Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakość tynków

milew

Recommended Posts

Wykonanych w mieszkaniu kupowanym od developera.

Tynk kategorii 3. W skosach kładziona płyta gipsowo kartonowa.

Jak badać praktycznie jakość tynków? Na ile mogą być nierówności tynków?

Zgłosiliśmy reklamację i mają naprawiać ale nie mamy zielonego pojęcia jak to zrobią bo nierówności są duże. Czy szpara 3-5 mm jest akceptowalna jak przykładam łatę 2m?

Proszę o jakieś informacje zupełnie na tym nie znam się.

super wątek !!! kiedy 6 lat temu odbierałam mieszkanie nie miałam na ten temat bladego pojęcia. Za rok czeka mnie odbior domu i tu chciałabym być mądrzejsza. Czyli dwa 2mm !

A co w przypadku, kiedy po nałożeniu gładzi pojawiają się pęknięcia? Naprawione pojawiają się ponowenie?

po czyjej stronie szukać winy - developera czy wykończeniówki?

Olaczku :)

Należałoby zeskrobać w miejscu rysy gładź, by stwierdzić czy rysa jest także na tynku , a być może trzeba pójść dalej i skuć tynk w miejscu pojawiającej się rysy by stwierdzić czy nie pęka pod tynkiem podłoże ( mur cegły, bloczków lub beton) . Jeśli pęknięcia są na tynku lub murze to usterka jest po stronie tego kto to wykonywał.

Chyba poszukam rzeczoznawcy do tego. Ciężko mi jest ocenić czy szczelina 3mm na całej długości łaty to już wada czy jeszcze nie. Wykonawca swoje ja swoje ściany wyglądają nieciekawie.

Jak szukać rzeczoznawców w swoim regionie, skupiają się oni w jakichś organizacjach? Ile może kosztować taka usługa?

3mm to nie wiele no chyba że te 3mm to jest że tak powiem w róznych miejscach i ogólnie sciana jest pofalowana w cały świat że nie ma ani pionu ani płaszczyzny a nie ze np. szczelina jest jak sie przyłoży łate po skosie a jak sie przyłoży w poziomie to jest ok. i łata przylega cała długoscia

dla mnie najważniejsze to proste narożniki . srodek sciany że tak powiem to może byc lekko wciagniety ale własnie te 3mm i bedzie to widac tylko jak sie przyłoży łate