Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

UZDATNIANIE WODY - doradzę w sprawie doboru urządzeń


ewoda

Recommended Posts

Chlorowanie studni nie zaszkodzi, ale nie wiem czy uda Ci się pozbyć biofilmu z wnętrza węża. Samo chlorowanie polega na wlaniu podchlorynu do studni, zaciągnięciu go pompą do instalacji i wypłukaniu po jakimś czasie kontaktu (po kilku godzinach). Ilość i stężenie podchlorynu zależy od objętości studni, ale lepiej dać więcej niż za mało. Weź też pod uwagę co zrobić z popłuczynami (bo musisz trochę tej wody z chlorem wypompować aby układ wypłukać).

 

Lampa UV działa tylko w miejscu świecenia, więc w tym układzie raczej nie ma sensu.

 

Do odkażania studni czy też instalacji wodnej polecam kwas podchlorawy. Substancja aktywna KWAS PODCHLORAWY jest naturalnie wytwarzany przez organizm człowieka i zwierząt do zwalczania atakujących go patogenów. Kwas podchlorawy to nie Chlor, jest bezpieczny dla człowieka i zwierząt, ale zabija wirusy, bakterie, grzyby i pleśnie. Jest skuteczny w 99.99%

Bardzo skuteczny i łatwy w użyciu.

Dezynfekcja wody pitnej: 100-150 ml/1m3 (0,1-0,15 ml/1 litr) • Dezynfekcja szokowa wody pitnej (przeprowadzana okresowo) 300-400 ml/Im3 (0,3-0,4 mil litr) • Dezynfekcja szokowa instalacji – usuwanie bakterii E.coli i Legionelli: 50 m litr wody. Przetrzymać roztwór w instalacji przez 5 godzin. Następnie przepłukać instalacje. Przy większych infekcjach lub dużym zanieczyszczeniu instalacji, zabieg powtórzyć kilkukrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwas podchlorawy to nie Chlor

Tak samo jak podchloryn sodu...

 

Bardzo skuteczny i łatwy w użyciu.

Tak samo jak podchloryn sodu...

 

Dezynfekcja wody pitnej: 100-150 ml/1m3 (0,1-0,15 ml/1 litr) • Dezynfekcja szokowa wody pitnej (przeprowadzana okresowo) 300-400 ml/Im3 (0,3-0,4 mil litr) • Dezynfekcja szokowa instalacji – usuwanie bakterii E.coli i Legionelli: 50 m litr wody. Przetrzymać roztwór w instalacji przez 5 godzin.

Dawka chyba jednak zależy od stężenia jakie masz w roztworze tego produktu...

 

Następnie przepłukać instalacje. Przy większych infekcjach lub dużym zanieczyszczeniu instalacji, zabieg powtórzyć kilkukrotnie.

Tak samo jak podchloryn sodu...

 

Pierwszy z brzegu preparat z "tą substancją aktywną" opisany jest jako:

"Koncentrat, Skład: Woda - poddana elektrolizie (99,947%), kwas podchlorawy HClO (0,053%)".

Do tego dodają:"Rozcieńczenie koncentratu z wodą w stosunku 1:1...

W celu osiągnięcia największej aktywności HClO należy obniżyć pH wody poprzez dodanie około 1g kwasku cytrynowego,

Zaleca się stosować wodę destylowana lub demineralizowaną w związku z wydłużeniem trwałości gotowego roztworu do 3 dni".

 

Cena za 1 litr to ponad 40 PLN (do tego trzeba dodać kwasek cytrynowy oraz wodę destylowaną co w sumie nie jest zbyt "łatwe w użyciu").

 

Za ok 14 PLN można kupić 1 litr podchlorynu o stężeniu 15%, nic nie dodawać i mieć ten sam efekt.

 

Efekt ekologiczny jest praktycznie ten sam - przy kwasie odpada tylko sód.

 

Mechanizm działania obu środków jest identyczny. Jak dla mnie różnica jest głównie w stężeniu (więc dawka powinna być wyższa), większa łatwość użycia jest dla mnie wątpliwa, a sumaryczny koszt - wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej traktowałbym te wkłady BB20 jako pierwszy stopień odżelaziania i filtracji mechanicznej, a po nich dałbym stację wielofunkcyjną (raczej ze złożem AquaMulti).

Hej, mam dwa dodatkowe pytania :)

1. Jeśli zamontuję ten filtr odżelaziający a za nim stację mutlifunkcyjną, to czy ma sens utrzymywanie dodatkowego filtra mechanicznego bb20 przed tym filtrem odżelaziającym (i potraktowanie filtra odżelaziającego jako także mechaniczny)?

2. Czy taki filtr odżelaziający da się choćby w niewielkim stopniu "regenerować" w celu wydłużenia żywotności? Tzn. jak pisałem użycie będzie weekendowo głównie, więc zastanawiałem się, czy na czas nieobecności można go wkładać do solanki w celu "regeneracji". Byłoby to nieco upierdliwe (demontaże, itd.) ale generalnie do zrobienia i jeśli to by zwiększyło żywotność filtra to może warto rozważyć? Przepraszam, jeśli jakieś herezje wypisuje, ale tak po prostu kombinuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam dwa dodatkowe pytania :)

1. Jeśli zamontuję ten filtr odżelaziający a za nim stację mutlifunkcyjną, to czy ma sens utrzymywanie dodatkowego filtra mechanicznego bb20 przed tym filtrem odżelaziającym (i potraktowanie filtra odżelaziającego jako także mechaniczny)?

Rozumiem, że masz już ten filtr zamontowany? Ja bym go zostawił, bo masz też sporą mętność i barwę wody... właśnie ten filtr może nieco wydłużyć żywotność odżelaziającego.

 

2. Czy taki filtr odżelaziający da się choćby w niewielkim stopniu "regenerować" w celu wydłużenia żywotności? Tzn. jak pisałem użycie będzie weekendowo głównie, więc zastanawiałem się, czy na czas nieobecności można go wkładać do solanki w celu "regeneracji". Byłoby to nieco upierdliwe (demontaże, itd.) ale generalnie do zrobienia i jeśli to by zwiększyło żywotność filtra to może warto rozważyć?

Wkład odżelaziający raczej nie nadaje się do regeneracji. Zazwyczaj zawiera złoże BIRM które nie lubi się z chemią więc moczenie w utleniaczu odpada. Poza tym nie bardzo jest jak odpłukać taki wkład bez jego zniszczenia...

Solanką można regenerować wkłady zmiękczające, ale nie odżelaziające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz już ten filtr zamontowany? Ja bym go zostawił, bo masz też sporą mętność i barwę wody... właśnie ten filtr może nieco wydłużyć żywotność odżelaziającego.

Hej, mam taki problem... przyszła stacja, zmontowałem układ, przed stacją dałem filtr bb20 odżelaźniający. Puściłem wodę i jakaś lipa, bo woda za filtrem odżelaźniającym w zasadzie się sączy. Oczywiście próbowałem już chyba wszystkiego, odpowietrzanie, kilkukrotne wyjęcie i ponowne włożenie filtra, i nadal to samo... czy to w ogóle możliwe, aby filtr był fabrycznie zapchany? Masz może jakiś pomysł jaki tu jest problem, bo po prostu zgłupiałem dziś.. :)

Btw filtr to WOD20B https://filtrowana.pl/pl/p/WOD20B-FILTR-WKLAD-ODZELAZIAJACY-BIG-BLUE-20-CALI/1221

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to w ogóle możliwe, aby filtr był fabrycznie zapchany?

Czy przed założeniem zawartość wkładu była "sypka"? Jak go wyjmiesz i odsączysz to powinno się dać nim trochę poruszać i złoże w środku powinno być raczej luźne... jeśli tak nie jest to faktycznie złoże wygląda na zbrylone, choć jest to mało prawdopodobne przy nowym wkładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przed założeniem zawartość wkładu była "sypka"? Jak go wyjmiesz i odsączysz to powinno się dać nim trochę poruszać i złoże w środku powinno być raczej luźne... jeśli tak nie jest to faktycznie złoże wygląda na zbrylone, choć jest to mało prawdopodobne przy nowym wkładzie.

Po wyjęciu filtra złoże w środku się przesypuje, czuć że coś jak mokry piasek... na pewno coś się rusza. A czy to możliwe, żeby zaraz po zalaniu zapchał się od ilości żelaza i manganu w wodzie? Generalnie mam drugi filtr i mogę zamienić, chociaż szkoda trochę kasy na takie próby. A czy taki filtr będzie do ponownego użytku jak go wyjmę i zostawię gdzieś na boku. Nie "zaschnie" w środku? Albo nie straci na właściwościach jak będę chciał go ponownie włożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

proszę o poradę w sprawie doboru zmiękczacza:

- użytkownicy: 6 - 7 osób = 4 - 5 osób dorosłych + 2 szybko rosnące brzdące

- zużycie z rachunków 18 - 20 m3 miesięcznie

- centralne ogrzewanie z piecem gazowym dwu funkcyjnym, zbiornik na wodę 150 l

- 280 - 300 mg/l CaCO3 - Stopnie niemieckie 16 - 17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu filtra złoże w środku się przesypuje, czuć że coś jak mokry piasek... na pewno coś się rusza.

To brzmi prawidłowo.

 

A czy to możliwe, żeby zaraz po zalaniu zapchał się od ilości żelaza i manganu w wodzie?

Tak od razu to mógłby się zapchać od dużej ilości zawiesiny, ale żelazo czy mangan muszą się najpierw wytrącić w czasie jego pracy...

 

A czy taki filtr będzie do ponownego użytku jak go wyjmę i zostawię gdzieś na boku. Nie "zaschnie" w środku? Albo nie straci na właściwościach jak będę chciał go ponownie włożyć?

Mechanicznie nic mu nie będzie, ale obawiałbym się, że ten "mokry piasek" zakwitnie życiem biologicznym.

 

Można jeszcze dla pewności sprawdzić czy obudowa jest założona w odpowiednim kierunku, czy bez filtra przepływ jest niezdławiony, czy w ogóle woda przez wkład przepływa (sprawdzić gdzieś poza obudową, np. wężem)... może trafił się jakiś trefny egzemplarz wkładu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

proszę o poradę w sprawie doboru zmiękczacza:

- użytkownicy: 6 - 7 osób = 4 - 5 osób dorosłych + 2 szybko rosnące brzdące

- zużycie z rachunków 18 - 20 m3 miesięcznie

- centralne ogrzewanie z piecem gazowym dwu funkcyjnym, zbiornik na wodę 150 l

- 280 - 300 mg/l CaCO3 - Stopnie niemieckie 16 - 17

Spore zużycie więc i zmiękczacz powinien być nieco większy.

Przy zmiękczeniu do zera celowałbym w rozmiar ok 45 litrów.

Przy założeniu pozostawienia 3-4 stopni twardości, można by zjechać do ok 35-40 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze dla pewności sprawdzić czy obudowa jest założona w odpowiednim kierunku, czy bez filtra przepływ jest niezdławiony, czy w ogóle woda przez wkład przepływa (sprawdzić gdzieś poza obudową, np. wężem)... może trafił się jakiś trefny egzemplarz wkładu?

Na pewno wykluczam jakiś problem z układem. Wyjąłem filtr z obudowy i puściłem wodę przez układ bez filtra, ciśnienie prawidłowe (zresztą w chwili obecnej tak korzystam z systemu - na wyjętym filtrze).

Dziś włożyłem drugi, fabrycznie nowy wkład - sytuacja powtórzyła się. Zacząłem zastanawiać się czy to nie jakiś problem z samą obudową, więc włożyłem wkład do innej obudowy bb20 (w której normalnie jest filtr sznurkowy). Niestety sytuacja powtórzyła się, czyli przepływ bardzo wolny. Potem zacząłem zastanawiać się czy może nie jest za bardzo dokręcony i nieco poluzowałem obudowę (o dwa/trzy obroty), no oczywiście przepływ był już właściwy, ale podejrzewam, że pewnie woda omijała po prostu wkład. Zaczynam nawet zastanawiać się czy prawidłowo wkładam filtr... ale rozumiem, że nie ma innej opcji jak uszczelką na korpusie filtra do góry?

Próbowałem przelewać wodę przez filtr, ale nie mam jak zrobić "szczelnego" układu, więc po nasączeniu, woda głównie lała się po wierzchu filtra i spływała po korpusie.

Totalnie nie mam pojęcia o co chodzi :bash:

Generalnie rozważam zakup filtra innej firmy (aquafilter FCCFE20BB) i ostateczną weryfikację, ale jak to nie pomoże to ja wymiękam :( Chyba, że Ty możesz polecić jakieś sprawdzone wkłady odżelaziające?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore zużycie więc i zmiękczacz powinien być nieco większy.

Przy zmiękczeniu do zera celowałbym w rozmiar ok 45 litrów.

Przy założeniu pozostawienia 3-4 stopni twardości, można by zjechać do ok 35-40 litrów.

 

Dzień dobry,

 

poproszę o konkretne modele/producentów. Nie szukam najtańszego rozwiązania, przede wszystkim zależy mi na bezproblemowej i taniej eksploatacji.

 

Na razie otrzymałem ofertę na:

EcoWater Comfort 500

złoże 25 L - czyli prawie o połowę za mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

poproszę o konkretne modele/producentów. Nie szukam najtańszego rozwiązania, przede wszystkim zależy mi na bezproblemowej i taniej eksploatacji.

 

Na razie otrzymałem ofertę na:

EcoWater Comfort 500

złoże 25 L - czyli prawie o połowę za mało?

 

Odpuść sobie te wynalazki. Nie dość, że cholernie drogo, to na żadnej ze stron nie znalazłem informacji, jakim złożem jest zasypane. Głowica zintegrowana z obudową, też nie najlepszy pomysł. Nie jestem zwolennikiem tego typu konstrukcji. Wolę systemy dwuelementowe. Osobny zbiornik na złoże i osobny na solankę. Na przyszłość łatwiej to serwisować. Za znacznie niższą cenę, masz zestaw na bardzo dobrej jakości złożu i na sprawdzonej głowicy renomowanej firmy Clack.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wstępnie dwa pytania:

 

Zmiękczacz głowica Clack, zbiornik 30L 10x35, złoże lewatit s1567, obniżenie z około 26dH na 5dH, 4 osoby, woda - wodociąg

 

Kolejności w ustawieniach:

1. Napełnianie - 3,5kg

2. Czas zmiękczanie - 180min

3. Czas solankowania - 60min

4. Czas płukania wstecznego - 8min

5. Czas płukania formującego - 4min

6. Zdolność jonowymienna - 90m3 dH

7. Napełnianie zbiornika - proporcjonalne

8. Objętość między regeneracjami - AUTO

9. Regeneracja opóźniona

 

Nigdzie nie znalazłem tabeli czasów dla tej głowicy.

Czy ktoś może zweryfikować i ewentualnie poprawić czasy/ ustawienia?

 

Drugie pytanie mając opcje napełnianie zbiornika proporcjonalne,

czy w tym momencie jeżeli nie było zużycia zbiornik do solankowania pobierze równowartość wody potrzebnej do rozpuszczenia 3,5kg soli czy odpowiednio mniej?

 

W ustawieniach kroków regeneracji ustawione jest jak przy regeneracji przeciwprądowej z napełnianiem solanki na początku

Cykl 1 - Napełnianie zbiornika

Cykl 2 - Zmiękczanie/pauza

Cykl 3 - Płukanie przeciwprądowe

Cykl 4 - Płukanie wsteczne

Cykl 5 - Płukanie formujące

Cykl 6 - Koniec

 

Proszę o wsparcie wiedzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wstępnie dwa pytania:

 

Zmiękczacz głowica Clack, zbiornik 30L 10x35, złoże lewatit s1567, obniżenie z około 26dH na 5dH, 4 osoby, woda - wodociąg

 

Kolejności w ustawieniach:

1. Napełnianie - 3,5kg

2. Czas zmiękczanie - 180min

3. Czas solankowania - 60min

4. Czas płukania wstecznego - 8min

5. Czas płukania formującego - 4min

6. Zdolność jonowymienna - 90m3 dH

7. Napełnianie zbiornika - proporcjonalne

8. Objętość między regeneracjami - AUTO

9. Regeneracja opóźniona

 

Nigdzie nie znalazłem tabeli czasów dla tej głowicy.

Czy ktoś może zweryfikować i ewentualnie poprawić czasy/ ustawienia?

Pierwsze pytanie do zweryfikowania to jaką masz fizycznie głowicę (upflow czy downflow) oraz czy masz prawidłowe DLFC (restryktor płukania) i inżektor.

Druga sprawa to czy etap "solankowanie" jest w sterowniku ustawiony jako upflow czy downflow (przeciwprądowe czy współprądowe)? chociaż jeśli masz wybraną funkcję proporcjonalnego solankowania to raczej musi to być upflow...

Jeśli głowica (i sterownik) są w wersji upflow to dawka soli jest dość wysoka i można by ją zmniejszyć do 3 kg.

Druga sugestia to skrócenie czasu płukania wstecznego - moim zdaniem 5-6 minut powinno wystarczyć (przy założeniu prawidłowego DLFC i solidnego filtra wstępnego).

 

Drugie pytanie mając opcje napełnianie zbiornika proporcjonalne,

czy w tym momencie jeżeli nie było zużycia zbiornik do solankowania pobierze równowartość wody potrzebnej do rozpuszczenia 3,5kg soli czy odpowiednio mniej?

Pobierze tyle ile jest w zbiorniku, ale naleje do niego odpowiednio mniej wody.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rozważam zakup filtra innej firmy (aquafilter FCCFE20BB) i ostateczną weryfikację, ale jak to nie pomoże to ja wymiękam :( Chyba, że Ty możesz polecić jakieś sprawdzone wkłady odżelaziające?

Zazwyczaj korzystałem z Aquafiltra i nigdy nie miałem takich problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedż,

 

Pierwsze pytanie do zweryfikowania to jaką masz fizycznie głowicę (upflow czy downflow) oraz czy masz prawidłowe DLFC (restryktor płukania) i inżektor.

1. Zamawiana była wersja upflow, przeciwprądowa, była jakaś dopłata do tego. Mamy POS więc chciałem ograniczyć ilość soli wprowadzanej.

W instrukcji mam zapisane restryktor 2,7 a injector E , nie wiem czy to coś Ci mówi.

 

 

Druga sprawa to czy etap "solankowanie" jest w sterowniku ustawiony jako upflow czy downflow (przeciwprądowe czy współprądowe)? chociaż jeśli masz wybraną funkcję proporcjonalnego solankowania to raczej musi to być upflow...

2. W ustawieniach mam możliwość wyboru przy cyklach "solankowanie współprądowe" i "solankowanie przeciwprądowe". Mam ustawione to drugie przeciwprądowe.

 

 

Jeśli głowica (i sterownik) są w wersji upflow to dawka soli jest dość wysoka i można by ją zmniejszyć do 3 kg.

Druga sugestia to skrócenie czasu płukania wstecznego - moim zdaniem 5-6 minut powinno wystarczyć (przy założeniu prawidłowego DLFC i solidnego filtra wstępnego)

3. Czyli mogę zmniejszyć do 3kg, a płukanie wsteczne skrócić do 5-6mminut. Formujące i solankowanie zostawić bez zmian (4 i 60min)?

Filtr przed zmiękczaczem mam cintropur nw25 z wkładem 25mikrona.

 

 

Pobierze tyle ile jest w zbiorniku, ale naleje do niego odpowiednio mniej wody.

4. Czyli będzie nalewało maksymalnie wody odpowiednio do zużycia 3kg soli lub mniej jeżeli nie będzie potrzeby pełnej regeneracji. Ciekawa funkcja.

Nie byłem pewny czy to zadziała mając ustawione w pierwszym kroku napełnianie zbiornika, ale przy innych ustawieniach tych cykli nie pojawiała mi się opcja wyboru "napełnianie zbiornika-proporcjonalne" to wydaje się OK.

 

 

Jakieś rady sugestie mile widziane.

 

Edit:

Zobaczyłem w manualu że injector E jest przy DOWN10", a przy UP13" i by wyszło że powinienem mieć C? Nie wiem czy dobrze to rozumuje? Nie mam specjalnego klucza by odkręcić mocowanie.

Sprawdziłem ten restryktor (na wypływie płukań do kanalizacji?) pisze na czarnym kółku 017 na górze i 30 na dole a na białym elemencie 2. Czy to by oznaczało że fizycznie mam 1.7 a w papierach 2.7?

Nie wiem czy na głowicy idzie zlokalizować czy jest to wersja Down czy Up.

Mam tylko okrągłą nalepkę z napisem "UP" umieszczoną na części wypukłej na lewo od injectora.

Na injectorze jest większa czarna okrągła naklejka z napisem B ale nie wiem czy to moze oznaczać jego wersje

Edytowane przez Muskat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczyłem w manualu że injector E jest przy DOWN10", a przy UP13" i by wyszło że powinienem mieć C? Nie wiem czy dobrze to rozumuje? Nie mam specjalnego klucza by odkręcić mocowanie.

Dobrze kombinujesz - powinno być C. Zazwyczaj klucz nie jest potrzebny, ale jak ktoś mocno dokręcił to może być potrzeba aby nawet zwykłym kluczem to ruszyć (tylko najpierw upuść ciśnienie z butli!)

 

Sprawdziłem ten restryktor (na wypływie płukań do kanalizacji?) pisze na czarnym kółku 017 na górze i 30 na dole a na białym elemencie 2. Czy to by oznaczało że fizycznie mam 1.7 a w papierach 2.7?

Na to wygląda, że masz mniejszy niż w papierach. Na zbiornik o średnicy 10" to trochę mało... ale możesz to częściowo uwzględnić wydłużając czas płukania.

 

Nie wiem czy na głowicy idzie zlokalizować czy jest to wersja Down czy Up.

Mam tylko okrągłą nalepkę z napisem "UP" umieszczoną na części wypukłej na lewo od injectora.

Naklejka to jedno.

Drugie to numer przy kodzie kreskowym (naklejka przy połączeniu głowicy ze zbiornikiem).

Trzecie to zajrzeć do głowicy i sprawdzić jakie ma elementy (tłok, inżektor).

 

Na razie wynika z tego co piszesz, że jest to wersja Upflow.

 

Na injectorze jest większa czarna okrągła naklejka z napisem B ale nie wiem czy to moze oznaczać jego wersje

Może (jeśli ktoś ją zmienił). Aby to zweryfikować należałoby otworzyć tą nakrętkę i zajrzeć jaki jest kolor injectora (B jest brązowy, a C -fioletowy) i w którym gnieździe siedzi (są przy nich podpisy UP i DN).

 

2. W ustawieniach mam możliwość wyboru przy cyklach "solankowanie współprądowe" i "solankowanie przeciwprądowe". Mam ustawione to drugie przeciwprądowe.

OK

 

3. Czyli mogę zmniejszyć do 3kg, a płukanie wsteczne skrócić do 5-6mminut. Formujące i solankowanie zostawić bez zmian (4 i 60min)?

Filtr przed zmiękczaczem mam cintropur nw25 z wkładem 25mikrona.

Dawkę soli możesz zmniejszyć.

Płukanie (biorąc pod uwagę mniejszy restryktor) zostaw jednak tak jak jest.

Jeśli injector faktycznie jest mniejszy (to zasysa o ok 20% wolniej) to solankowanie bym nawet wydłużył o te 10 minut (czyli razem 70 minut).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się odkręcić i jest napis UP i injector fioletowy więc dobrze. Zaskakujące, że producent AS w książce napisał E, na obudowie B a fizycznie C.. ale jest poprawnie przynajmniej tyle dobrze.

Głowica ma numer V1CKUMB - M46GH - sprawdzałem to wychodzi też dobrze.

Jedynie restryktor jest za mały i mógł by być większy. (również wg książki serwisowej) Ból głowy, że takie nieścisłości.

Czasy zostawię 60/8/4

Na rozpuszczenie soli 3h są wystarczające?

 

Jest jeszcze coś na co warto zwrócić uwagę? Jakieś warte uwagi ustawienia?

 

Edit:

Co może być powodem przeprowadzania dziś regeneracji. Ostatnia miała miejsce 2 dni temu. (zużycie i czas odpadają) Jest w trakcie tworzenia solanki. Przerwana procedura regeneracji? Którą zrobiłem jako samo płukanie by zeszło ciśnienie może powodować przeprowadzenie pełnej regeneracji? Ewentualnie zmiany w ustawieniach?

Edytowane przez Muskat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozpuszczenie soli 3h są wystarczające?

Tak, 2-3 godziny zazwyczaj wystarczają.

 

Jest jeszcze coś na co warto zwrócić uwagę? Jakieś warte uwagi ustawienia?

Jest OK. Nic więcej nie trzeba ;)

 

Co może być powodem przeprowadzania dziś regeneracji. Ostatnia miała miejsce 2 dni temu. (zużycie i czas odpadają) Jest w trakcie tworzenia solanki. Przerwana procedura regeneracji? Którą zrobiłem jako samo płukanie by zeszło ciśnienie może powodować przeprowadzenie pełnej regeneracji? Ewentualnie zmiany w ustawieniach?

Prawdopodobnie w czasie zmian w ustawieniach wcisnąłeś przycisk REGEN, czyli ręcznie wywołałeś regenerację opóźnioną. Wtedy powinien się okresowo (co kilka sekund) pojawiać napis "Regeneracja dzisiaj", ale jak już regeneracja się zaczęła to nie sprawdzisz czy tak było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...