Gość Krzysio 13.10.2003 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2003 Zdaję sobie sprawę z faktu, że część z Was będzie się z moich pytań i pomysłów śmiała do rozpuku - trudno jakoś to przeżyję - jestem zdeterminowany. Moją podstawową ideą jest zbudowanie domu ultrataniego, ale jednak nieuciążliwego. W zasadzie ultratani ma być tylko pierwszy etap budowy, który pozwoli na zamieszkanie. Obecnie rozważam budowę domu parterowego na planie 10x12(2x6) m. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę - chcę aby jedyną ścianą nośną była ściana wewnętrzna (niejako dzieląca dom na dwa ). Zewnętrzne ściany będą przenosiły tylko niewielkie obciążenia. Myślę o tym by ściany zewnętrzne były maksymalnie cienkie, (ewentualnie ) lekkie i tanie. Ocieplone od wewnątrz styropianem. Od wewnątrz po pierwsze dlatego, że na ten pierwszy etap chcę wykończyć tylko ok 60% powierzchni i mam nadzieję, że podobny procent w tym etapie będę musiał docieplić ścian. Po drugie dlatego, że docelowo będę chciał także docieplić ściany od zewnątrz - interesuje mnie doprowadzenie poziomu docieplenia w okolice poziomu domu pasywnego. Na ten pierwszy etap chcę się zmieścić w polskich normach. Nie wiem na ile to jest realne - szukam ścian kosztujących (bez docieplenia) w granicach 20 zł za metr kwadratowy. Zdaję sobie sprawę, że ściany są powiązane także z innymi elementami konstrukcji i ich budowa ma także na nie wpływ - będę wdzięczny za wskazanie mi takich powiązań. Mam na myśli np. coś takiego "Zrób ścianę z tego i tego, co prawda kosztuje trochę więcej, ale zaoszczędzisz na fundamentach bo ściana jest lżejsza i fundamenty będą mogły byc mniejsze " etc. Zaznaczam, że nie mam zamiaru oddychać przez ściany, wentylacja ma być mechaniczna, docelowo z rekuperatorem i połączona z GWC. Będę wdzięczny także za wszelkie rozsądne sugestie jak zbudować dom ultra tanio (ale bezpiecznie i z bezproblemową możliwością polepszenia standardu). Na ten pierwszy etap (pozwalający na zamieszkanie) nie chcę wydać więcej niż 60-70 tys (bez kosztów instalacji grzewczej oraz kosztów administracyjnych (projekt, pozwolenia etc) ). Stan surowy otwarty 20-25tys ? Na cały dom docelowo 150-200 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 14.10.2003 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Chyba popełniasz kilka błędów w swoim rozumowaniu. 1. Na fundamentach raczej nie zaoszczędzisz. Ich koszt bardziej zalezy od terenu niż od ciężaru domu. Robi się je najczęściej z dużym marginesem bezpieczeństwa bo trudno potem coś naprawić. 2. Jak doliczy się koszt dachu i ocieplenie podłogi na gruncie to wyjdzie, że w przeliczeniu na powierzchnię użytkową tańsze są domy piętrowe lub z poddaszem użytkowym. Koszt stropu nie jest wbrew pozorom taki duży. 3. Nie robi się izolacji wewnątrz domu tylko na zewnątrz, ze względu na "punkt rosy". 4. Ściany nośne zewnętrzne mogą mieć 18cm, ale zależy to jeszcze od ich smukłości, rozmiarów i materiału. Ściany nośne wewnętrzne powinny być grubsze min. 24cm, żeby było na czym oprzeć belki stropowe z dwóch stron. 5. Jeśli chcesz ocieplać dopiero po zamieszkaniu, to powinieneś wybrać materał najcieplejszy czyli chyba beton komórkowy odmiany 400-600kg/m3, który przy szerokości ściany 24-30cm nadaje się już do zamieszkania i niedużo mu brakuje do spełnienia normy cieplnej dla ścian jednowarstwowych. Inne materiały wymagałyby ocieplenia przed zamieszkaniem. 6. Jak znajdziesz materiał w cenie 20zł/m2 na ściany nośne to daj mi znać. Wydaje mi się to niemożliwe. Zresztą koszt ścian nośnych to zaledwie kilka %. Można z nich nawet zrezygnować wydłużając okap dachu aż do ziemi. 7. Najtańsze ropzwiązania są zwykle najbardziej popularne. Co najwyżej można wziąć poprawkę na modę i przesądy. Przed genialnym odkryciem warto sprawdzić dlaczego nikt do tej pory na to nie wpadł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Krzysio 14.10.2003 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Uprzejmie dziękuję za odpowiedź! Szkoda, że tak pesymistyczna Czy z punktem rosy nie da się jakoś poradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 14.10.2003 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Krzysiu wysoko ustawiłes sobie poprzeczkę nie powiem, ale chyba poniżej 1500PLN za m2 trudno bedzie zejść, pomimo tego ŻYCZĘ POWODZENIA.Gall Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Krzysio 14.10.2003 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 http:// http://www.prefamet.com.pl/1material3.html Pod tym adresem znalazłem super ciepłe bloczki odmiany 300policzone dla bloczków 18cm k=0,31 co wydaje się dość ciepłe i co ważne spełnia normy? Koszt materiału 36 zł za m2, co mieści się w moich kryteriach (bo ścianę z ociepleniem chciałem zamknąć w 40 zł za metr kwadratowy, a tu ocieplenie wewnętrzne wydaje sie zbędne). Nie wiem tylko, czy ta odmiana jest dość trwała aby zbudować z niej ściany nośne (odporność na ściskanie 2 MPa). Idąc za radą powyżej chyba jednak zrobię dom z poddaszem użytkowym... Z góry dziękuję za wszystkie komentarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Honorata 14.10.2003 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 bloczki o gęstości 350 nadają się tylko do ew. rozbudowy, nadbudówek piętra itd, tak naprawde odmiana 400 to absolutne minimum wytrzymalosci konstrukcyjnej scian.odmiany 300 nawet nie próbuję sobie wyobrazic...uważaj bo w taką ścianę możesz nawet nie móc wbić gwożdzia, juz nie mówiac o jakiejs groźbie zawalenia budynku ja wybrałam beton komórkowy 600, 24 cm + wełna lub styropian-jeszcze zdecydujęŻyczę trafnych wyborów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wowka 14.10.2003 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 ...... Myślę o tym by ściany zewnętrzne były maksymalnie cienkie, (ewentualnie ) lekkie i tanie. Ocieplone od wewnątrz styropianem. Od wewnątrz po pierwsze dlatego, że na ten pierwszy etap chcę wykończyć tylko ok 60% powierzchni i mam nadzieję, że podobny procent w tym etapie będę musiał docieplić ścian. Po drugie dlatego, że docelowo będę chciał także docieplić ściany od zewnątrz - .... To co napisałeś jest w pewnym sensie "herezją" budowlaną. Pomijając fakt błędnego założenia ocieplenia od wewnątrz (co już "wytknął" Tobie am00 ) Chcesz jeszcze w przyszłości zamknąć ścianę zewnętrzną warstwą styropianu. Grzyb i wilgoć pewne. Zrewiduj swoje zamierzenia. W.g mnie najtańszą ścianą będzie max + styropian (nie żałuj na grubości) + tynk akrylowy czy też mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 14.10.2003 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Wowka popieram ,jak to mówią "w całej rozciągłości" Mam domek z BK i nigdy więcej z tego........ żeby nikogo nie dotknąć. Pare bloczków BK 500 leżało przez rok na strychu więc porządnie wysło, przy próbie przeniesienia poprostu nie wytrzymały swego ciężaru w rękach się złamały. BK to nie to co porządna, tradycyjna ceramika a jak chcemy mieć tak super ciepło to OCIEPLAĆ wełną ile wlezie. Przepraszam za okrzyk. Wiwat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PAJONK 14.10.2003 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 a może tak Thermdom ( czy jak się to tam pisze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kodi_gdynia 14.10.2003 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Od dawien dawna wiadomo, że najtańsze ściany to gazobeton na tradycyjną zaprawę. Na m2 wchodzi ich 7 sztuk co daje średnio 35zł + zaprawa + ewentualnie robocizna. Z własnego doświadczenia wiem, że koszt ścian wcale nie jest kluczowy dla ograniczenia wydatków na budowę. U mnie ściany kosztowaly parę tysięcy co daje coś ok. 5%. Szczegół tkwi w dachu, mediach i ogrzewaniu. Gdybyśmy mieszkali np. w Hiszpani to swoją chalupę wybudowalbym nie za 130 tylko za 110tys. kominek /całość prac z materiałem/ 6500złpiec+grzejniki+instalacja CO - 12000złprojekt gazu+gaspol - 1800zł Spróbuj pokombinować jeszcze raz i spójrz na budowę z innej perspektywy. Stan surowy to pikuś. Pozdrawiam i życzę samozaparcia. Uda się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 14.10.2003 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Krzysio, gratuluję Ci duszy hazardzisty. Poza błędnymi założeniami, które wymienili poprzednicy, wydaje mi się, że nawet budując dom wg sprawdzonych technologii i konstrukcji, nie uniknie się błędów. A moim zdaniem najdroższe w budowaniu są właśnie błędy. Wybierając technologię niesprawdzoną, nawet jeśli w projekcie wygląda najtaniej, w realizacji może okazać się najdroższa, z katastrofą budowlaną włącznie. Sprawa wygląda dość nietechnicznie i nawet odnosi się do Twojego charakteru, ale spytam: ile razy jesteś gotów wybudować eksperymentalny dom zanim Ci się uda zbudować ten najtańszy ? Ja wiem, że wynalazki biorą się z niestandardowych pomysłów. Jednak jak pomyślę, że miałbym pracować pół życia, żeby zaspokoić moją potrzebę wynalazczości i w dodatku nie mieć gdzie mieszkać, to już wolę być nieoryginalny Pozdrawiam i życzę samych dobrych pomysłów i góry pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Krzysio 14.10.2003 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Oszczędzać chcę na czym się tylko da (ale z umiarem!) A co myślicie o systemie VELOX? Czy to tylko reklama, czy rzeczywiście tani i dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ArtMedia 14.10.2003 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Witam. Najtańsze i najlepsze byłyby ściany trójwarstwowe. Najtaniej chyba z gazobetonu. Jednak w przypadku kiedy chcesz koszto rozłożyć na dłuższy czas pozostaje gazobeton zwykłej odmiany 500 lub 600. Może nawet zewnętrzne z 18-tki dałoby się zrobić? Da się w tym mieszkac bez ocieplenia. Tylko koszty ogrzewania mogą sięgnąć kosztu ocieplenia...Ale i tak koszt ścian jest znikomy w skali całej budowy od początku do momentu nawet prowizorycznego zamieszkania...Ja też chciałem tak oszczędzać. Nawet pierwotnie miałem zmieścić się w 100tys. do zamieszkania. I co? Wydałem już ponad 200 i jeszcze nie da się zamieszkać, choć pozostało już tylko zrobić jedną łazienkę...Fakt, że zaszalałem trochę w późniejszych etapach...Szczegóły na moich stronkach.Masz tam też precyzyjne zestawienie kosztów zawierające każdy gwoździk, nawet za 50gr.Powodzenia. Sebastian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 14.10.2003 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2003 Krzysio. Ja nie widzę nic złego w ocieplaniu od wewnątrz. Dajesz płyty GK na stelażu(albo lepiej ale drożej gipsowo-włóknowe), a między płyty i bloczki wkładasz wełnę (wełna jest obecnie tańsza niż styropian. Między wełnę a płyty koniecznie folię paroizolacyjną - folia nie pozwoli na dostanie się wilgoci do ściany więc i 100% pewność, że grzyb ci nie grozi. Ściany zbudowane w ten sposób wychodzą naprawdę tanio a przy dużej grubości izolacji są superciepłe. Dodatkową zaletą takiego ocieplenia jest przy budowie domu parterowego całkowite wyeliminowanie mostków termicznych (jeśli połączysz izolacje ścian z izolacją podłogi i stropu).Cena domu parterowego wcale nie jest wyższa od piętrowego lub z użytkowym poddaszem. Więcej zależy od projektu niż od ilości kondygnacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 15.10.2003 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2003 Krzysio. Kieruję obecnie budową jednego domu moim zdaniem bardzo taniego w budowie. Pokrywa się on w dużym ztopniu z Twoimi pomysłami.Ściany ma jednak dwuwarstwowe - gazobeton 24cm na zwykłaj zaprawie + ocieplenie styropianem 12cm. Do tego dach dwuspadowy z konstrukcją z wiązarów deskowych. Dla zmniejszenia rozpiętości wiazarów są one w środku rozpiętości podparte ścianą konstrukcyjną.Przy projektowaniu ściany zewnętrznej weź pod uwagę jeszcze jeden aspekt, na który na razie nikt nie zwrócił uwagi - ściana ta powinna być odporna na włamanie. IMHO ściana z bardzo lekkiego gazobetonu takiego wymogu nie spełni.Ocieplenie od wewnątrz radykalnie zmniejsza akumulację budynku (można ja poprawić poprzez np. grubszą wylewkę podłogową lub wewnętrzną ścianę konstrukcyją z materiału o znacznej gęstości), co ma swoje zalety i wady, o których pisałem (nie tylko ja) w wątku dom superoszczędny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.10.2003 04:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2003 Powyższa wypowiedź jest moja - zapomiałem się zalogować . PS. Zobacz też wątek docieplenie od wewnątrz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mbhp 15.10.2003 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2003 cześc za 70 000 zł z gazobetonu styropianu drewna i przy własnej pracy razem z działką za 14000 pozwoleniami przyłaczami mediami no i projektem etapowym można mieszkać na 70 m2 godnie w normalnych warunkach po 13m-cach zmagań. Dom ciepły tani w utrzymaniu i ma możliwośc dalszej rozbudowy w ramach przypływu gotówki co obecnie czynię.Jak jestes chetny to sprawdz na wątku domy formowiczów tytuł: Dom Ani i Mariusza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewusia 15.10.2003 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2003 Aniu, napisz coś więcej na temat budowy-bardzo ładny domek, prostota to jest to co lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Krzysio 15.10.2003 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2003 Moi drodzy! Bardzo Wam dziękuję za Wasze wypowiedzi i cenne uwagi. W międzyczasie oczywiście przeglądam też sukcesywnie archiwum tego forum i znajduję cenne informacje. Rzeczywiście też doszedłem do wniosku, że dom parterowy moze wyjść w zbliżonej cenie do domu piętrowego. Robię to przy założeniu, że tzw. komunikacja nie jest wliczana do metrażu. Mam bardzo ładny, tani w wykoananiu i super rozplanowany projekt na dom piętrowy razem prawie 160m2 . Jednak komunikacj jest tam tyle, że sam rozrysowałem lepszy (dla mnie) układ funkcjonalny na parterze 120 m2 (lepszy dlatego, że ten pierwszy był projektowany dla rodziny 2+2, a ja niestety muszę budowac dla rodziny 2+3, bo się rodzina w czerwcu powiększy...). Jak już tyle zdradziłem, to wiecie skąd moja determinacja Pozwolę sobie napisać jakie mam finansowe warunki budowania. Obecnie mam działkę, projekt (za darmo od znajomego - narysuje mi to co "będę chciał") ok. 10 tys w gotówce, co miesiąc mogę odłożyć ok 3 tys. Chciałbym jeśli to okaże się możliwe wprowadzić na następną wiosnę do wydzielonej części domu (60 -70 m kw) i do zimy 2005/2006 przynajmniej docieplić dom na tyle żeby nie zbankrutować na ogrzewaniu i nie zamarznąć. Dodatkowo mogę liczyć na pomoc szwagrów, z których jeden jest budowlańcem (ale bardziej zajmował się wykończeniami), a drugi nie zna się za bardzo na budowaniu. Pałcić im będę musiał, ale 2/3 pieniędzy dopiero po wybudowaniu domu. Niestety wszelkie kredyty bankowe odpadają. Bardzo Was proszę o krytykę mojego ostatniego pomysłu. Jest to mianowicie ściana z tego "nieszczęsnego" gazobetonu odmiany 300 grubości 18 cm (k=0,31) lub 24 cm (k=0,22) "dozbrojona" obustronnie centymetrowej grubości tynkiem ze zbrojego stalą betonu. Co wy na to? Dla mnie ma to tą zaletę, że jest ciepłe na starcie, stosunkowo cienkie, powinno być wytrzymałe także na włamania, no i w przyszłości można dodatkwo ocieplić! Acha - zdaję sobie sprawę, że k ściany pewnie będzie większe, to co policzyłem to k wyliczone dla samych bloczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaszczur 15.10.2003 08:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2003 Krzysio, uważaj abyś nie przekombinował. Przy wielkości domu o jakiej piszesz (10x12m-parterówka) będziesz miał ok 130m2 ścian zewnętrznych. Szukanie na siłę oszczędności rzedu 10PLN/m2 da Ci kwotę 1300 zł. Stosując jakieś nie sprawdzone rozwiązanie możesz starcić dużo więcej. Proponuję poszukać oszczędności gdzie indziej - okna, drzwi, instalacje, wykończenia itp. Można tu oszczędzić dużo więcej, a ryzyko jest niewspółmiernie niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.