Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy ocieplać Ytonga 36,5 PP2/0,4 styropianem ??


Sain

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 88
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Wszyscy tutaj ciągle mieszamy pojęcia,......i utrzymać konkurencyjność na rynku gdybym chciał sprzedawać, przypominam wam, że paszporty energetyczne tuż tuż.

No właśnie, tyle że jest to założenie błędne :lol:

Aby uzyskać taki sam współczynnik EP ( biorąc pod uwagę tylko "ściany zewnętrzne"), jak ściana 1W wybudowana z YTUNG-a, o U=0,29, to ściana (wielowarstwowa) 2W musi osiągnąć wartość U=0,09 :o

 

Babol - w projekcie WT jest zrównanie dla wszystkich ścian i wynosi 0,3. PRZEPRASZAM :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tutaj ciągle mieszamy pojęcia,......i utrzymać konkurencyjność na rynku gdybym chciał sprzedawać, przypominam wam, że paszporty energetyczne tuż tuż.

No właśnie, tyle że jest to założenie błędne :lol:

Aby uzyskać taki sam współczynnik EP ( biorąc pod uwagę tylko "ściany zewnętrzne"), jak ściana 1W wybudowana z YTUNG-a, o U=0,29, to ściana (wielowarstwowa) 2W musi osiągnąć wartość U=0,09 :o

 

Alkohol czy narkotyki?? :o

 

Wracając do tematu to ja osobiście po moich przebojach z termomodernizacją przyznaję rację częściową smoczycy, operacja na gotowym domu to bardzo duże pieniądze, tym bardziej że dom powstawał w technologi tradycyjnej. Jest tylko jedno ale... ceny opału niestety zaczynają szaleć i żeby za kilka lat nie okazało się tak jak u mnie, że sezon grzewczy to spore pieniądze, a wartość domu w świetle paszportów energetycznych jest niska, dla tych co budują dom z kredytu dodatkowo dochodzi spłata jego rat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby uzyskać taki sam współczynnik EP ( biorąc pod uwagę tylko "ściany zewnętrzne"), jak ściana 1W wybudowana z YTUNG-a, o U=0,29, to ściana (wielowarstwowa) 2W musi osiągnąć wartość U=0,09 :o

Skoro opierasz się na projekcie rozporządzenia o certyfikatach energetycznych to zwróć uwagę, że równolegle istnieje projekt rozporządzenia zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny

odpowiadać budynki i ich usytuowanie. I w tym projekcie nie ma już rozróżnienia na ściany jednowarstwowe i wielowarstwowe. Wszystkie ściany będą podlegały takim samym współczynnikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym ocieplił - ale ze względu na kiepska jakość rodzimych fachowców od murowania - jak cie spieniczyli nadproża itp rzeczy, to troche ocieplenia może dużo pomóc

reasumując - wszystko zalzy od jakości wykonania murów z Ytonga :)

 

Fachowcy, byli OK. Budynek mam w 100% postawiony z Ytonga tj. ocieplenie wieńca, naproża itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedza, Kolego - wiedza. :lol: :roll:

 

Ta wiedza którą prezentujesz będzie Ciebie kosztowała sporo pieniędzy i rozczarowania, mnie kolega policzył mój domek zgodnie z wymogami i z mordem w oczach oraz niechęcią w sercu przystąpiłem do obkładania domu styropianem i wymiany okien. Mnie wiedza kosztowała jeden tydzień jego pobytu u mnie w sezonie urlopowym i 2 dni bólu głowy, raz po spożyciu, drugi raz jak zobaczyłem te papirki co tam nadrukował. Pobyt był do przełknięcia przynajmniej ktoś chaty pilnował, te pozostałe 2 dni to koszmar ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby uzyskać taki sam współczynnik EP ( biorąc pod uwagę tylko "ściany zewnętrzne"), jak ściana 1W wybudowana z YTUNG-a, o U=0,29, to ściana (wielowarstwowa) 2W musi osiągnąć wartość U=0,09 :o

Skoro opierasz się na projekcie rozporządzenia o certyfikatach energetycznych to zwróć uwagę, że równolegle istnieje projekt rozporządzenia zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny

odpowiadać budynki i ich usytuowanie. I w tym projekcie nie ma już rozróżnienia na ściany jednowarstwowe i wielowarstwowe. Wszystkie ściany będą podlegały takim samym współczynnikom.

 

Jak zwykle masz rację. Umknąły mi te zmiany w Załączniku 2. :oops:

Już poprawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłem do tych papierów, jest tak jak Jezier pisze, mam po prostu policzoną ścianę, popraw jeszcze jedną rzecz u siebie, mam jakieś dziwne współczynniki na nadproża podane i na fundamenty, to Ci też troszkę humor zepsuje + obraz kamery termowizyjnej koszmar, dokładałem wełnę na dachu i w szczytach, bo domek jest budowany w stylu francuskim z dachem jak lotnisko, z jednej strony kończy się 40 cm od ziemi;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało: "Czy ocieplać Ytonga 36,5 PP2/0,4 styropianem ??"

Odpowiedź brzmi: Nie ma takiej konieczności chyba, że właściciel domu chce, pod presją otoczenia, poprawić swoje samopoczucie oraz nieco obniżyć koszty ogrzewania.

 

A może odpowiedz brzmi:

możesz ocieplić lub nie ocieplić pod presją 3 osób mieszkających w ytongu 36,5 cm? Fakt że komus się mieszka tak dobrze to nie znaczy że jest to optymalne rozwiązanie i najlepsze...

Ależ ja nie twierdzę, że ściana 1W z Ytonga to rozwiązanie optymalne i najlepsze. Twierdzę tylko, podobnie jak inne osoby mieszkające w domu z takimi ścianami, że jest to rozwiązanie wystarczające do normalnego życia. Autor wątku nie pytał jaka jest optymalna i najlepsza ściana, pytał "Czy ocieplać Ytonga 36,5 PP2/0,4 styropianem ??", trzymajmy się zatem tematu.

 

Oczywiście przylepienie 10 cm styropianu do juz istniejącej ściany poprawi jej właściwości izolacyjne i spowoduje niewielkie zmniejszenie kosztów ogrzewania. Wiąże się to jednak z dodatkowymi, wcale nie małymi kosztami do poniesienia i kolega Sain oczekuje podpowiedzi czy pozostawienie stanu obecnego jest do przyjęcia czy też należałoby docieplić ściany. Ja uważam, że skoro już wybudował ściany z Ytong'a 36,5 PP2/0,4 może pozostawić stan obecny. Jeżeli jednak dojdzie do wniosku, że warto wydać teraz dodatkowe pieniądze i mieć jeszcze cieplejsze ściany oraz nieco mniej płacić za ogrzewanie to nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać docieplenie. Efekty finansowe i czasokres zwrotu poniesionych nakładów zależą, jak kolega I.W. słusznie zauważył, od tego czym dom jest ogrzewany.

 

Czekamy na decyzję Saina,

będzie docieplał ściany czy nie? :)

 

W cytowanym fragmentem przez Ciebie moim poście napisalem więcej wyjaśniając jak mniej więcej jest z opłacalnością, itp.- Konkretny mój przyklad z zamianą BK400 na BK400+10 cm styro z przeliczeniem oszczędności na m2 ściany (i to nawet z zalożeniem idealnie zrobionej ściany jednowarstwowej co jest tak naprawdę niemozliwe) a Ty dalej swoje, że efekt mały a koszty inwestycyjne duże, już prościej się nie da wytłumaczyć że jest inaczej :roll:.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lobby ściany jednowarstwowej ma się jednak dobrze.

W projekcie nowych "Warunków technicznych ..." (w formacie *.pdf :():

 

jest taki zapis :

2.2.3. Wartość współczynnika temperaturowego charakteryzującego zastosowane rozwiazanie konstrukcyjno-materiałowe należy obliczać:

a) dla przegrody - według Polskiej Normy, o której mowa w pkt 2.2.1.,

b) dla mostków cieplnych:

- przy zastosowaniu przestrzennego modelu przegrody - według Polskiej Normy dotyczącej obliczania strumieni cieplnych i temperatury powierzchni

lub

- metodą uproszczoną - według Polskiej Normy dotyczącej obliczania strumieni

cieplnych i temperatury powierzchni, korzystając z katalogów mostków cieplnych.

2.2.4. Sprawdzenie warunku, o którym mowa w § 321 ust. 2 rozporządzenia, należy przeprowadzać według rozdziału 6 Polskiej Normy, o której mowa w pkt 2.2.1. Nie dotyczy to przegród w odniesieniu, do których praktyka wykazała, że zjawisko kondensacji wewnętrznej w tych przegrodach nie występuje, jak na przykład murowane ściany jednowarstwowe.

Czy każda murowana ściana jednowarstwowa posiada takie właściwości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmiało: "Czy ocieplać Ytonga 36,5 PP2/0,4 styropianem ??"

Odpowiedź brzmi: Nie ma takiej konieczności chyba, że właściciel domu chce, pod presją otoczenia, poprawić swoje samopoczucie oraz nieco obniżyć koszty ogrzewania.

 

A może odpowiedz brzmi:

możesz ocieplić lub nie ocieplić pod presją 3 osób mieszkających w ytongu 36,5 cm? Fakt że komus się mieszka tak dobrze to nie znaczy że jest to optymalne rozwiązanie i najlepsze...

Ależ ja nie twierdzę, że ściana 1W z Ytonga to rozwiązanie optymalne i najlepsze. Twierdzę tylko, podobnie jak inne osoby mieszkające w domu z takimi ścianami, że jest to rozwiązanie wystarczające do normalnego życia. Autor wątku nie pytał jaka jest optymalna i najlepsza ściana, pytał "Czy ocieplać Ytonga 36,5 PP2/0,4 styropianem ??", trzymajmy się zatem tematu.

 

Oczywiście przylepienie 10 cm styropianu do juz istniejącej ściany poprawi jej właściwości izolacyjne i spowoduje niewielkie zmniejszenie kosztów ogrzewania. Wiąże się to jednak z dodatkowymi, wcale nie małymi kosztami do poniesienia i kolega Sain oczekuje podpowiedzi czy pozostawienie stanu obecnego jest do przyjęcia czy też należałoby docieplić ściany. Ja uważam, że skoro już wybudował ściany z Ytong'a 36,5 PP2/0,4 może pozostawić stan obecny. Jeżeli jednak dojdzie do wniosku, że warto wydać teraz dodatkowe pieniądze i mieć jeszcze cieplejsze ściany oraz nieco mniej płacić za ogrzewanie to nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać docieplenie. Efekty finansowe i czasokres zwrotu poniesionych nakładów zależą, jak kolega I.W. słusznie zauważył, od tego czym dom jest ogrzewany.

 

Czekamy na decyzję Saina,

będzie docieplał ściany czy nie? :)

 

W cytowanym fragmentem przez Ciebie moim poście napisalem więcej wyjaśniając jak mniej więcej jest z opłacalnością, itp.- Konkretny mój przyklad z zamianą BK400 na BK400+10 cm styro z przeliczeniem oszczędności na m2 ściany (i to nawet z zalożeniem idealnie zrobionej ściany jednowarstwowej co jest tak naprawdę niemozliwe) a Ty dalej swoje, że efekt mały a koszty inwestycyjne duże, już prościej się nie da wytłumaczyć że jest inaczej :roll:.

 

pzdr

Z podanego wcześniej przez kolegę I.W. przykładu wynika, że przy zamianie Ytong 36,5 cm na BK+15 cm styropianu spadek zapotrzebowania na energię do ogrzania jego domu wyniesie ok 20%, czy to dużo czy mało? powiedziałbym średnio. W przypadku mojego domu zakładając o 20% mniejsze koszty ogrzewania okres zwrotu nakładów poniesionych na docieplenie ścian wyniósłby ok 20 lat (przy stałych cenach nośników energii).

Przyjmując wartość oszczędności roczne z Twojego przykładu równe 1,8 zł/m2 ścian zewnętrznych i powierzchnię ścian mojego domu ok 120 m2 wychodzi 216 zł. Stanowi to ok 8% kosztów ogrzewania mojego domu. Oczywiście w moim przypadku podana przez Ciebie wartość oszczędności rocznej przypadającej na jeden metr kwadratowy ścian zewnętrznych może mieć inną wartość.

Przy pracach dociepleniowych do tych 120 m2 musiałbym dodać jeszcze 26m2 ścian szczytowych nieużytkowego poddasza, elewacja musi jakoś wyglądać :wink: .

Koszt wykonania docieplenia mojego domu wykonawcy szacują na ok 10 tys. złotych. Dzieląc 10 tys zł przez 216 zł/rok wychodzi czas zwrotu inwestycji ponad 40 lat. Jest sens? Zależy od tempa wzrostu cen na paliwa.

Tak więc kolego róznie to bywa w różnych domach :wink: , w moim powierzchnia ścian zewnętrznych biorących udział w emisji ciepła do otoczenia i podlegających ewentualnemu dociepleniu wynosi niecałe 30% ogólnej powierzchni przegród zewnętrznych.

 

Wniosek, należałoby do każdego domu podchodzić indywidualnie 8)

Może kolega Sain wklei projekt swojego domu, poda powierzchnie i parametry poszczególnych przegród, a koledzy wprawni w posługiwaniu się programem OZC policzą jak to będzie w jego przypadku.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andre, zgadzam się prawie z Tobą.

Moje myślenie było trochę inne, ja buduję sam więc w zasadzie liczę same materiały dlatego byłby taki stosunek kosztów inwestycji do efektu.

I brałem pod uwagę 10 cm styro bo to jest również istotne.

10 000 tys. za ocieplenie 130 m2?? :o

Ja mam dokładnie tak jak Ty- 100m2 ściany a ok 130 m2 ze ścianami szczytowymi ocieplonymi tylko aby dom jakoś wyglądał.

 

ALE!

Pamiętaj o tym że tak jest z BK suchutkim i przy wykonaniu ściany jednowarstwowej bezbłędnie- idealnie co jest niemozliwe.

W rzeczywistości dodaj przy lambda zawilgoconego BK wg tego co poniżej:

 

http://images32.fotosik.pl/376/5b5ee97240c3203amed.jpg

 

niech będzie lambda równa 0,2 choć to i tak zbyt mało jak dla BK400 ktory jeszce lepiej łapie wilgoć niż BK600 ale niech będzie lambda równe 0,2 W/m*K, daje to:

u=0,55 W/m2*K

 

Ponadto dodaj mostki termiczne czyli dodatkowo spokojnie przy ścianie jednowarstwowej wg mnie 0,15.

Razem daje to 0,55+0,15=0,7 W/m2*K

 

Oczywiście nie jest to kosmicznie duże "u" dlatego wydaje sie mieszkając i mając wewnątrz domu 20 st. że jest all OK ale jest to dużo mniej niż myslimy że mamy.

Teraz mozna popatrzeć na wykresik zrobiony przeze mnie:

na Y jest oszcżedność w zł/m2 ściany a na X jest współ u dla ściany z samego BK400.

 

http://images33.fotosik.pl/382/9009b29bd90a0fe8med.jpg

 

Można poanalizować.

Koszta opracowalem w podniesieniu do ceny za 1 kWh równą 0,15 gr.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy jest w stanie uprawdopodobnić swój punkt widzenia.

Jeśli buduje się "normalny" dom - no może taki bardziej energooszczędny, to współczesne materiały budowlane pozwolą na wybudowanie ściany o U=0,2 nawet w technologii 1W, a w przypadku hybrydowych nawet niżej.

O tym jaki wariant wybierają poszczególni inwestorzy - trudno dyskutować, bo zawsze moje rozwiązanie jest lepsze niż innych, bo jest moje.

 

Ja mam takie pytanie, co takiego się stało, że nagle, mając już dom w ścianach 1W zaczyna się myśleć o dociepleniu. Czyżby decyzja (wcześniejsza) była nieprzemyślana? A wygląda, że tak, bo koszty ogólne w takim wypadku będą zdecydowanie wyższe niż w przypadku "prawidłowego" budowania ściany 2W.

Z reguły osoby wybierające ścianę 1W mają świadomość, że może ona być "zimniejsza" od ściany 2W. Mają w tym jakiś zamysł, z czegoś to "poświęcenie" wynika. No właśnie. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pobudowałem dom z Ytonga 36,5 cm. Niebawem firma będzie zaciągać go klejem i stoję przed dylematem, czy dać na ścianę jeszcze np. 5 cm styropianu??[/quote

 

 

Ja mam Solbet 36 cm,mysle o 2 cm tynku termicznego (z granulatem) plus siatka i klej ,5cm styropianu przenosi punkt rosy na miejsce laczenia styropianu (na klej) ,dlatego powinno sie dac przynajmniej 10 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...