fabians 22.07.2009 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 A ja mam stare szambo wykorzystane jako zbiornik. Rynna rurą pod ziemią idzie do zbiornika i w lato przez otwór opuszczam pompę membranowa i jest czym trawnik podlewać w upały. Wadą wykorzystania zbiornika po szambie jest szlam na dole. Pozostałości jak przechodzimy na zbiornik wodny najlepiej jest zastosować tabletki z bakteriami dostępne na aukcjach internetowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 22.07.2009 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2009 boki też są narażone na ściskanie, widziałem takie zbiorniki po wykopaniu i na środku je ścisneło tak że przeciwległe boki prawie się dotykały i pojemność z 1000l zmiejszyła się do ok 100l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igorBB 23.07.2009 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2009 okey - przyjąłem do wiadomości - ale mnie w takiej sytuacji nurtuje inny problem - tzn. jak zamontowac w zbiorniku rury wpustowe - zbiornik będzie pracował tzn. jego ścianki będą się ruszac np podczas napełniania - jak zrobic podłączenie rur aby po kilkunastu takich cyklach pod ziemią całe ustroństwo się nie rozszczelniło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fabians 23.07.2009 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2009 okey - przyjąłem do wiadomości - ale mnie w takiej sytuacji nurtuje inny problem - tzn. jak zamontowac w zbiorniku rury wpustowe - zbiornik będzie pracował tzn. jego ścianki będą się ruszac np podczas napełniania - jak zrobic podłączenie rur aby po kilkunastu takich cyklach pod ziemią całe ustroństwo się nie rozszczelniło? Zastosuj zwykłe rury kanalizacyjne z pcv i po problemie. a w zbiorniku robisz otwór na gorze wpuszczasz po skosie rurkę i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igorBB 24.07.2009 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 daniowiola - wspominałeś o zdjęciach twoich zbiorników i ich zabezpieczenia - możesz zamieścic te zdjęcia??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 24.07.2009 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 dzisiaj będe na budowie popołudniu to zrobie bo mam jeszcze nie zasypane do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pluszku 24.07.2009 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2009 U mnie są 2 zbiorniki po 1m3 kazde zakopane w ziemi, tylko ze przy obecnych deszczach ich pojemnosc jest duuuuzo za mała. Jesli ostatnio nawiedzaja nas deszcze, ze spada 25 mm wody w ciagu 15 minut daje to przy 100 m2 dachu 2,5 m3 wody. A co z resztą? Od 2 miesiecy suszy nie ma wiec woda sobie siedzi w zbiornikach niewykrzystana. Pod główna rynna mam ustawioną sporą beczke w do ktorej jest włożona pompa zanurzeniowa. Jak leje to pompa o wydajnosci 8m3/h czasami nie daje rady wypompowac wody. A teraz o kosztach. Zbiorniki kupułem na prawde okazyjnie po 60 zl/sztuke lecz nie wiem czy tego lata wykorzystam je chociaż raz. Zbiorniki są zakopane tylko 30-40 cm pod powierzchnią ziemie, aby je zabezpieczyc przed zgnieceniem poukładałem na nich przed zaypaniem resztki profili aluminiowych jakie mi zostały po robieniu płyt K-G. Poukładałem je w "szachownice" co 20 cm. Na to resztki folii budowlanej która sie walała po budowie. Wszystko zasypane ziemia.Nic sie nie dzieje nic sie nie zapada. Można po tym chodzic jezdzic kosiarka. Dla bezpieczenstwa planuje tam posadzic ozdobne tuje aby mimo wszystko zminimalizowac ilosc osob deptajacych w tej okolicy. 1-2 osoby to wytrzymuje, ale nie testowałem co by sie stało gdyby 10 osob chciało sobie tam stanąc - bedą rosły żywotniki, nie bedzie sie tam deptac. Otwory od góry zabezpieczyłem nałożonymi do gory dnem wiaderkami 5 L po farbie. Jest potrzeba dostac sie - wyciągam wiaderko i moge włożyc do środka pompe zanurzeniowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARi. 26.07.2009 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 Witam Fajnie że są jeszcze zapaleńcy odzyskiwania wody deszczowej. Na zbiorniki które wykorzystujecie 1000 L można położyć płytę betonową przezbrojoną wylaną na budowie oczywiście z otworem dla pompy. Z grubością płyty nie wolno przesadzać bo trzeba ja jeszcze ją umieścić na zbiorniku. Płyta się opiera troche na ramie zbiornika a trochę na ziemi otaczającej zbiornik w moim układzie to działa deski, płyty OSB i blachy odpadają korodują deski próchnieją. Oczywiście konieczna jest rura o większej średnicy co bedzie wystawała ponad ziemie przez którą będziemy wkładać pompę. Pozdrawiam ARi PS. do zasilania zbiorników nie polecam rur karbowanych gdyż osad bedzie się odkładał na ściankach i rura się zamuli nawet przy zastosowaniu wyczystek przy rurach spostowych rynien. To na razie tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 26.07.2009 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 ja płyty OSB posmarowałem z obydwu stron lepikiem co zabezpieczy dobrze. http://images37.fotosik.pl/164/ae88b52e21d24250med.jpg' alt='ae88b52e21d24250med.jpg'> na zbiorniku zrobiłem stelaż z łat i wszystko zabezpieczyłem dysperbitem, dałem taką mocną folię i obsypałem ziemią. zdjęcia stelaża wkleje później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARi. 26.07.2009 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2009 napisz jakie ma zastosowanie ten zbiornik w ziemi bo jeśli chcesz zbierać deszczówkę to według mnie muszą być wycięte otwory na zasilanie i na przelew, teraz będzie troche trudne ale jeszcze możliwe Aha pompę zanurzeniową już masz bo w moim przypadku trzeba było otwór wycinać tam gdzie jest korek czerwony, gdyż gabaryt pompy był wiekszy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniowiola 27.07.2009 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 otwór na rurę zrobiłem z 2 minuty, nie było problemu.dzisiaj będę prowadził rury. postaram się przy okazji kilka fotek zrobić. Zastanawiam się czy można zrobić przelew. Dać rurę od góry zbiornika i wypuścić ją na zewnątrz, czy napór wody z rynny będzie wystarczający żeby wypchnąć nadmiar wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikeelrapido 27.07.2009 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Ja mam pytanie do osób, które już zbudowały takie zbiorniki - jak później z nich korzystacie, tzn. wodę z nich za pomocą jakiś pomp na ogród pompujecie? Jak to wygląda?Z góry dzięki za informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
igorBB 27.07.2009 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Ja mam zamiar w budowie zbiornika z "kostek" PCV wzorowac się na profesjonalnych zbiornikach na deszczówkę. Zdjęcie takowego poniżej:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3f747b6eaa63b8d.html Wyposażenie zestawu:1. zbiornik2. komin włazowy DN 6003. studzienka odmulająca4. króciec wlotowy DN 1105. filtr siatkowy6. przelew burzowy DN 1107. dyfuzor uspokajający dopływ wody8. komin włazowy DN 3809. wąż zasysający z filtrem siatkowym, zaworem zwrotnym i pływakiem10. podłączenie do zestawu hydroforowego11. odpływ ze zbiornika (wylot) DN 110 Znalazłem go na Allegro:http://allegro.pl/item697994886_zbiornik_na_deszczowke_sl_wd2500_z_wyposazeniem.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARi. 27.07.2009 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 otwór na rurę zrobiłem z 2 minuty, nie było problemu. dzisiaj będę prowadził rury. postaram się przy okazji kilka fotek zrobić. Zastanawiam się czy można zrobić przelew. Dać rurę od góry zbiornika i wypuścić ją na zewnątrz, czy napór wody z rynny będzie wystarczający żeby wypchnąć nadmiar wody? Odpływ musi być z boku ściany jak najwyżej zbiornika nie z góry gdyż nadmiar wody wylewał by się poprzez otwór gdzie bedzie wkładana pompa. Jeśli byś miał układ bardzo szczelny i chciałbyś aby napór wody wypchnął na zewnątrz wode jest to możliwe teoretycznie, byłby to układ naczyń połączonych (miałem takie coś na zajęciach z mechaniki płynów ) rure przelewową mugłbś nawet podnieść na daną wysokość nawet ponad 2 metry wiesz jaki byłby skutek tego WODA W RYNNIE Ja mam z boku zbiornika i dalej płynie do studzienki chłonnej , którą sam zrobiłem. Studzienka chłonna betonowa wylewana na budowie okrągła w kształcie beczki na dole bez dna może być też beczka plastikowa po randapie oczywiście czysta z wywierconymi otworami gdzie sie podłancza rury drenarskie około razem 8 metrów wygląda jak pająk lub ośmiornica kopiesz na głębokośc warstwy chłonnej gdzie jest piaseczek. Trzeba pamiętać że w studzience chłonnej musi być odpowiecznik może to być normalna rura PE 32 wyciągnięta na zewnątrz i to wszystko zasypane. Mój układ działa około 5 lat narazie bez awaryjnie dach około 300 m2 wiec jest co odprowadzać zastanawiam sie kiedy układ sie zamuli czas pokaże Pozdrawiam ARi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelek300 11.08.2009 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Witam, czy ktos moze udostepnic kilka zdjec pokazujacych instalacje otworu rewizyjnego i/lub montazu ukladu pompowego, ktory wyciaga wode ze zbiornikow ( do podlewania lub mycia auta) ? Zastanawiam sie jak zamontowac taka rurke w zbiorniku 1000l. Jesli polaczenie pomiedzy rurka a otworem wykonanym w zbiorniku nie bedzie szczelne, to woda po wypelnieniu zbiornika zacznie sie wylewac poza zbiornik?? ( chyba ze otwor wyrownawczy zrobimy w 2/3 wysokosci zbiornika, ale wtedy nie wykorzystamy calej pojemnosci zbiornika? Jakiej srednicy powinna byc rura pomiedzy dwoma zbiornikami 1000l? Za mala srednica moze spowodowac przepelnienie zbiornika i brak mozliowsci odbioru wody? Bede wdzieczny za wszelkie fotki ze szczegolami podlaczen do rynien i odprowadzenia nadmiaru wody ze zbiornikow do kanalizacji lub rozsaczalnika/drenazu. I jeszcze jedno - zakopaliscie zbiorniki na etapie wykonywania wykopow pod fundamenty? Czy dopiero po wykonaniu rynnien na dachu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcbe 07.09.2009 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2009 Ja tez bym z checia zobaczyl jakies przykladowe realizacje.. Czy ktos moze probowal zaadaptowac filtr Optimax/Minimax lub jakis inny do wlasnego rozwiazania ? Czy ma sens wsadzenie takiego filtra do wewnatrz zbiornika z kregow ? Czy lepiej filtrowac poza kregami - w osobnej studzience filtrujacej ? I jeszcze jedno - jak filtrujecie wspominany wczesniej piach i drobne zanieczyszczenia za rynnami - przeciez kratka czy koszyczek filtrujacy zatrzyma tylko wieksze paprochy i liscie.. Raz na pare lat wybieracie z dna zbiornika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 24.01.2011 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Pytanie do ARI: jak uszczelniles w sciance zbiornika rure przelewowa? Chce zrobic rowniez przelew z paletopojemnikow, ktore beda zakopane w ziemi. Rura przelewowa fi 75 mm, zostanie poprowadzona do studzienki chlonnej. Po drodze chce ja ponacinac od spodu, zeby czesc deszczowki rozsaczyc po dzialce. Jako uszczelnienie myslalem o silikonie do wanien/lazienek, Tytan z Seleny w karcie charakterystyki podaje ze mozna go stosowac do tworzyw sztucznych, jednakze producet nie chcial dac gwarancji na szczelnosc takiego polaczenia (badz co badz bedzie pracowal jako uszczelnienie). Kleje rowniez odpadaja, gdyz sa bardzo drogie. W ogole ciezko dostac. Mauzery sa robione z polietylenu, ktory jest ponoc wrednym materialem do klejenia (na wiekszosci klejow do plastikow pisze "za wyjatkiem polietylenu"). Loctice robi klej do PE, ale cena zwala z nog (chyba w granicach 100-200 PLN za tubke 35 ml). Wlasnie przeoralem temat jak polaczyc ze soba 3 zbiorniki IBC. Rzuce na forum pare rad, przyda sie innym. Zawor spustowy na dole ma nietypowy gwint trapezowy S60x6 - wymiar zewnetrzny ok. 60mm. Ciezko do niego cos przylaczyc. Ja chce polaczyc 3 zbiorniki na zasadzie naczyn polaczonych. Znalazlem w internecie przylaczki do tych zaworow, 2 firmy maja je w ofercie internetowej: 1) http://wezetobi.pl/armatura/zlacza-do-paletopojemnikow/zlacza-przeladunkowe-ibc/ 2) oraz firma Tubes, ktora je dystrubuuje po Polsce (kod zamowieniowy ten sam). Wpadla mi w oko taka przylaczka z wyjsciem pod waz (obrazek na dole). Teraz uwaga: cena brutto 150 PLN (+ przesyłka) za zlacze z wyjsciem pod waz (wszystkie rozmiary w tej samej cenie). To nie żart. Zbiornik kupilem za 190 PLN z transportem (po spozywce, umyty, w koszu ze stali ocynkowanej, na plastikowej palecie, kompletny z nakretkami, zaworem) natomiast kawalek nakretki z tulejka pod waz kosztuje 150 PLN (kpina). Rozszerzylem horyzonty myslowe i zaczalem szukac za granica. Na niemieckim ebay znalazlem przylaczki pod waz 1" za 3,90 EUR sztuka + wysylka (prosze wpisac jako haslo do szukania "IBC adapter"). Tak na boku, to w Niemczech biznes z paletopojemnikami jest dosc mocno rozkrecony, bo bez problemu kupicie roznej masci akcesoria do tych zbiornikow (nakretki na zawory spustowe z wyjsciem pod weze ogrodowe, z kurkiem z mosiadzu, pod szybkozlaczke z Gardeny, i wiele roznych kombinacji). Zbiorniki polacze trojnikiem wciskanym jak np. http://www.aqua.zgora.pl/nawadnianie/index.php?site=rury_irygacyjne_zlaczki Weze sciagne na tulejkach za pomoca opasek sciagajacych. Plusem tego rozwiazania jest to, iz jest to polaczenie elastyczne (przy ewentualnych wypietrzeniach gruntu, nie powinno sie nic urwac). Weze ogrodowe chce owinac pianka poliuretanowa, w ktora sa zapakowane tonery do firmowych drukarek - to w celu ocieplenia, aby podczas tegich mrozow nie rozerwalo wezy. Zbiorniki obloze wokol plyta OSB ktora zostala mi po szalunku, zabezpieczona masa hydroizolacyjna (izoplast, izolbet, etc). Powinno zabezpieczyc na dlugi okres zbiorniki przed scisnieciem ziemia. Co do przylacza - chce wyciac otwor w jednym zbiornikow o srednicy fi 315 (u gory). W otwor wpuszcze rure drenarska karbowana fi 315 (pomaranczowa). Rura oprze sie o dno zbiornika i u dolu rury beda nawiercone otwory (aby woda mogla sie przelac do srodka rury). Wysokosc oczywiscie na tyle dluga aby wystawala ponad ziemie. Przez rure beda spuszczal pompe zatapialna do wody brudnej. Na koniec rury mam zamiar polozyc pokrywe betonowa w ksztalcie grzybka (sa do kupienia w skladach budowlanych za 30-40 PLN). Pokrywa jest dosc ciezka i wystarczy aby dzieciak nie dzwignal. Jak uda mi sie zrobic wszystko w tym roku, to wstawie dokumentacje zdjeciowa. Pozdrawiam. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez 80mariusz80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 10.10.2012 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 80mariusz80 i inni - są jakieś nowe instalacje, nowe fotki i porady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 10.10.2012 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2012 Ja jestem w trakcie realizacji mojego pomysłu. Nie mam czasu na razie na robienie fotek, postaram się mniej więcej później coś wrzucić. Po pracy mam mało czasu, dzień jest coraz krótszy. Aktulanie - wykop na mauzery zrobiony. Chciałem zrobić jakąś wylewkę pod zbiorniki żeby równo je położyć, ale żachnąłem ręką - i z braku chęci i czasu Wyrównałem mniej więcej podłoże, ułożyłem na nim odpady po płytach gipsowych, zrzuciłem z ojcem 3 zbiorniki w wykop, następnie je poziomowałem. Do niewielkiego wyrównywania użyłem resztek płyt gipsowych jako podkładek. Następnie połączyłem zbiorniki za pomocą węża DN32 i trójnika wciskanego. W zbiorniku do którego będzie wpadać deszczówka, wyciąłem w pośrodku nożem do tapet otwór. Do otworu włożyłem rurę karbowaną DN315, która została mi na budowie. Rurę nawieciłem i naciąłem od spodu dla lepszego zasysania wody przez pompę. Do tego przygotowane płyty OSB (pozostałości po szalunku) jednostronnie pomalowałem dysperbentem-izoplastem (pozostałość po wylewkach w piwnicy). Płyty aktualnie schną pod domem. Dodatkowo została mi taśma przeciwwilgociowa, taka na ławy fundamentowe zanim zacznie się stawiać mur. Chcę spinaczem przymocować tą folię do kantów płyty, dodatkowo chroniąc ją od spodu. Plan na najbliższe dni/tygodnie: uszczelnienie rury DN315 (silikonem), wycięcie w niej otworu pod rurę DN110 (z rynny), obudowanie zbiorników tymi płytami, na tą "trumnę" położyć deski z rozbiórki stodoły, następnie folia i przysypać ziemią, do tego wycięcie otworu przelewowego w rurze 315 i pociągnięcie tam rury do studni chłonnej. Problemy jakie mi się teraz jawią to odpowietrzenie - poduszka powietrzna może zmniejszyć objętość wody. Chyba nawiercę lekko pokrywy tych dwóch zbiorników - woda będzie się sączyć przez nie ale dam sobie spokój. Grunt piaszczysty, niech wsiąka. W ogóle koparka taki piasek wykopała że chyba niepotrzebnie te płyty OSB przygotowałem. Problemem jest też o dziwo zakup pompy - musi to być pompa do wody brudnej lub lekko zanieczyszczonej. Te pompy są z pływakiem, który wyłącza automatycznie pompę jeśli nie ma już co pompować. Pływak ten ponoć ma swobodnie poruszać się po zbiorniku wodnym. W moim przypadku będzie ograniczony obwodem rury 315. Są pompy w Gardenie, Karcherze, Omnigenie idealnie nadające się do mojego przypadku, średnica ~15-16 cm, jest co przebierać w wydajności, lecz są do wody czystej. A zbiorniki będą zaszlamione. Tutaj kolejna zagadka - w jakim stopniu i w jakim czasie? Koszyk przy rynnie wychwyci liście, gałązki, ale piasku, pyłu już nie. Zastanawiam się też ile tego będzie, czy po paru latach te zbiorniki na deszczówkę nie zamienią się w zbiorniki na piasek? Tak czy siak, montuję 3 mauzery na jedną połać dachu. Dalsze 3 czekają na swoją kolej Jeśli się to u mnie sprawdzi, to po 1-2 latach założę drugą grupę. Na razie wykorzystuję max z pozostałości po budowie i koszta, prócz samych mauzerów, nie są dla mnie wysokie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 80mariusz80 15.10.2012 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2012 (edytowane) Wstawiam parę zdjęć, jak obiecywałem. Letnie przymiarki: próba ułożenia zbiorników na powierzchni ziemi, pocięcie płyt oraz węża na wymiar. http://imageshack.us/a/img809/4544/dom0390.jpg http://imageshack.us/a/img26/113/dom0389.jpg http://imageshack.us/a/img29/7728/dom0388.jpg Koparka 15-30 min. i dziura pod paletopojemniki gotowe: http://imageshack.us/a/img811/2403/dom1013.jpg Kopanie rowu wzdłuż domu na połączenie dwóch rur spustowych (1/2 dachu - 100 m2) fi110 i podsypanie piaskiem dla zachowania stabilności połączenia. Dla ułatwienia łączenia stosowałem mydło w płynie. http://imageshack.us/a/img33/7227/dom1025.jpg http://imageshack.us/a/img69/897/dom1026.jpg Posadowienie mauzerów w wykopie, wycięcie nożem do tapet dziury fi315 pod rurę karbowaną. Rura jest podziurowiona wiertłem oraz wycięta od spodu, dla lepszej przepustowości wody. http://imageshack.us/a/img9/1717/dom1022.jpg Połączenie uprzednio przygotowanymi kawałkami węża 11/2, trójnikiem wciskanym i opaskami ślimakowymi. Widoczne również redukcje na gwint trapezowy (zawór spustowy mauzera)-końcówka pod wąż. Redukcja ta na ebay.de kosztuje parę euro + wysyłka, w Polsce - ok. 150 PLN + wysyłka. http://imageshack.us/a/img405/6889/dom1024.jpg http://imageshack.us/a/img40/4558/dom1023.jpg Plany na następne dni: pożyczenie od znajomych wiertła koronkowego fi140 na rurę fi110, rura szara zostanie połączona z pomarańczową za pomocą uszczelki insitu DN110. Nawiercenie otworu wlotowego i przelewowego, osadzenie rur, następnie uszczelnienie dodatkowo silikonem otworów fi315 i fi110 pod uszczelką insitu. Niepotrzebnie martwiłem się o poduszkę powietrzną - przecież w pokrywkach (zakrętkach) są zawory odpowietrzające... CDN Edytowane 15 Października 2012 przez 80mariusz80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.