyraźnie słychać i czuć. A jak woda leci normalnie do hydrofora to inżektor ani nie zasysa powietrza ani go nie słychać tak jakby w ogóle nie pracował.

Może któryś element jest zamontowany nie w tym kierunku co powinien?? Jeśli działa w jedną stronę, a w drugą nie....?

 

Pompowanie studni po długim okresie nieużywania to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może któryś element jest zamontowany nie w tym kierunku co powinien?? Jeśli działa w jedną stronę, a w drugą nie....?

 

Pompowanie studni po długim okresie nieużywania to dobry pomysł.

 

No też się zastanawiałem czy coś nie jest na odwrót. Ale nie sądzę, bo na inżektorze jest strzałka zgodna z kierunkiem przepływu wody do hydrofora. Jedynie zastanawiam się czy ten "dziubek" z inżektora nie ma być czasem zwrócony do góry (w kierunku sufitu)? Bo ja to zamontowałem w dół, do podłogi :) No i kolejna sprawa: czy inżektor nie ma być czasem zamontowany na obejściu? czyli tak jak na załączonej fotce? Bo u mnie jest on odwrotnie tzn. na głównej rurze inżektor, a na obejściu mam zawór z regulacją przepływu - choć nie wiem czy to akurat ma jakiekolwiek znaczenie? :)

ASPIRATOR.jpg

Edytowane przez DjDario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo prosiłbym o doradzenie w wyborze filtra mechanicznego na wejściu zimnej wody wodociągowej do domu. Zależy mi na zatrzymaniu tylko większych osadów, tak aby nie powtórzyła się sytuacja z przeszłości jak nagłe zapchanie pieca gazowego po pracach przy rurach przez wodociągi. W domu mieszka 5-6 osób.

Chciałbym aby filtr był tani w utrzymaniu i kosztował gdzieś do 300zł. Zdecydowany już byłem na filtr Honeywell FF06 1" - jeśli dobrze rozumiem, należy go przepłukać co jakiś czas i raz na pare miesięcy wymienić filtr i że jest to taka sama konstrukcja jak często polecany ale lekko droższy Cintropur NW 25. Nie rozumiem jednak idei płukania wstecznego - jakie są dodatkowe korzyści z posiadania takiego filtra np. Atlas Filtri Hydra? Jego cena jest nieco droższa oraz maksymalne wejściowe ciśnienie niższe.

Czy w przypadku tych filtrów są obecne jakieś spadki ciśnienia? Czym to się właściwie różni? I czy konieczne jest zamontowanie reduktora ciśnienia przed filtrem (spotkałem się z taką opinią że nagły skok może uszkodzić filtr - jednak w wypadku FF06 i NW 25 maksymalne ciśnienie to 16 barów, a Atlas Filtri 8 barów - czy to możliwe?)

Z góry dzięki za wyjaśnienie jak to do końca jest - nie są to takie łatwe sprawy dla laika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo prosiłbym o doradzenie w wyborze filtra mechanicznego na wejściu zimnej wody wodociągowej do domu. Zależy mi na zatrzymaniu tylko większych osadów, tak aby nie powtórzyła się sytuacja z przeszłości jak nagłe zapchanie pieca gazowego po pracach przy rurach przez wodociągi. W domu mieszka 5-6 osób.

Chciałbym aby filtr był tani w utrzymaniu i kosztował gdzieś do 300zł. Zdecydowany już byłem na filtr Honeywell FF06 1" - jeśli dobrze rozumiem, należy go przepłukać co jakiś czas i raz na pare miesięcy wymienić filtr i że jest to taka sama konstrukcja jak często polecany ale lekko droższy Cintropur NW 25. Nie rozumiem jednak idei płukania wstecznego - jakie są dodatkowe korzyści z posiadania takiego filtra np. Atlas Filtri Hydra? Jego cena jest nieco droższa oraz maksymalne wejściowe ciśnienie niższe.

Czy w przypadku tych filtrów są obecne jakieś spadki ciśnienia? Czym to się właściwie różni? I czy konieczne jest zamontowanie reduktora ciśnienia przed filtrem (spotkałem się z taką opinią że nagły skok może uszkodzić filtr - jednak w wypadku FF06 i NW 25 maksymalne ciśnienie to 16 barów, a Atlas Filtri 8 barów - czy to możliwe?)

Z góry dzięki za wyjaśnienie jak to do końca jest - nie są to takie łatwe sprawy dla laika.

Płukanie wsteczne to odwrócenie kierunku przepływu. Powoduje to na pewno lepsze wypłukanie filtra niż samo opłukiwanie wkładu. Ale czy to zwiększy żywotność wkładu na tyle żeby było to opłacalne - trudno powiedzieć bo zależy to od konkretnego przypadku.

Skoki ciśnienia mogą zniszczyć wkład, ale to musiałby być naprawdę solidny skok. Poza tym 8 bar to wystarczająca wartość dla filtra. Reduktor raczej nie zaszkodzi ale też nie jest konieczny.

Na każdym filtrze będzie spadek ciśnienia - im bardziej zabrudzony filtr tym większy spadek ciśnienia.

Jak zależy ci na niskich kosztach eksploatacji to sprawdź w jakiej cenie są wkłady - to jest największy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bardzo prosiłbym o doradzenie w wyborze filtra mechanicznego na wejściu zimnej wody wodociągowej do domu. Zależy mi na zatrzymaniu tylko większych osadów, tak aby nie powtórzyła się sytuacja z przeszłości jak nagłe zapchanie pieca gazowego po pracach przy rurach przez wodociągi. W domu mieszka 5-6 osób.

Chciałbym aby filtr był tani w utrzymaniu i kosztował gdzieś do 300zł. Zdecydowany już byłem na filtr Honeywell FF06 1" - jeśli dobrze rozumiem, należy go przepłukać co jakiś czas i raz na pare miesięcy wymienić filtr i że jest to taka sama konstrukcja jak często polecany ale lekko droższy Cintropur NW 25. Nie rozumiem jednak idei płukania wstecznego - jakie są dodatkowe korzyści z posiadania takiego filtra np. Atlas Filtri Hydra? Jego cena jest nieco droższa oraz maksymalne wejściowe ciśnienie niższe.

Czy w przypadku tych filtrów są obecne jakieś spadki ciśnienia? Czym to się właściwie różni? I czy konieczne jest zamontowanie reduktora ciśnienia przed filtrem (spotkałem się z taką opinią że nagły skok może uszkodzić filtr - jednak w wypadku FF06 i NW 25 maksymalne ciśnienie to 16 barów, a Atlas Filtri 8 barów - czy to możliwe?)

Z góry dzięki za wyjaśnienie jak to do końca jest - nie są to takie łatwe sprawy dla laika.

W przypadku filtra Atlas Filtri Hydra koszt wymiany wkładów jest zerowy, bo płukanie wkładów strumieniem wstecznym całkowicie oczyszcza powierzchnię filtracyjną. Minusem jest mała dokładność filtracji, bo 90 mikronów, ale z tego co piszesz to właśnie na czymś takim Ci zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie z moją instalacją nie poradzę, dlatego szukam fachowca który by do mnie przyjechał, poskręcał i uruchomił wszystko jak należy.

 

Bardzo proszę o namiary na jakiegoś fachowca z okolic Śląska, który byłby w stanie poradzić na moje kłopoty i dokończyć i uruchomić instalację zgodnie ze sztuką. Ja znalazłem takie firmy, ale nie wiem która jest sprawdzona i komu można w pełni zaufać, może ktoś z Was zna ich:

 

http://woda.wodar.com.pl/index.php/kontakt

http://www.wilexfiltry.pl/kontakt/

http://www.filtrowanie.com.pl/kontakt/

http://www.aqua-systemy.com.pl/

http://www.kanaqua.pl/kontakt.php

http://www.wodawdomu.pl/kontakt

http://www.termo-technika.pl/kontakt.html

 

Dziękuję z góry za pomoc w namierzeniu fachowca :)

Edytowane przez DjDario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum i trafiłem tu ponieważ zastanawiam się nad zakupem zmiękczacza do wody.

Przeczytałem sporo postów w tym temacie i nie umiem znaleźć odpowiedzi na pytanie: Dlaczego głowice RX są złe, co takiego jest w polecanych Clack że są takie dobre.

Wszyscy piszą że chińszczyzna więc zła. Na co dzień używamy wiele rzeczy z Chin i jakoś ciągle się nie psują. Jak ot jest z tymi głowicami czy one rzeczywiście maja coś w sobie nie tak czy po prostu china to nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum i trafiłem tu ponieważ zastanawiam się nad zakupem zmiękczacza do wody.

Przeczytałem sporo postów w tym temacie i nie umiem znaleźć odpowiedzi na pytanie: Dlaczego głowice RX są złe, co takiego jest w polecanych Clack że są takie dobre.

Wszyscy piszą że chińszczyzna więc zła. Na co dzień używamy wiele rzeczy z Chin i jakoś ciągle się nie psują. Jak ot jest z tymi głowicami czy one rzeczywiście maja coś w sobie nie tak czy po prostu china to nie.

Chodzi o jakość wykonania i święty spokój użytkowania. Czasami trafi się głowica RX, która nigdy nie nawali i będzie działać. Ale czasami trafi się taka, która zablokuje się w najmniej odpowiednim momencie i zaleje dom. Jeśli ktoś jest gotowy ponieść takie ryzyko to jego wola.

Druga sprawa to serwisowanie, przeglądy takiej głowicy. W RXach ciężko jest cokolwiek wymienić czy naprawić. Te głowice się po prostu wymienia w całości.

Trzecia sprawa to projekt - głowice porównuje się współczynnikiem określającym opór jaki powoduje przepływ przez nie. Im mniejszy ten opór tym lepiej zaprojektowana głowica. RXy są w tej kwestii słabiutkie, a Clacki na drugim końcu skali. W zastosowaniach domowych to nie ma aż takiego znaczenia, ale to świadczy o podejściu producenta do klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję za odpowiedź. Gdzieś słyszałem że w RX68 mają jakieś ceramiczne dyski czy coś takiego i że z tym mogą być kłopoty. Czy w samej budowie RX i Clack są jakieś różnice technologiczne czy sama budowa jest taka sama a jedynie jakoś wykonania słaba?

A co do zmiękczacza to mam wodę ze studni twardość 456 mg/l CaCO3, Mangan poniżej 40 milig/l, żelazo poniżej 20 milig/l, Woda smaczna bez zapachu i bez widocznych zanieczyszczeń. Zastanawiam się nad takim urządzeniem Clack D65 czy to dobry wybór? 6 domowników.

Specyfikacja techniczna:

model urządzenia - Clack D65

typ sterownika - WS1 EI lub WS1 CI (opcja)

typ wyświetlacza - LCD

typ urządzenia - dwukadłubowe (oddzielny zbiornik solanki)

objętość żywicy - 65 litrów

objętość zbiornika na żywicę - 95 litrów

rodzaj wypełnienia - żywica jonowymienna kationit silnie kwaśny

typ żywicy - Purolite C100E

trwałość żywicy - do 12 lat

sterowanie - automatyczne bezobsługowe

system regeneracji - objętościowa (wolumteryczna) z możliwością przełączenia na czasową lub objętościowo/czasową.

typ regenracji - cykl płukań przeciwprądowo

czas trwania regenracji - 90 min.

wydajność szczytowa - 2,2 m3/h

wydajność całkowita - 14 m3 (na wodzie miejskiej o twardości 25 st.F)

wymiary zbiornika na solankę w cm - 30/50/130 (szerokość/głębokość/wysokość)

wymiary kolumny z jonitem w cm - 31/135 (średnica/wysokość)

całkowita wysokość kolumny z głowicą w cm - 155

pojemność zbiornika na solankę - 50 kg.

średnica przyłącza wlot/wylot - 1 lub 3/4 cala

podłączenie do kanalizacji - 3/4 cala

dopuszczalne ciśnienie pracy - 1,5-10 bar

temperatura pracy - 3-47 °C

zasilanie - 220-230V 50 Hz

napięcie pracy - 12V 50 Hz

ciężar transportowy - 70 kg

maksymalny ciężar urządzenia gotowego do pracy - ~185 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję za odpowiedź. Gdzieś słyszałem że w RX68 mają jakieś ceramiczne dyski czy coś takiego i że z tym mogą być kłopoty. Czy w samej budowie RX i Clack są jakieś różnice technologiczne czy sama budowa jest taka sama a jedynie jakoś wykonania słaba?

A co do zmiękczacza to mam wodę ze studni twardość 456 mg/l CaCO3, Mangan poniżej 40 milig/l, żelazo poniżej 20 milig/l, Woda smaczna bez zapachu i bez widocznych zanieczyszczeń. Zastanawiam się nad takim urządzeniem Clack D65 czy to dobry wybór? 6 domowników.

W budowie obu głowic jest ogromna różnica - to dwa zupełnie różne urządzenia.

Ile wody zużywacie miesięcznie? Ile jest punktów poboru wody (jaki jest przepływa maksymalny chwilowy)?

Twardość masz wysoką - na pewno po zmiękczeniu będzie różnica. Nie musisz też zmiękczać do zera - możesz to zrobić częściowo. Pytanie co chcesz osiągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budowie obu głowic jest ogromna różnica - to dwa zupełnie różne urządzenia.

Ile wody zużywacie miesięcznie? Ile jest punktów poboru wody (jaki jest przepływa maksymalny chwilowy)?

Twardość masz wysoką - na pewno po zmiękczeniu będzie różnica. Nie musisz też zmiękczać do zera - możesz to zrobić częściowo. Pytanie co chcesz osiągnąć?

Nie mam pojęcia ile wody miesięcznie zużywamy. Nie ma licznika. Punktów poboru jest 14 (rodzina 2 osobowa i rodzina 4 osobowa, oddzielne kuchnie i łazienki). nie chcę zmiękczać do zera. Nie wiem czy twardość ustawia się w samej głowicy czy zmiękczacz schodzi do 0 a twardość ustawia się w mieszaczu.

"W budowie obu głowic jest ogromna różnica - to dwa zupełnie różne urządzenia" - tzn. - rozumiem że sinik fiata się różni od silnika mercedesa ale nadal do silnik. Tutaj nie bardzo wiem co jest w środku jednej i drugiej. Czy Clack jest ze złota a RX z papieru? Czy chodzi o zasadę działania czy o użyte materiały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...