hektor80 17.03.2016 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Jakby co, to mam nietrafiony zakup (za małe) dwa filtry Atlas Filtri pod wkłady BB 10", wersja z manometrami. Nówka. Oddam poniżej ceny zakupu. Po czym stwierdzasz że za małe? Spadek ciśnienia, przepływu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom01 17.03.2016 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Radziłem się tu i ówdzie i przy moich przepływach zasugerowano mi wersję 20". No więc takie zastosowałem zanim jeszcze zainstalowałem wcześniej kupione 10". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 17.03.2016 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Jakby co, to mam nietrafiony zakup (za małe) dwa filtry Atlas Filtri pod wkłady BB 10", wersja z manometrami. Nówka. Oddam poniżej ceny zakupu. Jeden podwójny czy dwa pojedyncze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom01 17.03.2016 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Dwa pojedyncze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marczak 17.03.2016 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Jeżeli zależy Ci na jakości to najlepiej zdecydować się na własnego składaka na Claku. Jeżeli chodzi o złoże to to bym zaproponował C100E ale tylko dlatego, że częściej z nim miałem styczność i jestem do niego pozytywnie przekonany. Jeżeli chcesz mieć wydajność 2,5-3m3/h nie schodził bym poniżej 40 litrów złoża. Przy 40l złożach jak praca nie jest długa, to powinno być ok. Jak wolisz mieć pewien zapas to przy 50 czy 60 litów złoża powinno pracować spokojnie. Przy 40 L będzie musiała być wysoka prędkość filtracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 17.03.2016 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Jest zainstalowany w tej chwili mechaniczny 20um i węglowy w obudowach 20". Po zainstalowaniu węglowego, subiektywna jakość wody się poprawiła, choć nie na tyle żeby się pozbyć całkowicie kamienia. W tej chwili te filtry (mechaniczny i węglowy) zatrzymują tylko zanieczyszczenia mechaniczne i to co zatrzymuje węgiel (czyli chlor, metale, jakieś związki zapachowe czy smakowe) oraz (raczej jako efekt uboczny) część twardości (ale jest to tylko tyle ile się osadzi na filtrach). Po zamontowaniu zmiękczacza większość tych substancji będzie się zatrzymywała na złożu i filtry mechaniczne będą działać tylko jako ochrona głowicy przed większymi zanieczyszczeniami. Specyfika zużycia jest taka, że krótko w ciągu doby potrzebny przepływ odpowiedniej wielości, ale musi być, aby poprawnie włączały się np ogrzewacze przepływowe, strasznie wrażliwe na zaburzenia przepływu... Możesz określić jak krótko w czasie doby? Kilka razy po minucie czy kilkanaście/kilkadziesiąt minut ciągłego przepływu? Jeśli 30L wystarczy to ok, super, będzie tańszy, tylko jaki da te minimum 2,5m^3/h? Widziałem że Ecowater 25CE+ daje 2,2 a ESM 42HTE+ 3 m^3/h przy odpowiednio 25 i 42l złoża. Wygląda dobrze, przynajmniej na papierze, tylko droższe. Kompletnie nie wiem jak się do tego mają składane z głowicami Clack. Przeczuwam, że jest ścisła zależność przekroju poziomego złoża z przepływem, ale nie mam żadnych realnych danych. W każdym zbiorniku ze złożem jest trochę wolnej przestrzeni. W tej przestrzeni jest woda, która "stoi" i kontaktuje się z jonitem. Ta woda (zależnie od rozmiaru zbiornika to może być kilka - kilkadziesiąt litrów) jest Twoją rezerwą na chwilowe większe pobory wody. Taki chwilowy przepływ zazwyczaj podają w katalogach jako maksymalny. Ale nie ma to nic wspólnego z ciągłą pracą zmiękczacza (ciągłą czyli taką która wymaga przepływu wody przez złoże bez zatrzymywania). W niektórych kartach katalogowych złóż podają prosty przelicznik wydajności: 40 do 50 objętości złoża na godzinę. Czyli mając 25 litrów złoża możesz uzyskać wydajność (ciągłą) rzędu 1,0-1,25 m3/h. Podsumowując jeśli chcesz uzyskać faktyczny przepływ wody zmiękczonej do zera na poziomie 2,5 m3/h to powinieneś zastosować minimum 50 litrów dobrego złoża. Ta zależność, o której pisałeś (przepływu od powierzchni złoża) to prawda - im większy (szerszy) zbiornik tym wydajność chwilowa większa. Same wymiary i przepływy to tylko kwestie techniczne, wymiarów butli. Bardziej mnie interesuje jakie złoże zastosować? Nie szukam oszczędności za wszelką cenę. Nawet jeśli żywica będzie droższa, to przecież zakup raz na wiele lat. Proponowano mi w jednej firmie typowe C100E, w innej Indion 225 NaF. Co brać? Piszesz, że chcesz pracować tym złożem blisko maksymalnego obciążenia więc radziłbym wybrać dobre złoże monosferyczne. Tylko ono zagwarantuje Ci taką wydajność i nie spowoduje dużego spadku ciśnienia. Z tych propozycji odrzuciłbym Indiona - to hinduskie tanie złoże. C100E to taka średnia półka i nie jest monosferyczne. Polecałbym Dowex Marathon albo Lewatit S1567. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 17.03.2016 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Jaki korpus mam zamontować pod filtr mechaniczny? Bigblue czy zwykłe? 10 czy 20 cali? Dom jednorodzinny 2+2. Widzę że Bigblue mają większe przepływy ale też wkłady do nich są sporo droższe. Opłaca się je montować? Zależy mi na jak mniejszym spadku ciśnienia.W przyszłości oczywiście zmiękczacz... Przy BigBlue faktycznie dostaniesz mniejszy spadek ciśnienia, ale koszty utrzymania będą wyższe. Jeśli chcesz zapewnić sobie mały spadek ciśnienia przy niskich kosztach wymiany wkładów to proponowałbym zamontować dwa najprostsze korpusy 10" równolegle. Chociaż przy regularnej wymianie wkładów to i "normalnym" użytkowaniu to i jeden korpus 10" wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tom01 17.03.2016 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 Możesz określić jak krótko w czasie doby? Kilka razy po minucie czy kilkanaście/kilkadziesiąt minut ciągłego przepływu? Dobowo: Kilka razy po kilka minut, potem przerwa kilka godzin i 4-5 cykli po 10-20 minut z przerwami po 20-30 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 17.03.2016 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2016 10 minut z przepływem 2,5 m3/h to już ponad 400 litrów wody - spokojnie możesz traktować to jako pracę ciągłą. Czyli zmiękczacz z dużą ilością złoża (minimum 50 litrów). Taka ilość wchodzi idealnie do zbiornika 13x44", a wtedy mieścisz się też z wysokością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mad79Mac 18.03.2016 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Cześć, posiadam dwa filtry Cosmowater Carbon i Cosmowater Plus przed nimi zwykły filtr siatkowy. Mam wodę ze studni z dużą ilością zelaża, manganu. Po przepuszczeniu przez te filtry żelazo jest ściągane, kolor wody jest ładny i czysty, nie czuć żadnych nieprzyjemnych zapachów. Zauważyłem jednak, że jak naleję wody np do zlewu lub miski to na powierzchni jest jakiś biały nalot co to może być czy to coś czym powinienem się martwić czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 18.03.2016 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Cześć, posiadam dwa filtry Cosmowater Carbon i Cosmowater Plus przed nimi zwykły filtr siatkowy. Mam wodę ze studni z dużą ilością zelaża, manganu. Po przepuszczeniu przez te filtry żelazo jest ściągane, kolor wody jest ładny i czysty, nie czuć żadnych nieprzyjemnych zapachów. Zauważyłem jednak, że jak naleję wody np do zlewu lub miski to na powierzchni jest jakiś biały nalot co to może być czy to coś czym powinienem się martwić czy nie? Ciężko powiedzieć czym może być ten nalot. Możesz go trochę zebrać i oddać do analizy, ale to są koszty... Ale patrząc po Twoich wcześniejszych postach gdzie podawałeś parametry wody to ten zestaw może szybko wymagać przeglądu lub wymiany złoża (przynajmniej węglowego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aquam 18.03.2016 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Jaki korpus mam zamontować pod filtr mechaniczny? Bigblue czy zwykłe? 10 czy 20 cali? Dom jednorodzinny 2+2. Widzę że Bigblue mają większe przepływy ale też wkłady do nich są sporo droższe. Opłaca się je montować? Zależy mi na jak mniejszym spadku ciśnienia.W przyszłości oczywiście zmiękczacz... Zainteresuj się filtrami typu: Protector BW, Europafilter RS, Protector mini CR, Honeywell FK06 itp Duży przepływ brak konieczności wymiany wkładów i płukanie wsteczne bądź możliwość opłukania siatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aquam 18.03.2016 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Przyłącze mam 1", więc powyżej nie ma sensu, i tak więcej wody nie poleci. Mam w tej chwili przewężenie w postaci wodomierza 1,6m^2 i jest "na styk" ze wskazaniem na za mało, więc wymienię go na większy. Mogę prosić o jakiś link tego zmiękczacza? Sam symbol mi nic nie mówi. . Wymień wodomierz na 3/4" z przepływem 4m3/h. Załóż dobry filtr wstępny z płukaniem wstecznym np Epurion dn 25 lub europafilter RS 1" przepływ około 3,5m3/h. Zmiękczacz o którym piszę czyli 4512 to urządzenie dostępne u dealerów marki ECOWATER. Zmiękczacz posiada przyłącze 5/4" z gwintem zewnętrznym lub 1" z wewnętrznym. Taka głowica ma bardzo mały spadek ciśnienia podczas przepływu a chyba o to ci chodzi. Dodatkowo zmiękczacz posiada regenerację proporcjonalną więc dla twoich rozbiorów to idealna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.03.2016 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Zainteresuj się filtrami typu: Protector BW, Europafilter RS, Protector mini CR, Honeywell FK06 itp Duży przepływ brak konieczności wymiany wkładów i płukanie wsteczne bądź możliwość opłukania siatki. Ja się zgadzam, że te filtry są dobre i mają duże przepływy, i w ogóle... tylko za cenę najtańszego z nich można kupić zwykły korpus 10" i wkłady na 10 lat (nawet zakładając wymianę wkładu co 3 miesiące...). A przy częstej wymianie wkładów o dużym mikronażu (np. 50 um) spadek ciśnienia nie będzie dużo wyższy niż w tych super filtrach Oczywiście tam gdzie wymagany jest duży przepływ (np. do płukania odżelaziacza) sprawa wygląda inaczej, ale mówię tu o przypadku zwykłego zmiękczacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.03.2016 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 Taka głowica ma bardzo mały spadek ciśnienia podczas przepływu a chyba o to ci chodzi. Możesz podesłać jakieś info o Cv (Kv) i innych danych (przepływy, opory) tej głowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pciucha 19.03.2016 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 witam, odebrałam własnie wyniki badań wody: Mętność 4,47Zapach 20st – 2SZapach 60st – 3SPH 7,4Przewodność w 25 st 637Twardość 204Żelazo 39Mangan p.o. < 10Chlorki 31,7Amonowy jon 0,064Azotyny p.o. <0,1Azotany 55,8Indeks nadmanganianowy 1,3 bakterie nie występują (coli i inne z szamba) co powinnam zainstalować żeby finansowo nie zrujnowało, i żeby woda była zdatna do picia (głównie chodzi o azotany). A jak sie przedstawia twardośc? niby w normie, ale jaka jest najlepsza żeby nie niszczyła armatury i sprzętu AGD? dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 19.03.2016 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2016 witam, odebrałam własnie wyniki badań wody: Mętność 4,47 Zapach 20st – 2S Zapach 60st – 3S PH 7,4 Przewodność w 25 st 637 Twardość 204 Żelazo 39 Mangan p.o. < 10 Chlorki 31,7 Amonowy jon 0,064 Azotyny p.o. <0,1 Azotany 55,8 Indeks nadmanganianowy 1,3 bakterie nie występują (coli i inne z szamba) co powinnam zainstalować żeby finansowo nie zrujnowało, i żeby woda była zdatna do picia (głównie chodzi o azotany). A jak sie przedstawia twardośc? niby w normie, ale jaka jest najlepsza żeby nie niszczyła armatury i sprzętu AGD? dziękuję! Czy przy zapachu nie było uwag/notatek? "S" oznacza specyficzny, a to tylko ogólne określenie grupy zapachów. Twardość jest raczej niska, ale jeśli pytasz o armaturę i sprzęty to najlepsza byłaby zerowa. (Co innego woda do picia) Wybór konkretnego rozwiązania zależy od kilku czynników. Przede wszystkim musisz się zdecydować co chcesz osiągnąć. Czy tylko usunąć azotany? (wtedy wystarczy jeden filtr z anionitem - nie jest to tanie, ale skuteczne). Jeśli zdecydujesz się walczyć także z zapachem czy mętnością to możesz postawić filtr (np. węglowy) lub napowietrzanie (zależnie od typu hydroforu i wydajności pompy). Jeśli dodasz do tego zmiękczanie wody to już robi się cała bateria filtrów... Oczywiście koszt urządzeń zależy od ich wielkości, a ta od zużycia wody. Możesz je określić chociaż w przybliżeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pciucha 20.03.2016 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 jeśli chodzi o zapach to jedynie w nawiasie nieakceptowalny - nic więcej chcę mieć wode dobrą do celów spożywczych, bez zapachu, czystą, bez azotanów, ale też żeby nie była mocno twarda, piszesz że twardość jest raczej niska - co mnie cieszy, czyli już mogę sobie odpuścić dodatkowo zmiekczanie przed hydroforem mam zamonotowane obudowy do filtrów które mają oczyścić wodę z piasku i innych drobin, jest tam jakiś wkład węglowy i jakiś do wody 20 - chyba tylko do jakiegoś wstepnego oczyszczenie przed wejściem do hydroforu - były zamontowane przez hydraulika jeszcze przed zrobieniem badania wody. POMPA GŁĘBIONOWA 3,3SC2/12(O,55KW) 230V - cokolwiek to znaczy hydrofor - chyba przeponowy - ale dopytam hydraulika. w domu na codzień 2+1 ale liczyć dla 2+2 jeśli chodzi o wielkość - jeśli mamy oczyszczać całą wodę idącą na dom - to rozmiar tu akurat nie ma znaczenia (choc pewnie każdy facet to zaneguje ) - pomieszczenie jest duże. Jeśli natomiast tylko trzeba oczyszczac wode w kuchni - spozywcza to raczej coś nie takiego dużego, co zmieści się do szafki pod zlewem. mam nadzieję że te informacje pomogły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 20.03.2016 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 jeśli chodzi o zapach to jedynie w nawiasie nieakceptowalny - nic więcej chcę mieć wode dobrą do celów spożywczych, bez zapachu, czystą, bez azotanów, ale też żeby nie była mocno twarda, piszesz że twardość jest raczej niska - co mnie cieszy, czyli już mogę sobie odpuścić dodatkowo zmiekczanie przed hydroforem mam zamonotowane obudowy do filtrów które mają oczyścić wodę z piasku i innych drobin, jest tam jakiś wkład węglowy i jakiś do wody 20 - chyba tylko do jakiegoś wstepnego oczyszczenie przed wejściem do hydroforu - były zamontowane przez hydraulika jeszcze przed zrobieniem badania wody. POMPA GŁĘBIONOWA 3,3SC2/12(O,55KW) 230V - cokolwiek to znaczy hydrofor - chyba przeponowy - ale dopytam hydraulika. w domu na codzień 2+1 ale liczyć dla 2+2 jeśli chodzi o wielkość - jeśli mamy oczyszczać całą wodę idącą na dom - to rozmiar tu akurat nie ma znaczenia (choc pewnie każdy facet to zaneguje ) - pomieszczenie jest duże. Jeśli natomiast tylko trzeba oczyszczac wode w kuchni - spozywcza to raczej coś nie takiego dużego, co zmieści się do szafki pod zlewem. mam nadzieję że te informacje pomogły Czy zapach pozostaje po przejściu przez ten wkład węglowy? Ja bym się skłaniał do filtra na azotany (na cały dom) i ewentualnie filtr węglowy. To rozwiązanie na pewno kosztowne ale powinna rozwiązać problemy (przy założeniu, że węgiel trzeba będzie regularnie wymieniać). Alternatywnie można dać tylko osmozę pod zlewem w kuchni do wody pitnej, a resztę pozostawić tak jak jest (wkłady węglowe przy hydroforze). Różnica w cenie to coś pomiędzy 500 PLN (osmoza),a 5000 PLN (filtr na azotany i węglowy)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pciucha 20.03.2016 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Czy zapach pozostaje po przejściu przez ten wkład węglowy? Ja bym się skłaniał do filtra na azotany (na cały dom) i ewentualnie filtr węglowy. To rozwiązanie na pewno kosztowne ale powinna rozwiązać problemy (przy założeniu, że węgiel trzeba będzie regularnie wymieniać). Alternatywnie można dać tylko osmozę pod zlewem w kuchni do wody pitnej, a resztę pozostawić tak jak jest (wkłady węglowe przy hydroforze). Różnica w cenie to coś pomiędzy 500 PLN (osmoza),a 5000 PLN (filtr na azotany i węglowy)... jeszcze nie przepuszczaliśmy wody przez filtr,do badania oddaliśmy bezpośrednio ze studni. A co sądzisz o takim składzie: osmoza + http://www.saintbest.pl/index.php?p35,wklad-eko-dafi-do-usuwania-azotanow (ale to chyba tylko w kuchni ma zastosowanie) albo to - tylko nie wiem czy to na cały dom czy też tylko kuchnia: http://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-blue-soft-s70vr-1-p-868.html 5000 tys to naprawde sporo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.