marszol14 20.11.2008 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 WitamMam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem?Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia? Dziękuje i Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Altaries 20.11.2008 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 ile to juz razy... w obecnych okolicznosciach przyrody zdecydowanie 25 + ocieplenie, gola sciana to nieuniknione mostki i walka z wiatrakami, wczesniej czy pozniej wiekszosc osob jakies ocieplenie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 20.11.2008 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 Witam Mam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem? Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia? Dziękuje i Pozdrawiam ile ciepła ci dotrze do styropianu? jak zatrzymasz wilgoć ( w dachu daja folie) współczesne porotermy sa wypełnione izolacja, inaczej to super rachunki zapewnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marszol14 20.11.2008 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2008 marszol14 napisał: Witam Mam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem? Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia? Dziękuje i Pozdrawiam ile ciepła ci dotrze do styropianu? jak zatrzymasz wilgoć ( w dachu daja folie) współczesne porotermy sa wypełnione izolacja, inaczej to super rachunki zapewnione_________________automatyka górą czyli sugierujesz że lepsza jest metoda sam Porotherm 44 wiadomo ze wilgoć może sie pokazać,ale nie rozumiem o co ci chodzi : "ile ciepła ci dotrze do styropianu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mietek79 27.11.2008 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2008 Ściana z P44 na zaprawie ciepłochronnej ma współczynnik przenikania ciepła 0,31, na P25+docieplenie zejdziesz bez problemu poniżej 0,2. Ściana jednowarstwowa wymaga dużo więcej od wykonawców i nie każdy ją dobrze zrobi - muruje się je na tzw. cienkie spoiny rzędu kilku mm a nie jak większość murarzy robi czyli "jak mi się chlapnie". Jeśli nie dasz odpowiedniej zaprawy czy zrobisz za grube spoiny to będziesz miał od środka szachownicę. Osobiście polecam ścianę warstwową P25 lub P30 i 15-20cm ocieplenia. Na ocieplenie najlepsza wełna, ale najtańszy styropian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klimaw 27.11.2008 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2008 Weź keramzyt i wełnę-jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 28.11.2008 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 Wszystko jest dobre kwestia możliwości finansowych.Czy dasz porotherm 44 czy 25 to i tak musisz ocieplać.Może pośrednio czyli P38 + 12 cm styropian? Ja się zdecydowałem na beton komórkowy 36 kl. 400 na zaprawie ciepłochronnej i nie ocieplam. Koszty zadecydowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr.T 28.11.2008 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 bierz 25 + ocieplenie przy 44 musisz zrobic duzo potezniejsze fundamenty co kosztuje niemalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mietek79 28.11.2008 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 Jeśli wpadnie Ci do głowy beton komórkowy to albo Ytong, albo kilka miesięcy wysezonowane bloczki innych firm - jak się nie pozbędziesz wstępnego skurczu to będą Ci pękać ściany, tak jak mojemu koledze, któremu nie udało mi się tego wyperswadować. Zresztą i tak będą pękać, bo b.kom. 400 ma kilkukrotnie mniejszą wytrzymałość na ściskanie, niż np. POROTHERM. Wprawdzie to nie tragedia i dom się nie wali, ale co pół roku-rok masz gwarantowane szpachlowanie tynków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 28.11.2008 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 marszol14 napisał: Witam Mam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem? Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia? Dziękuje i Pozdrawiam ile ciepła ci dotrze do styropianu? jak zatrzymasz wilgoć ( w dachu daja folie) współczesne porotermy sa wypełnione izolacja, inaczej to super rachunki zapewnione _________________ automatyka górą czyli sugierujesz że lepsza jest metoda sam Porotherm 44 wiadomo ze wilgoć może sie pokazać,ale nie rozumiem o co ci chodzi : "ile ciepła ci dotrze do styropianu" http://zae.home.pl/www/ibp/index.pl?&b=6&co=galerial2004&gal=2004_21.jpg&opis=Izolacja wewnętrzna - folia paroszczelna By nie wpuścić wilgoci i zatrzymać ciepło trzeba izolować! a poroterm w standardowy ma 0.14W/m2 xK http://www.wienerberger.at/servlet/Satellite?pagename=Wienerberger/Page/CallGallery05&sl=wb_at_home_de&pn=2&cid=1190110482467&c=WBArticle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
evonation 28.11.2008 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 moj archtekt mowi ze jesli jest dobra ekipa to proboj 44, jest wezmiesz partaczyt o nic z tego nie bedzie. Mi polecil normalna sciane plus steropian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mynia_pynia 28.11.2008 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2008 Koleżanka miała ściany jednowarstwowe. Prze rok czasu dyskutowali co lepiej i tak postanowili.Na etapie pozwolenia, gdy zaczeli rozglądać się za ekipą budowlaną i kierownikiem budowy, zmienili zdanie i postanowili zrobić ścianę dwuwarstwową.A czemu, bo ekipy dostępne znały się na tradycyjnym budownictwie, na 3 ekipy które im odpowiadały doświadczeniem i finansowo żadna nie chciała podjąć się budowy po omówieniu technologi - może miało też wpływ że oni bydowali się koło domu w którym mieszkali i praktycznie przez 100% czasu ktoś był na budowie, także każda fuszerka (za gruba spoina) byłaby wykryta i do poprawy. W dodatku ściana dwuwarstwowa w efekcie wyszła im dużo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
keyo 19.09.2013 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Tylko 25 a na docieplenie wełna lub cegła pełna palona później zaimpregnowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
keyo 19.09.2013 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Jak pustak ceramiczny to nie styropian. Pustak i cegła ceramiczna w odróżnieniu od innych materiałów jest chłonna i dobrze oddychająca i taki dom jest na pewno zdrowszy. Po co robić termos w domu i stosować nie wiadomo jak szczelne okna i do tego styropian jak można zastosować okna drewniane i wełnę. Najwięcej ciepła tracimy przez dach i na tym najlepiej się skupić w dobre ocieplenie i szczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszek1232 21.10.2013 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 . Plus nr 2 to bezterminowość takiej ściany. Wełna czy styropian powinniśmy wymieniać co kilkanaście lat, a poza tym zawsze może się gdzieś uszkodzić mechanicznie, bo jest raczej delikatny. Wymieniać ? Oświeć mnie bo może coś źle zrozumiałem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hova 28.10.2013 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Hmm wymieniać to może i nie ma sensu, ale prawdą jest, że każde ocieplenie trzeba jakoś tam konserwować - naprawiać pęknięcia, tynkować, malować. Dlatego im grubsze ocieplenie tym tej robocizny z czasem jest więcej. Już pomijając aspekt wizualny, to po prostu docieplenie się degraduje z czasem i trzeba je naprawiać. Może koledze wyżej o to chodziło po prostu... Zresztą ja również uważam, że lepiej mieć jak najgrubszą ścianę (nawet i jednowarstwową jak w przypadku tego rozwiązania o którym jest ten wątek) kosztem mniejszej ilości izolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.10.2013 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 Nie potrafie zrozumieć, dlaczego 20cm styropianu miałoby wymagać wiecej pracy przy "konserwacji" niż np 12 ? Swoja droga, obok mnie stoi kilka bloków z wielkiej płyty, ocieplonych prawie dekade temu i jakoś nie widzę degradacji elewacji, oprócz zszarzenia kolorow, oczywiścia Jedynu minus - zakaz gry z pilkę dla łebków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 28.10.2013 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2013 (edytowane) Hmm wymieniać to może i nie ma sensu, ale prawdą jest, że każde ocieplenie trzeba jakoś tam konserwować - naprawiać pęknięcia, tynkować, malować. Dlatego im grubsze ocieplenie tym tej robocizny z czasem jest więcej. Już pomijając aspekt wizualny, to po prostu docieplenie się degraduje z czasem i trzeba je naprawiać. Może koledze wyżej o to chodziło po prostu... Zresztą ja również uważam, że lepiej mieć jak najgrubszą ścianę (nawet i jednowarstwową jak w przypadku tego rozwiązania o którym jest ten wątek) kosztem mniejszej ilości izolacji Zrobię sobie magazyn na takie mądrości! Teściowie mojego brata mają zrobiony dom tym poro głupotą ... z jednej warstwy ... miało być tak cudnie ... teraz trzeba docieplać. O ile sama ściana jeszcze pół biedy o tyle ciągłość "izolacji" jest naruszona przez różnie wieńce itp ... ale lepiej sobie baki na dobranoc opowiadać i snuć mity niż opierać się na praktyce i nauce . Jakoś 20 lat styropian jest położony na elewacji niczym nie przykryty ... troszkę żółty się zrobił, A tu pod tynkiem ha mu będzie. Jak pustak ceramiczny to nie styropian. Pustak i cegła ceramiczna w odróżnieniu od innych materiałów jest chłonna i dobrze oddychająca i taki dom jest na pewno zdrowszy. Po co robić termos w domu i stosować nie wiadomo jak szczelne okna i do tego styropian jak można zastosować okna drewniane i wełnę. Najwięcej ciepła tracimy przez dach i na tym najlepiej się skupić w dobre ocieplenie i szczelność. BOŻE WIDZISZ I NIE GRZMISZ Weź kolego te mądrości schowaj sobie do szafy i nie powtarzaj takich głupot ... bo tylko ludziom mącisz w głowie. Zaraz wam opowiem, bo potraficie się przy pier ... do teorii naukowych, do obliczeń i nazwać to bełkotem technicznym. A to co tu głosicie z tym oddychaniem to są czyste wsnute z du przypuszczenia ... niczym nie poparte !!! Takie pierdoły będę piętnował ostro ! Jak byś troszkę się w temacie rozejrzał to byś wiedział co to jest takiego para wodna ... A jest to gaz, wścibski gaz https://www.google.pl/search?q=wykres+moliera&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8GFuUv6RKIyK4gTn5ICoAw&ved=0CCwQsAQ&biw=1364&bih=683 masz stężenia pary wodnej przy danej temperaturze. http://siwinska.zut.edu.pl/fileadmin/Pliki_tekstowe/Cisnienie_czastkowe_pary_wodnej_nasyconej_w_powietrzu.pdf tu masz tabele ... zobacz sobie na takich podstawach robi się obliczenia cieplno-wilgotnościowe i albo się dokłada np lepszą farbę na ścianę celem "uduszenia" przegrody ... Ponieważ to co w nią w lezie w postaci gazu musi z niej takie wyjść. A te wasze za s rane oddychanie ... to nic innego jak puszczanie na oślep tego gazu ... Warto podkreślić że max wymiana gazowa pary wodnej przez ściany to max maxów 3% Reszta to wentylacja, okna robi się FIX, a od wentylowania są albo kratki higrosterowalne itp klapy uchylne ... bo by wiosną i jesienią nie gnać wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła. I trzymanie wilgotności względnej w domu między 40-50% przy 20 st ... dla 21 st już to nie będzie prawdą. Wełna przenosi bardzo szybko parę wodną, co może być zaletą, ale w większości przypadków jest wadą. Ponieważ wełna elewacyjna ! jest pokryta tynkiem, bo inwestor uparty i chce mieć wełnę tak jak styropian ! ok ... super wełna przeniosła masę pary wodnej ... pod sam tynk ! a tynk do niej ty chyba o hoo, ja tyle nie puszczę ... bo nie dam rady, dobra to ja sobie w wodzie popływam mówi wełna. A ilości wody wytrąconej z powietrza są bardzo duże ... sięgają nawet 10L !! na m^2 i była izolacja i jej nie ma ! Można sobie tak zrobić, pod warunkiem że w domu będzie te 40-50% .. wilg .. przy 20st. i farba paroizolacyjna ! wedle waszego żargonu "dusząca" np taka na szorowanie wysoce odporna itp . Nie jestem wstanie zapolować na wszystkie tego typu czereśniacką fizykę budowli ... staram się jak mogę ! Edytowane 28 Października 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 08.12.2013 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2013 Niestety jeden pustak, się nie sprawdził wiem to bo teściowie brata, swego czasu dostali sraczki na punkcie tego materiału.Teraz przy ogrzewaniu tylko gazem, przenoszą się do mieszkania w bloku na zimie bo tego wspaniałego domu ogrzać nie mogą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alaskrabska 27.12.2013 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 No to chyba raczej jest problem z rozprowadzeniem ogrzewania albo ze szczelnością drzwi i okien... U nas w świeżo wybudowanym domu z porothermu teraz ogrzewanie (gaz) chodzi na 1/7 mocy i w domu mamy po 20 stopni! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.