qbek17 02.11.2017 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Jakie masz ustawienia regeneracji? Ile soli i ile wody pomiedzy regeneracjami? Jakie urzadzenie (pamietam ze toro ale ile zloza) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 02.11.2017 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Toro ma 20L złoża Lewatit (zaczynam w to watpic) ;- płukanie wsteczne 4 min- solankowanie 60 min (po ok 12 min solanka znika i zawór zamyka pobór powietrza)- układanie złoza 6 min- napełnianie zbiornika 6 min układanie i napełnianie było po 4 min ale serwisant przy wymianie stacji podniósł do 6 soli zawsze pilnuje zeby było ponad lustro wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 02.11.2017 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 Jaką masz wpisaną twardość wody? (i w jakich jednostkach)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 02.11.2017 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 44 st francuskie twardosc (serwisant potwierdzil profesjonalnym testerem)Do sterownika nie wpisuje sie twardosci tylko litry wg tabelkimi wyszlo 2273 L a wpisane mam 2270 L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 02.11.2017 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 44 st francuskie twardosc (serwisant potwierdzil profesjonalnym testerem) Do sterownika nie wpisuje sie twardosci tylko litry wg tabelki mi wyszlo 2273 L a wpisane mam 2270 L Ustawienia wyglądają prawidłowo. Jedyne co pozostaje do sprawdzenia to ilość faktycznie nalewanej/zasysanej solanki. Teoretycznie powinno się tam nalewać ok 6-8 litrów wody. Nie wiem jaki masz tam restryktor, ale możesz to sprawdzić odpinając wężyk i nalewając wodę do wiadra w czasie regeneracji. Jeśli i to będzie w porządku to pozostaje już chyba tylko kwestia ilości i jakości złoża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 02.11.2017 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 mozliwe ze nalewa sie nawet 10 l i cala solanka jest pobierana w poprzedniej stacji ustawilem napelnianie 14 min, było ponad 20 litrow az pływak odcinał i to tez nie pomogło (soli pobierało ok 6kg na reg) prawie miesiac czekalem na stacje bo producent mial opoznienia, mozliwe ze czegos im brakowalo i wcisneli gó...o, z mysla ze nikt nie zauwazy, juz nie mam zamiaru zostawac przy tej marce, bede dazyl do wymiany na inny model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 03.11.2017 00:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 mozliwe ze nalewa sie nawet 10 l i cala solanka jest pobierana w poprzedniej stacji ustawilem napelnianie 14 min, było ponad 20 litrow az pływak odcinał i to tez nie pomogło (soli pobierało ok 6kg na reg) prawie miesiac czekalem na stacje bo producent mial opoznienia, mozliwe ze czegos im brakowalo i wcisneli gó...o, z mysla ze nikt nie zauwazy, juz nie mam zamiaru zostawac przy tej marce, bede dazyl do wymiany na inny model Dużo większa dawka soli nie poprawi już znacznie wydajności. Maksymalna dawka z karty katalogowej złoża to 240 g soli na litr żywicy - czyli przy 20 litrach jonitu to 4,8 kg soli. Wtedy powinieneś z takiego urządzenia wyciągnąć jakieś 3,2 m3 między regeneracjami. Żeby zweryfikować ile i jakiego jonitu masz w urządzeniu musiałbyś odkręcić głowicę i pobrać próbkę złoża. Problem w tym, że jak to zrobisz to prawdopodobnie dostawca nie uzna Ci gwarancji bo "otworzyłeś urządzenie"... i tak się koło zamyka. W Twojej sytuacji to chyba najlepszym rozwiązaniem jest ciśnięcie dostawcy o nowe urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 03.11.2017 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 Dostawca jesc Kraina Wody a serwisem zajmuje sie KLARSAN, W rozmowie z serwisantem naciskalem aby mi juz nie zamieniał na takie samo urzadzenie, proponował ze mogą zmontowac zestaw 2 czesciowy. Moze byc takie rozwiazanie, tylko niech to bedzie o parametrach jakie oczekiwalem od Toro, bez ponoszenia dodatkowych kosztow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Louis_muniek 03.11.2017 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 mozliwe ze nalewa sie nawet 10 l i cala solanka jest pobierana w poprzedniej stacji ustawilem napelnianie 14 min, było ponad 20 litrow az pływak odcinał i to tez nie pomogło (soli pobierało ok 6kg na reg) prawie miesiac czekalem na stacje bo producent mial opoznienia, mozliwe ze czegos im brakowalo i wcisneli gó...o, z mysla ze nikt nie zauwazy, juz nie mam zamiaru zostawac przy tej marce, bede dazyl do wymiany na inny model 6 kg w cyklu regeneracyjnym to stanowczo za dużo. Przyjmując ze w systemie jest zainstalowany idzektor "125" i pojemności twojej butli, konsumpcja soli w cyklu regeneracyjnym nie powinna być większa niż 2,5 - 3 kg. Nie sądzę żeby producent wciskał Ci uszkodzone urządzenie. Oczywiście masz prawo złożyć reklamację i żądać aby zastosowane urządzenie spełniało twoje oczekiwania. Dodatkowo tylko napiszę że twoja twardość wody jest bardzo wysoka bo 44OF to około 25 OdH. Urządzenie z butlą o pojemności złoża 20l, moim zdaniem jest zbyt małe do takiej twardości wody. Jeśli zużywasz np. około 15 m3 wody to regeneracja następuje po około 2,2 m3 - kompletnie bez sensu. Przyjmując takie zużycie wody to około 7 - 8 regeneracji w miesiącu a 2 tygodniowo. Dzięki temu również szybciej zajedziesz złoże w tym urządzeniu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 03.11.2017 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 6 kg bo robilem co moglem aby sie poprawilo, bez skutku. Pierwsze cylke zuzycia były pełne (po 2270 L) i złoze dawało rade, regeneracja wychodzi mi co 7-8 dni wiec nie tak źle, poza tym niemozliwe zeby złoze padło po 3 reg. W karcie tech jest, ze 2,4 kg soli na regeneracje. Reklamacja złożona i czekam........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Louis_muniek 03.11.2017 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2017 6 kg bo robilem co moglem aby sie poprawilo, bez skutku. Pierwsze cylke zuzycia były pełne (po 2270 L) i złoze dawało rade, regeneracja wychodzi mi co 7-8 dni wiec nie tak źle, poza tym niemozliwe zeby złoze padło po 3 reg. W karcie tech jest, ze 2,4 kg soli na regeneracje. Reklamacja złożona i czekam........... Nikt nie napisał że złoże Ci padnie po 3 tygodniach. Tylko, że przełoży się to na jego żywotność. Ale w przypadku zużycia wody na poziomie 6 m3 powinno być OK. Konsumpcja soli na poziomie 2,4 kg soli jest poprawna przy tej ilości złoża. Jeśli on się regenerował co 7 - 8 dni to wynika z tego że masz bardzo mały pobór wody. Na poziomie około 6 m3. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 04.11.2017 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Niestety problem sie nasila, przed chwila sprawdzilem (900 l do planowanej reg) i juz nie zmiekcza, Juz nie mam zamiaru zostawac przy tym urzadzeniu, albo wymiana albo zwrot kasy. Szkoda ze jest tyle pieknych komentarzy na temat Toro, niestety jeszcze wielu kupi ten pseudo-zmiekczacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 04.11.2017 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Z jednej strony rozumiem Twoją sytuację i sam pewnie też bym tak postąpił, ale z drugiej jestem ciekaw w czym jest problem. Niestety trzeba by odkręcić głowicę i sprawdzić ilość / jakość złoża, a przez to prawdopodobnie stracisz gwarancję więc odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 05.11.2017 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Nie wiem jak inne zywice, ale w moim przypadku po pierwszym uruchomieniu i plukaniu leciała zółta mętna woda, normalne to? Przy innych zywicach tez tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 05.11.2017 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Nie wiem jak inne zywice, ale w moim przypadku po pierwszym uruchomieniu i plukaniu leciała zółta mętna woda, normalne to? Przy innych zywicach tez tak jest? Tak się dzieje kiedy żywica jest niedopłukana z rozpuszczalników i innych środków używanych w czasie jej produkcji. Zazwyczaj to oznacza tańszy produkt i przy Lewaticie raczej się nie zdarza - tym bardziej jak to było już po pierwszym płukaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 05.11.2017 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 I tak było przy uruchomieniu pierwszego i drugiego urzadzenia. Poza tym caly czas chodzi mi po glowie dlaczego producent opózniał dostawy do dystrybutorow, prawie miesiac czekalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 05.11.2017 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 I tak było przy uruchomieniu pierwszego i drugiego urzadzenia. Poza tym caly czas chodzi mi po glowie dlaczego producent opózniał dostawy do dystrybutorow, prawie miesiac czekalem. Tak mnie tknęło na sprawdzenie tej firmy... adres w StreetView nie wygląda na "centralę" wielkiej firmy produkcyjnej... (raczej jak te garaże, których wizję roztaczał kiedyś kolega Louis ) Nigdzie na stronie nie ma mowy o producencie tego sprzętu tylko o "marce". Nawet ciężko zweryfikować czy mogą mieć złoża z oficjalnej dystrybucji. A reszta komponentów (np. głowica) jest chińska. Nie zdziwiłbym się gdyby całe urządzenie przyjeżdżało gotowe z Chin, a jak wiadomo to dość odległy kraj i transport trwa... czasami też kontenery się opóźniają... i można czekać miesiąc na dostawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 05.11.2017 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Dzieki wielkie za porady, bede miał jeszcze prosbe o opinie gdyby proponowali mi jakies inne urzadzenie a boje sie kolejnej wtopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Louis_muniek 06.11.2017 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 (edytowane) I tak było przy uruchomieniu pierwszego i drugiego urzadzenia. Poza tym caly czas chodzi mi po glowie dlaczego producent opózniał dostawy do dystrybutorow, prawie miesiac czekalem. No to, że była obsuwa w dostawie to jeszcze o niczym nie świadczy. Natomiast w przypadku tego systemu trudno mi coś Ci doradzić jak tylko zwrócić się do producenta z roszczeniem wymiany urządzenia na sprawne. Co do opisów na Internecie i forum, w większości niestety są to wpisy dokonywane przez pracowników producenta i dystrybutorów, tak zwany "cichy" lub " szeptany marketing". 99% opinii pozytywnych jest generowana sztucznie, aby nakręcić sobie sprzedaż. Kto tak się rozpisuje w szczegółach urządzenia, zwykle jeśli komentarz jest prawdziwy, to jest krótki w stylu "urządzenie, ok" lub "dobry produkt". A tutaj w komentarzach mamy po trzy lub cztery zdania. Powiedz mi czy zwykły Kowalski takie opisy tworzy ? Odnosząc się jednak do dystrybutora, to po raz kolejny powtórzę, nie sądzę aby celowo instalował klientowi uszkodzone urządzenie. Jeśli stanie na wysokości zadania i usunie usterkę lub wymieni produkt to tym bardziej zapunktuje w moich oczach. Niestety czasem się tak zdarza, że coś nie zadziała, lub że coś działa niepoprawnie. Życzę Ci wytrwałości w dążeniu do wymiany lub usunięcia usterki oraz pozytywnego zakończenia całej sprawy. Pozdrawiam Edytowane 6 Listopada 2017 przez Louis_muniek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neokuba22 06.11.2017 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Dzwonil dzis Pan z Klarsanu ze w srode bedzie miał wynik badania poprzedniego urzadzenia, wtedy bedzie wiedział co dalej. Jesli problem jest w stacji wymienią na inną lub odstąpimy od umowy, jesli sie okaze, ze problem jest u mnie, przyjedzie osobiscie szukac przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.