Piczman 04.11.2008 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 No u mnie bufor by był idealny,kupił bym piec 17 KW i ładował go na max ,,, Tylko te ceny gotowców ,,,Przerabiałem już samodzielne wykonanie,różne opcje z wężownicami.Ehhh,,, Cholernie trudny temat! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frupper 04.11.2008 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 Dodam jeszcze jeden fakt. To zapotrzebowanie na moc do CWU jest dobowe, a maksymalną obliczeniową moc kotła liczy się na okreslony czas - 1h, co też może sugerowac pewne rozwiazania: np. że wystarczy tylko kilkanaście minut pracy kotła aby w całosci pokryć zapotrzebowanie na CWU. I jest to związane z cyklicznością poboru wody i proporcjami ich ilosci, włączoną cyrkulacją itd. więc im wyższa moc znaminowa kotła tym czas krótszy, przy mocach rzędu 3-6 kW czasy nagrzewania mogą być sporo dłuższe i należy zdawać sobie sprawę z tego przed wykonaniem instalacji aby uniknąć niespodzianek. U mnie przykładowy cykl nagrzewania jest następujący : pierwsze 30-45 min. CWU, nastepna 1,0-1,5 godz. zasilanie CO (45stC zasilanie/35stC powrot), potem wiekszość energii to ładowanie bufora , podtrzymanie CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr28KR 09.12.2009 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 w domu teściów zainstalowany jest nowy dwupłaszczowy 14l zbiornik cwu. nagrzanie go od zera trwa ok 15-20min np. Warunki doświadczenia: piec stary ok 12kw, na piecu temp 55st, zakręcam piony co, odkręcam wężownice (tzn obieg na płaszcz), za 15-20 min mam wode o tej samej temperaturze. Uważam ze budujący przesadzają z doborem mocy pieców na zapas. Ten ich 12kw ogrzewa dodatkowo dom 9x9m na dwóch kondygnacjach, osób 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 09.12.2009 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 A nie machnąłeś się w pojemności tego zbiornika CWU? Może miało być140l? Bo 14l to jakiś śmiech. Można też podejść do tematu inaczej - dać zasobnik na CWU 300l (nie wiem czy są większe) żeby nagrzana w nim woda pokrywała całodobowe zapotrzebowanie na CWU. A w nocy się nagrzeje powolutku ponownie. Ja mam kocioł 20kW i zasobnik CWU 200l. przy korzystaniu z prysznica (4 prysznice pod rząd) nie brakuje ciepłej wody. Natomiast napełnienie 2 pełnych wanien już powoduje że pod koniec napełniania drugiej wanny woda leci sobie letnia. Z tym że z wanny korzystamy bardzo rzadko odkąd zamontowałem prysznic dlatego temp wody w zasobniku CWU ustawiłem na sterowniku na 45stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr28KR 09.12.2009 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 oczywiście chodziło mi o 140 litrów przy 6-7 osób pewna uciążliwośc jest, między prysznicami dobrze jest zrobic przerwe 10min Acha, malutkie pytanie, cyrkulacja nie studzi Ci zasobnika w dzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 09.12.2009 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2009 Ten ich 12kw ogrzewa dodatkowo dom 9x9m na dwóch kondygnacjach, osób 7. No i jak widać nie wystarcza. Da się z tym żyć ale projektując ogrzewanie robimy to tak aby nie zdarzały się takie sytuacje.Wyobraź sobie -20 za oknem, wtedy z 10 min zrobi się godzina ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 04.03.2011 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Na czym stanęło?? Co Piczman wybrałeś??Ja mam domek po remoncie, grzejniki KFA piec SAS NWT 23kW do ogrzania 190 metrów pomieszczeń mieszkalnych łazienek itd + 10m pralni w piwnicy...Jeszcze nie odpalałem, więc nie wiem jak się będzie sprawował. Dom jest z lat 60-tych, ściany z "hasia" czyli żużel z wapnem i cementem ubijany (ogólnie skała), zewnętrzne grubości 45-48 cm... Czy ma ktoś podobne doświadczenia z pustakiem lat 60-tych...."hasiem"?? Chętnie poczytam jak to u innych się sprawuje, czy taki dom jest "ciepły" jakie są parametry izolacyjne takiego budulca?? Ja przyjąłem wskaźnik straty ciepła na poziomie 100 W/m2... Poddasze będzie ocieplone 2x 15 cm wełny Knauf lambda 0,044 ... (cena kontra opór = OK). Zastanawiałem się nad kotłem 29kW ale stwierdziłem że będzie przesadzony, przy instalacji w miedzi i aluminiowych grzejnikach.Dajcie jakieś opinie!Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 04.03.2011 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 jeszcze jedno, mam bojler 300l, ale na lato solary WAT dwa panele 4 m2. W zimie przypuszczam że jak się już nagrzeje to będzie miał sporą pojemność cieplną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 04.03.2011 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2011 Mam w podobnej konstrukcji dom, tylko mniejszy i z jedną sprawą muszę się zgodzić - jak się już nagrzeje to rzeczywiście trzyma długo, ale jak się wystudzi to bardzo długo trwa powrót do komfortu. Nic nie napisałeś o izolacji ścian. Jeśli liczysz na izolację samego muru to się przeliczysz. Kotła nie planujesz zbyt małego (rury i grzejniki nie mają w tym przypadku wiele do rzeczy). Ja przyjdzie Ci rozgrzać dom wychłodzony do 10 C to odczucie komfortu przyjdzie po trzech dobach. U mnie (izolacja 10cm) brak ogrzewania przez 2 dni powoduje zużycie opału przez kolejne 2 dni zawyżone o 100%, czyli nie opłaca się wygaszać na 2 doby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 05.03.2011 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Izolacja ścian zewnętrznych to na razie dla mnie sprawa przyszłości...... kasa. Jak wykończę środek, tj. zrobię tynki (stare muszę skuć, lub przynajmniej wyrównać i usunąć warstwy farby) a chcę tynki tradycyjne wapno-piasek-cement, lekki sufit na poddaszu, wylewki i na koniec podłogi, wymaluję domek, wykończę (przynajmniej w stopniu podstawowym) łazienkę i urządzę kuchnie, to jeśli będzie kaska, to chcę ocieplić go styropianem, 8 lub 10 cm, tu jeszcze się nie opowiedziałem, muszę policzyć jakie opory mają jakie styropiany, ile to będzie mnie kosztować itd. Jedno jest pewne że od tego nie ucieknę, bo izolacja zewnętrzna to spore oszczędności w migracji energii z domu Na razie dom jest tylko ze wspomnianego hasia, wewnątrz stare tynki wapienne, zewnątrz tynk cementowy ok. 3-4,5 cm grubości. Okna w całym domu plastik, najstarsze z 2000 r. Cieszę się że taki piec jak mówisz wystarczy... mam nadzieję że nie będę musiał do niego często zaglądać i że po ociepleniu ten czas się jeszcze wydłuży... Dzięki za odp! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 05.03.2011 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Jeszcze jedno:doprecyzuj proszę, kocioł 29kW jest za duży moim zdaniem, zamówiłem już 23 kW z dolnym spalaniem na węgiel opcjonalnie miał.Wg Ciebie wystarczy (projekt zakładał 25kW ale akurat SAS ma 23 i 29 kW nic pośrednio z typu NWT nie ma). Bałem się że 29kW będzie za duży, że przy miedzi będzie mi się to wszystko przegrzewać. Producent zaleca piec 23 kW na powierzchnie 18-230m2, natomiast 29kW na 230-290m2, ale nie wiem jakie on sobie przyjął straty ciepła dla domku, może jakąś średnią krajową?? albo średnią na oko ;P ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 05.03.2011 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Głupoty gadam teraz sprawdziłem: dla ocieplonych budynków jest jak wyżej... a dla nie ocieplonych jest już 29kW od 200-250 m2.... sam już nie wiem.... co wybrać???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmor 06.03.2011 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Rozmawiałem ostatnio z doświadczonym auditorem energetycznym i potwierdził moje zdanie - kocioł na paliwa stałe do domu tylko przewymiarowany w stosunku do obliczeń. Po pierwsze obliczenia zapotrzebowania, a rzeczywistość to jedno. Można założyć, że wykonawca popełnił jakieś drobne błędy w np. izolacji, ale nie można zakładać, że te drobne błędy dadzą drobne straty. Druga sprawa - sprawność kotła i jego moc nominalna jest podawana dla określonych warunków pracy, które mają tyle z rzeczywistością co idealnie wykonana izolacja. Trzecia sprawa już z mojego doświadczenia - przy kotle dobranym do zapotrzebowania domu po jego wyziębieniu spowodowanym kilkudniową nieobecnością lub brakiem prądu rozgrzanie ponowne do warunków komfortowych u mnie trwa dwa dni. Gdyby nie przewymiarowany kocioł to trwałoby tydzień. Stałopalność dzięki temu również osiąga 24h.Oczywiście każdą sytuację należy rozpatrywać odrębnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rav-rav 06.03.2011 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2011 Dzięki za szybką odpowiedź!!! Zostawiam więc piecyk na 29kW.... NWT na wągielllllll Dawno nie miałem takiego mixu w głowie odnośnie zdecydowania się na jakąś opcje!!! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.