jatoja 09.03.2004 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2004 Często spotykałem sie z tym że dopiero na etapie urządzania ogrodu właściciel domu przypominał sobie o zewnetrznym kranie i zewnetrznych gniazdach elektrycznych - nastepowały wiercenie scian i psucie pieknej elewacji. Na ścianie przy kranie zewnetrznym można fragment ściany wyłozyć np: płytkiami a pod kranem zrobić niewielki dół chłonny tak by nie stała woda która przeleje sie z wężą lub konewki. W przypadku gdy dom jest duzy lub ma skomplikowany kształt dobrze jest gdy są 2 krany zewnetrzne przy garażu - mycie samochodu i ogrodowy. Podobnie gniazda elektryczne - jeżeli mamy kosiarkę elektryczną i trawnik dookoła budynku dobrze gdy jest kilka gniazd el. Krany zewnetrzne powinny mieć odcięcie wody w budynku a za nim odcinek rurki poprowadzony w dół tak by woda spłyneła i nie zatrzymywała sie zimą w zewnętrznych zaworach - zdarza sie że mróz rozsadza je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piątka 05.04.2004 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2004 Kochani, dziękuję za temat i odświeżam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karol N. 06.04.2004 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Często spotykałem sie z tym że dopiero na etapie urządzania ogrodu właściciel domu przypominał sobie o zewnetrznym kranie i zewnetrznych gniazdach elektrycznych - nastepowały wiercenie scian i psucie pieknej elewacji. Na ścianie przy kranie zewnetrznym można fragment ściany wyłozyć np: płytkiami a pod kranem zrobić niewielki dół chłonny tak by nie stała woda która przeleje sie z wężą lub konewki. W przypadku gdy dom jest duzy lub ma skomplikowany kształt dobrze jest gdy są 2 krany zewnetrzne przy garażu - mycie samochodu i ogrodowy. Podobnie gniazda elektryczne - jeżeli mamy kosiarkę elektryczną i trawnik dookoła budynku dobrze gdy jest kilka gniazd el. Krany zewnetrzne powinny mieć odcięcie wody w budynku a za nim odcinek rurki poprowadzony w dół tak by woda spłyneła i nie zatrzymywała sie zimą w zewnętrznych zaworach - zdarza sie że mróz rozsadza je. Gniazdka zew. obowiazkowo poprzez wyl roznicowo pradowy i najlepiej wylaczalne od wewnatrz. Karol N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maluszek 06.04.2004 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Często spotykałem sie z tym że dopiero na etapie urządzania ogrodu właściciel domu przypominał sobie o zewnetrznym kranie i zewnetrznych gniazdach elektrycznych - nastepowały wiercenie scian i psucie pieknej elewacji. Na ścianie przy kranie zewnetrznym można fragment ściany wyłozyć np: płytkiami a pod kranem zrobić niewielki dół chłonny tak by nie stała woda która przeleje sie z wężą lub konewki. W przypadku gdy dom jest duzy lub ma skomplikowany kształt dobrze jest gdy są 2 krany zewnetrzne przy garażu - mycie samochodu i ogrodowy. Podobnie gniazda elektryczne - jeżeli mamy kosiarkę elektryczną i trawnik dookoła budynku dobrze gdy jest kilka gniazd el. Krany zewnetrzne powinny mieć odcięcie wody w budynku a za nim odcinek rurki poprowadzony w dół tak by woda spłyneła i nie zatrzymywała sie zimą w zewnętrznych zaworach - zdarza sie że mróz rozsadza je. Gniazdka zew. obowiazkowo poprzez wyl roznicowo pradowy i najlepiej wylaczalne od wewnatrz. Karol N. Karol - właśnie miałam napisać o tym samym Gniazdka zewnętrzne tylko włączane i wyłączane od wewnątrz domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 06.04.2004 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 W temacie drzwi, pamietajcie że drzwi wejsciowe 210 to w wiekszości firm standard mniejszych bynajmniej nie róbcie jednak wyższe to zawsze pewna dopłata. Otwory na drzwi wew. io zewnetrzne powinny uwzgledniac naddatek na otynkowanie i pewien luz 1-,15cm. Np. pod drzwi 90 cm otwór przed otynkowaniem powinien zostać około 94cm, podobnie wysokośc od góry tez się tynkuje. U nmie wymurowali dokładniutko 90 i właśnie obserowwałem jak tynkarze rąbali je siekierą W temacie gniazdek do wszystkiego: - gniazdko do zmywarki pod planowanym blatem, podobnie do lodówki, - dodatkowe gniazdko na wypadek młynka w zlewie - wyprowadzenie zasilania do regulatora pogodowego od kotła Co najlepiej od strony północnej - wyprowadzenie zasilania 400v do garażu (nie tylko na czas budowy ale i na różne okoliczności) - w sypialni wyłączniki krzyżowe przy łóżku do kinkietów i oswietlenia górnego) Instalacja antenowa - poprowadzenie 2 zamiast jednego kabli do miejsca w którym (u mnie) w salonie stoi video umożliwia w przyszłości oglądanie video stojącego w salonie na dowolnym telewizorze w domu (warunke dokupic małe urządzonko około 200zl i wszystkie kable schodza sie w jednym miejscu) W tych samych puszkach co gniazdko TV można mieć wejście do telefonu lub komputera (niby oczywiste ale ja poczatkowo zrobiłem oddzielne puszki ) Pzdr Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anna99 06.04.2004 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 W temacie gniazdek do wszystkiego: - gniazdko do zmywarki pod planowanym blatem, podobnie do lodówki, Nie zgodzę się - gniazdko do zmywarki musi być obok, gdyż jeśli będzie "w świetle", to nie dosunie się zmywarki do ściany (zmywarka nie w zabudowie). Był już głos na tym forum, że w przypadku zmywarki w zabudowie jest identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fugas 06.04.2004 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Ok doprecyzuje gniazdko do zmywarki pod blatem w świetle zlewu a zmywarka będzie obok ) Fugas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szpulka 06.04.2004 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Dobrze wyliczcie na jakiej wysokości od podłogi powinny się zaczynać okna (chodzi o wysokość na jakiej będzie parapet). Ja mam na 90 cm tak jak zazwyczaj w blokach a wpadłam na pomysł zrobienia blatu biurka połączonego z parapetem - taka jedna całość - no i jest za wysoko . Sąsiad miał mieć blat w kuchni przechodzący w parapet i okazało się, że okazyjnie kupione szafki kuchenne są ciut wyższe niż standart Wypoziomujcie dobrze fundament, u mnie podczas kładzenia instalacji do odkurzacza palant instalator przewiercając się przez ścianę zniszczył izolację poziomą bo rurki mają iść jak najbardziej poziomo a tam akurat fundament kończył się wyżej niż chudziak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skalin 06.04.2004 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 - Gniazdka w kuchni ponizej i powyżej poziomu blatów - "okablowanie" domu przed tynkami - Okablowanie "na zapas" (więcej żył, grubsze przekroje itp)- przydaje sie w miare zmian koncepcji lub uszkodzonych kabelków (u mnie domofon i kabel antenowy do Tv) - kable schodzące sie w jednym miejscu - miejsce na "centrum sterowania" - w trakcie wylewania schodów "wstawki" na mocowanie (np. spawanie) barierek (tarasów itp) - dodatkowe krany w scianie w kuchni (poniźej blatów) , łazience, dużym wc (pralka/zmywarka) - zawory na "dojściu" i na "powrocie grzejnika" można go zdejmować bez unieruchamiania całej instalacji, tak samo inne urządzenia hydrauliczne (krany, termy, piece, itp.) zaworki na gałązkach instalacji - w razie awarii reszta działa (sprawdzajcie czy się zamykają 1-2 X na rok - u mnie 1 już nie ) - przy zaworach bezpieczeństwa planujcie ujście wody inaczej grozi powódź (mądry Polak po szkodzie ) +spusty wody z pieców CO itp. (ja ciągnę wąż przez pół piwnicy) - notujcie gdzie są układane kable (zeszyty zdjęcia i inne metody) unikniecie ich przecięcia po kilku latach przy różnych pracach naprawczo/poprawczych... - gniazdek nigdy za dużo (u mnie działa już pare przedłużaczy/rozgałęźników) - mile widziane kratki ściekowe w garażu (zwłaszcza zimą) - rury z ciepłą wodą ocieplane w ścianch (po co grzać mury) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karol N. 06.04.2004 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Otwory na drzwi wew. io zewnetrzne powinny uwzgledniac naddatek na otynkowanie i pewien luz 1-,15cm. Np. pod drzwi 90 cm otwór przed otynkowaniem powinien zostać około 94cm, podobnie wysokośc od góry tez się tynkuje. U nmie wymurowali dokładniutko 90 i właśnie obserowwałem jak tynkarze rąbali je siekierą Pzdr Fugas Pod drzwi "80" potrzebny jest otwor w swietle ca. 94 cm a pod "90" 104cm. Podaje sie wymiary skrzydel a dochodz jeszcze futryna. Czyli drzwi 80 + 2x 5cm + 2x2cm na montaz. Najlepiej porozumiec sie z producentem drzwi, ktore zamierzamy kupic. Karol N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArtMedia 06.04.2004 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Kominy, szczególnie do kotłów na paliwa stałe, systemowe o odpowiednio dużych przekrojach (400cm2) lub wymurowane z cegły PEŁNEJ! (także klinkierowe końcówki) a wówczas otynkowane i ocieplone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czakur 06.04.2004 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2004 Jakaś kratka ściekowa w garażu w bryle domu !!, jedziesz jesienią po deszczu mokro w garażu, a w zimie ze śniegiem naciągniętym na kołach makabra.ja nie mam i żałuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryby 10.04.2004 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2004 Ja tak czytam ile mam zostawić przepustów w scianie fundamentowej to zaczynam się zastanawiać czy mi w tej ściany wystarczy. Jak rozumiem, najlepiej będzie jeżeli przepusty na wszelkiego rodzaju instalację pozostawię w ścianie fundamentowej, która znajduje się pod pomieszczeniem gospodarczym. Ale jeżeli mam pozostawić przepust do: oświetlenia wejsćia, garażu, domofonu, telefonu .....itd. to jak to zrobić? Czy jeden przepust, dwa większe np. z rury fi 100 czy też np. 5-6 ułożonych obok siebie (?) rur pcv fi 50, które w przyszłości wykorzystam lub też nie. No i co z zabezpieczeniem tych przepustów od zewnątrz? Całą ścianę fundamentową będę np. ocieplał styropianem a co z miejscami, w których będą przepusty? Im dalej w las tym więcej drzew. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ania1719508426 21.06.2004 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 Kochani, piszcie jeszcze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luśka 21.06.2004 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 O kranie i kratce ściekowej w garażu już było, ale dodam - kratka odpływowa w pralni, jeśli ktoś takowe pomieszczenie planuje. Jakby pralka odmówiła współpracy i miała ochotę się zalać razem z podłogą, to niech się zalewają No i w kotłowni też. Z powodów jak wyżej. Z moich już rocznych doświadczeń - w kuchni przynajmniej o 2 gniazdka elektryczne więcej, niż Wam się na etapie planowania wydaje. Poza tym oprócz kabli do lampek w ogrodzie, mamy wyprowadzone 3 gniazda do których można podłączyć np. komputer (ale niestety bez Internetu ), dodatkową lampę na wieczornego brydżyka w chaszczach, czajnik, żeby za często nie biegać do domu, albo co kto chce. Zimą jedno z tych gniazd zasilało lampki na sośnie - włącznik jest w domu. A na koniec - wszystkie ściany narażone na szybkie ubrudzenie warto pomalować farbami zmywalnymi (sień, klatka schodowa, kuchnia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.06.2004 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 Po zamontowaniu okien drewnianych należy jak najszybciej zdjąć folię ochronną z ram (nie wiem czy to samo odnosi się do PCV - może ktoś uzupełni). Inwestorzy często tego nie robią, bo wiadomo - do wprowadzenia jeszcze daleko, myśli się że lepiej jak ramy są zabezpieczone. Tymczasem po jakimś czasie ta folia zachowuje się jakby wrosła w ramę okienną. Bardzo trudno ją oderwać i odchodzi w maleńkich kawałkach - koszmar! Jeśli zabezpieczasz okna taśmą papierową lub inną, żeby się nie pobrudziły w czasie roboty, to ZDEJMIJ JĄ JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA!!! jutro może być już za późno, zwłaszcza na południowych ścianach - klej błyskawicznie wulkanizuje się z lakierem i potem to już tylko papier ścierny może pomóc! Ja tak miałem i nawet teraz myślę, że lepiej było wogóle nie zabezpieczać, bo łatwiej odczyścić kilka chlapnięć tynku, farby czy nawet pianki, niż całe ramy z kleju i sparciałego papieru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.06.2004 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 Często spotykałem sie z tym że dopiero na etapie urządzania ogrodu właściciel domu przypominał sobie o zewnetrznym kranie i zewnetrznych gniazdach elektrycznych - nastepowały wiercenie scian i psucie pieknej elewacji. Na ścianie przy kranie zewnetrznym można fragment ściany wyłozyć np: płytkiami a pod kranem zrobić niewielki dół chłonny tak by nie stała woda która przeleje sie z wężą lub konewki. W przypadku gdy dom jest duzy lub ma skomplikowany kształt dobrze jest gdy są 2 krany zewnetrzne przy garażu - mycie samochodu i ogrodowy. Podobnie gniazda elektryczne - jeżeli mamy kosiarkę elektryczną i trawnik dookoła budynku dobrze gdy jest kilka gniazd el. Krany zewnetrzne powinny mieć odcięcie wody w budynku a za nim odcinek rurki poprowadzony w dół tak by woda spłyneła i nie zatrzymywała sie zimą w zewnętrznych zaworach - zdarza sie że mróz rozsadza je. Gniazdka zew. obowiazkowo poprzez wyl roznicowo pradowy i najlepiej wylaczalne od wewnatrz. Karol N. Karol - właśnie miałam napisać o tym samym Gniazdka zewnętrzne tylko włączane i wyłączane od wewnątrz domu. To samo się tyczy kranów na zewnątrz (znaczy nie zabezpieczenie różnicowo-prądowe, ale możliwość zakręcenia dopływu wody od strony mieszkania) - do tego musi to być w łatwo dostępnym miejscu (nie gdzieś pod szafką), żeby można było zakęcić nawet w środku nocy, jak sobie przypomnimy, że może być przymrozek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.06.2004 23:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 DOBRZE RADZĘ: - jeśli wylewka na podłodze to tylko z automatu (MIKSOKRETA), cenowo wychodzi tak samo jak z taczki (ok. 12-14 zł za m.kw.), ale już następnego można po niej chodzić, a po tygodni, dwóch - przyklejać parkiet i płytki. PRZEDE WSZYSTKIM JEST IDEALNIE GŁADKA I NIE PYLI!!! Nie stracicie potem kasy na jakieś unigrunty i wylewki zamopoziomujące, albo choćby większą ilość kleju do płytek. - jeśli tynki na mokro, to tylko z automatu (gipsowe, ok. 21 zł za m.kw.) - nie stracicie potem kasy na szpachlowanie, czy cekolowanie, a ściana będzie gładka jak stół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.06.2004 23:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 Kochani, piszcie jeszcze! Najpierw posadźcie drzewa w ogrodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 21.06.2004 23:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2004 Jeśli macie LUKARNY w dachu, to otynkujcie je przed położeniem dachówek (w przeciwnym razie będziecie mieli plamy na dachu, bo jeszcze nie widziałem wykonawcy, który potrafiłby tego uniknąć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.