gosciu01 05.09.2008 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Wentylacja mecheniczna jak najbardziej tak, ale reku jest pozbawiony sensu przy obecnej cenie. No chyba, ze to pudlo z dwoma wiatrakami i radiatorem bedzie kosztowac tyle ile jest warte czyli 500 pln. dlatego tez myślę o własnoręcznym jego wykonaniu - kumpel to uczynił i jest bardzo zadowolony ale.... ale grzałka powala koszt reku we własnym akresie z dwoma wymiennikami heatexa + 2 wentylatory EBM + pozostałe to 4000-4200 zł. Do tego sterownik, moż być na kilkadziesiąt zł. u mnie trochę yntelygentniejszy. Cała wentylacja we własnym zakresie ( u mnie ) ok. 9 200 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 05.09.2008 15:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 koszt reku we własnym akresie z dwoma wymiennikami heatexa + 2 wentylatory EBM + pozostałe to 4000-4200 zł. Do tego sterownik, moż być na kilkadziesiąt zł. u mnie trochę yntelygentniejszy Cała wentylacja we własnym zakresie ( u mnie ) ok. 9 200 złopowiedz o tym, proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.09.2008 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 nic nadzwyczajnego, obecnie tylko na papierze. Też należę do klubu wiecznie budujących Poza tym nie chcę się powtarzać, wszystko jest w tym wątku ; http://forum.muratordom.pl/rekuperator-tymi-recami-robiony,t70942.htm Z materiałów; wymiennik haetex H0300/2.2/C - 2szt. ( reku podwójny, duo ) wentylatory EBM R3G 220 AD11-02 - 2 szt. Obudowa dla reku z ampuru, obudowa dla wentylatorów z ampuru filtry, uszczelki, nity itp. Można taniej, dużo taniej, np. kupić tańsze wentylatory, ale "pojedziesz" na zużyciu prądu. Dać jeden wymiennik = gorsza sprawność, obudowa z blachy = drgania i hałas i zejdziesz może do 1200 zł. Instalacja według inwentaryzacji przedwykonawczej; rury fi 200 i fi 125, czerpnie, trójniki, przepustnice, kasety z filtrami, anemostaty, itp. łącznie ok. 20 pozycji. Dom 180 m2, ale to ma mniejsze znaczenie, koszty nie są zmienne liniowo w stosunku do wielkości domu. Jak to wszystko posłkadasz w całość to kwoty jak podałem , bez robocizny. Oczywiście wielkość obudowy do wentylatorów trzeba policzyć. Podobnie przepływy w całej wentylacji, ale to w zależności od domu trzeba zrobić indywidualnie. Można tak na oko, ale chyba trzeba mieć spore doświadznie i znać pułapki rzemiosła ... Liczenie nie jest tak upier...we, w przeciwieństwie do PCi, bo to to już wyższa szkoła jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 05.09.2008 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 W nowym domu będzie: - instalacja szarej wody - kolektor słoneczny pod blachodachówką (jak nie spadne z dachu montując kilkadziesiąt m rurki) - okna trzyszybowe (jak Jareko da ofertę która mnie nie zabije ) - duuuużo izolacji termicznej - mało wymyślnych elektronicznych systemów sterowania - kominek. W nowym domu nie będzie: - ścian z ceramiki - tradycyjnych fundamentów - zbyt dużo pomieszczeń gospodarczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 05.09.2008 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 W nowym domu nie będzie: - ścian z ceramiki Preczo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irtad 05.09.2008 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2008 * Pompa ciepła. Znam z autopsji - kotłownia wielkości petrochemii płockiej, zysków brak. To Ja ci powiem Misiu że nie wiele widziałeś ps. Jareko pozdrowienia . Okna się jeszcze trzymają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 06.09.2008 04:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2008 W nowym domu nie będzie: - ścian z ceramiki Preczo? A bo wszyscy budują z ceramiki a ja jestem inny A tak powaznie - jak się wezmie karte techniczną porotermu i spojrzy na lambde i współczynnik izolacyjności akustycznej to tak naprawdę ten materiał jest do pupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 08.09.2008 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Wcześniej pisałem o rozwiązaniach instalacyjnych, ale widzę, że wątek ewoluuje w kierunku bardziej ogólnym.No więc w drugim domu:Zamiast betonu komórkowego - ceramika (z bk rezygnuję na zawsze)Zamiast więźby kratownicowej - tradycyjnaZamiast samego parteru dom dwukondygnacyjny.Zamiast braku garażu - na razie jednostanowiskowy.Zamiast okien drewnianych - okna drewniano-coś tam lub plastikowe.Zamiast dachówki betonowej - ceramiczna lub łupek.Zamiast taniej ekipy - droga wyspecjalizowana firma.Zamiast reku na nieogrzewanym poddaszu - w pomieszczeniu z temp. powyżej zera.Zamiast reku bez gwc - reku z gwc.Zamiast stropu drewnianego - betonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cpt_Q 08.09.2008 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2008 ... Zamiast samego parteru dom dwukondygnacyjny. ... Nie masz zamiaru się zestarzeć? Czy będzie jeszcze trzeci dom - taki docelowy? Mi się na razie pies zestarzał i czasem trzeba po schodach wnieść... Daje mi to do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszja 08.09.2008 23:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Zamiast reku na nieogrzewanym poddaszu - w pomieszczeniu z temp. powyżej zera. Jezier, jeśli mogę prosić - masz jakieś konkretne złe doświadczenia? Bo mam w planie właśnie taki układ Oczywiście reku i kanały "opatulone" wełną! pozdr, luke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 09.09.2008 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Zamiast betonu komórkowego - ceramika (z bk rezygnuję na zawsze) A czemu tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucasgg 09.09.2008 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Witam, Jeżeli tylko z założeniem, że ma być oszczędność na wodzie do podlewania - to pewnie mało ekonomiczne. Sama studnia (mimo, że chłonna, to i tak woda cały czas w niej jest - 3 kręgi 150'tki) kosztowała nas 1,5 - 2tyś. z robocizną - to nie wiem po jakim czasie by się to mogło zwrócić przy wodzie za 2zł/m3... - poważnie masz taką cenę za 1m3 wody? u mnie 4zł (bez ścieków) ścieki + 6zł chyba - a zapowiadają na prawo i lewo że będzie jeszcze drożej (mówiąże cena wzrośnie czterokrotnie) - dlatego studnia lub duży zbiornik na deszczówkę (jak mały ogródek) Taka u nas cena (gm. Kolbudy - spółka Reknica).... no dobra sprawdziłem, aby być dokładnym: 2,11 brutto. Ponieważ kanalizy nie mamy, to mimo braku drugiego licznika, tyle płacimy również za podlewanie. ja podczas suszy na jedno podlewanie zużywałem 1,5-2 m3 wody (na razie z kranu) i tak 3 x w tygodniu Na razie podlewamy tylko trawnik (i to malutki - góra 150m2 - reszta to chwasty) i 3 drzewka - ale to i tak sporadycznie - w tym sezonie może z 4 razy. W naszym przypadku studnia jeżeli patrzysz pod kątem opłacalności (wykonanie studni a koszt podlewania) - raczej się nie zwróci. Główne jej zadanie to pozbycie się wody z rynien (pozbycie tj. niewylewanie jej na sąsiednie działki i nierobienie z własnej działki bagienka). -- Pozdrawiam, Łukasz Gryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irtad 09.09.2008 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Wszystko zależy od skali . ja mam działkę 1200m2 z czego 200m2 kostki z 200 zajmuje pewnie dom. czyli jakieś 800m2 ogródka. od wiosny do teraz wylałem do ogrodu 170m3 wody. licząc po 2,60 za 1m3 daje to 442zł . Koszt nie mały. teraz wszystko zależy jak głęboko ma się wodę i ile by kosztowała studnia. To nie jest tak że wszystkim się nie opłaca. Dodam jeszcze że w moim przypadku deszczówki nie starczy nigdy na podlewanie, ale coś z ta wodą trzeba zrobić, dlatego mam studnie chłonne a jak założą mi kanalizację to obecne szambo 10m3 wyczyszczę i przemianuję na zbiornik na deszczówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucasgg 09.09.2008 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Witam, Zamiast betonu komórkowego - ceramika (z bk rezygnuję na zawsze) A czemu tak? Wtrące może też swoje zdanie na ten temat. Również bym wybrał ponownie ceramikę na zewn. oraz wewn. silke. Dlaczego (?) - osoby które odwiedzaliśmy teraz w lato mieszkających w domkach, którzy mieli ściany z BK - miały GORĄCO w domu. Nie aż tak jak w szkieletowych domkach, ale zdecydowanie cieplej niż u nas. A izolacji ściennej podobnie (my 15cm, jedni znajomi też 15cm, drudzy 12cm). Okien w samo południe też wszystkich nie otwierali, wielkość przeszkleń od południa i zachodu porównywalna - a mimo to różnica była duża. Przy temp 28-29 stopni (pomiar z pogodówki, od północnej strony) - w środku mieliśmy 21 stopni i w ciągu dnia urosło może o 1 stopień. Z tego co wiem bezwładność cieplna ścian z ceramiki (a z silki chyba jeszcze bardziej) jest większa od BK - i tym sobie też to tłumaczę - innych powodów takiej różnicy nie widzę. -- Pozdrawiam, Łukasz Gryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.09.2008 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Z tego co wiem bezwładność cieplna ścian z ceramiki (a z silki chyba jeszcze bardziej) jest większa od BK - i tym sobie też to tłumaczę - innych powodów takiej różnicy nie widzę. Wszystko zależy od tego jak ceramika i jaki BK. Np. Porotherm 44 Si ma masę ok. 700kg/m3, mniej więcej tyle co BK 700. Ponieważ jednak BK 700 ma gorszą izolacyjność, to akumulacyjność bedzie miał większą (w ścianie dwuwarstwowej). Myślę, że głównym argumentem za stosowaniem ceramiki jest przekonanie, że takie domy się lepiej sprzedają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucasgg 09.09.2008 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Witam, Wszystko zależy od skali . ja mam działkę 1200m2 z czego 200m2 kostki z 200 zajmuje pewnie dom. czyli jakieś 800m2 ogródka. od wiosny do teraz wylałem do ogrodu 170m3 wody. licząc po 2,60 za 1m3 daje to 442zł . Koszt nie mały. teraz wszystko zależy jak głęboko ma się wodę i ile by kosztowała studnia. To nie jest tak że wszystkim się nie opłaca. Dodam jeszcze że w moim przypadku deszczówki nie starczy nigdy na podlewanie, ale coś z ta wodą trzeba zrobić, dlatego mam studnie chłonne a jak założą mi kanalizację to obecne szambo 10m3 wyczyszczę i przemianuję na zbiornik na deszczówkę. Zgodzię się z Tobą - zależy od skali... Ja miałem na myśli dedykowaną studnię na deszczówkę (bądź szczelny zbiornik) - z niego wody za dużo nie będzie Natomiast własna studnia do wyciągania wód gruntowych przy takich jak Ty masz kosztach podlewania - to już zupełnie inna sprawa - to pewnie ma szansę się zwrócić -- Pozdrawiam, Łukasz Gryka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 09.09.2008 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2008 Nie masz zamiaru się zestarzeć? Czy będzie jeszcze trzeci dom - taki docelowy? Na razie to zamierzam dostosowywać domy do potrzeb. Cztery lata mieszkam w parterowym i było ok, ale dzieci podrosły. Dom stał się mały. Nie boję się o schody - Ja jeszcze sobie poradzę a chłopaki już. Przyda się też trochę intymności jaką daje różnica pięter. Ale za kilka lat potrzeby znowu się trochę zmienią. Zamiast reku na nieogrzewanym poddaszu - w pomieszczeniu z temp. powyżej zera. Jezier, jeśli mogę prosić - masz jakieś konkretne złe doświadczenia? Bo mam w planie właśnie taki układ Oczywiście reku i kanały "opatulone" wełną! pozdr, luke Na moim strychu zimą temperatura jest jak na dworze a latem nawet sporo wyższa. Od poniżej -20 do +50. Systemowe izolacje reku i kanałów to 2-3 cm wełny. Bardzo skromnie. Ociepliłem dodatkowo kanały +5 cm wełny ale jakieś straty na pewno są. Mam też za sobą incydent spowodowany moją fuszerką. Izolacja na odprowadzeniu skroplin do kanalizacji została uszkodzona i w środku zimy musiałem sporo czasu spędzić na strychu Zamiast betonu komórkowego - ceramika (z bk rezygnuję na zawsze) A czemu tak? Jak budowałem dom to tak jak teraz chciałem go wykonać maksymalnie energooszczędnym. Wybór padł na bk400+20 cm styro. Nie było wtedy styropianów z neoporem ani takich systemów mocowań jak dziś. 20 cm styropianu to był max. Dzisiaj mogę taką izolacyjność zapewnić sobie samym materiałem izolacyjnym. Poza tym śrubując jeden parametr zaniedbałem inny. ściany mam o współczynniku U prawie 1/3 jak w normie, ale izolacyjność akustyczna ścian działowych jest na granicy. Przeszkadza mi to. Wydaje się, że te ściany przenoszą dźwięki nie izolując ich. Kołki się w bk nie trzymają nawet te podobno specjalne do nich. Pomieszkałem i wiem, że mogło być lepiej. Dlatego ceramika. To najbardziej wszechstronny z materiałów ściennych. Od pustaków lepiej izolujących od bk 400 do pełnej ciężkiej wypalonej gliny. Zależy mi na akumulacyjności na izolacyjności akustycznej na trwałości i wytrzymałości. Buduję prawie z pełnej ceramiki o gęstości 1600 kg/m3. Pustaki mają minimalną ilość drążeń - 1m2 muru 24 cm waży ok 350 kg. Ale fajne jest też to, że mogę sobie inne pustaki zasypać perlitem i mam zlikwidowany mostek cieplny materiałem o lambda max 0,1. Że są dostępne kształtki U, wentylacyjne, nadproża systemowe, pustaki zalewane zaprawą lub betonem. Jak bym się uparł to od fundamentów po dach mógłbym wszystko wykonać z ceramiki. Fundamenty, ściany, stropy, konstrukcję dachową i pokrycie dachowe, kominy, elewację. (ytong też ma coś więcej niż bloczki, ale reszta to kiepsko) Dochodzi też kwestia wilgoci w ścianach. Na etapie produkcji ceramika jest wypalana i wmurowywany jest suchy materiał. Wody tyle co w zaprawie. Z bk jest inaczej. Jak pokazują symulacje ściany z bk ocieplone styropianem dochodzą do wilgotności ustabilizowanej 3-4 lata. Bo w każdym 1m2/24cm grubości może być nawet 50 litrów wody. Ceramika to materiał znany od lat i bardzo dobrze postrzegany. Dlatego domy z ceramiki dobrze się sprzedają i to też ważny czynnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 10.09.2008 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2008 to już lepiej użyć silki, zamiast tak cudownej ceramiki,zresztą zdziwiłbyś się jak wilgotna potrafi być, tak prosto z produkcji, a ostatnio tylko taka trafia na rynekproblemy z mocowaniem mągą być i przy ceramice, która jest raczej krucha tradycyjnie już sceptycznie podchodzę do tego zasypywania perlitem, co niby daje dak dobre parametry faktem jest, że również beton komórkowy (w każdej postaci i każdej nazwy)postawiłbym na ostatnim miejscu przy wyborze materiału na ściany dom chyba parterowy, poddasze użytkowe jest najmniej ekonomicznym rozwiązaniem w celu osiagnięcia wymaganego metrażu, skłaniałbym się do "kostki", chyba, że przyzwyczajenie (nakaz lepszej połówki) zrobi swoje(to takie 'urocze" itp...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TT16 10.09.2008 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2008 Witam wszystkich:Co warto wykorzystać w nowym domu? Może żone?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 10.09.2008 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2008 Witam wszystkich: Co warto wykorzystać w nowym domu? Może żone?! wolałbym sąsiadkę ale jak na pierwszy post top całkiem, całkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.