Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No właśnie, usłyszałam od znajomego, że bramy z elektrycznym systemem podnoszenia nie można otworzyć ręcznie, bez konieczności rozmontowywania całago mechanizmu. Od razu wyobraziłam sobie sytuację, kiedy spóźniona lecę do pracy :roll: , a tu bumm, wyłaczają prąd, co w naszych warunkach nie zdarza się tak rzadko :evil: i autko zostaje uwięzione w garażu. Czy o to chodziło w tych bajerach, co to niby miały ułatwić życie? A może się mylę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obaw. Każdy napęd do bramy ma system awaryjnego odblowowania. Może to być linka (standard), korbka (spotykana przy bramach rolowanych) lub łańcuch (przy dużych bramach z napędem bocznym - potykane w garażach wielostanowiskowych).

W napędach bram wjazdowych mamy z reguły kluczyk do ręcznego zwolnienia blokady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale aby uzyc tych awaryjnych udogodnien, trzeba najpierw wejsc do garazu. A wejscie jest przez brame. :p

Praca nie zajac. Dzwonie i mowie, ze przyjde pozniej, bo nie ma pradu, nastepnie dzwonie po taxi i juz.

 

W przypadku standardowych napędów do bram jest rozwiązanie z linką wyprowadzoną do zamka obsadzonego w płacie bramy. Jeśli zabraknie prądu, otwieramy zamek i wyciągamy go na zewnątrz razem z linką odblokowującą napęd. Jeden energiczny ruch i brama jest odblokowana :lol: .

W przypadku bram rolowanych można zastosować (trzeba zastosować) zasilanie awaryjne z UPS-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale aby uzyc tych awaryjnych udogodnien, trzeba najpierw wejsc do garazu. A wejscie jest przez brame. :p

Praca nie zajac. Dzwonie i mowie, ze przyjde pozniej, bo nie ma pradu, nastepnie dzwonie po taxi i juz.

 

W przypadku standardowych napędów do bram jest rozwiązanie z linką wyprowadzoną do zamka obsadzonego w płacie bramy. Jeśli zabraknie prądu, otwieramy zamek i wyciągamy go na zewnątrz razem z linką odblokowującą napęd. Jeden energiczny ruch i brama jest odblokowana :lol: .

W przypadku bram rolowanych można zastosować (trzeba zastosować) zasilanie awaryjne z UPS-a.

 

........dodaj, ze taka przyjemność kosztuje od powiedzmy 600 zł w góre i co 3 - 4 lata wymiana baterii też od powiedzmy 300 zł w górę.

Mam tak uzbrojoną bramę. Kogo nie stać zawsze może zamontować korbę. W rolowanych też.

Riko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale aby uzyc tych awaryjnych udogodnien, trzeba najpierw wejsc do garazu. A wejscie jest przez brame. :p

Praca nie zajac. Dzwonie i mowie, ze przyjde pozniej, bo nie ma pradu, nastepnie dzwonie po taxi i juz.

 

W przypadku standardowych napędów do bram jest rozwiązanie z linką wyprowadzoną do zamka obsadzonego w płacie bramy. Jeśli zabraknie prądu, otwieramy zamek i wyciągamy go na zewnątrz razem z linką odblokowującą napęd. Jeden energiczny ruch i brama jest odblokowana :lol: .

W przypadku bram rolowanych można zastosować (trzeba zastosować) zasilanie awaryjne z UPS-a.

 

........dodaj, ze taka przyjemność kosztuje od powiedzmy 600 zł w góre i co 3 - 4 lata wymiana baterii też od powiedzmy 300 zł w górę.

Mam tak uzbrojoną bramę. Kogo nie stać zawsze może zamontować korbę. W rolowanych też.

Riko

 

Nie ma nic za darmo :lol: . Co to jest 600 zł przy ogólnych kosztach budowy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years później...
Z garażem to jeszcze pół biedy bo faktycznie odblokujesz, ale do bramy wjazdowej ( przesuwnej, o dł 4 metry, z wysokich,gęstych sztachet ) montujemy awaryjny akumulator - musi

się otworzyć!

 

 

Bramę wjazdową odblokujesz łatwiej niż garażową bo zawsze masz dostęp (najwyżej przeskoczysz przez płot), a co w przypadku takim jak opisuje Doki? Nie ma wyjścia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale aby uzyc tych awaryjnych udogodnien, trzeba najpierw wejsc do garazu. A wejscie jest przez brame. :p

Praca nie zajac. Dzwonie i mowie, ze przyjde pozniej, bo nie ma pradu, nastepnie dzwonie po taxi i juz.

 

Ja mam wejście do domu przez drzwi. Specjalnie kazałem je zrobić aby otwierać ręcznie bramę garażową jak zabraknie prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie bramy jakie znam mają możliwość otworzenia ręcznego i nie jest to szczególnie uciążliwe. Jest to konieczne z powodu bezpieczeństwa - wyobraź sobie, ze utkniesz wewnątrz garażu wolnostojącego lub bez wejścia do domu i wybuchnie pożar, chwyci Cię zawał albo poród (do wyboru :wink: ), a tu prądu niet . :o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...