małgosia2005 19.11.2008 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 witam pojawił się u mnie następujacy problem. W konstrukcji więźby są dodatkowe 4 słupy. Trzy z nich wypadaja w narożnikach ścianek wewnętrznych na poddaszu uzytkowym (przy wejściu z "klatki schodowej"). chcielismy aby słupy były schowane w scianach no i tu zagwozdka (tak twierdzi murarz). Murarz mówi, ze połaczenie słup drewniany-ściana ceglana będzie niestabilne ze wzgledu równiez na inna pracę drewną (rozprężenia, kurczenia itp) a sztywnej ściany. Kierbud wymyślił połaczenie tak żeby ze ściany wychodziło kilka drutów, powiedzmy zbrojenie połaczone ze słupem- żeby konstrukcja była stabilna. Murarz nie był zachwycony, zapewne będzie przekonywał k-b do karton-gipsów.Cegły zostałe już zakupione (projekt domu przewiduje właśnie sciany z ceramiki a nie karton gipsy). Inna sprawa że ścianki k-g to juz wykończeniówka i murarz miałby mniej pracy. Doradźcie czy rzeczywiscie nie można jakos tego połaczyć ze sobą. Karton gips to dla nas ostatecznośc. pozdrawiam gośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gonzo93 19.11.2008 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Witam.A nie można tych słupów obmurować cegłami? Jeśli nie dookoła to przynajmniej od strony wewnętrznej narożnika. Od zewnątrz można je przykryć specjalną siatką stalową do tynków i pojechać tynkiem z agregatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 19.11.2008 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 MURUJAC w wysokość ścianę z cegiel, co 4-5sztukę cegły wbijasz od strony słupa drewnianego długi gwóźdż, tak aby przeszedł przez ten drewniany słupek i wszedł pare cm- no min. 10cm do ściany z cegły,mamy takie 1połączenie, trochę inne materiały ale zasada podobna, ale zdjęcie to mogę ci podesłać dopiero w piątek albo nawet na poniedziałek, jeśli nie zapóźno i interesuje Ciebie to daj znac i podaj mi na PRIV!!!!swojego meila... aha-ten gwoźdz albo może być i jakiś pręt (jeśli pręt to wtedy możesz od środka ścianki wywiercić otwór w drewnie-tak aby nie przeszedł na wylot drewna, a reszte wkładasz w te cegły, ale nie w cegłę tylko w zaprawę , czyli w cement....)wiadomo o co chodzi????,... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małgosia2005 19.11.2008 10:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 wiadomo tylko co z "pracą" drewna. Po pewnym czasie moze pojawic się duża szpara.Czy między drewno a cegłę można dać jakis uszczelniacz elstyczny czy to zadziała. Gonzo nie chce juz swoim murarzom dawać dodatkowych robót jak obróbka tych słupów cegłą, chociaż wydaje się że to dobry pomysł. Ich odejScie z budowy to bedzie najlepsza rzecz. pozdrawiam Małgośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małgosia2005 19.11.2008 10:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Annja jak możesz podeslij mi te zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 19.11.2008 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 u mnie jest podobnie tyle cztery słupy drewniane są "schowane" w ścianki działowe. scianki działowe buduję z potonu Robena i rozwiązanie jest , ze cegły nie dotykaja słupa . Słup będzie troszeczke wystawał w pokojach, ale potraktujemy to jako element dekoracyjny. a od klatki schodowej, cegły sa lączone na pręt fi 6 , potem w wykonczeniówce ta szparę miedzy murem a slupem obrobimy płytą k-g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ANNNJA 19.11.2008 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 a u nas jest szpara między słupem drewnianym a suporeksem- i wcale tego nie bede zatykała- a jeśli już to dawałabym jakaś folie, ew. pape- ,a zamknąć to zamknę potem drewnianymi listwami-ale u nas inna technologia i odrazu wiadomo było że bedzie tam i szpara i listwy, TY moszesz obrobić albo listwami albo GK, albo dawać na styk stosując jakaś folie cienką pomiedzy...a inni jak maja?to podeslij na priv swojego meila, i fotki dam za pare dni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.11.2008 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Wbijanie gwoździ to zły pomysł! Można zostawić odsłonięty słup lub ścianę i słup obłożyć płytami gipsowymi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małgosia2005 19.11.2008 18:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 martwi mnie jak ta ściana ma się trzymać. Jeśli nie połacze jej ze słupem to jedyny punkt styczny to będzie podłoga. Czyli nie będzie stabilna. Oprę się nie daj Bóg mocniej no i polece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małgosia2005 19.11.2008 18:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 Panie Andrzeju skoro zajrzał Pan tutaj to zapytam o inną rzecz o którą pytam w innym wątku. Kiedy najlepiej obrobić kominy tynkiem. Czy przed położeniem dachówki (brak ryzyka zabrudzenia tynkiem, ale podobno są wtedy trudności z obróbką blachy komina- trzeba się "wcinać" w styropian. Czy to prawda? pozdrawiam Małgośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janusz75 19.11.2008 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 U nas majster też coś wbijał w drewniane słupy, żeby scianki były stabilniejsze. Nie wiem, czy gwoździe, czy jakieś pręty. Miałam podobne obawy, że jak się oprę to na dole wyląduję razem ze ścianką Czy będzie pękać? Czas pokaże... Mamy 4 słupy na poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.11.2008 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2008 ...Kiedy najlepiej obrobić kominy tynkiem. Zdecydowanie przed dachówką! Wcięcie w tynk (w styropian) nie nastręcza żadnych problemów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małgosia2005 20.11.2008 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 20.11.2008 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 cóż murarz ma niewątpliwą racjęalbo zamienić słup drewniany na stalowyalbo przesunąć słupalbo obmurować, dodatkowo w ścianie dawać co trzecią warstwę drut zbrojeniowy lub bednarkętak pozostawiona ściana na styk nie będzie stabilna, zwłaszcza, że w narożnikachgwożdzie to najgorsze z z rozwiązań, jeżeli by nie rzec - do bani Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mynia_pynia 20.11.2008 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 Mam 4 słupy na poddaszu, tylko jeden wypada na końcu ściany działowej. Żaden z tych słupów nie został połączony na sztywno ze ścianami konstrukcyjnymi czy też działowymi. Słupy są przykręcone do stropu na takich metalowych blachach, dalej trzyma je sama konstrukcja dachu. Wszystkie słupy będą obrobione płytami katronowo-gipsowymi. Obecnie wygląda to tak, że są tynki położone na ścianach i tylko te słupy widać - obrabiać je będę jak będzie robiona sucha zabudowa poddasza, czyli za miesiąc. Mi murarz mówił że nie łączy się słupów ze ściana bo dach inaczej pracuje a mury inaczej. Później tynkarz mówił że nie daje tynku na drewno bo będzie pękał z czasem jak drewno pracuje. Czy mieli przez to mniej pracy, bo im się nie chciało – raczej nie wręcz tynkarz miał więcej roboty bo musiał uważać żeby tych słupów nie zawalić tynkiem i za nimi ładnie wykończyć ścianę, bo był perfekcjonistą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jz 20.11.2008 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 Ja też mam 4 słupy i zgadzam się z poprzednim postem. Nie łączy się słupów konstrukcji więźby dachowej ze ściankami działowymi murowanymi. Można to zrobić, ale po co ryzykować, że coś będzie pękać. Po kolejne taka ściana murowana bez podparcia jest bardzo chwiejna. U mnie jedną przewrócił wiatr... Po co sobie robić dodatkowe problemy? Najlepiej jest postawić ścianki działowe (mowa o murowanych oczywiście) obok słupów, czyli słup przylega do ściany, ale nie jest w ścianie. Na etapie wykończenia słupy zasłonić płytami k-g lub obić deską, panelami itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Talbot 20.11.2008 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 U nas słupy stoją w lini scianek dziąłowych. Ścianki sa tak wymówrwane, ze pomiędzy słupem i murem (gazobeton 12cm) jest mała szczelina. Tosą ścianki działowe i nie musza być powiązane ze sobą wi jedna całosć, a ich połaczenie z drewnianym słupem to błąd. Jełsi chodzi o wykończenie, to tam gdzie chcieliśmy ukryć słup, tam tymkarz zrobił to w ten sposób:do ścianki działowej przybił i przkleił klejem do siatki elewacyjnej papę w taki sposób, że pokryła ona śłup drewniany, ale nie dotyka go bezpośredni, jest tak ułożona, zę pomiędzy nią a słupem jes kilka milimetrów wolnej przestrzeni. Na tą papę przykleił siatke elewacyjna i zaciągnął ją klejem dobrej jakości.Tak przygotwane podloże wytynkował razem ze ścianami.Twierdzi że w 80% przypadków nie powstaja żadne rysy przez długie lata - słup pracuje sobie swobodnie nie oddziaływując na tynk i ściany.Na razie jest ok, zaczliśmy grzac, nic sie nei stąło. Z mechanicznego punktu widzenia to ma prawo przetrwać lata. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
małgosia2005 20.11.2008 10:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 raczej już nie przesunę słupów , a ścianki działowe muszę przecież do czegoś przymocować. chodzi mi o trwałośc konstrukcji a nie estetyke (potem sobie poradze ). Jakbym zostawiła ścianki nie przymocowane do słupa to oznaczałoby że nie maja się czego trzymać i tak jak ktos wyżej pisał w poście wiatr by je przewrócił. Czy możliwe jest np takie rozwiazanie-połaczyc słup ze ściana prętami ale zostawić niewielką szczeline między słupem a ścianką którą potem wypełnić jakąś elastyczną substancją tak żeby mogła "pracować" wraz z drewnem. małgośka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
himlaje 31.05.2009 23:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2009 U mnie większośc słupów na poddaszu tez miałabyć w ściankach działowych. Miała, bo w wyniku "lekkich" ruchów przy dachu, tzn podnoszeniu ścianki kolankowej, by zachować ten sam kąt nachylenia dachu cieśla musiał (choć wg mnie nie musiał ) przesunąć belki płatwiowe do środka (osi) budynku i w ten sposób słupy wyszły ze swoich ścianek. Dwa słupy będa stały na korytarzu przy ścianka i prawdopodobniej wiele z nimi robił nie będe tylko obejcuje i potraktuje je jako pewną dekoracje wnętrza. Jeden słup mimo tego przesunięcia dalej jest w ścianie i mój murarz mówi, że nie będzie go w żaden sposób wiązał ze ścianą tylko zostawił między słupem a ścianką przerwe, która (wg niego) należy potem tylko zapiankować. Żadnych stałych (sztywnych) połączeń. Podczas wykończeniówki, zapewne posłuże się którymś z przepisów podanych w tym wątku i postaram sie go ukryć pod tynkiem. Nie wiem natomiast jak zabudować taki słup, który mi wypadł w łązience na poddaszu. Słup jest zlokalizowany przy ścianie (kominie) i akurat tam chcielibyśmy zlokalizowac kabine prysznicową. Na poniższych wizualizacjach (mam nadzieje, żę są na tyle czytelne i widać "co autor miał na myśli") słup jest zaznaczony na zielono, specjlanie by był widoczny na tych "zdjęciach". http://images37.fotosik.pl/131/261c9b972f6836f8med.jpg http://images41.fotosik.pl/131/00163186057e1fcamed.jpg Nie wiem co z takim słupem zrobić. Zaznaczam, że wypada on w kabinie prysznicowej więc będzie nie tylko narażony na podwyższoną wilgoć panująca zwykle w łązience ale będzie i regularnie moczony... wodą oczywiście Chyba najlepiej byłoby go przykryć płytkami ale też nie bezpośrednio na niego bo przecierz ten słup będzie ileś tyle pracował. Czy go najpierw obudować płytami GK? Chciałbym zastosowac jakieś rozwiązanie, które jak najmniej zwiększy grubośc tego słupa, a jak bym go chciał zabudować GK to chyba doszedł by jeszce do tego stelaż a to go pogrubi o kilka cm po każdeej stronie, ale to takie moje laickie domysły. Zupełnie nie wiem jak to zrobić by było dobrze i zarazem niewiele go pogrubiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 01.06.2009 01:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Ja swoje słupy na poddaszu obmurowałem na klej pustakom Ytonga o grubości 5cm są takie. Stelaż plus karton gips wyjdzie na to samo tzn pogrubienie słupa. Slupy mam obmurowane tak że jest przynajmniej z każdej strony szczelina 1cm co zapewnia dobrą wentylację drewna oraz nie będą się przenosić drgania z więźby dachowej. Wyszło super o wiele lepiej niż karto-gips. Na to teraz poszedł tynk wapienno-cementowy a później płytki. . U mnie w jednej łazience ma 3 słupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.