qbek17 25.08.2010 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 Na pierwszy rzut oka widać, że "ktoś" kto to montował na pierwszym miejscu dał głowicę EI zamiast CI. Efekt jest taki, że nie da się ustawić odpowiedniego czasu regeneracji. A jak złoże nie zregenerowane to działać nie będzie. A wystarczyło zmienić płytkę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hytryulik 25.08.2010 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) Na pierwszy rzut oka widać, że "ktoś" kto to montował na pierwszym miejscu dał głowicę EI zamiast CI. Efekt jest taki, że nie da się ustawić odpowiedniego czasu regeneracji. A jak złoże nie zregenerowane to działać nie będzie. A wystarczyło zmienić płytkę.... No tak za częsta regeneracja to też źle. Temu " ktoś" doradził i przykleił orginalna naklejkę My możemy spierać się i mieć odmienne zdanie. Lecz niech te zdjęcie będzie ostrzeżeniem ludzi którzy ufają zgubnym reklamą. Wydacie kupę kasy na urządzenia i środki regeneracyjne a i tak nic z tego… Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez Hytryulik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 25.08.2010 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 Jak to sprawdzić jeśli miejscowy Sanepid nie robi tego testu ( wyniki które podałem to wg. nich pełna fizyko-chemia) może są jakieś testy czy wskaźniki które można wykonać samemu i byłyby miarodajne???Idź do pierwszego lepszego sklepu z rybkami. Tam dostaniesz tester na twardość ogólną wody (jeżeli firma będzie niemiecka, to będzie się to nazywało "test GH"). Kosztuje to jakieś 30 zł, wystarcza na kilkanaście pomiarów. Wychodzi taniej niż Sanepid, a dokładłość pomiaru jest wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 25.08.2010 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 No to teraz pora na mnie i moją wodę, która ma następujące parametry: - Odczyn (pH) - 7,46 - Przewodność elektryczna właściwa (PEW) - 478 - Mangan - 290 μg/l - Żelazo - 829 μg/l - twardość ogólna - 194 mg CaCO3/l - Mętność - 2,96 NTU - Barwa - 15 mgPT/l - Zapach - 1 TON - Smak - 2 TFN - Amonowy jon - < 0,05 mg/l - Azotany - < 4,50 mg/l - Azotyny - < 0,03 mg/l - Bakterie grupy coli - 0 jkt/100ml - Escherichia coli - 0 jkt/100ml - Enterokoki kałowe - 0 jkt/100ml W jaki sposób mogę poprawić - zmniejszyć zawartość żelaza oraz manganu. Proszę o konkretne urządzenia dla potrzeb domu jednorodzinnego. Może ktoś podesłać fotkę jak ma wyglądać takie urządzenie, które oczyści wodę z żelaza oraz manganu. Wydajność studni to około 1500l/h. Lub jakąś ofertę na konkretne urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 25.08.2010 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 „ ktoś” zamontował Orginal CR bynajmniej naklejka nie działało i jest Clack;). Drugi oszołom przed nim zamontował „ odżelaziaczo-mydelniczkę” za nim – dalej źle. I co ma zrobić klient? a wystarczylo napowietrzyć wodę ... Piana. To nie zaden przyklad, to bicie piany jaki to CR jest beee. Zadnych wartosci zanieczyszczen w tym "przykladzie" nie ma. Nic. Czyli zwykla piana. A tak swoja droga, to czy moglbys to napisac jeszcze raz, tylko dla odmiany po polsku?? Wiesz, z przecinkami, poprawnie zbudowanymi zdaniami, zeby sie przeczytac dało? marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 25.08.2010 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 (edytowane) Hytryulik,ja też jestem "techniczny" (w domyśle nie humanistyczny, bo nigdy nie przeczytałem do końca " Nad Niemnem" Tiereszkowej), ale aż oczy bolą od czytania Twoich postów. Może wstawiłbyś kilka przecinków. Jeżeli masz problemy z gramatyką, to jest prosty sposób (ja go stosuję i się sprawdza): stawiaj przecinki tam, gdzie bierzesz odddech.Oczywiście, nie bierz tej uwagi na serio, bo bez Ciebie forum byłoby nudne, wszyscy (czyli qbek i szopen) polecaliby głowice Clack. Klienci nie wiedzieliby, że są też inne głowice (Fleck).PS. Moim zdaniem, głowice Fleck są świetne do zastosowań przemysłowych, głowica domowa 5600, to pomyłka. Edytowane 25 Sierpnia 2010 przez free_shop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 25.08.2010 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2010 Lecz niech te zdjęcie będzie ostrzeżeniem ludzi którzy ufają zgubnym reklamą. Czyli wedlug Ciebie czlowiek ktory szuka firmy uzdatniajacej wode, ktory nie ma pojecia o temacie, powinien sam z siebie wiedziec, ze rekalma CR to smiec, a reklama Dolmiksu to 8-smy cud swiata?? marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 26.08.2010 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Klienci nie wiedzieliby, że są też inne głowice (Fleck). Żeby nie było, że oszukuję biednych, nieświadomych ludzi: "przedstawiam klientowi wszystkie dostępne na rynku głowice..." i tylko dorzucam swoją opinię na ich temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 26.08.2010 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Pytanie:Gdzie moge bez wychodzenia z domu kupic on-line, maila itp, czesci do glowicy Clack. Wraz z wysylka paczka do domu. Duze hurtownie uzytkownika koncowego maja w dupci. Sklepom/firmom wodziarskim sie chyba od tego kryzysu w glowach poprzewracalo, bo jak nie chce kupic calego filtra z montazem itp, to tez im sie nie chce. Potrzebuje 2 zestawy odplywowe 1" + restryktory przeplywu 11gal. dziekimarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.08.2010 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Jeżeli zadbasz o wstępna dezynfekcję studni i instalacji stosowanie lampy UV mija się z celem. Chyba ze jesteś na jakimś terenie silnie zagrożonym. Najczęściej bakterie pojawiają się z powodu nieczystych narzędzi studniarza i wtedy trzeba zachlorować studnię. Moja rada: zachloruj studnię w tym czasie( za te pieniądze) pojedź na wakacje po powrocie rozpompuj studnię i będzie Ok – koszt taki sam a i odpoczniesz. Problem w tym, że już to robiłem, niestety bez skutku. Przed chlorowaniem wyniki były takie: ogólna liczba bakterii w 36st. C: 40jtk e. coli: nie wykryto bakterie gr. coli: 2jtk paciorkowce: nie wykryto. Zachlorowałem środkiem Chemochlor CH: http://allegro.pl/chemochlor-ch-granulat-opakowanie-1-kg-i1170134795.html Do wiadra z woda wsypałem około 0.5kg, porządnie zamieszałem i wlałem do rury studziennej od góry. Potem puściłem na moment pompę i zostawiłem tak do następnego dnia. Na następny dzień rozpocząłem pompowanie. Pompowałem gdzieś około tygodnia po 10h dziennie. Przepływ powinien być powyżej 1m3/h (koło 1.5 bardziej), więc trochę kubików poszło. Potem normalne użytkowanie (czyli sporadyczne) i przed samym pobraniem wody kilka godzin pompowania. Próbkę pobierałem zgodnie z opisem sanepidu. Wyniki po chlorowaniu: ogólna liczba bakterii w 22st. C po 72h: >300 e. coli: nie wykryto bakterie gr. coli: 3jtk paciorkowce: nie wykryto Czyli generalnie jest podobnie, a nawet gorzej. Zwraca uwagę podobieństwo wyników. Albo to chlorowanie i płukanie nic nie dało, albo studnia zasilana jest na bieżąco. A może ja coś źle zrobiłem (chlorowanie, pobieranie próbki)? Nie wiem. Na razie nie bardzo wiem co z tym zrobić. Wynik nie jest chyba jakiś tragiczny, ale mimo wszystko te bakterie tam są. Studnia wiercona 30m, rura osłonowa stalowa 18m wbita w piaskowiec, w środku rura studzienna 125. Co o tym myślicie? Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez kolorado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 26.08.2010 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Ja myślę, że zamiast wydawać pieniądze na wakacje (jak radzą eksperci) to trzeba zainstalować lampę UV i mieć bezpieczną wodę ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.08.2010 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Ja myślę, że zamiast wydawać pieniądze na wakacje (jak radzą eksperci) to trzeba zainstalować lampę UV i mieć bezpieczną wodę ;P Oglądałem te sterylizatory TMA, ale jakoś nie wiem jak dobrać dla mojego przypadku odpowiedni model. Np. TMA V20 ma przepływ 2,1m3/h przy transmisji 95% i dawce 300J/m2 a 1,6m3/h przy dawce 400J/m2. Nie bardzo rozumiem czy da się te parametry ustawiać i jakie parametry potrzebne są dla mojego przypadku. Wydaje mi się że ten model będzie odpowiedni, ale pewności nie mam. Może ktoś coś doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 26.08.2010 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 PONAWIAM MOJE PYTANIE. No to teraz pora na mnie i moją wodę, która ma następujące parametry: - Odczyn (pH) - 7,46 - Przewodność elektryczna właściwa (PEW) - 478 - Mangan - 290 μg/l - Żelazo - 829 μg/l - twardość ogólna - 194 mg CaCO3/l - Mętność - 2,96 NTU - Barwa - 15 mgPT/l - Zapach - 1 TON - Smak - 2 TFN - Amonowy jon - < 0,05 mg/l - Azotany - < 4,50 mg/l - Azotyny - < 0,03 mg/l - Bakterie grupy coli - 0 jkt/100ml - Escherichia coli - 0 jkt/100ml - Enterokoki kałowe - 0 jkt/100ml W jaki sposób mogę poprawić - zmniejszyć zawartość żelaza oraz manganu. Proszę o konkretne urządzenia dla potrzeb domu jednorodzinnego.. Może ktoś podesłać fotkę jak ma wyglądać takie urządzenie, które oczyści wodę z żelaza oraz manganu. Wydajność studni to około 1500l/h. Lub jakąś ofertę na konkretne urządzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 26.08.2010 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Może ktoś podesłać fotkę jak ma wyglądać takie urządzenie, które oczyści wodę z żelaza oraz manganu. Zdjęcia możesz zobaczyć tutaj: http://www.google.pl/images?q=od%C5%BCelaziacz&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=1440&bih=716 http://www.aqua-soft.com.pl/katalog.html http://www.odzelaziacze.ekomech.pl/ http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=od%C5%BCelaziacz http://www.instal-plus.pl/galeria_listy_referencyjne.php Co do oferty to przy takiej wydajności studni nie masz dużego wyboru. Myślę, że jakiś zbiornik typu 9x48 i złoże BIRM może być OK. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez qbek17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 26.08.2010 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Oglądałem te sterylizatory TMA, ale jakoś nie wiem jak dobrać dla mojego przypadku odpowiedni model. Np. TMA V20 ma przepływ 2,1m3/h przy transmisji 95% i dawce 300J/m2 a 1,6m3/h przy dawce 400J/m2. Nie bardzo rozumiem czy da się te parametry ustawiać i jakie parametry potrzebne są dla mojego przypadku. Wydaje mi się że ten model będzie odpowiedni, ale pewności nie mam. Może ktoś coś doradzi? Im masz mniejszy pobor wody, czyli woda plynie w sterylizatorze wolniej, tym dostanie wieksza dawke UV. Wiec nic sie tam nie reguluje. Odkrecisz 3 krany i bedziesz pobieral 1.6m/h wody, to woda dostanie dawke 400J/m^2 Jak odkrecisz wiecej kranow i woda bedzie plynela szybciej 2,1m/h - to woda dostanie mniejsza dawke 300J Sama lampa zawsze swieci tak samo. Ja dla domu mam zainstalowana wlasnie V20. marcin Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez Jastrząb . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolorado 26.08.2010 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Dzięki za wyjaśnienia - teraz wszystko jasne.A jakie musi być minimalne ciśnienie (bo w karcie piszą 10bar, ale to chyba jest maks.?) i gdzie kupowałeś to ustrojstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 26.08.2010 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 Dzięki za wyjaśnienia - teraz wszystko jasne. A jakie musi być minimalne ciśnienie (bo w karcie piszą 10bar, ale to chyba jest maks.?) i gdzie kupowałeś to ustrojstwo? 10bar to raczej cisnienie maxymalne. Miminalnego raczej nie ma. Takie jakie bedziesz mial w instalacji bedzie dobre Sprzedala mi to firma razem z fitlrami. Firmy nie moge polecic, bo jest nierzetelna i olewa klienta kiedy zaczynaja sie problemy. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hytryulik 26.08.2010 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Problem w tym, że już to robiłem, niestety bez skutku. Przed chlorowaniem wyniki były takie: ogólna liczba bakterii w 36st. C: 40jtk e. coli: nie wykryto bakterie gr. coli: 2jtk paciorkowce: nie wykryto. Zachlorowałem środkiem Chemochlor CH: http://allegro.pl/chemochlor-ch-granulat-opakowanie-1-kg-i1170134795.html Do wiadra z woda wsypałem około 0.5kg, porządnie zamieszałem i wlałem do rury studziennej od góry. Potem puściłem na moment pompę i zostawiłem tak do następnego dnia. Na następny dzień rozpocząłem pompowanie. Pompowałem gdzieś około tygodnia po 10h dziennie. Przepływ powinien być powyżej 1m3/h (koło 1.5 bardziej), więc trochę kubików poszło. Potem normalne użytkowanie (czyli sporadyczne) i przed samym pobraniem wody kilka godzin pompowania. Próbkę pobierałem zgodnie z opisem sanepidu. Wyniki po chlorowaniu: ogólna liczba bakterii w 22st. C po 72h: >300 e. coli: nie wykryto bakterie gr. coli: 3jtk paciorkowce: nie wykryto Czyli generalnie jest podobnie, a nawet gorzej. Zwraca uwagę podobieństwo wyników. Albo to chlorowanie i płukanie nic nie dało, albo studnia zasilana jest na bieżąco. A może ja coś źle zrobiłem (chlorowanie, pobieranie próbki)? Nie wiem. Na razie nie bardzo wiem co z tym zrobić. Wynik nie jest chyba jakiś tragiczny, ale mimo wszystko te bakterie tam są. Studnia wiercona 30m, rura osłonowa stalowa 18m wbita w piaskowiec, w środku rura studzienna 125. Co o tym myślicie? Co do chorowania: musisz obliczyć pojemność rury osłonowej swojej studni i tyle musisz zrobić roztworu chloru plus około 30% naddatku. Wlewasz całość powoli do studni tak aby roztwór wyparł znajdującą się w rurze wodę do źródła. Naddatek jest po to aby chlor wszedł również do źródła- im więcej tym lepiej, nie żałuj chloru. Nie włączaj pompy przez około trzy dni. Po trzech dniach włącz pompę i wypompowuj wodę aż przestanie śmierdzieć. Takie chlorowanie powinno dać efekt. Ja używam podchlorynu do dezynfekcji. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez Hytryulik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PliP 27.08.2010 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Myślę, że jakiś zbiornik typu 9x48 i złoże BIRM może być OK. A jaki to jest ten zbiornik 9x48 bo chyba nie znalazłem takiego oznaczenia. http://www.hydro-plus.pl/wody/filtry-uzdatnianie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 27.08.2010 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Z wyglądu dokładnie taki jak na zdjęciu. Dość wąski i wysoki. Wymiary masz tutaj: http://www.alamowaterpoland.com/ftp/katalog/ST_45-195-001_PL.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.