Slawek 1719499182 16.10.2003 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2003 Dla wszystkich wielbicieli A8 http://www.audi.com/imgs/de/de/neuwagen/a8/limousine/limousine/106490748652618377.jpg ale moim zdaniem to było najlepsze audi - choć przyznam, że ja mam jakieś skrzywienie do aut z przełomu lat 70-tych i 80-tych http://www.audi.com/satellite/a8/flashsite/_data/_quattro/contentstart_quattro.gif Interesujące jest, że często padają tutaj niemieckie marki - jednak niezawodność podkreślana także przez design auta wydaje się odpowiadać nam bardziej niż dizajnerskie wyrafinowanie Włochów czy Francuzów, lub techniczne nowinki Japończyków. Wracając do autek oldskulowych, bardzo podoba mi się nowa/stara lancia falvia: http://imgserv.ya.com/images/c/2/c231514b0131a56ci3.jpg Acha, coś dla Barda 13: http://www.auta.b7.pl/war-extra-m.jpg Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jurg 16.10.2003 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2003 Audi A-8. Ho, ho to już wyższa półka. Jak dotąd jedynie ocierałem się o niego. Może kiedyś dostąpię zaszczytu i ktoś wpuści mnie za kierownicę.W 1989 roku jeżdziłem za to AUDI 100. Model dosyć ciekawy - 5 cylindrów; 2,3 litra, automatik. Na autostradzie pod Hanowerem dojechałem do 160 km/h i dalej już nie dusiłem pedału gazu, bo po prostu się bałem. Dwa dni wcześniej przyjechałem do Niemiec z Polski maluchem, także szok prędkościowy był jak na pierwszy kontakt z "prawdziwym" autem dosyć duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 16.10.2003 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2003 Dzięki Sławek za zdjęcie samochodu moich marzeń. To najnowszy model. W 1999r. miałem jedyną okazję (jak na razie ) jeździć cały dzień Audi A 8 4.2 Qattro. Marzenie. Ten samochód nie jedzie, a płynie. Nie słychać silnika. Nawet szum powietrza jest ograniczony do minimum. Przyspieszenie ma nieziemskie (jak na taki kawał mela - 2 tony wagi) i te osiągi... 250 km/h. Po prostu człowiek wychodzi z niego chory . W tym czasie miałem Audi 90 2,3 Quattro - też fajna bryka. Szczególnie zimą - super właściwości trakcyjne. Osiągi też odpowiednie . Teraz chwilowo zdradziłem markę Audi, ale mam nadzieję, że jeszcze do niej wrócę - na emeryturze, bo przecież wesołe jest życie staruszka, no nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurni 16.10.2003 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2003 A ja od zawsze marzę też o Audi ale o ...chwilkę musze uklęknąć ... RS - nie ważne RS2, RS4 czy RS6, choć w tym ostatnim automat to profanacja. tłumaczą się, że nie mają manualnej skrzyni, która podoła takiemu momentowi ~650 Nm). Sławek Swoją drogą to latające Quatro do dzisiaj budzi uśmieszek na mej twarzy. Co to był za samochód. EEEEhhhh ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurni 16.10.2003 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2003 A tak w ogóle to w sobotę i niedzielę "idzie" RAJD WARSZAWSKI właśnie kupiłem filmy do aparatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurni 16.10.2003 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2003 2 tygodnie temu dosiadłem takiej saabinki i była to najprzyjemniejsza chwila w moim życiu - wpierw niepokojący świst trubiny ok. 2800 obrotów a później zapierający dech boost, wciśnięcie w fotel okraszone miłym dla ucha rykiem 145 koni... No i oczywiście ta sylwetka, nie do podrobienia - natomiast wystrój kokpitu zaprojektowany już w 1978 wyprzedza inne marki o dekadę... Dla przeciwników starych samochodów chciałbym dodać, że jeśli idzie o pasywne bezpieczeństwo, to autko to ma lepsze parametry niż np. golf III. Czy ta saab-inka miała już sławny "nightpanel". ...boost... - chyba ten silnik/turbina nie miał zaworu upustowego (prychanie przy puszczeniu gazu - charakterystyczne dla sam. rajdowych). rozumien, że chodzi Ci o charakterystyczny gang/gwizd po załączniu turbiny. PS. Saab to klasa samo w sobie. Ale jak lubicie trochę adrenalinki to polecam RS z firmy Audi. A jak już założy się dużego Garetta + zawór upustowy - to nie ma "zawodnika", rączki pocą się niemiłosiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek 1719499182 17.10.2003 06:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2003 Nurmi, zagiąłeś mnie z tym nightpanelem - co masz na myśli? Aha, wspomniałeś coś o turbinach Garetta - saabinki też takie mają, ale trochę mniejsze, jak mniemam. Oczywiście saaby nie mają klasycznego boosta . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 17.10.2003 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2003 A ja wymienię nie markę a cechy, które chciałabym, aby moje auto posiadalo - bylo troche wyższe od normalnych sedanów lub combi - pięciodrzwiowe - napęd na 4 koła - miało KA --diesel - i żeby nie rzucalo się w oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 17.10.2003 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2003 Ja kiedy już będę miał własny garaż to kupię sobie wartburga 311 albo 312. Super wygląda a kosztuje niewiele. POza tym mam sentyment do tej NRD-wskiej marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurni 17.10.2003 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2003 Nurmi, zagiąłeś mnie z tym nightpanelem - co masz na myśli? To takie "cóś" że za jednym przyciśnięciem (w nocy) gaśnie Ci całe oświetlenie deski rozdzielczej (wszystko co się świeciło w środku gaśnie) z wyjątkiem prędkościomierza, który i tak nie pokazuje wtedy całego zakresu skali tylko np. do 140 km/h. Dlaczego akurat tyle? Bo na tyle wyliczona jest reakcja kierowcy na dany zasięg świateł w nocy. Generlanie bajer, ale jak jedziesz w nocy i ciemno jak w d... to oświetlenie deski może rozpraszać uwagę a tak masz tylko załączony prędkościomierz. "Nightpanel" stosowny jest we wszystkich modelach (chyba) tylko nie pamiętam od kiedy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek 1719499182 21.10.2003 15:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 Jeślibym jednak kiedyś wygrał w lotto (gram sporadycznie ) to zastanawiałbym się nad jednym z bardziej pancernych subaru - jednak napęd na wszysktie koła "to je ono", a poza tym oba mi się podobają - jeden ma ładną linię, a drugi taki pokraczny, lekko "terenowy" tutaj outback http://www.subaru.de/outback-cover.jpg a tutaj auto prawdziwego leśniczego - qurcze nie potrafię wytłumaczyć dlaczego, ale bardzo mi się podoba. Trzeba niestety przyznać, że komfortem wnętrza ustępuje outbackowi http://www.subaru.de/forester-color-car-xact-silver.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nurni 21.10.2003 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 slawek O widzę, że mamy podobny guścik - jednak jak "drapią" 4 koła to jest to. Mam jednak uwagi: FORESTER - strasznie ciężko chodzi sprzęgło i bagażniczek nie za wielki. OUTBACK - zdecydowanie za mały bagażnik (ale cóż tylny most swoje zabiera) i ta cena Pozdrawiam PS To jak z tym Nightpanelem - ma czy nie ma? [/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryby 21.10.2003 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2003 Ja natomiast chciałbym móc sobie kiedyś pozwolić na zabawę z Mercedesem 123 ale w wersji coupe, z ok. 78-82 roku. Po prostu piękne autko. Może ktoś ma to szczęście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek 1719499182 22.10.2003 07:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2003 Hey Nurmi, ten nightpanel to pojawił się chyba dopiero w saabach 9000 i 9-3 (następcach 900 II). Ale to mimo wszystko super fura... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek 1719499182 22.10.2003 07:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2003 Ryby, coś dla Ciebie: http://www.w123-coupe-club.de/Gallery/Neustadt/Vorschau_klein/nk02.jpg choć mnie bardziej podoba się ten drugi: http://www.w123-coupe-club.de/Gallery/Neustadt/Vorschau_klein/nk04.jpg polecam stronkę tych autek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryby 22.10.2003 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2003 Sławek, wielkie dzięki! Stronkę oczywiście dorzuciłem do ulubionych!Pozdrawiam. Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek 1719499182 30.10.2003 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2003 Co się nikt ostatnio nie chwali swoimi marzeniami motoryzacyjnymi, to postanowiłem ściągnąć obrazki 2 oltimerów, które na pewno tworzyły historę designu:http://www.die-neue-sammlung.de/muenchen/sam/fahrzeug/b0001_1.gifJaguar E-Type, 1961Projekt: Malcolm Sayer u. William Lyons Poniżej auto, dookoła którego biegałem chyba przez godzinę (polecam zwiedzenie Pinakothek der Moderne w Monachium - niezainteresowane Małżowinki mogą w tym czasie zobaczyć świetne zbiory rzeźby i malarstwa XX w.)Panie i Panowie! TATATA!Tatra 87http://www.die-neue-sammlung.de/muenchen/sam/fahrzeug/tatra/bild_quer.jpg http://www.die-neue-sammlung.de/muenchen/sam/fahrzeug/b0001_5.gifTatra 87, 1937 http://www.tatraclub.at/images/HL_87proto/k_87_02.jpg Entwefer: Hans LedwinkaMetall, silbergrau lackiertL. 474 cm, B. 167 cm, H. 150 cmHersteller: Tatra Werke, Nesselsdorf, Tschechoslowakei (1938) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kazyaka 14.11.2003 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2003 jak miło spotkać Saabiarza (choćby przyszłego) i to na forum Muratora !przy okazji zapraszam na stronkę stowarzyszenia Saab Klub Polska http://www.saabklub.plco do night panel'u - to posiadają je 93, 95 od 1998 roku.jeżeli turbiny z zaworem upustowym tzw. wastegatem nazywacie klasycznym boostem to saaby takowe posiadają. Sam mam przyjemność posłuchać furkania przy zdjęciu nogi z gazu w nim: http://www.saabklub.pl/modules/My_eGallery/gallery/klubowe/zbynek/zl_saab.jpg2.3 Turbo (200KM) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Juras XR4Ti 26.11.2003 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2003 A ja mam swoje auto z klasą. Ford Sierra (Merkur)n XR4Ti. Klasyka...Doskonale się spisuje,choć wiekowe jest. A marzenie? Sierra RS 500... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek 1719499182 26.11.2003 12:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2003 Hey Kazyaka, zdarza mi się zaglądać na forum - głównie w poszukiwaniu wymarzonej saabinki. Wszystko wskazuje jednak na to, że zakupię ją w Niemczech, w przyszłym roku jeśłi tylko będę miał okazję ją tam zarejestrować... Próbowałem coś takiego zwieźć do kraju, ale nie udało mi się ani konserwatora - że 900-tka z 1982 to oldtimer, ani ministra Pola że by wydał jednorazową zgodę na dopuszczenie do ruchu takiej fury Teraz muszę uzbroić się w cierpliwość... Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.