Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Cedryk bez tajemnic czyli jak wybudowaliśmy sami dom!!!


Recommended Posts

Ja mam ogrzewanie podłogowe i mam panele AC4. Pod panelami jest podkład z pianki PCV 3mm podklejonej folią paroizolacyjną (UWAGA! To ważne - bez paroizolacji producent może odrzucić później ew. roszczenia, gdy dojdzie do uszkodzenia paneli wilgocią). Grzeje, aż miło i na prawdę jest kolosalna różnica między podłogą w pomieszczeniach z kalafiorem, a tą z podłogówką (na korzyść tej drugiej).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Folia paroizolacyjna (bodajże 0,3mm - standardowa), taka żółta. Kupiłem piankę od razu podklejoną taką folią.

Ma ona zagwarantować to, że ew. parująca woda z podłogi nie wniknie w panele i dzięki temu nie będą się wypaczały.

 

O, takie coś kupowałem: http://allegro.pl/pianka-z-folia-podklad-pod-podlogi-gr-3-mm-i1554471542.html

 

Tylko nie pamiętam ceny (nie kupowałem na alledrogo, tylko poparłem biznes lokalny ;)).

 

PS: grzebiąc w alledrogo znalazłem najtaniej tę piankę po 1,99 od metra... W rolce jest 50 mb (czyli 50m2).

Edytowane przez Martinezio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co by nie musiała co dzień na mopie latać po chałupie.

z tym mopem po panelach to raczej ostrożnie:eek: chyba że takim za kilkadziesiąt zeta, te zwykłe nie dają się wyciskać zbyt dokładnie i po paru latach wstają napęczniałe krawędzie:eek: najlepsza metoda mycia to bawełniana koszulka wykręcona po Gustlikowemu nawinięta na szczotę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zależy też, czym się myje. Jak zwykłą wodą, to efekt pęcznienia krawędzi będzie nawet szybciej. Natomiast stosując płyny z zawartością wosków mogą te krawędzie impregnować :) Wszystko da się zminimalizować stosując odpowiednie środki pielęgnacyjne, zgodne z zaleceniami producenta :)

No, ale o czym my tu... Ma być budowlano, a nie czyszczeniowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście. Tam nie mam podłogówki, którą od dzisiaj wygrzewam pierońsko drogim olejem :/ więc mogłem skończyć garaż. Za kilka dni zaczynam kleić wiatrołap i korytarz. Poradźcie, dylatacje należy nacinać? Bo ta najważniejsza w salonie jest tak wymierzona, że nie ma szans na uszkodzenie hydrauliki. Ale pozostałych już wolałbym nie ruszać.

Witam.

Podłoga z powodu wiązania betonu,zmian temperatury i wilgotności cyklicznie w niewielkim stopniu kurczy się i wydłuża, przy skurczu poprostu pęka, przy wydłużeniu potrzebna jest szpara by napierające na siebie przylegające boki się wzajemnie nie wykruszaly czy podnosiły TO DLA TEGO POTRZEBNA JEST DYLATACJA, SZPARĘ WYKONUJEMY W WYGODNYM DLA NAS MIEJSCU DAJĄC NP 2mm PIANKĘ LUB PRZEZ NACIĘCIE TARCZĄ DO BETONU. Dobrze jest to zrobić w np. w progu gdzie łączy się np.panel i kafle a połączenie maskujemy listwą drzwiową. Jeżeli dylatację zrobiłeś np. na środku przewidzianego pod kafelkowanie przedpokoju to nie radzę zamiast fugi kłaść silikon,zaraz szlag go trafi od butów i brudu. Jakimś , zawsze niedoskonałym, rozwiązaniem takiego problemy jest zastosowanie np.3 zamiast 1 dylatacji( mniejsze skurcze i wydłużenia) oraz stosowanie klei elestycznych.

pozdro.

ps. wpływ dylatacji betonowej podłogi na panel jest żaden, przecież nie są za sobą klejone, sam panel montujemy jako ,,pływający'' i dylatujemy na połączeniach z np

ścianami, drzwiami itp. Przeciw pęczniejącym brzegom u siebie skutecznie stosuję preparaty woskowe, pierwszy raz po położeniu paneli wosk pędzlem i wcieranie ściereczką , potem mycie wilgotnym mopem( wcześniej brud i kurz odkurzaczem) i działa już ponad 5 lat.

Edytowane przez tomraider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ikusia, widać mąż ma skłonności do puchnięcia nóg. Albo za dużo pracował, to i nogi się jak balony robiły."

 

No wiesz mąż jakby nie było na tych nogach pracuje XXX lat a jednak ewidentnie puchły i bolały właśnie wtedy więc najwyraźniej jakieś ziarenko prawdy w tym jest, że człowiek może tak reagować na podłogówkę i jakby nie było w tej sytuacji walnąć sobie podłogówkę to ryzyko...

 

i jeszcze co do wycierania się paneli- najwyżej netbet będzie za jakiś czas miał mahoń bielony:D teraz bielone podłogi są modne: dąb bielony, sosna bielona to i mahoń może być nie ?:D

Ja uwielbiam podłogi stylizowane na surowe drewno- ze słojami i zmieniającymi się odcieniami ale tym razem zdecydowanie postawię na taką podłogę ale jasną- właśnie coś w stylu surowa sosna albo klon- też są boskie a jednak pewnie mniej z nimi problemu.

chociaż netbeta rozumiem:) ja w swojej, którą mam teraz, zakochałam się od pierwszego wejrzenia i gdyby nie problem z meblami i to wycieranie się, to mogłabym na nią patrzeć do końca życia.

 

i jeszcze co do linoleum- kiedyś wynajmowałam mieszkanie gdzie było linoleum- wbrew pozorom bardzo ładne i super w utrzymaniu. No ale wiadomo jak ludziom się to kojarzy;)

Edytowane przez ikusia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie dawajcie pod panele pianki poliuretanowej!

Jest najtańsza i najpopularniejsza, ale i najgorsza. Panele na niej są głośne (słynne "stukanie" paneli, którego naprawdę nie musi być, to własnie kwestia użytego podkładu) i "miękkie" - wyraźnie się czuje, jak pracują przy chodzeniu po nich.

 

Już tektura falista jest lepsza, a najlepsze są sztywne pianki XPS - cienkie są w cenie pianki PE, a naprawdę o wieeeeeele lepsze.

 

Przykład:

http://allegro.pl/podklad-pod-panele-tylko-2-00zl-super-okazja-i1540756921.html

 

Folia pod to oczywiście obowiazkowa, a na podłogówkę, jeśli cienki podkład damy, to zwykle nie ma problemu, ale są i specjalne, dziurkowane.

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem wam szczerze mam pomysł... kupić zwykły podkład - taki w rolce 3 mm .... wziać jakieś wiertło/otwornicę i w tej zwiniętej rolce machnąć kilkadziesiąt otworów... to powiedzmy 10mm ( ale myślę też o takich 20 - 30mm średnio co 10 cm )

po rozwinięciu będzie piękny "perforowany" podkład:cool: ... i jaki "przewiewny"

..i będzie dizajnerski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....i w tej zwiniętej rolce machnąć kilkadziesiąt otworów... to powiedzmy 10mm ( ale myślę też o takich 20 - 30mm średnio co 10 cm ....

 

Ja o widłach już rozmyślam....

Z gładzi bierz gotowe masy typu Coumpan Shetrocka(tego nawet gruntować nie trzeba po szlifie), Semin lub jeśli zwykłe farby planujesz, a nie jakieś lateksy to fajny jest akrylputz śnieżki w worku. Te systemy typu Uniflot Kanufa czy Vario Regipsa nakłada się ostrożnie bez nadmiarów. Faktycznie twardnieje toto na kamień. Uniflot do mokrych pomieszczeń jest w po rozrobieniu zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuję powtórzyć co poradził mój mąż. Przy pierwszym razie użyj tego co masz bo jest dobry i nie zacieraj tylko zbierz jak najdokładniej szpachelką ( zetrzyj tylko to co zostanie po szpachelce) potem drugi raz użyj acrylputz lub cekol ( najlepiej ale najdrożej stabill) bo są miększe i zatrzyj papierem 100 lub 120 ( cokolwiek to znaczy) a jak robisz to pierwszy i chcesz równiutko to poszpachluj 3 raz i zetrzyj

i tak oto wykorzystałam moje jedno pytanie dziennie:P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...