Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Porotherm 44 czy 25+ ocieplenie


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 84
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

Mam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem?

Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia?

 

Dziękuje i Pozdrawiam

 

ile ciepła ci dotrze do styropianu? jak zatrzymasz wilgoć ( w dachu daja folie)

współczesne porotermy sa wypełnione izolacja, inaczej to super rachunki zapewnione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marszol14 napisał:

Witam

Mam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem?

Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia?

 

Dziękuje i Pozdrawiam

 

 

ile ciepła ci dotrze do styropianu? jak zatrzymasz wilgoć ( w dachu daja folie)

współczesne porotermy sa wypełnione izolacja, inaczej to super rachunki zapewnione

_________________

automatyka górą

 

 

czyli sugierujesz że lepsza jest metoda sam Porotherm 44 wiadomo ze wilgoć może sie pokazać,ale nie rozumiem o co ci chodzi : "ile ciepła ci dotrze do styropianu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana z P44 na zaprawie ciepłochronnej ma współczynnik przenikania ciepła 0,31, na P25+docieplenie zejdziesz bez problemu poniżej 0,2. Ściana jednowarstwowa wymaga dużo więcej od wykonawców i nie każdy ją dobrze zrobi - muruje się je na tzw. cienkie spoiny rzędu kilku mm a nie jak większość murarzy robi czyli "jak mi się chlapnie". Jeśli nie dasz odpowiedniej zaprawy czy zrobisz za grube spoiny to będziesz miał od środka szachownicę. Osobiście polecam ścianę warstwową P25 lub P30 i 15-20cm ocieplenia. Na ocieplenie najlepsza wełna, ale najtańszy styropian :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wpadnie Ci do głowy beton komórkowy to albo Ytong, albo kilka miesięcy wysezonowane bloczki innych firm - jak się nie pozbędziesz wstępnego skurczu to będą Ci pękać ściany, tak jak mojemu koledze, któremu nie udało mi się tego wyperswadować. Zresztą i tak będą pękać, bo b.kom. 400 ma kilkukrotnie mniejszą wytrzymałość na ściskanie, niż np. POROTHERM. Wprawdzie to nie tragedia i dom się nie wali, ale co pół roku-rok masz gwarantowane szpachlowanie tynków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marszol14 napisał:

Witam

Mam pytanie z czego lepiej stawiać ściany zewnętrzne Porotherm 44 bez docieplenia,czy Porotherm 25 z docipleniem?

Jeżeli z docieplenie to jaki materiał do ocieplenia?

 

Dziękuje i Pozdrawiam

 

 

ile ciepła ci dotrze do styropianu? jak zatrzymasz wilgoć ( w dachu daja folie)

współczesne porotermy sa wypełnione izolacja, inaczej to super rachunki zapewnione

_________________

automatyka górą

 

 

czyli sugierujesz że lepsza jest metoda sam Porotherm 44 wiadomo ze wilgoć może sie pokazać,ale nie rozumiem o co ci chodzi : "ile ciepła ci dotrze do styropianu"

 

http://zae.home.pl/www/ibp/index.pl?&b=6&co=galerial2004&gal=2004_21.jpg&opis=Izolacja wewnętrzna - folia paroszczelna

By nie wpuścić wilgoci i zatrzymać ciepło trzeba izolować!

 

a poroterm w standardowy ma 0.14W/m2 xK

 

http://www.wienerberger.at/servlet/Satellite?pagename=Wienerberger/Page/CallGallery05&sl=wb_at_home_de&pn=2&cid=1190110482467&c=WBArticle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanka miała ściany jednowarstwowe. Prze rok czasu dyskutowali co lepiej i tak postanowili.

Na etapie pozwolenia, gdy zaczeli rozglądać się za ekipą budowlaną i kierownikiem budowy, zmienili zdanie i postanowili zrobić ścianę dwuwarstwową.

A czemu, bo ekipy dostępne znały się na tradycyjnym budownictwie, na 3 ekipy które im odpowiadały doświadczeniem i finansowo żadna nie chciała podjąć się budowy po omówieniu technologi - może miało też wpływ że oni bydowali się koło domu w którym mieszkali i praktycznie przez 100% czasu ktoś był na budowie, także każda fuszerka (za gruba spoina) byłaby wykryta i do poprawy.

 

W dodatku ściana dwuwarstwowa w efekcie wyszła im dużo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years później...
Jak pustak ceramiczny to nie styropian. Pustak i cegła ceramiczna w odróżnieniu od innych materiałów jest chłonna i dobrze oddychająca i taki dom jest na pewno zdrowszy. Po co robić termos w domu i stosować nie wiadomo jak szczelne okna i do tego styropian jak można zastosować okna drewniane i wełnę. Najwięcej ciepła tracimy przez dach i na tym najlepiej się skupić w dobre ocieplenie i szczelność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Hmm wymieniać to może i nie ma sensu, ale prawdą jest, że każde ocieplenie trzeba jakoś tam konserwować - naprawiać pęknięcia, tynkować, malować. Dlatego im grubsze ocieplenie tym tej robocizny z czasem jest więcej. Już pomijając aspekt wizualny, to po prostu docieplenie się degraduje z czasem i trzeba je naprawiać. Może koledze wyżej o to chodziło po prostu...

 

Zresztą ja również uważam, że lepiej mieć jak najgrubszą ścianę (nawet i jednowarstwową jak w przypadku tego rozwiązania o którym jest ten wątek) kosztem mniejszej ilości izolacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafie zrozumieć, dlaczego 20cm styropianu miałoby wymagać wiecej pracy przy "konserwacji" niż np 12 ?

 

 

Swoja droga, obok mnie stoi kilka bloków z wielkiej płyty, ocieplonych prawie dekade temu i jakoś nie widzę degradacji elewacji, oprócz zszarzenia kolorow, oczywiścia :)

Jedynu minus - zakaz gry z pilkę dla łebków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm wymieniać to może i nie ma sensu, ale prawdą jest, że każde ocieplenie trzeba jakoś tam konserwować - naprawiać pęknięcia, tynkować, malować. Dlatego im grubsze ocieplenie tym tej robocizny z czasem jest więcej. Już pomijając aspekt wizualny, to po prostu docieplenie się degraduje z czasem i trzeba je naprawiać. Może koledze wyżej o to chodziło po prostu...

 

Zresztą ja również uważam, że lepiej mieć jak najgrubszą ścianę (nawet i jednowarstwową jak w przypadku tego rozwiązania o którym jest ten wątek) kosztem mniejszej ilości izolacji

Zrobię sobie magazyn na takie mądrości!

 

Teściowie mojego brata mają zrobiony dom tym poro głupotą ... z jednej warstwy ... miało być tak cudnie ... teraz trzeba docieplać.

 

O ile sama ściana jeszcze pół biedy o tyle ciągłość "izolacji" jest naruszona przez różnie wieńce itp ... ale lepiej sobie

baki na dobranoc opowiadać i snuć mity niż opierać się na praktyce i nauce .

Jakoś 20 lat styropian jest położony na elewacji niczym nie przykryty ... troszkę żółty się zrobił,

A tu pod tynkiem ha mu będzie.

 

Jak pustak ceramiczny to nie styropian. Pustak i cegła ceramiczna w odróżnieniu od innych materiałów jest chłonna i dobrze oddychająca i taki dom jest na pewno zdrowszy. Po co robić termos w domu i stosować nie wiadomo jak szczelne okna i do tego styropian jak można zastosować okna drewniane i wełnę. Najwięcej ciepła tracimy przez dach i na tym najlepiej się skupić w dobre ocieplenie i szczelność.
BOŻE WIDZISZ I NIE GRZMISZ

 

Weź kolego te mądrości schowaj sobie do szafy i nie powtarzaj takich głupot ... bo tylko ludziom mącisz w głowie.

Zaraz wam opowiem, bo potraficie się przy pier ... do teorii naukowych, do obliczeń i nazwać to bełkotem technicznym.

A to co tu głosicie z tym oddychaniem to są czyste wsnute z du przypuszczenia ... niczym nie poparte !!!:mad:

Takie pierdoły będę piętnował ostro !

 

Jak byś troszkę się w temacie rozejrzał to byś wiedział co to jest takiego para wodna ...

A jest to gaz, wścibski gaz

https://www.google.pl/search?q=wykres+moliera&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8GFuUv6RKIyK4gTn5ICoAw&ved=0CCwQsAQ&biw=1364&bih=683 masz stężenia pary wodnej przy danej temperaturze.

 

http://siwinska.zut.edu.pl/fileadmin/Pliki_tekstowe/Cisnienie_czastkowe_pary_wodnej_nasyconej_w_powietrzu.pdf tu masz tabele ... zobacz sobie

na takich podstawach robi się obliczenia cieplno-wilgotnościowe i albo się dokłada np lepszą farbę na ścianę celem "uduszenia" przegrody ...

Ponieważ to co w nią w lezie w postaci gazu musi z niej takie wyjść.

A te wasze za s rane oddychanie ... to nic innego jak puszczanie na oślep tego gazu ...

 

Warto podkreślić że max wymiana gazowa pary wodnej przez ściany to max maxów 3%

Reszta to wentylacja, okna robi się FIX, a od wentylowania są albo kratki higrosterowalne itp

klapy uchylne ... bo by wiosną i jesienią nie gnać wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

I trzymanie wilgotności względnej w domu między 40-50% przy 20 st ... dla 21 st już to nie będzie prawdą.

 

Wełna przenosi bardzo szybko parę wodną, co może być zaletą, ale w większości przypadków jest wadą.

Ponieważ wełna elewacyjna ! jest pokryta tynkiem, bo inwestor uparty i chce mieć wełnę tak jak styropian ! ok ... super wełna przeniosła masę pary wodnej ...

pod sam tynk ! a tynk do niej ty chyba o hoo, ja tyle nie puszczę ...

bo nie dam rady, dobra to ja sobie w wodzie popływam mówi wełna.

A ilości wody wytrąconej z powietrza są bardzo duże ... sięgają nawet 10L !! na m^2 i była izolacja i jej nie ma !

 

Można sobie tak zrobić, pod warunkiem że w domu będzie te 40-50% .. wilg .. przy 20st.

i farba paroizolacyjna ! wedle waszego żargonu "dusząca"

np taka na szorowanie wysoce odporna itp .

 

Nie jestem wstanie zapolować na wszystkie tego typu czereśniacką fizykę budowli ...

staram się jak mogę !

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...