Robak 28.09.2008 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 witam, zrodził się kolejny problem na budowie otóż przy poddaszu majsty zastosowali jako łączenie płyty gipsowych cekol i na to wklejają siatkę z gipsarem rozmawiałem ze znajomym, który mówi ze NA PEWNO WSZYSTKO TO POPĘKA; w jego ocenie szczelinę między płyty należy wypełnić nie CEKOLEM a VARIO i w masę szpachlową wtopić siatkę i całość przeszpachlować lepiiej gipsem szpachlowym Dolina Nidy niż Gipsarem no i że Gipsaru nie łączy się w Cekolem, bo dochodzi do szkliwienia przez co pojawiają się pęknięcia problem w tym, że majsty mają wszystko już porobione i mieli zaczynać malować, ale w garażu gdzie zaczynali 2 m-ce temu i w kotłowni pojawiają się pęknięcia; bardzo proszę o radę fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 28.09.2008 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 podstawowa sprawa to dobrze zrobiony stelaż, poprawny układ płyt GK na stelażu, szpachlowanie - flizelina lub taśma papierowa - nie siatka +każda masa gipsowa zbrojona jak robią na siatce i i tak pęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robak 28.09.2008 14:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 to po co sklepy sprzedają siatkę do łączenia płyt? szeroką na 10 cm? a pozostałe pytania? Rezi podopowiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 28.09.2008 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 to po co sklepy sprzedają siatkę do łączenia płyt? szeroką na 10 cm? stary nawyk wykonawców, ale sklepy sprzedają tez taśmę z flizeliny i taśmę papierową do spoinowania jeden gips np Twój Vario Rigipsu w to się wtapia tasmę, do końcowego szpachlowania płyt polecam masy gotowe - np masy śnieżki, semin, knauf, najlepszym rozwiązaniem jest przykleić tapetę z włókna szklanego i na to gładź akrylową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
retrofood 28.09.2008 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 podstawowa sprawa to dobrze zrobiony stelaż, poprawny układ płyt GK na stelażu, szpachlowanie - flizelina lub taśma papierowa - nie siatka +każda masa gipsowa zbrojona jak robią na siatce i i tak pęknie dokładnie tak. Jak płyty łączą się na stelazu, to nic nie popęka. jak się łączą "w powietrzu" to popeka niezaleznie od kloeju, siatki i innych pierdoł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raton 28.09.2008 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 To ja dodam jeszcze dwie szkołyPierwsza to dobry stelaż a na nim 2 warstwy płyt GK układane naprzemiennie.Inna to taka jaka wybrałem to jedna warstwa płyt ale pod nią 2 stelaże układane krzyżowo.Oczywiście w obu szkołach dobrze zbrojone łączenia i elastyczne dylatacje i gipsowanie całej powierzchni płyt a nie tylko w miejscach łączeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wosto 28.09.2008 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2008 Właśnie jestem przed tym etapem i szczerze mówiąc zrobiłbym tak jak u Robaka. Dzięki za wyjaśnienia.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario1976 29.09.2008 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 jak się łączą "w powietrzu" to popeka niezaleznie od kloeju, siatki i innych pierdoł. To ktoś (fachowcy ?) łączą płyty w powietrzu ? Zabudowę poddasza robie sam korzystając z porad na forum i mojego wykonawcy, który zimą robi KG. W życiu bym nie wpadł, ze ktoś może płyty w powietrzu łączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia i grzegorz 29.09.2008 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Zgadzam się z REZIm. Też słyszałam tę teorię.Ponadto siatka ZAWSZE PĘKA. Jest za sztywna, dom pracuje i zawsze spowoduje to pęknięcia. Słyszałam, że zamiast siatek są jakieś łączenia silikonowe. Są podobno bardziej podatne na ruch. Widziałam poddasze w firmie budowlanej z płyt k-g z łączeniami silikonowymi i nic nie popękane od lat. Co do szczegółów technologicznych to nic więcej nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pavlo09 29.09.2008 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 WitamPoddasze ocieplałem sam od układania wełny az po malowanie końcoweDO połaczen stosowałem KNAUF UNIFLOT i najpierw spoinowałem łaczenie płyt na to dawałem siatke i na siatke jeszce dalem flizeline mineło 8 miesiecy i nic nie peka nie ma zadnej ryski. tez sie zastanawialem co dac siatke czy flizeline i uznalem ze takie połaczenie siatka +flozelina powinna zdac egzamin i jak narazaie jest wszystko okPozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolfik36 29.09.2008 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 między płytami należy zachować odstęp min 2mm, wtedy zaprawa do spoinowania płyt wchodzi między nie i nie pęka, do tego taśma fizelinowa lub siatkowa wtopiona w zaprawę. na to gładź lub nida finisz. jeśli masz trochę więcej pieniążków to proponuję rigips vario lub knauff uniflott ale cena to 100 zł za worek 30 kg. wtedy pęknięć nie będzie (ostatecznie tapeta)pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krisker 29.09.2008 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Ponadto siatka ZAWSZE PĘKA. Nie zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylvo 29.09.2008 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 Podpowiem by przed szpachlowaniem zwilżyć pędzelkiem i wodą szczeliny by pyłu gipsowego nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arol_62 29.09.2008 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 witam, zrodził się kolejny problem na budowie otóż przy poddaszu majsty zastosowali jako łączenie płyty gipsowych cekol i na to wklejają siatkę z gipsarem rozmawiałem ze znajomym, który mówi ze NA PEWNO WSZYSTKO TO POPĘKA; w jego ocenie szczelinę między płyty należy wypełnić nie CEKOLEM a VARIO i w masę szpachlową wtopić siatkę i całość przeszpachlować lepiiej gipsem szpachlowym Dolina Nidy niż Gipsarem no i że Gipsaru nie łączy się w Cekolem, bo dochodzi do szkliwienia przez co pojawiają się pęknięcia problem w tym, że majsty mają wszystko już porobione i mieli zaczynać malować, ale w garażu gdzie zaczynali 2 m-ce temu i w kotłowni pojawiają się pęknięcia; bardzo proszę o radę fachowców Powinienes zmienic wykonawce ,oni nie maja o tym kompletnie pojecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 29.09.2008 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 A gdzie mozna znaleźć jakiś przyzwoity poradnik jak układać GK? Wszędzie tylko ogólniki a żadnego istotnego rozwiązania trudnych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
resor 29.09.2008 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 podstawowa sprawa to dobrze zrobiony stelaż, poprawny układ płyt GK na stelażu, szpachlowanie - flizelina lub taśma papierowa - nie siatka +każda masa gipsowa zbrojona jak robią na siatce i i tak pęknie dokładnie tak. Jak płyty łączą się na stelazu, to nic nie popęka. jak się łączą "w powietrzu" to popeka niezaleznie od kloeju, siatki i innych pierdoł. dokladnie ,na każde łaczanie plyt g-k musi byc profil na łaczenia uniflot knaufa albo vario.pózniej siatka albo flizelina ale zatopione w gładzi i dopiero gladz na dwa razy .ja najczesciej robie siatka bo latwiej.flizelina czesto jest taka cienka ze normalnie to można ja dac tylko na proste łaczenia.w wewnetrzne narożniki to wiecej szkody niz pozytku fakt że jednym z lepszym rozwiazan jest tapeta z włókna ale tego chyba nie ma z malych rolkach tak żeby można robic łaczenia g-k. ja taka tapeta najczesciej obklejam kominy od kominków co bynie bylo widac pekniec jakie pokazuja sie na tynku ktos wspomnial o silikonie.można zrobic nie silikonem ale akrylem do g-k i dopiero siatka/flizelina ale masa na łaczenia jest chyba lepsza raz nawet widziałem zrobione łaczenie siliokonem bezbarwnym.płyty sie trzymalo zaje... ale gładz juz sie trzymac tego nie chciała i podobno wyrywali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mart 3210 29.09.2008 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2008 ta,najlepiej połączcie te płyty klejem dwuskładnikowym a stelaż zróbcie z ceowników 5 mm,na to ze dwie warstwy siatki elewacyjnej na kleju.i słuchajcie porad złotych rączek.Na forum jest dokładnie opisane jakich zasad przestrzegac i jakich materiałów użyć żeby uniknąc nie tylko pęknięć.Dla przypomnienia:profile co 40 cm,płyty mocowane w miare możliwości tylko do profili C,poprzecznie,połączenie przy sćianie na styk,za pomocą "fizeliny lub papieru,po wyszlifowaniu i zagruntowaniu wypełnione akrylem,połączenia między płytami-wszpachlowana " fizelina" lub wilgotny papier,połączenia połaci z sufitem-wilgotny papier z wkładką alu.Wszystko na gipsie z włoknem-nie jest to materiał dla bogaczy gdyż kosztuje od 60 do 100 zł a na 100 m kw zużywa sie go około 30 kg co przy całości nie stanowi wiele.Po wyschnięciu warstwa wygładzająca-jedna lub dwie w zależności o umiejętnośći ,na połączenia lub całe płyty w zależności od tego jakie stawiamy wymagania i czy jesteśmy gotowi pokryć koszty szpachlowania całych płyt.Ważne jest jescze staranne i dokładne ułożenie wełny i równe szpachloanie-tak aby nie było po malowaniu widac wgłębień i wypukłości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 30.09.2008 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 MART a podpowiedz jak jest z folią paroizolacyjną. Trzeba dawać w każdym pomieszczeniu na poddaszu, czy tak jak przeczytałem w jakiejś instrukcji jakiegos producenta wełny czy płyt (nie pamiętam) - tylko w pomieszczeniach mokrych (kuchnia, łazienka). A w pokojach bez folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mart 3210 30.09.2008 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Ja daje na całe poddasze-na zakłady ok 20 cm plus taśma tessa z PE.Masz racje że w kuchniach i łazienkach jest więcej wilgotnego powietrza niż w pokojach ale z reguły na poddaszu zbiera się ciepłe powietrze z całego domu,które p opowolnym przenikaniu do wełny mogło by się skraplac w tak zwanym punkcie rosy.Paroizolacja to koszt ok 2 zł / m kw więc nie ma co oszczedzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pam 30.09.2008 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2008 Dzięki za radę. Też miałem dawać na całość, ale jak przeczytałem tą instrukcję to chciałem się upewnić. Jak znajdę z kąd jest to podeślę link dla ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.