Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

UZDATNIANIE WODY - doradzę w sprawie doboru urządzeń


ewoda

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 15,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Toro ma 20L złoża Lewatit (zaczynam w to watpic) ;

- płukanie wsteczne 4 min

- solankowanie 60 min (po ok 12 min solanka znika i zawór zamyka pobór powietrza)

- układanie złoza 6 min

- napełnianie zbiornika 6 min

 

układanie i napełnianie było po 4 min ale serwisant przy wymianie stacji podniósł do 6

 

soli zawsze pilnuje zeby było ponad lustro wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 st francuskie twardosc (serwisant potwierdzil profesjonalnym testerem)

Do sterownika nie wpisuje sie twardosci tylko litry wg tabelki

mi wyszlo 2273 L a wpisane mam 2270 L

Ustawienia wyglądają prawidłowo. Jedyne co pozostaje do sprawdzenia to ilość faktycznie nalewanej/zasysanej solanki. Teoretycznie powinno się tam nalewać ok 6-8 litrów wody. Nie wiem jaki masz tam restryktor, ale możesz to sprawdzić odpinając wężyk i nalewając wodę do wiadra w czasie regeneracji.

Jeśli i to będzie w porządku to pozostaje już chyba tylko kwestia ilości i jakości złoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze nalewa sie nawet 10 l i cala solanka jest pobierana

 

w poprzedniej stacji ustawilem napelnianie 14 min, było ponad 20 litrow az pływak odcinał i to tez nie pomogło (soli pobierało ok 6kg na reg)

 

prawie miesiac czekalem na stacje bo producent mial opoznienia, mozliwe ze czegos im brakowalo i wcisneli gó...o, z mysla ze nikt nie zauwazy, juz nie mam zamiaru zostawac przy tej marce, bede dazyl do wymiany na inny model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze nalewa sie nawet 10 l i cala solanka jest pobierana

 

w poprzedniej stacji ustawilem napelnianie 14 min, było ponad 20 litrow az pływak odcinał i to tez nie pomogło (soli pobierało ok 6kg na reg)

 

prawie miesiac czekalem na stacje bo producent mial opoznienia, mozliwe ze czegos im brakowalo i wcisneli gó...o, z mysla ze nikt nie zauwazy, juz nie mam zamiaru zostawac przy tej marce, bede dazyl do wymiany na inny model

Dużo większa dawka soli nie poprawi już znacznie wydajności. Maksymalna dawka z karty katalogowej złoża to 240 g soli na litr żywicy - czyli przy 20 litrach jonitu to 4,8 kg soli. Wtedy powinieneś z takiego urządzenia wyciągnąć jakieś 3,2 m3 między regeneracjami.

 

Żeby zweryfikować ile i jakiego jonitu masz w urządzeniu musiałbyś odkręcić głowicę i pobrać próbkę złoża. Problem w tym, że jak to zrobisz to prawdopodobnie dostawca nie uzna Ci gwarancji bo "otworzyłeś urządzenie"... i tak się koło zamyka. W Twojej sytuacji to chyba najlepszym rozwiązaniem jest ciśnięcie dostawcy o nowe urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostawca jesc Kraina Wody a serwisem zajmuje sie KLARSAN, W rozmowie z serwisantem naciskalem aby mi juz nie zamieniał na takie samo urzadzenie, proponował ze mogą zmontowac zestaw 2 czesciowy. Moze byc takie rozwiazanie, tylko niech to bedzie o parametrach jakie oczekiwalem od Toro, bez ponoszenia dodatkowych kosztow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe ze nalewa sie nawet 10 l i cala solanka jest pobierana

 

w poprzedniej stacji ustawilem napelnianie 14 min, było ponad 20 litrow az pływak odcinał i to tez nie pomogło (soli pobierało ok 6kg na reg)

 

prawie miesiac czekalem na stacje bo producent mial opoznienia, mozliwe ze czegos im brakowalo i wcisneli gó...o, z mysla ze nikt nie zauwazy, juz nie mam zamiaru zostawac przy tej marce, bede dazyl do wymiany na inny model

 

6 kg w cyklu regeneracyjnym to stanowczo za dużo. Przyjmując ze w systemie jest zainstalowany idzektor "125" i pojemności twojej butli, konsumpcja soli w cyklu regeneracyjnym nie powinna być większa niż 2,5 - 3 kg.

 

Nie sądzę żeby producent wciskał Ci uszkodzone urządzenie. Oczywiście masz prawo złożyć reklamację i żądać aby zastosowane urządzenie spełniało twoje oczekiwania.

 

Dodatkowo tylko napiszę że twoja twardość wody jest bardzo wysoka bo 44OF to około 25 OdH. Urządzenie z butlą o pojemności złoża 20l, moim zdaniem jest zbyt małe do takiej twardości wody.

 

Jeśli zużywasz np. około 15 m3 wody to regeneracja następuje po około 2,2 m3 - kompletnie bez sensu. Przyjmując takie zużycie wody to około 7 - 8 regeneracji w miesiącu a 2 tygodniowo. Dzięki temu również szybciej zajedziesz złoże w tym urządzeniu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 kg bo robilem co moglem aby sie poprawilo, bez skutku. Pierwsze cylke zuzycia były pełne (po 2270 L) i złoze dawało rade, regeneracja wychodzi mi co 7-8 dni wiec nie tak źle, poza tym niemozliwe zeby złoze padło po 3 reg. W karcie tech jest, ze 2,4 kg soli na regeneracje. Reklamacja złożona i czekam...........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 kg bo robilem co moglem aby sie poprawilo, bez skutku. Pierwsze cylke zuzycia były pełne (po 2270 L) i złoze dawało rade, regeneracja wychodzi mi co 7-8 dni wiec nie tak źle, poza tym niemozliwe zeby złoze padło po 3 reg. W karcie tech jest, ze 2,4 kg soli na regeneracje. Reklamacja złożona i czekam...........

 

Nikt nie napisał że złoże Ci padnie po 3 tygodniach. Tylko, że przełoży się to na jego żywotność. Ale w przypadku zużycia wody na poziomie 6 m3 powinno być OK.

Konsumpcja soli na poziomie 2,4 kg soli jest poprawna przy tej ilości złoża. Jeśli on się regenerował co 7 - 8 dni to wynika z tego że masz bardzo mały pobór wody. Na poziomie około 6 m3.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony rozumiem Twoją sytuację i sam pewnie też bym tak postąpił, ale z drugiej jestem ciekaw w czym jest problem. Niestety trzeba by odkręcić głowicę i sprawdzić ilość / jakość złoża, a przez to prawdopodobnie stracisz gwarancję więc odpada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne zywice, ale w moim przypadku po pierwszym uruchomieniu i plukaniu leciała zółta mętna woda, normalne to? Przy innych zywicach tez tak jest?

Tak się dzieje kiedy żywica jest niedopłukana z rozpuszczalników i innych środków używanych w czasie jej produkcji. Zazwyczaj to oznacza tańszy produkt i przy Lewaticie raczej się nie zdarza - tym bardziej jak to było już po pierwszym płukaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak było przy uruchomieniu pierwszego i drugiego urzadzenia. Poza tym caly czas chodzi mi po glowie dlaczego producent opózniał dostawy do dystrybutorow, prawie miesiac czekalem.

Tak mnie tknęło na sprawdzenie tej firmy... adres w StreetView nie wygląda na "centralę" wielkiej firmy produkcyjnej... (raczej jak te garaże, których wizję roztaczał kiedyś kolega Louis ;) )

Nigdzie na stronie nie ma mowy o producencie tego sprzętu tylko o "marce". Nawet ciężko zweryfikować czy mogą mieć złoża z oficjalnej dystrybucji. A reszta komponentów (np. głowica) jest chińska. Nie zdziwiłbym się gdyby całe urządzenie przyjeżdżało gotowe z Chin, a jak wiadomo to dość odległy kraj i transport trwa... czasami też kontenery się opóźniają... i można czekać miesiąc na dostawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak było przy uruchomieniu pierwszego i drugiego urzadzenia. Poza tym caly czas chodzi mi po glowie dlaczego producent opózniał dostawy do dystrybutorow, prawie miesiac czekalem.

 

No to, że była obsuwa w dostawie to jeszcze o niczym nie świadczy.

Natomiast w przypadku tego systemu trudno mi coś Ci doradzić jak tylko zwrócić się do producenta z roszczeniem wymiany urządzenia na sprawne.

 

Co do opisów na Internecie i forum, w większości niestety są to wpisy dokonywane przez pracowników producenta i dystrybutorów, tak zwany "cichy" lub " szeptany marketing". 99% opinii pozytywnych jest generowana sztucznie, aby nakręcić sobie sprzedaż.

 

Kto tak się rozpisuje w szczegółach urządzenia, zwykle jeśli komentarz jest prawdziwy, to jest krótki w stylu "urządzenie, ok" lub "dobry produkt". A tutaj w komentarzach mamy po trzy lub cztery zdania. Powiedz mi czy zwykły Kowalski takie opisy tworzy ?

 

Odnosząc się jednak do dystrybutora, to po raz kolejny powtórzę, nie sądzę aby celowo instalował klientowi uszkodzone urządzenie. Jeśli stanie na wysokości zadania i usunie usterkę lub wymieni produkt to tym bardziej zapunktuje w moich oczach. Niestety czasem się tak zdarza, że coś nie zadziała, lub że coś działa niepoprawnie.

 

Życzę Ci wytrwałości w dążeniu do wymiany lub usunięcia usterki oraz pozytywnego zakończenia całej sprawy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Louis_muniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...