Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

UZDATNIANIE WODY - doradzę w sprawie doboru urządzeń


ewoda

Recommended Posts

Witam.

Potrzebuję pomocy w doborze złoża do odżelaziacza.

Obecnie posiadam standardowy "niebieski odżelaziacz" o pojemności 70l. Głowica manualna. Jest zasypany złożem birm. Instalacja podstawowa (hydrofor + napowietrzanie przez zwężkę venturiego). Po instalacji jakość pracy odżelaziacza była ok. Jednak po 4 latach złoże praktycznie przestało pełnić swoje zadanie. Nawet długie płukania wsteczne nie przywracają mu sprawności.

Chciałbym wymienić to złoże we własnym zakresie. Szukam opinii o alternatywnych producentach. Czy może ktoś polecić alternatywne złoże. Wstępnie zastanawiałem sie nad produktami typu PYROLOX ADVANTAGE, KATALOX LIGHT, M.DOX.

Pytanie do doświadczonych użytkowników jakie złoże będzie najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Potrzebuję pomocy w doborze złoża do odżelaziacza.

Obecnie posiadam standardowy "niebieski odżelaziacz" o pojemności 70l. Głowica manualna. Jest zasypany złożem birm. Instalacja podstawowa (hydrofor + napowietrzanie przez zwężkę venturiego). Po instalacji jakość pracy odżelaziacza była ok. Jednak po 4 latach złoże praktycznie przestało pełnić swoje zadanie. Nawet długie płukania wsteczne nie przywracają mu sprawności.

Chciałbym wymienić to złoże we własnym zakresie. Szukam opinii o alternatywnych producentach. Czy może ktoś polecić alternatywne złoże. Wstępnie zastanawiałem sie nad produktami typu PYROLOX ADVANTAGE, KATALOX LIGHT, M.DOX.

Pytanie do doświadczonych użytkowników jakie złoże będzie najlepsze?

Dobór złoża zależy od wielu parametrów. Głównie od parametrów wody. Nie zawsze możesz sobie wymienić 1:1 stare złoże na inne...

Do tego potrzebna jest zazwyczaj modyfikacja głowicy (inne wymagane płukanie) i sprawdzenie wydajności pompy (Birm jest chyba najlżejszy, a wszystkie inne złoża będą wymagały większego przepływu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobór złoża zależy od wielu parametrów. Głównie od parametrów wody. Nie zawsze możesz sobie wymienić 1:1 stare złoże na inne...

Do tego potrzebna jest zazwyczaj modyfikacja głowicy (inne wymagane płukanie) i sprawdzenie wydajności pompy (Birm jest chyba najlżejszy, a wszystkie inne złoża będą wymagały większego przepływu).

Lokalna firma nie posiada w ofercie innych złóż niż BIRM i stosuje domyślnie to złoże w odżelaziaczach w moim regionie. Bez badań wody itp.

 

Z wydajnością pompy raczej nie będzie u mnie problemu. Obecnie w czasie płukania utrzymuje stabilne ciśnienie, z tego co pamiętam, ok 5bar.

 

Dodatkowo przeczytałem, że BIRM to złoże sztuczne (granulki jedynie pokryte warstwą katalityczną). Natomiast np M.DOX podaje, że to naturalne złoże z kopalnej rudy katalitycznej. Dodatkowo chwali się, że złoże nie zużywa się w trakcie użytkowania. Chociaż teoretycznie i BIRM miał się nie zużywać :)

 

Generalnie zależy mi na opiniach osób z większym doświadczeniem. Złoża naturalne wychodzą teoretycznie 2 razy drożej bo są cięższe i potrzeba ich więcej żeby uzyskać taka samą objętość co np BRIMu. Pytanie tylko czy warto i czy rzeczywiście jest różnica w trwałości? Dodam też, że z racji na manualną głowicę wolałbym wybrać złoże bardziej odporne na "zaniedbania serwisowe" w zakresie interwałów płukania wstecznego.

Edytowane przez g-grigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalna firma nie posiada w ofercie innych złóż niż BIRM i stosuje domyślnie to złoże w odżelaziaczach w moim regionie. Bez badań wody itp.

"Brawo ta firma"...

 

Z wydajnością pompy raczej nie będzie u mnie problemu. Obecnie w czasie płukania utrzymuje stabilne ciśnienie, z tego co pamiętam, ok 5bar.

OK. To jeszcze kwestia wydajności samej głowicy, czy jest w niej kryza do płukania? Jak duży jest zbiornik na złoże? Może wrzuć jakieś zdjęcia...?

Dobrze byłoby mieć analizę wody surowej, żeby potwierdzić które złoże będzie najbardziej odpowiednie.

 

Dodatkowo przeczytałem, że BIRM to złoże sztuczne (granulki jedynie pokryte warstwą katalityczną). Natomiast np M.DOX podaje, że to naturalne złoże z kopalnej rudy katalitycznej. Dodatkowo chwali się, że złoże nie zużywa się w trakcie użytkowania. Chociaż teoretycznie i BIRM miał się nie zużywać :)

Zgadza się, BIRM jest sztucznym złożem, ale jest lekkie, tanie i w miarę skuteczne w większości standardowych warunków... ale skoro przestało działać to może znaczyć, że w tym przypadku warunki nie są standardowe (np. jakość wody?)

 

Generalnie zależy mi na opiniach osób z większym doświadczeniem. Złoża naturalne wychodzą teoretycznie 2 razy drożej bo są cięższe i potrzeba ich więcej żeby uzyskać taka samą objętość co np BRIMu. Pytanie tylko czy warto i czy rzeczywiście jest różnica w trwałości? Dodam też, że z racji na manualną głowicę wolałbym wybrać złoże bardziej odporne na "zaniedbania serwisowe" w zakresie interwałów płukania wstecznego.

Każde złoże odżelaziające jest czułe na brak płukania wstecznego. Im cięższe złoże tym trudniej może być je odpłukać jeśli się zaklei osadami... ale znów - to czy się zaklei szybciej czy wolniej, zależy od jakości wody (której nie znamy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Brawo ta firma"...

 

 

OK. To jeszcze kwestia wydajności samej głowicy, czy jest w niej kryza do płukania? Jak duży jest zbiornik na złoże? Może wrzuć jakieś zdjęcia...?

Dobrze byłoby mieć analizę wody surowej, żeby potwierdzić które złoże będzie najbardziej odpowiednie.

 

 

Zbiornik o pojemności 70l. Taki jak na zdjęciu jedynie głowica jest manualna 3 pozycyjna (praca, układanie, płukanie).

Co do badań wody to z tym ciężko bo jej jakość zmienia sie w czasie. Bywają miesiące, że jest niemal klarowna a bywają, że jest czerwona jak cegła. Oczywiście chodzi mi o stan surowej wody przed odżelaziaczem. Woda pochodzi ze studni głębinowej.

Nie mam pojęcia czy odżelaziacz posiada kryzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik o pojemności 70l. Taki jak na zdjęciu jedynie głowica jest manualna 3 pozycyjna (praca, układanie, płukanie).

Co do badań wody to z tym ciężko bo jej jakość zmienia sie w czasie. Bywają miesiące, że jest niemal klarowna a bywają, że jest czerwona jak cegła. Oczywiście chodzi mi o stan surowej wody przed odżelaziaczem. Woda pochodzi ze studni głębinowej.

Nie mam pojęcia czy odżelaziacz posiada kryzę.

To jak wygląda zbiornik - to wiemy :) Jakbyś wrzucił zdjęcia rzeczywistego filtra to moglibyśmy czegoś się na nich dopatrywać... np. jaka to głowica, czy jest jakaś kryza, czy choćby średnice przyłączy...

Co do jakości wody - rozumiem, że oceniasz ją "na oko"? Czy rezultat też chcesz mieć "tylko na oko" czy interesuje Cię faktyczna zawartość żelaza/manganu? Jeśli chodzi Ci tylko o to aby była klarowna, to może nie potrzebujesz złoża odżelaziającego a np. wystarczyłoby złoże mechaniczne do usunięcia zawiesiny (piasek, Turbidex, FilterAg czy hydroantracyt...)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wygląda zbiornik - to wiemy :) Jakbyś wrzucił zdjęcia rzeczywistego filtra to moglibyśmy czegoś się na nich dopatrywać... np. jaka to głowica, czy jest jakaś kryza, czy choćby średnice przyłączy...

Co do jakości wody - rozumiem, że oceniasz ją "na oko"? Czy rezultat też chcesz mieć "tylko na oko" czy interesuje Cię faktyczna zawartość żelaza/manganu? Jeśli chodzi Ci tylko o to aby była klarowna, to może nie potrzebujesz złoża odżelaziającego a np. wystarczyłoby złoże mechaniczne do usunięcia zawiesiny (piasek, Turbidex, FilterAg czy hydroantracyt...)??

 

Jasne rozumiem. Uzupełnię brakujące informacje.

W sumie zawiesinę to ten odżelaziacz usuwa. Po płukaniu woda jest klarowna ale zmienia kolor po dłuższej chwili lub przegotowaniu. Co do rezultatu to głównie zależy mi żeby nie brudziła armatury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne rozumiem. Uzupełnię brakujące informacje.

W sumie zawiesinę to ten odżelaziacz usuwa. Po płukaniu woda jest klarowna ale zmienia kolor po dłuższej chwili lub przegotowaniu. Co do rezultatu to głównie zależy mi żeby nie brudziła armatury :)

Po dłuższej chwili zaczyna się pojawiać to co w wodzie było rozpuszczone i zostawia ślady na armaturze (np. żelazo daje brązowe osady, mangan czarne, a kamięn białe/mleczne). W tej chwili ten filtr działa jak duże sitko... zatrzymuje to co już w wodzie płynęło, ale nie wyciąga nic z tego co było rozpuszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne rozumiem. Uzupełnię brakujące informacje.

W sumie zawiesinę to ten odżelaziacz usuwa. Po płukaniu woda jest klarowna ale zmienia kolor po dłuższej chwili lub przegotowaniu. Co do rezultatu to głównie zależy mi żeby nie brudziła armatury :)

 

Jeżeli po odstaniu lub przegotowaniu woda zmienia barwę, tzn. że w wodzie są przekroczone normy żelaza, manganu i innego badziewia.

Generalnie, jeżeli nawet mamy sprawny system uzdatniania wody, zalecana jest coroczna kontrola jakości wody.

Tak jak kolega radzi, zacząłbym od wysłania próbki wody do laboratorium, bo może być taka sytuacja, że stacja została źle dobrana i dlatego też, tak szybko przestała pełnić swoją rolę.

Najpierw szukamy przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do badań wody to chętnie zrobię. Polecicie jakąś firmę?

 

Wszystko się zgadza, woda pozostawia na armaturze brązowy osad. Generalnie w mojej okolicy wszystkie studnie głębinowe borykają się z problemem żelaza.

 

W załączniku zdjęcia mojej głowicy. Głowica posiada przyłącza 1". Jednak, jak dla mnie, najwęższym punktem tej instalacji są niebieskie rury PE 25mm użyte do podłączenia odżelaziacza.

 

Czy w takiej konfiguracji warto myśleć o cięższym złożu czy może lepiej co 3-4 lata wymieniać birm?

 

Jaką podsypkę najlepiej zastosować na spód złoża? (pamiętam, że pod birm był wsypany jakiś "żwir")

Edytowane przez g-grigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do badań wody to chętnie zrobię. Polecicie jakąś firmę?

 

Wszystko się zgadza, woda pozostawia na armaturze brązowy osad. Generalnie w mojej okolicy wszystkie studnie głębinowe borykają się z problemem żelaza.

 

W załączniku zdjęcia mojej głowicy. Głowica posiada przyłącza 1". Jednak, jak dla mnie, najwęższym punktem tej instalacji są niebieskie rury PE 25mm użyte do podłączenia odżelaziacza.

 

Czy w takiej konfiguracji warto myśleć o cięższym złożu czy może lepiej co 3-4 lata wymieniać birm?

 

Jaką podsypkę najlepiej zastosować na spód złoża? (pamiętam, że pod birm był wsypany jakiś "żwir")

 

My współpracujemy z prywatnym laboratorium. O szczegóły pisz na priv.

 

Co do podłączenia to jest OK. Standardowy przyłącz do głowic to 1".

Zastanowiłbym się ogólnie nad zainwestowaniem, nie tylko w nowe złoże, ale i głowicę. Złoże powinno być systematycznie płukane, nawet podczas wakacyjnej nieobecności.

 

Napisz jeszcze parę słów o tym jaką masz pompę oraz system odprowadzania ścieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My współpracujemy z prywatnym laboratorium. O szczegóły pisz na priv.

 

Co do podłączenia to jest OK. Standardowy przyłącz do głowic to 1".

Zastanowiłbym się ogólnie nad zainwestowaniem, nie tylko w nowe złoże, ale i głowicę. Złoże powinno być systematycznie płukane, nawet podczas wakacyjnej nieobecności.

 

Napisz jeszcze parę słów o tym jaką masz pompę oraz system odprowadzania ścieków.

 

Jaką głowicę ewentualnie polecacie?

Co do pompy to dokładnych parametrów nie pamiętam. Była instalowana z 10lat temu. Ale jest raczej mocniejsza niż słabsza. Nigdy nie było problemów z jej wydajnością. Posiada silnik 3-fazowy.

 

Jeśli chodzi o odprowadzenie popłuczyn to niestety wąż 3/4cala wyprowadzany przez okno z piwnicy do ogrodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku zdjęcia mojej głowicy. Głowica posiada przyłącza 1". Jednak, jak dla mnie, najwęższym punktem tej instalacji są niebieskie rury PE 25mm użyte do podłączenia odżelaziacza.

To głowica jest najwęższym punktem. Wewnątrz musi się zmieścić cały mechanizm i nie jest tam zachowany pełen przekrój rur.

Wygląda to na chińską BNT631 lub coś podobnego. Jej przepływ w czasie płukania to max 1,6 m3/h.

Pisałeś, że zbiornik ma pojemność 70 litrów - czy to pojemność złoża, czy całkowita pojemność zbiornika? Na zbiorniku powinna być tabliczka znamionowa z rozmiarem (np. 12x54 lub 13x54) - jak możesz to podaj tą wartość.

W obu przypadkach, ta głowica nie jest w stanie porządnie wypłukać żadnego cięższego złoża.

 

Czy w takiej konfiguracji warto myśleć o cięższym złożu czy może lepiej co 3-4 lata wymieniać birm?

Jeśli dasz nawet najlepsze złoże i nie będziesz go prawidłowo płukał to ono nie będzie długo działało...

 

Jaką podsypkę najlepiej zastosować na spód złoża? (pamiętam, że pod birm był wsypany jakiś "żwir")

Zazwyczaj jako podsypkę sypie się żwir o granulacji ok 2-4 mm. Sypiesz go na tyle aby zakryć kosz dolny na dystrybutorze (można określić potrzebną ilość żwiru jak podasz rozmiar zbiornika).

 

 

Podsumowując - albo zostań przy Birmie i go regularnie wymieniaj, albo (jeśli chcesz to zrobić porządnie) zacznij od badań wody, potem doboru złoża i głowicy (co będzie trochę kosztowało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To głowica jest najwęższym punktem. Wewnątrz musi się zmieścić cały mechanizm i nie jest tam zachowany pełen przekrój rur.

Wygląda to na chińską BNT631 lub coś podobnego. Jej przepływ w czasie płukania to max 1,6 m3/h.

Pisałeś, że zbiornik ma pojemność 70 litrów - czy to pojemność złoża, czy całkowita pojemność zbiornika? Na zbiorniku powinna być tabliczka znamionowa z rozmiarem (np. 12x54 lub 13x54) - jak możesz to podaj tą wartość.

W obu przypadkach, ta głowica nie jest w stanie porządnie wypłukać żadnego cięższego złoża.

 

 

Jeśli dasz nawet najlepsze złoże i nie będziesz go prawidłowo płukał to ono nie będzie długo działało...

 

 

Zazwyczaj jako podsypkę sypie się żwir o granulacji ok 2-4 mm. Sypiesz go na tyle aby zakryć kosz dolny na dystrybutorze (można określić potrzebną ilość żwiru jak podasz rozmiar zbiornika).

 

 

Podsumowując - albo zostań przy Birmie i go regularnie wymieniaj, albo (jeśli chcesz to zrobić porządnie) zacznij od badań wody, potem doboru złoża i głowicy (co będzie trochę kosztowało).

 

Niestety na zbiorniku nie ma żadnej tabliczki znamionowej ani naklejki. Objętość odżelaziacza podałem na podstawie faktury. Z tego co pamiętam, przy instalacji, został wsypany cały worek BIRMu + podsypka. Obecnie złoże wypełnia 60% objętości odżelaziacza. Więc to raczej objętość zbiornika.

 

Chętnie poddam mój zestaw tuningowi tak żeby skutecznie wypłukać dowolne złoże. Jaka głowicę polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na zbiorniku nie ma żadnej tabliczki znamionowej ani naklejki. Objętość odżelaziacza podałem na podstawie faktury. Z tego co pamiętam, przy instalacji, został wsypany cały worek BIRMu + podsypka. Obecnie złoże wypełnia 60% objętości odżelaziacza. Więc to raczej objętość zbiornika.

 

Chętnie poddam mój zestaw tuningowi tak żeby skutecznie wypłukać dowolne złoże. Jaka głowicę polecacie?

 

Bardziej mi to pasuje na butle o całkowitej pojemności 50L niż 70L. Worem BIRMU liczy sobie 28,3L + podsypka. Może się mylę :)

Jeżeli przy znacznie przekroczonych normach żelaza i manganu, zastosowano tak niewielką ilość złoża, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że złoże straciło swoje zdolności filtracji.

Przy odżelazianiu, dobrze jest zastosować znacznie większe ilości złoża, żeby woda miała z nim jak najdłuższy kontakt.

Co do głowicy, to wiadomo, tylko Clack, a jak chcesz coś po pieniądzach, to warto się zastanowić nad BNT.

Ale tak jak wcześniej wspomniałem i kolega qbek17, najpierw badania wody, a potem będziemy radzić.

W optymistycznym założeniu, może się skończyć na multifunkcji, koszt wówczas będzie do przełknięcia, a w najgorszym założeniu na dwustopniowym uzdatnianiu, wówczas troszkę dutków ubędzie :D

Jak chcesz po taniości. to wymień tylko złoże i tak co 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

W kwestii głowic, chyba rzeczywiście mam głowicę BNT. Znalazłem jedną sztukę na allegro i wygląda tak samo. Czy można gdzieś dostać taką głowicę manualną ale o lepszych parametrach przepływu? Byłbym wdzięczny za namiary.

 

Korzystając z okazji mam pytanie o poprawność montażu aspiratora. U mnie jest zamontowany zaworem do dołu. Jak patrzę na zdjęcia innych instalacji na google to jest on skierowany do góry. Czy jego pozycja ma znaczenie?

 

[ATTACH=CONFIG]466696[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

 

Jako nowy forumowicz, na wstępie, witam wszystkich a szczególnie tych bardziej obeznanych z tematem zmiękczania wody, w którym to ja jestem zupełnym nowicjuszem i laikiem.

 

Sytuacja jest następująca:

- dom jednorodzinny,. Zamieszkały przez 3 osoby

- zasilany wodą z wodociągu o twardości 30°dH (stopni niemieckich), test kropelkowy

- średnie zużycie miesięczne około 6 m³.

 

Z racji, powszechnie znanej, wysokiej uciążliwości związanej z tzw. „kamieniem” w niej zawartym, po wcześniejszym zorientowaniu się w dostępnych urządzeniach zdecydowałem się zakupić w internecie, fabrycznie nowy i nie używany, dwuelementowy zestaw zmiękczacza, celem sprowadzenia twardości wody do zera, w następującej, celowo nieco przewymiarowanej, konfiguracji:

 

• Głowica Clack WS1 CI objętościowo/czasowy

• Złoże Purolite C 100E w ilości 40 litrów

• Zbiornik ciśnieniowy, butla 10x54

• Zbiornik solanki Canature 70 litrów

• Filtr do wody USTM, korpus EMI 10”

• Wkład filtra USTM 10”, sznurkowy, o stopniu filtracji 5 μm (mikronów)

 

Po mechaniczno/hydraulicznym zainstalowaniu w/w urządzenia do instalacji, w której zrobiłem klasyczny tzw. bypass do jego podłączenia oraz klasyczny syfon do odprowadzenia popłuczyn do kanalizacji, nasypałem do zbiornika solanki 50 kg soli oraz zalałem wstępnie 20 l wody i przystąpiłem do prostej, jak mi się początkowo wydawało konfiguracji.

 

Niestety ale zgodnie z przysłowiem: „im dalej w las, tym więcej drzew”, napotkałem dosyć sporo, niejasnych dla mnie, jako całkowitego laika, składowych jakie trzeba podać w trakcie programowania, warunkujących jego dalszą, prawidłową i, w miarę, ekonomiczną pracę.

 

Od kilku dni siedzę i czytam, zarówno instrukcje obsługi oraz wpisy na niniejszym forum lecz cały czas mam przysłowiowy mętlik w głowie.

 

W tym miejscu muszą uczciwie przyznać, iż jestem szczególnie pod wielkim wrażeniem przeogromnej wiedzy, fachowości i obiektywności ścisłego grona, głownie kilku forumowiczów, udzielających rzeczowych, merytorycznych i obiektywnych porad i wyjaśnień.

 

W związku z powyższym zwracam się z prośbą o udzielenie porad w następujących kwestiach, dotyczących n/w ustawień, tak aby całość działała sprawnie i zgodnie ze sztuką:

 

1. Jaką „Pojemność Jonowymienną Systemu” wpisać, biorąc pod uwagę rodzaj i ilość w/w złoża?

2. Jak poprawnie ustawić regenerację, tak aby, w przypadku niewykorzystania faktycznej pojemności złoża (z uwagi na w/w, celowe przewymiarowanie), powtarzała się, głownie ze względów higienicznych, co zalecane 14 dni?

3. Jaką dawkę soli zastosować, uwzględniając w/w warunki, rodzaj i ilość złoża?

4. Jakie czasy podać dla poszczególnych etapów regeneracji złoża?:

A. Backwash

B. Brine

C. Rinse

D. Fill

5. Czy konieczne są jakiekolwiek inne, równie niezbędne, do ustawienia lub zmiany, parametry o których, póki co, nie wiem?

 

Z góry dziękuję za wszelkie rzeczowe i merytoryczne wskazówki oraz ewentualne uwagi co do konfiguracji lub koniecznych zmian, poprawek, użytkowania itd., itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• Głowica Clack WS1 CI objętościowo/czasowy

• Złoże Purolite C 100E w ilości 40 litrów

• Zbiornik ciśnieniowy, butla 10x54

• Zbiornik solanki Canature 70 litrów

• Filtr do wody USTM, korpus EMI 10”

• Wkład filtra USTM 10”, sznurkowy, o stopniu filtracji 5 μm (mikronów)

 

Bardzo dobry wybór, aczkolwiek przewymiarowany zmiękczacz dość sporo.

Uważaj na tego typu korpusy, bo lubią pękać przy dużych wahaniach ciśnienia, a wówczas nie trudno o problemy.

Jeżeli można wiedzieć, jak cenowo ?

 

1. Jaką „Pojemność Jonowymienną Systemu” wpisać, biorąc pod uwagę rodzaj i ilość w/w złoża?

Ustaw - 120

 

2. Jak poprawnie ustawić regenerację, tak aby, w przypadku niewykorzystania faktycznej pojemności złoża (z uwagi na w/w, celowe przewymiarowanie), powtarzała się, głownie ze względów higienicznych, co zalecane 14 dni?

Możesz ustawić w przedziale 12-14 dni. Praktycznie regeneracja powinna odbywać się nie rzadziej niż 14 dni.

 

3. Jaką dawkę soli zastosować, uwzględniając w/w warunki, rodzaj i ilość złoża?

Nie wiem, czy masz na myśli napełnianie, gdzie ustawiasz wartość w kg, czy o Alarm niskiego poziomu soli. Jeżeli to pierwsze, to patrz poniżej, jeżeli o alarm, szkoda czasu :p lepiej sobie tym głowy nie zawracać.

 

4. Jakie czasy podać dla poszczególnych etapów regeneracji złoża?:

A. Backwash

B. Brine

C. Rinse

D. Fill

Pozostaw ustawienia fabryczne bez zmian:

A. 8 min

B. 60 min

C. 4 min

D. 7.50 kg

 

5. Czy konieczne są jakiekolwiek inne, równie niezbędne, do ustawienia lub zmiany, parametry o których, póki co, nie wiem?

 

Możesz sobie ustawić ewentualnie samemu czas regeneracji, lub ustawić ręcznie regenerację objętościową.

Jeżeli pozostawiasz na wyjściu twardość wody np. 3-4 dh, to też warto te wartości wpisać w pamięci głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam odżelazniacz BNT1650 od pewnego czasu nie pobiera roztworu nadmanganianu potasu.

Wyczyściłem dysze i filtr pod dekielkiem z dwoma śrubkami - nie pomogło.

 

Sprawdziłem wężyki od roztworu oraz odpływowy tutaj również gumowa dysza sprawdzona wszystko drożne.

 

Co mogę jeszcze sprawdzić ?

 

[ATTACH=CONFIG]466810[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466809[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466808[/ATTACH]

Edytowane przez Daro1003
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam odżelazniacz BNT1650 od pewnego czasu nie pobiera roztworu nadmanganianu potasu.

Wyczyściłem dysze i filtr pod dekielkiem z dwoma śrubkami - nie pomogło.

 

Sprawdziłem wężyki od roztworu oraz odpływowy tutaj również gumowa dysza sprawdzona wszystko drożne.

 

Co mogę jeszcze sprawdzić ?

 

[ATTACH=CONFIG]466810[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466809[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]466808[/ATTACH]

 

Sprawdź inżektor przy głowicy. Znajduje się w kolanku od rurki od roztworu.

Podokręcaj dobrze wszystkie przyłącza, ponieważ jeżeli będzie zasysać powietrze to nie pociągnie roztworu. Tak samo sprawdź wężyk, czy nie ma gdzieś pęknięcia.

 

Sprawdź ustawienia głowicy, czy przypadkiem nie doszło do jej zresetowania. Wówczas może być pominięty jeden z programów.

Czy pierwszego programu, płukania, widoczny jest wyrzut wody do kanalizacji ? Działa on prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...