Rom-Kon 08.07.2007 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2007 Na parterze powinna być a na piętrze tylko nad "wilgotnymi" pomieszczeniami tzn. łazienka, kuchnia. Chociaż widziałem już że nie dawno folii i z panelami się nic nie działo. A gwarancja na panele jest trochę iluzoryczna... najlepiej takiej podłogi nie użytkować wtedy gwarancja jest "normalnie użytkowana to gwarancje traci... bo jak np. wycierać i myć panele bez wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
znafca 09.07.2007 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 witam ... trzeba rozebrac i ułozyć folię !!! pseudo woskowanie Classena ma teoretycznie uchronić panele przed wilgocią działającą od góry np rozlana szklanka wody a spod spodu panele mają przefrezowania które są narażone na wilgoć ... a jesli jeszcze trafił Ci sie Classen z błędnym przefrezowaniem to ryzyko bedzie zwiększone więc po prostu DEMONTAŻ pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorotasz 09.07.2007 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2007 Dzięki za rady, już pan zdemontował i ułożył od nowa, tym razem z folią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Buschido 10.07.2007 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Nad garażem mam pomieszczenie ok. 30 m2, które tymczasowo przeznaczam na składzik sezonowo używanych rzeczy. Problem polega na tym, że dostęp do niego jest z półpiętra i nie mogę na płytę (monolityczną) położyć ocieplenia, wylewki i paneli lecz od razu panele (płytę ocieplę od strony garażu styro. 10 cm). Czy mogę podłogę z paneli wykonać w ten sposób:1. folia2. styropian EPS 100 1cm w celu zlikwidowania nierówności płyty3. folia4. pianka5. paneleCzy taka kolejność warstw jest OK i czy styropian sprawdzi się w takiej konfiguracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GACUŚ 10.07.2007 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2007 Styropian odpuść sobie . Jeżeli płyta jest mocno nierówna to zeszlifuj nierówności albo wyrównaj masą samopoziomującą .Potem daj folię , piankę lub podkłady IZO-FLOOR lub coś podobnego , panele . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robertrem 20.08.2007 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 Chodzi o podkład pod panele, standardowo to ludzie kładą piankę PE 2 lub 3 mm, kładzie się też jednak specjalne maty wykonane są z filcu chyba, wytłumiają dzwięk i dają ciepło, izolują. Konkretnie chodzi o podkład na starą terakotę. Czy widział ktoś coś takiego, jaką ma grubość bo wydaje mi się, że z 1 cm?. Czy jak położę te maty na stare kafle i przykryję panelem to zda egzamin???? I jeszcze jedno czy jak położę panele na terakotę to nie będzie się pod panelami skraplać woda, bo mam obawy, wiecie płytki przykryte, pianką, czy matą i panele????, Dodam, że mieszkam na parterze , budynek niepodpiwniczony, poszdzka to:- warstwa betonu-potem 12 cm styropianu-szlichta 4,5cm i kafelkino i jeszcze jest tam folia i papa dla izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aqep 20.08.2007 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2007 sa plyty od 3 do 6mm w cenie od 2,94 do nawet 7-8zl za m2 w sieci wystarczy cos wpisac np w google... "Poniższa instrukcja nie zastępuje informacji zawartych w oryginalnych folderach producentów a jedynie jest ich uzupełnieniem. Panele podłogowe przed montażem powinny leżakować w zamkniętych pakietach w pomieszczeniu, w którym będą zakładane około 1-2 dni - sezon letni i 2-5 w sezonie zimowym ponieważ panele muszą dostosować temperaturę i wilgotność do pomieszczenia w którym mają być zakładane czyli się zaaklimatyzować (pod plandeką naczepy Tira panują warunki jak na zewnątrz a załadunek lub wyładunek jest niekiedy prowadzony podczas deszczu). Podłoże pod panele podłogowe powinno być równe, gładkie, suche i stabilne.Podłogę z desek należy przygotować poprzez podobijanie gwoździ, wyszlifowanie wystających sęków, grzbietów itp. Przy większych nierównościach należy wyłożyć podłogę drewnianą płytami wiórowymi.Podłoża betonowe muszą być odpowiednio suche, większe nierówności należy wyrównać masą samopoziomującą lub szpachlową.Na przygotowane podłoże należy położyć folię paroizolacyjną z zakładem min. 20cm (nie dotyczy podłóg drewnianych). Następnie na folię układamy piankę pod panele lub podkład pod panele np. Ekopłyta, zdecydowanie odradzam stosowania tzw. piankofolii.Panele należy układać wzdłuż padania światła lub wzdłuż lini użytkowania. Zaczynamy od sprawdzenia w kilku miejscach czy ściana jest prosta i czy jest jednakowa szerokość pomieszczenia. Należy przeliczyć szerokość pokoju tak by ostatni rząd paneli miał szer. nie mniejszą niż 5cm. Przykład - szer. pokoju 358cm a szer. panela wynosi np. 19cm - 350/19= otrzymujemy wynik 18,84 - czyli na szer. pokoju zmieści się 18 pełnych rzędów desek i wcinka. Ta wcinka deski to szer. deski 19cm x 0,84= 15,96cm - i od tej wcinki należy dodatkowo odjąć luzy dylatacyjne na pierwszym i ostatnim rzędzie. Przed przystąpieniem do montażu podłogi należy bezwzględnie zagruntować ściany (malowanie np. Unigruntem z dodatkiem do kleju kontaktowego) do wysokości mniejszej niż grubość panela i listwy - dotyczy sytuacji gdy listwy przypodłogowe będą przyklejane do ścian.Panele w zależności od typu i producenta, wymagają układania z przesunięciem względem siebie 20-40cm. Rozpoczynamy układać panele na zasadzie schodkowej.Przy ścianach, rurach, futrynach itp. należy zostawić odpowiednią dylatację za pomocą klinów lub najlepiej dystansów nastawnych (sprzęt profesjonalny umożliwia zaklinowanie nawet na ścianach z płyty gipsowej czy miejscach w których kliny wypadają), przyjmuje się, że ruch podłogi jest nie większy niz 1-2mm na każdy 1mb. Zalecenia producentów podłóg to 1-2cm i nie uwzględniają nigdy wielkości pomieszczeń. Montaż paneli podłogowych w zależności od zastosowanago zamka (lock, klik, easy click) jest opisany w istrukcji układania dołączonej do opakowania i nie widzę sensu tego wyjaśniać. Po zmontowaniu podłogi należy zamontować listwy przyścienne na klej montażowy naprzemiennie z klejem kontaktowym, uważając by klej nie dostał się do szczeliny dylatacyjnej, o ile montaż paneli jest czynnością w miarę prostą montaż listew wymaga dużej wprawy i jest czynnością o wiele bardziej skoplikowaną.Zalecam klejenie listew, jest pewne i gwarantuje doskonałe trzymanie się listew nawet na kiepskich ścianach (warunek wykonanie podkładu gruntującego), uchwyty można zastosować tylko w nowych budynkach z prostymi ścianami i podłogami.Naroża docina się elektryczną przycinarką kątową, klejenie listew zawsze należy rozpoczynać od zewnętrznych narożników spajając je klejem kontaktowym dla idealnego efektu, jednocześnie trzeba mieć precyzyjnie spasowane kąty naroży wewnętrznych (po przyklejeniu listwy nie ma możliwości skorygowania długości odcinków).Dla począkujących monterów lub przy bardzo krzywych ścianach zalecam zastosowanie mniej estetycznych narożników plastikowych.Montowanie listew na klamry (uchwyty) - przy wierceniu otworów należy zabezpieczyć panele przed obracającą się głowicą wiertarki by nie uszkodzić podłogi. Problem jest następujący - głowica wiertarki ma zazwyczaj średnicę 6-9cm a wiercić należy 1,5cm - 2cm od panela - wówczas wierci się po skosie a klamra dzięki temu nie leży pod kątem prostym do panela / ściany w efekcie listwa odstaje od podłogi zamiast przylegać.Ponadto przed wierceniem należy sprawdzić wykrywaczem metalu ścianę by nie przewiercić kabli od prądu, anten, telefonów lub rur itp. Po wywierceniu otworów należy odkurzaczem wybrać pył ze szczeliny dylatacyjnej. Na koniec należy zamontować listwy progowe (również sprawdzić występowanie kabli i rur), ja stosuję zazwyczaj listwy z tworzywa okleinowane pod kolor podłogi. Pod listwę należy wywiercić otwory 6mm po kołki szyszkowe, listwa jest elastyczna i ma tzw. gumo-klej dzięki czemu lepiej się trzyma i ładnie przylega.Po zakończeniu montażu podłogi należy w razie potrzeby skrócić drzwi (drzwi do skrócenia zaznacza się przed rozpoczęciem montażu i przed wyjęciem drzwi z zawiasów, deską panelową ułożoną na piance + wysokość listwy progowej). Nie wszystkie drzwi można podcinać (drzwi z litego drewna powinny być tylko heblowane lub skracane na pile z podcinakiem).Przed wniesieniem mebli należy zabezpieczyć nóżki mebli podkładami filcowymi. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antonof 31.08.2007 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 Witam! Mam właśnie taki dylemat: co dać pod panele gdzie mam ogrzewanie podłogowe.Ostatnio byłem w "Komforcie" i tam polecali mi taką ażurową matę grubości ok. 1.6 - 2mm. Chciałbym zaznaczyć, że ogrzewanie podłogowe mam wykonane na powrotach z grzejników - tak więc nie są one jedynym źródłem ciepła a jedynie dodatkiem do grzejników. Na poddaszu co prawda mogę mieć delikatne niedoszacowania grzejników gdyż są one zamocowane we wnękach podokiennych. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Peterek 31.08.2007 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 Ja na beton układam folię paroszczelną na folię papier (kupiony w leroy) i na to panele. Działa pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antonof 31.08.2007 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 A możesz jeszcze coś bliżej napisać o tym papierze. Czy można wymigać się w jakiś sposób od tej folii - jeśli wylewki są suche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Peterek 31.08.2007 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2007 Z pewnością stracisz gwarancję na panele jeśli nie będzie folii. Co do papieru to zwykły, szary, karbowany. Swój kupiłem w Leroyu, jak już wcześniej pisałem. Sprzedają go w rolkach coś ok. 1,2m szerokości.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pepe63 30.11.2007 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 Witam, Czy ktoś może mi doradzić co położyć na podłogę, na której aktualnie są tylko deski, by było to maksymalnie tanie ale nadawało się pod późniejsze położenie paneli? Czy płyta wiórowa- pilśniowa jest tańsza niż płyty osb?Dziękuję z góry za pomoc.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack_2000 23.12.2007 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2007 co pod panele na ogrzewaniu podłogowym? no właśnie co dać aby nie ograniczyć przenikania ciepła przez panele? tekturę falistą? ostatnio pojawiły się maty pod ogrzewanie podłogowe takie z dziurkami - zna ktoś taki produkt? może ma ktoś namiary na stronę producenta? jak się to sprawuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 23.12.2007 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2007 Nie miałem doświadczeń, "Komfort" to sprzedaje.Podobno działa, deska jest cienka+ "dziurawa"pianka.Ogladałem, i moim zdaniem "dziurki" czyli otwory powinny być zdecydowanie większe, i myśle o samodzielny rozwiazaniu przekazania ciepła z wylewki do "pomieszczenia mieszkalnego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack_2000 23.12.2007 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2007 Nie miałem doświadczeń, "Komfort" to sprzedaje. Podobno działa, deska jest cienka+ "dziurawa"pianka. Ogladałem, i moim zdaniem "dziurki" czyli otwory powinny być zdecydowanie większe, i myśle o samodzielny rozwiazaniu przekazania ciepła z wylewki do "pomieszczenia mieszkalnego". myślisz o przyklejeniu paneli do podłoża? tez się nad tym zastanawiam, ale cena kleju powala na kolana UZIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 23.12.2007 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2007 Nie miałem doświadczeń, "Komfort" to sprzedaje. Podobno działa, deska jest cienka+ "dziurawa"pianka. Ogladałem, i moim zdaniem "dziurki" czyli otwory powinny być zdecydowanie większe, i myśle o samodzielny rozwiazaniu przekazania ciepła z wylewki do "pomieszczenia mieszkalnego". myślisz o przyklejeniu paneli do podłoża? tez się nad tym zastanawiam, ale cena kleju powala na kolana UZIN. To rozwiązanie odpada. Bedzie slychać przy chodzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darek Rz 24.12.2007 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2007 Witam Daj tekturę falistą . To najtańsze rozwiązanie i najlepsze ( oczywiście poza przyklejaniem). Zadnych zauważalnych strat ciepła nie będzie -to bajki teoretyków .pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heath 24.12.2007 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2007 w katalogu komfortu jest też papier podkładowy kahrsa - 10 zł/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack_2000 25.12.2007 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2007 znalazłem piankę z dziurkami na ogrzewanie podłogowe. Co o tym myślicie? IZO-FLOOR THERMOIzo-Floor Thermo to specjalistyczny podkład nad ogrzewanie podłogowe wykonany z XPS. Dzięki zastosowaniu systemu rowków i otworów, grubości 1,6 mm oraz podwyższonej gęstości gwarantuje wysoki współczynnik przewodzenia ciepła, zachowując jednocześnie wszystkie zalety, jakie oferuje ekstrudowany polistyren. Zastosowanie: Podkład przeznaczony jest pod podłogi pływające, w pomieszczeniach, w których zastosowano ogrzewanie podłogowe. Polecany do deski trójwarstwowej. Dane materiałowe Materiał polistyren ekstrudowany (XPS) Gęstość 67kg/m3 Grubość 1,6mm Waga 0,108kg/m2 Pozostałe dane Nad ogrzewanie podłogowe http://www.arbiton.com/uimages/produkty/izofloor/thermo/rolka5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack_2000 25.12.2007 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2007 pozostałe parametry tej pianki:Parametry techniczneTrwałośc podłogi Odporność na obciążenia 9t/m2 Niweluje nierówności w podłożu 1,0mm Niska nasiąkliwość wodą 0,08% Komfort użytkowania Izolacja akustyczna x=6 soney=20dB Izolacja termiczna l=0,025 W/mKr=0,06 m2K/W Nie wiem czy to dobry pomysł? Myślę o piance 1,6mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.