Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Rekuperator Renovent HR Large


Recommended Posts

Słuchajcie wdepłem w g.... firmę od wentylacji i teraz mam problem. Założyli mi reku renowenta large o wydajności nominalnej 400 m3/h. Instalacja jest wykonana w stosunku 50/50 z rur sztywnych i giętkich. średnio mi się już to podoba bo miało być więcej sztywnych ale fachmani twierdzą że to w trosce o akustykę więc ciężko mi z tym dysputować. Ważna że na trzecim biegu ma być wymiana rzędu 360-380 m3/h, pożyjemy zobaczymy. Problem mam inny przy wymianie 225 m3/h zaczyna być słychać że reku ssie powietrze z kanalizacji przez syfon odprowadzający skropliny . I tu moje pytanie czy ktoś w Was zna na tyle ten typ reku żeby powiedzieć co może być tego przyczyną, bo tym magikom co go instalowali to ja już nie wierze. Czy to problem z czerpnią świerzego powietrza czy raczej za małych kanałów ssących w stosunku do wydatku wentylatora. Który wentylator ma połączenie z komorą na skropliny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...
Problem mam inny przy wymianie 225 m3/h zaczyna być słychać że reku ssie powietrze z kanalizacji przez syfon odprowadzający skropliny . I tu moje pytanie czy ktoś w Was zna na tyle ten typ reku żeby powiedzieć co może być tego przyczyną, bo tym magikom co go instalowali to ja już nie wierze. Czy to problem z czerpnią świerzego powietrza czy raczej za małych kanałów ssących w stosunku do wydatku wentylatora. Który wentylator ma połączenie z komorą na skropliny?

 

 

A jak masz rozwiązane odprowadzenie skroplin ?

 

Nie jestem specem ale opisana przez Ciebie sytuacja sugeruje ze masz chyba źle zrobiony syfon ( za mały ) i dlatego jak piszesz przy 225m3/h zaczyna zasysać z kanalizy pewnie jak wrzucisz na wyższy bieg to jest jeszcze gorzej. Jeżeli tak jest to wystarczy zrobić "wyższy" syfon tak żeby ssanie reku nie było w stanie podnieść w nim wody .

 

Jak spisuje się sprzęt przy tych mrozach ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc_gość

Też się przymierzam do tej centrali z GWC, ale mam sporo wątpliwości.

Przede wszystkim, czy ta wersja 400B (z bypasem) będzie wystarczająca do mojego domku, czy da radę ??

 

Instalację chcę zakładać stopniowo, przepust do GWC już mam. :wink:

Chcę najpierw zamontować kanały i centralę w wersji pod GWC, ale GWC chcę odłożyć na sam koniec jak już wszystko w domu będzie zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

 

Jak spisuje się sprzęt przy tych mrozach ?

 

Dołączam się do pytania. Jaka sprawność tak mniej więcej? Co z zamarzaniem (jeśli bez GWC).

 

Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia go w mrozach, bo akurat w domu robione było cekolowanie i nie chciałem zabrudzić kanałów ale wcześniej wychodziło mniej więcej tak że przy temp. zewn ok +5 st C i temp wewnątrz +19 st C nadmuch miał temp +17 st C wiec całkiem nie źle bo to jakieś 86% (deklarowane przez producenta 95%)

 

PS. Dłuższy syfon pomógł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam Renoventa z bypassem, jestem z niego zadowolony, przy temperaturze na zewnątrz -6 daje około 15 w domu tylko niestety wilgotność wzrasta przez co jest bardziej odczuwalny chłód (przynajmniej dla mnie) poniżej -6 reku sie automatycznie wyłącza i załacza się na chwilkę poczym znowu sie załącz i tak w kółko, ale tak ma być ;-)

według dystrybutora nie które reku ciągnęły powietrze przez kanalize potem ten problem został wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
ja też mam Renoventa z bypassem, jestem z niego zadowolony, przy temperaturze na zewnątrz -6 daje około 15 w domu tylko niestety wilgotność wzrasta przez co jest bardziej odczuwalny chłód (przynajmniej dla mnie) poniżej -6 reku sie automatycznie wyłącza i załacza się na chwilkę poczym znowu sie załącz i tak w kółko, ale tak ma być ;-)

według dystrybutora nie które reku ciągnęły powietrze przez kanalize potem ten problem został wyeliminowany.

no to juz zupelnie zglupialam (nie to zebym do tej pory byla ekspertem ale teraz to mam totalny metlik w glowie) jak to wzrasta wilgotnosc jak na zewnatrz jest ujemna temperatura??!! przeciesz ujemna temp oznacza ze jest zerowa wilgotnosc zawsze mi sie wydawalo ze przy reku problemem jest wlasnie nadmierne wysuszenie powietrza :-?

no a centralka wedlug tego co podaja instalatorzy nie powinna sie wylaczac w czasie mrozu tylko zmniejszac strumien nawiewanego powietrza tak zeby wywiewane zdolalo zapobiec oszranianiu :-?

nic juz nie kumam

skolowana inwestorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam Renoventa z bypassem, jestem z niego zadowolony, przy temperaturze na zewnątrz -6 daje około 15 w domu tylko niestety wilgotność wzrasta przez co jest bardziej odczuwalny chłód (przynajmniej dla mnie) poniżej -6 reku sie automatycznie wyłącza i załacza się na chwilkę poczym znowu sie załącz i tak w kółko, ale tak ma być ;-)

według dystrybutora nie które reku ciągnęły powietrze przez kanalize potem ten problem został wyeliminowany.

no to juz zupelnie zglupialam (nie to zebym do tej pory byla ekspertem ale teraz to mam totalny metlik w glowie) jak to wzrasta wilgotnosc jak na zewnatrz jest ujemna temperatura??!! przeciesz ujemna temp oznacza ze jest zerowa wilgotnosc zawsze mi sie wydawalo ze przy reku problemem jest wlasnie nadmierne wysuszenie powietrza :-?

no a centralka wedlug tego co podaja instalatorzy nie powinna sie wylaczac w czasie mrozu tylko zmniejszac strumien nawiewanego powietrza tak zeby wywiewane zdolalo zapobiec oszranianiu :-?

nic juz nie kumam

skolowana inwestorka

 

Na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

"Para wodna pochodząca z wewnętrznych źródeł wilgoci rozcieńczana jest przez doprowadzane świeże powietrze zewnętrzne.

 

Im większa jest ilość doprowadzanego powietrza zewnętrznego, tym niższa jest względna wilgotność powietrza występująca w pomieszczeniu.

 

Wspomniany efekt rozcieńczania jest szczególnie wyraźny zimą, ponieważ zimne powietrze zewnętrzne zawiera bardzo małe ilości pary wodnej (np. w temp. -5°C przy wilg. wzgl. 90% tylko około 3g pary na metr sześcienny powietrza). Jeśli powietrze to doprowadzone zostaje do pomieszczenia, gdzie jest ono ostatecznie podgrzewane do 20°C, to wówczas jego względna wilgotność wynosi jedynie 17,6% - dopóty, dopóki do powietrza w pomieszczeniu nie zostanie wprowadzona żadna dodatkowa ilość wilgoci ze źródeł wewnętrznych. W przypadku zwykle występujących w gospodarstwie domowym źródeł wilgoci (330 g/h - przeciętnie) oraz "normowej" wentylacji (przykładowo 120 mł/h - zgodnie z niemiecką normą DIN 1946) wilgotność względna powietrza wewnętrznego osiąga poziom 33,5%. Jest to wielkość zazwyczaj jeszcze komfortowa, o ile powietrze jest dostatecznie czyste (zawierające mało kurzu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo jestem skonczona kretynka albo poprostu czegos nie kumam w koncu ujmena temperatura oznacza ze "wilgoc" zamarza w koncu to woda no nie?

 

No to sobie chyba sama odpowiedziałaś :)

Gdyby tak było jak piszesz to przez cały okres ujemnej temperatury śnieg i lód nie znikałby z pól (a znika).

 

Dobra nie bede drazyc tego tematu bo chyba nie ma sensu - szczerze mowiac nie zauwazylam sniegu znikajacego w temperaturze ujemnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...