Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Auto z klas?


Slawek 1719499182

Recommended Posts

Dla wszystkich wielbicieli A8

http://www.audi.com/imgs/de/de/neuwagen/a8/limousine/limousine/106490748652618377.jpg

 

ale moim zdaniem to było najlepsze audi - choć przyznam, że ja mam jakieś skrzywienie do aut z przełomu lat 70-tych i 80-tych :lol:

 

http://www.audi.com/satellite/a8/flashsite/_data/_quattro/contentstart_quattro.gif

 

Interesujące jest, że często padają tutaj niemieckie marki - jednak niezawodność podkreślana także przez design auta wydaje się odpowiadać nam bardziej niż dizajnerskie wyrafinowanie Włochów czy Francuzów, lub techniczne nowinki Japończyków.

Wracając do autek oldskulowych, bardzo podoba mi się nowa/stara lancia falvia:

http://imgserv.ya.com/images/c/2/c231514b0131a56ci3.jpg

 

Acha, coś dla Barda 13:

http://www.auta.b7.pl/war-extra-m.jpg

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 516
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Audi A-8. Ho, ho to już wyższa półka. Jak dotąd jedynie ocierałem się o niego. Może kiedyś dostąpię zaszczytu i ktoś wpuści mnie za kierownicę.

W 1989 roku jeżdziłem za to AUDI 100. Model dosyć ciekawy - 5 cylindrów; 2,3 litra, automatik. Na autostradzie pod Hanowerem dojechałem do 160 km/h i dalej już nie dusiłem pedału gazu, bo po prostu się bałem. Dwa dni wcześniej przyjechałem do Niemiec z Polski maluchem, także szok prędkościowy był jak na pierwszy kontakt z "prawdziwym" autem dosyć duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sławek za zdjęcie samochodu moich marzeń. To najnowszy model.

W 1999r. miałem jedyną okazję (jak na razie :lol: ) jeździć cały dzień Audi A 8 4.2 Qattro. Marzenie. Ten samochód nie jedzie, a płynie. Nie słychać silnika. Nawet szum powietrza jest ograniczony do minimum. Przyspieszenie ma nieziemskie (jak na taki kawał mela - 2 tony wagi) i te osiągi... 250 km/h. Po prostu człowiek wychodzi z niego chory :lol: .

W tym czasie miałem Audi 90 2,3 Quattro - też fajna bryka. Szczególnie zimą :lol: - super właściwości trakcyjne. Osiągi też odpowiednie :lol: .

Teraz chwilowo zdradziłem markę Audi, ale mam nadzieję, że jeszcze do niej wrócę - na emeryturze, bo przecież wesołe jest życie staruszka, no nie? :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od zawsze marzę też o Audi ale o ...chwilkę musze uklęknąć ...

RS - nie ważne RS2, RS4 czy RS6, choć w tym ostatnim automat to profanacja. tłumaczą się, że nie mają manualnej skrzyni, która podoła takiemu momentowi ~650 Nm).

 

Sławek :)

Swoją drogą to latające Quatro do dzisiaj budzi uśmieszek :D na mej twarzy. Co to był za samochód.

 

EEEEhhhh !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu dosiadłem takiej saabinki i była to najprzyjemniejsza chwila w moim życiu - wpierw niepokojący świst trubiny ok. 2800 obrotów a później zapierający dech boost, wciśnięcie w fotel okraszone miłym dla ucha rykiem 145 koni...

No i oczywiście ta sylwetka, nie do podrobienia - natomiast wystrój kokpitu zaprojektowany już w 1978 wyprzedza inne marki o dekadę... Dla przeciwników starych samochodów chciałbym dodać, że jeśli idzie o pasywne bezpieczeństwo, to autko to ma lepsze parametry niż np. golf III.

 

Czy ta saab-inka miała już sławny "nightpanel".

...boost... - chyba ten silnik/turbina nie miał zaworu upustowego (prychanie przy puszczeniu gazu - charakterystyczne dla sam. rajdowych). rozumien, że chodzi Ci o charakterystyczny gang/gwizd po załączniu turbiny.

 

PS.

Saab to klasa samo w sobie.

Ale jak lubicie trochę adrenalinki to polecam RS z firmy Audi. A jak już założy się dużego Garetta + zawór upustowy - to nie ma "zawodnika", rączki pocą się niemiłosiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurmi,

zagiąłeś mnie z tym nightpanelem - co masz na myśli?

 

To takie "cóś" że za jednym przyciśnięciem (w nocy) gaśnie Ci całe oświetlenie deski rozdzielczej (wszystko co się świeciło w środku gaśnie) z wyjątkiem prędkościomierza, który i tak nie pokazuje wtedy całego zakresu skali tylko np. do 140 km/h.

Dlaczego akurat tyle? Bo na tyle wyliczona jest reakcja kierowcy na dany zasięg świateł w nocy.

Generlanie bajer, ale jak jedziesz w nocy i ciemno jak w d... to oświetlenie deski może rozpraszać uwagę a tak masz tylko załączony prędkościomierz.

"Nightpanel" stosowny jest we wszystkich modelach (chyba) tylko nie pamiętam od kiedy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeślibym jednak kiedyś wygrał w lotto (gram sporadycznie :lol: )

to zastanawiałbym się nad jednym z bardziej pancernych subaru - jednak napęd na wszysktie koła "to je ono", a poza tym oba mi się podobają - jeden ma ładną linię, a drugi taki pokraczny, lekko "terenowy"

 

tutaj outback

http://www.subaru.de/outback-cover.jpg

 

a tutaj auto prawdziwego leśniczego - qurcze nie potrafię wytłumaczyć dlaczego, ale bardzo mi się podoba. Trzeba niestety przyznać, że komfortem wnętrza ustępuje outbackowi

http://www.subaru.de/forester-color-car-xact-silver.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawek :)

 

O widzę, że mamy podobny guścik - jednak jak "drapią" 4 koła to jest to.

Mam jednak uwagi:

FORESTER - strasznie ciężko chodzi sprzęgło i bagażniczek nie za wielki.

OUTBACK - zdecydowanie za mały bagażnik (ale cóż tylny most swoje zabiera) i ta cena :o

 

Pozdrawiam

 

PS

To jak z tym Nightpanelem - ma czy nie ma? :roll: [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Co się nikt ostatnio nie chwali swoimi marzeniami motoryzacyjnymi, to postanowiłem ściągnąć obrazki 2 oltimerów, które na pewno tworzyły historę designu:

http://www.die-neue-sammlung.de/muenchen/sam/fahrzeug/b0001_1.gif

Jaguar E-Type, 1961

Projekt: Malcolm Sayer u. William Lyons

 

Poniżej auto, dookoła którego biegałem chyba przez godzinę (polecam zwiedzenie Pinakothek der Moderne w Monachium - niezainteresowane Małżowinki mogą w tym czasie zobaczyć świetne zbiory rzeźby i malarstwa XX w.)

Panie i Panowie! TATATA!

Tatra 87

http://www.die-neue-sammlung.de/muenchen/sam/fahrzeug/tatra/bild_quer.jpg

 

http://www.die-neue-sammlung.de/muenchen/sam/fahrzeug/b0001_5.gif

Tatra 87, 1937

 

http://www.tatraclub.at/images/HL_87proto/k_87_02.jpg

 

Entwefer: Hans Ledwinka

Metall, silbergrau lackiert

L. 474 cm, B. 167 cm, H. 150 cm

Hersteller: Tatra Werke, Nesselsdorf, Tschechoslowakei (1938)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

jak miło spotkać Saabiarza (choćby przyszłego) i to na forum Muratora !

przy okazji zapraszam na stronkę stowarzyszenia Saab Klub Polska http://www.saabklub.pl

co do night panel'u - to posiadają je 93, 95 od 1998 roku.

jeżeli turbiny z zaworem upustowym tzw. wastegatem nazywacie klasycznym boostem to saaby takowe posiadają. Sam mam przyjemność posłuchać furkania przy zdjęciu nogi z gazu w nim:

 

http://www.saabklub.pl/modules/My_eGallery/gallery/klubowe/zbynek/zl_saab.jpg

2.3 Turbo (200KM)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Hey Kazyaka,

zdarza mi się zaglądać na forum - głównie w poszukiwaniu wymarzonej saabinki. Wszystko wskazuje jednak na to, że zakupię ją w Niemczech, w przyszłym roku jeśłi tylko będę miał okazję ją tam zarejestrować...

Próbowałem coś takiego zwieźć do kraju, ale nie udało mi się ani konserwatora - że 900-tka z 1982 to oldtimer, ani ministra Pola że by wydał jednorazową zgodę na dopuszczenie do ruchu takiej fury :cry:

Teraz muszę uzbroić się w cierpliwość...

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...