adam816 02.01.2013 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Wow! Niezła zmiana:) Zastanawia mnie tylko jedno, jeśli chodzi o Twoją wersję Fokusa - nie boisz się, że Wam mnóstwo śniegu nazbiera się na płaskich daszkach? Trudno go będzie potem usunąć... A my, po trzech latach i ponad 6 miesiącach od wbicia pierwszej łopaty, właśnie się przeprowadzamy do nowego domku Mamy nadzieję zamieszkać już na stałe na początku stycznia Tak mi przyszło do głowy, że się chyba podzielę własnymi doświadczeniami z budowy i wykańczania, bo zdarzały nam się błędy. Może dzięki temu inni ich unikną... Jeśli chodzi o śnieg to te lukarny mają zachowany kilkustopniowy spadek zamaskowany obróbką z przodu i z boków, jest tam rynna i woda jest odprowadzana na położone obok połacie. Słyszałem że można położyć na płaskiej lukarnie przewody grzewcze w rynnach który powolutku będą roztapiać śnieg i woda sobie odpłynie jak znajdziecie chwilkę to piszcie o wykończeniu na co szczególnie zwrócić uwagę przy naszym projekcie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaC79 06.01.2013 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Witam szanownych forumowiczów i budowniczych Focusa. Chcę podzielić się z Państwem informacjami na temat ocieplenia poddasza, którego dokonałem sam w oparciu o wiedzę wodza-poddaszowca forum muratora: " Rom-Kon-a" i własny pomyślunek. Myśl o wykonaniu ocieplenia poddasza wywoływała u mnie dreszcze a kiedy brałem narzędzia do rąk pojawiał się pot na czole i zrezygnowanie. Pikanterii dodawał fakt że na polu walki stawałem sam bez niczyjej pomocy ( z czasem pojawił się mój brat, który dużo mi pomógł szczególnie przy układaniu wełny Jak to się mówi nie święci garnki lepią i po 6 miesięcznej pracy poddasze zostało wykończone Zanim zabrałem się do roboty musiałem wybrać producenta i właściwości wełny mineralnej. W ogromie informacji na necie i opinii różnych fachowców i sprzedawców udało mi się ustalić pewne rzeczy: - wełnę kładłem w 2 warstwach rzecz jasna by wyeliminować mostki termiczne. - trzeba kierować się oporem cieplnym wełny to zapewni nam rozsądne grubości warstw między krokwiami i na krokwie -opór cieplny powinien wynosić ponad RD<6 tak wyczytałem co by mieć dom energooszczędny np. Isover supermata 15 cm ma RD=4,5 supermata 5cm RD=1,5 razem RD=6 przy takim współczynniku w domu powinno być cieplutko po wrzuceniu do pieca jednej pacyny węgla , duet supermaty był wygodny w układaniu, wełna gęsta trzymała się między krokwiami a druga warstwa zmniejszał skos tylko 5 cm jednak koszt na cały dom pogrążyłby mnie finansowo. Została położona więc tylko w 2 pomieszczeniach. -w pozostałych pomieszczeniach położyłem inny duet Isover UNIMATA 15 i 10 cm suma oporu cieplnego to RD=3,88+2,55=6,35 wełna rzadsza ale jak się napompowała to była ok. pamiętajmy że powietrze uwięzione w wełnie zapewnia doskonałe warunki izolacyjne! -w niektórych pomieszczeniach dawałem wełnę szklaną firmy URSA silver 15 i 10 cm, znakomita wełna do przeciągania i przeciskania nie rozrywa się jak Isover.. Wielkim nieporozumieniem na drugą warstwę jest UNIMATA 5 cm lepiej z niej kompletnie zrezygnować bądź dać SUPERMATĘ 5 cm lub UNIMATĘ 10 cm wtedy trzeba obniżyć skosy o 10 cm zmniejszając pomieszczenie. U mnie to miało znaczenie bo nie podnosiłem ścianki kolankowej. Dla osób, którzy mają podniesione ścianki kolankowe i nie żałują pieniędzy można dać w dwóch warstwach SUPERMATĘ 2x 20 cm i też będzie dobrze tylko pytanie czy uzyskamy lepszy wynik cieplny ? Ogólnie wełna ISOver przysporzyła mi najwięcej problemów przy kładzeniu niesamowicie pyli i targa się łatwo natomiast URSA mniej pyli ale trudno mi się ją przecinało. "Otarłem" się również o wełnę skalną Rockwoola genialna do kładzeniu między krokwiami świetnie się trzyma wręcz idealnie,ale strasznie pyli i targa się łatwo. Polecam sznurkować każdą wełnę międzykrokwiami wbrew opiniom niektórych fachowców którzy twierdzą że nie trzeba. Jeśli chodzi o stelaże zostały wykonane z profili CD60 ( 450 m )i UD30 (150m) na uchwytach typu grzybki a przedpokój podwieszany na uchwytach obrotowych. Producent nieznany. Położenie stelaży nie było prostą czynnością ponieważ poddasze mam na różnych wysokościach na facjatach niżej jętki przy oknach jętki podniesione o płatew 20 cm. Na skosach i na sufitach facjat udało mi się położyć stelaż na uchwytach grzybkowych . Niestety na pozostałych sufitach musiałem stelaż podwiesić na uchwytach obrotowych co utrudniło mi położenie drugiej warstwy wełny. Musiałem robić ruszt sznurkowy i dodatkowy stelaż z drewna żeby podwiesić drugą warstwę wełny. Inne rozwiązaniem jakie chodziło mi po głowie to nabić legary na krokwie i w nie położyć wełnę a na nie przybić deski. Jednak to zmniejszyłoby znacznie stryszek i tak się już tam chodzi "czołgając":p Koszty jakie poniosłem związane z ociepleniem : wełna 1 warstwa około 150-160 m2 wełna 2 warstwa około 170-180 m2 około 3800 zł stelaże nie żałowałem sobie ,dawałem gęściej +sznurki,folie,taśmy,wkręty około 3000 zł płyty karton gips 50 sztuk białych 120 x260 18 zł za sztukę w markecie są za 16 zł, 11 sztuk zielonych za 30 zł całość około 1400 zł gips KMK 300 kilkanaście worów poszło+narożniki 350 zł schody strychowe Opti 300 zł całość około 8850 zł Wszystkie ścianki kolankowe ,tzn murłaty ociepliłem wełną i uszczelniłem i zrobiłem stelaż, który przykręciłem do ścian i do nich przykręciłem płyty K-G. Jestem wielkim przeciwnikiem folii na poddaszu, ale dałem bo inni dają Odradzam Strotex, który rzekomo ma odbijać ciepło, niewdzięczny w przyklejaniu do stelaży. Polecam każdą inną folię paraizolacyjną byle nie z odzysku bo ma granulki czarne, które przy naciąganią mogą dziurawić folię. Koszt takiej pożądnej folii to około 100 zł za 100 m2. Piszą że folia ma zapobiegać przenikaniu wilgoci do wełny,firma Rockwool zaleca tylko do pomieszczeń "wilgotnych". Mnie do położenia przekonało to że wełna pyli i jest rakotwórcza o czym nie mówi producent. To tak jak było z eternitem za czasów komuny. Jeśli chodzi o ocieplenie stryszku to brak tam ocieplenia,hula sobie wiaterek który dostaje się otworami wentylacyjnymi pod strzechą i wylatuję z drugiej strony strzechy. Chętnie udzielę informacji co i jak wykonałem na poddaszu. Osoby, które stoją przed tym wyzwaniem mają już obraz jakich kosztów się mogą spodziewać a osoby którym robią fachowcy bedą wiedzieć czy są robieni w tzw. Karola. Nie wiem jakie są koszty robocizny wykonania poddasza? Zapraszam do wypowiedzi jakie są stawki robocizny poddasza w Waszych regionach i jakie ponieśli się koszty z tym związane? Obecnie robię fakultet z obsługi pieca CO. Posiadam SAS multi 36 kW na ekogroszek i jadę obecnie na drewnie.Jeszcze nie mieszkamy. Jeśli ktoś ma ciekawe informacje na temat jak hajczyć w piecu zapraszam do dyskusji, temat na czasie. Pozdrawiam:bye: Mąż KasiaC79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasiaczek007 06.01.2013 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Witaj mężu KAsi, właśnie dziś dostaliśmy wycenę robocizny i materiałów na docieplenie poddasza.Jesteśmy własnie na etapie zamykania naszego stanu surowego, wszedł juz elektryk i szykuje się hydraulik. Jeżeli chodzi o robociznę to zaspiewał nam gościu:układanie wełny ok.250m2 x 15 zł = 3750,00montaż stelaży inpłyt przygotowanie pod malowanie, ok.210m2x 45 zł= 9450,00montaż włazu na strych - 250złmontaż płyt OSB na strych ok 50m x 25zł= 1000,00, więc cała robocizna wychodzi 14450 bruttonastępnie napisał nam,że koszt materiałów to ok.13500złpłyta biała 18,51 bruttopłyta zielona 28,11profil CD60 7,48profil UD30 5,07URSA 10cm-103,73URSA 18cm - 99,36, wyliczył nam 290 m2 dachu.Wydaje nam się w porównaniu z twoimi danymi,że dużo nam policzyli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaC79 07.01.2013 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Witaj mężu KAsi, właśnie dziś dostaliśmy wycenę robocizny i materiałów na docieplenie poddasza.Jesteśmy własnie na etapie zamykania naszego stanu surowego, wszedł juz elektryk i szykuje się hydraulik. Jeżeli chodzi o robociznę to zaspiewał nam gościu: układanie wełny ok.250m2 x 15 zł = 3750,00 montaż stelaży inpłyt przygotowanie pod malowanie, ok.210m2x 45 zł= 9450,00 montaż włazu na strych - 250zł montaż płyt OSB na strych ok 50m x 25zł= 1000,00, więc cała robocizna wychodzi 14450 brutto następnie napisał nam,że koszt materiałów to ok.13500zł płyta biała 18,51 brutto płyta zielona 28,11 profil CD60 7,48 profil UD30 5,07 URSA 10cm-103,73 URSA 18cm - 99,36, wyliczył nam 290 m2 dachu. Wydaje nam się w porównaniu z twoimi danymi,że dużo nam policzyli... Witam sedecznie Coś mi się wydaję że próbuje fachowiec dorobić na materiałach. Jeżeli podane ceny profili dotyczą długości 4m a wełna URSA to Silver o wspólczynniku 0.39 to są to ceny rewelacyjne! Płyty karton gips warto kupić w Castoramie lub Leroju tam nawet widziałem za 16 zł 1,2x2,6-12,5mm a zielone za 28zł. Nawet doliczając koszt płyt OSB to za Boga nie powinno to takiej kwoty uczynić. Podkreślam że profili sobie nie żałowałem, dawałem gęsto a wkręty to wiadrami szły. Słyszałem że niektórzy dawali tylko 8 wkrętów na płytę Ceny robocizny jakie słyszałem to około 40-50 zł za m2. Cena obejmowała 2 ruszty sznurkowe połozenie wełny w 2 warstwach,stelaż,folia i przykręcenie płyt. Niezły słowik z tego gościa bo śpiewa wysoko. Ja wiem że praca nie jest łatwa i najgorszemu wrogowi jej nie życzę ale ta kwota mnie przeraża. Chyba że w tej cenie jest gipsowanie i malowanie na gotowo. Nie mogę zaskoczyć skąd mu wyszło tyle metrów kwadratowych nawet tyle nie ma w Focusie typu II -podwójny garaż. Chyba że gość mierzy powierzchnię dachu a nie poddasza;)? Co do obniżenia ceny robocizny to my inwestorzy i tak nie podskoczymy bo fachowcy i tak wynajdą 100 innych problemów które napotkali po drodze i ile czasu na to poświęcili np.obróbka koszy,obróbka okien,murłat,schody,dodatkowy stelażyk itd... Mają tzw. asa w rękawie. My pokornie musimy przystać na cenę bądź możemy zrezygnować. Taki to nasz los:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AlinaMariusz 08.01.2013 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 My daliśmy wełnę Ursa PureOne 20cm + 10 cm. Strych ocieplony do kalenicy. Nie wyobrażam sobie wejść tam przy -10 na dworze bez ocieplenia - przy takim mrozie jak mieliśmy tam maksymalnie otwartą wentylację, to już nie było zbyt przyjemnie. Dach ocieplony do kalenicy + ocieplone sufity na poddaszu wyszło jakieś 290 - 300m2. Piec pracuje u nas 17kW - na ekogroszek, pełen automat - Rbr Ekouniwersal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaC79 09.01.2013 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 My daliśmy wełnę Ursa PureOne 20cm + 10 cm. Strych ocieplony do kalenicy. Nie wyobrażam sobie wejść tam przy -10 na dworze bez ocieplenia - przy takim mrozie jak mieliśmy tam maksymalnie otwartą wentylację, to już nie było zbyt przyjemnie. Dach ocieplony do kalenicy + ocieplone sufity na poddaszu wyszło jakieś 290 - 300m2. Piec pracuje u nas 17kW - na ekogroszek, pełen automat - Rbr Ekouniwersal. Jak stryszek ma być ocieplony to się zgodzę że wyjdzie 300m2. Ja nie widziałem potrzeby go ocieplać ze względu na dodatkowe koszty, nie zapewniłem mu dodatkowej wentylacji, stwierdziłem że będę tam wchodził od wielkich dzwonów. Sami obliczaliście moc pieca do kubatury domu czy hydraulik? Bo wydaje mi się że trochę za mały jak na taki dom? Macie jakieś dodatkowe grzanie np. kominek z płaszczem? U mnie powierzchni do grzania wyszło około 290 m2 i kubatury około 800m3. Jest 160 żeberek i około 80-90 m2 podłogówki. Na rozruch zimnego domu piec zassał ponad 5 worów ekogroszku lepszej jakości na dobę! Później się unormował i miałem problem z okiełznaniem potwora spalenie wynosiło około 1,5-2 worków eko bez CWU. Piec posiada sterownik PID i nic raczej nie mogę zmienić żeby ograniczyć spalanie . Nie pomagają zmiany prędkości pomp i regulacje zaworów mieszających, temperatura w pomieszczeniach sięga 24-25 stopni. Wydaje mi się że hydraulik przesadził z mocą pieca optymalnie byłoby chyba 29kW. Ale jak stwierdził: " winkszy lepszy i sprawność kocieła z czasem będzie maleć".:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AlinaMariusz 11.01.2013 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Trochę się bałem tego pieca, tym bardziej, że po całości idzie podłogówka a grzejniki dodatkowo tylko w łazienkach i garażu. Był konsultowany z kilkoma osobami, które się naprawdę znają na ogrzewaniu. Po tych kilku miesiącach palenia stwierdzam, że jest super grzeje dom, który się wykańcza, codziennie ostro wietrzone i naprawdę daje radę. Więc już teraz jestem spokojny, bo znam jego możliwości. dodatkowo jest praktycznie bezobsługowy, gdyż wymaga zasypania węgla i wyrzucenia popiołu. Kominek tylko dekoracyjny. Nie chciałem żeby przeszkadzał, czy zaburzał pracę pieca i dziś wiem, że to była dobra decyzja. Nasz piec po uruchomieniu brał po ok. 80 kg ekogroszku gorszej jakości na dobę ale po wygrzaniu wylewek bierze już znacznie mniej Podłogówki ok. 260m2, grzejnik w pralni, grzejniki w łazienkach i dwa małe grzejniki w garażu. Dziś dałbym jeszcze z jeden mały grzejnik w wiatrołapie w celu szybkiego suszenia butków przy takiej pogodzie Nasz przy większych mrozach spala max. 50 kg ekogroszku przy intensywnym wietrzeniu albo 30 kg przy wietrzeniu umiarkowanym. Wow. Jak to 29kW? To ile ma ten wasz? Jak mi pierwszy hydraulik powiedział że piec 35kW to go pożegnałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasiaC79 13.01.2013 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 [quote name= Wow. Jak to 29kW? To ile ma ten wasz? Jak mi pierwszy hydraulik powiedział że piec 35kW to go pożegnałem [/quote] Witam A&M Nie wiem jak u Was ale u nas salon został powiększony o likwidację podcienia a garaż został przerobiony na pomieszczenie o pow. 17 m2 co uczyniło 249,10 m2 powierzchni netto a 330,90m2 powierzchni całkowitej. Są to wyliczenia po adaptacji naszej pani specjalistki od projektowania. Kubatura Focusa z projektu wychodzi 811 m3 u nas sporo wzrosła przez te zmiany podkreślając fakt że pomieszczenia na dole mają 2,7 m wysokości a na górze 2,58 m. Trzeba wziąć po uwagę to że na poddaszu w niektórych miejscach wełna jest umocowana wyżej niż karton-gips co zwiększa powierzchnię do grzania. Jednym słowem jest co grzać :eek: Wyboru pieca dokonałem widząc go w akcji u znajomego gdzie grzał dom o podobnej powierzchni. U niego spalił 3 tony ekogroszku+1 tona na grzanie ciepłej wody przez 12 miesięcy. W kalkulatorze doboru kotła na stronie producenta wychodzi 29kW ale 36 kw ma większą "paszczę " do palenia tradycyjnego a różnica w cenie niewielka. Zgadzam się że kocioł jest przewymiarowany ale mam duże wątpliwości czy 17 kW wystarczy na powierzchnię Focusa. Na forach toczą się spory który kocioł wybrać i jak dobrać moc do powierzchni domu . Tyle zdań co ludzi i nie ma tu mądrych w tej kwestii. Zanotowałem kilka informacji od rekomendowanego doradcy odnośnie doboru kotła do domu: "Dom ma ponad 280m2 Załóżmy,że jest to 290m2. Zakładamy,że wysokość pomieszczeń nie przekracza 2,5m Idźmy od budownictwa średnio izolowanego: 110W/m2 - 290m2 = ok.32kW na potrzeby C.O., plus skromne 2kW na potrzeby CWU czyli 34kW - dobór kotłów o mocy 35kW jak najbardziej wskazany i zapewniający odpowiednie oszczędności przy spalaniu. 100W/m2 - 290m2 = ok.29kW potrzeby C.O. plus ok.2kW na CWU 31kW Tutaj raczej też 35kW, zapewni mniejsze spalanie. Straty ciepła budynku 90W/m2, sa to gotowe projekty domów z pracowni Archon czy Muratora, nowe, standardowe budownictwo z odpowiednim poziomem izolacji Więc 90W/m2, pow do ogrzania 290m2 = 26,1kW na potrzeby C.O. plus ok.2kW na potrzeby CWU = 28,1kW Od bólu można dobrać 25-26kW przy tych 90W/m2, ale 35kW będzie bardziej oszczędny pod względem spalania. " "w/g wyliczeń Ośrodka Techniki Grzewczej i Sanitarnej w Łodzi kotły na paliwa stałe ok.80%dni zimowych pracują na ok.30%mocy (uzupełnienie start ciepła budynku), pełna moc potrzebna jest przy pierwszym wygrzaniu domu oraz w bardzo duże mrozy." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AlinaMariusz 14.01.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 Mnie przekonywać nie musisz. Z pewnością będzie Ci ogrzewał dobrze dom Twój kociołek i tego Ci życzę. Chodzi o to, że w naszym przypadku pierwszy instalator nie wziął pod uwagę nic co ma wpływ na dobór kotła poza metrażem. Następni już brali pod uwagę ocieplenie, okna itd. Co do powierzchni to mamy użytkowej 260 m2 a całkowitej z garażem 320. Kociołek teraz zwiększył pożeranie węgla, ale to dlatego, że na dworze -12 a my cały czas intensywnie suszymy i wietrzymy. Wczoraj pierwszy dzień nie widziałem już oznak wilgoci i teraz się zaczynam zastanawiać, czy nie będzie za sucho wkrótce, no ale wtedy już zmniejszymy wygrzewanie domku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigorios 21.01.2013 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Przydadzą się wszelkie rady z wykończeniówki i oczywiście zdjęcia plizzzz Nie wiem w sumie od czego zacząć... Instalacja elektryczna W momencie gdy kładliśmy instalację i trzeba było określić gdzie będą wszelkiej maści gniazdka, to oczywiście był z tym spory problem, bo na tak wczesnym etapie nikt jeszcze nie myśli o tym gdzie będą stały meble. Umieściliśmy więc gniazdka "pi razy drzwi" i teraz w niektórych miejscach mamy z tym kłopot. Jeśli więc mogę coś doradzić w tej kwestii, to o ile to możliwe zaplanować sobie jak najwcześniej urządzenie domu - co gdzie będzie stało, bo potem się okazuję, że np. telewizor w sypialni najlepiej jakby stał niedaleko okna, a wszystkie gniazdka (elektryczne, satelitarne i internetowe) są z drugiej strony. No i powstaje problem z urządzeniem wnętrza. Im wcześniej sobie wszystko zaplanujemy, tym lepiej. Uwaga na kinkiet w salonie! Chodzi mi o te dwa kinkiety, które umieszczone są w projekcie na tej ścianie, gdzie jest kominek. Może wstawię zdjęcie, to wyjaśnię jeszcze o co chodzi. Zrobiliśmy kinkiet, na etapie stanu surowego i jak później wymurowaliśmy kominek, to się okazało, że jest on zbyt blisko czopucha kominka i trzeba było przekuwać kabel i przesuwać kinkiet. Wyprowadziliśmy sobie gniazdka (siłowe i zwykłe) z tyłu domu i okazało się, że bardzo się przydały. Gorąco polecam! Mamy też dodatkowe gniazdo siłowe i zwykłe pod tablicą rozdzielczą w garażu, tuż przy bramie garażowej. Z tych gniazdek z kolei czerpiemy prąd gdy trzeba się podłączyć z przodu domu. Też się przydało. Mamy też wyprowadzony dodatkowy kabel z tyłu domu, na wypadek gdyby kiedyś trzeba było w ogrodzie zainstalować stałe źródło światła, np. w altanie. Kabel na razie leży zakopany koło tylnych drzwi kotłowni, ale już wiem, że się przyda przy planowanej altanie. Jeśli chodzi o źródła światła, to wszystkie lampy i kinkiety mamy tak zrobione jak w projekcie. Z naszego doświadczenia wynika, że jest to dobre rozmieszczenie. Wszystko mamy ładnie oświetlone. Nie ma ciemnych miejsc. Instalacja CO Zrobiliśmy sobie na dole ogrzewanie podłogowe na terakocie - wiatrołap, kuchnia z jadalnią, korytarz i łazienka - fantastyczna sprawa Ciepło, przyjemnie - zwłaszcza w zmarznięte nogi. Bez podłogówki terakota jest potwornie zimna. Zrobiliśmy też sobie prysznic w dolnej łazience na podłodze - bez brodzika. Wyłożony terakotą i do tego wstawione drzwi zamówione u szklarza. Prysznic jest bardzo duży, niesamowicie wygodny i w dodatku z ogrzewaniem podłogowym, wiec ciepło w nogi. Polecam to rozwiązanie, prawdziwy luksus Grzejemy kotłem na ekogroszek. Jak na razie się sprawdza, ale niestety kosztem wiecznego syfu w kotłowni. Sypiemy ekogroszek pakowany w worki, ale i tak przy tym się kurzy. Nie mówiąc już o czyszczeniu pieca z popiołu. Oprócz kotła na ekogroszek mamy też kominek z płaszczem wodnym. Jak palimy w kominku to kocioł zwalnia i mniej pali, bo część energii do CO idzie z kominka. Zrobiliśmy to po to, by nie palić w kominku "na pusto". Skoro już w nim palimy, to niechże energia nie ucieka w komin. Cały system działa bardzo sprawnie. Tynki Mamy cementowo - wapienne, kładzione maszynowo.Twarde, wytrzymałe. Wzięliśmy ekipę, która nam podała cenę robocizny razem z materiałem. Wszystko się wydawało ok, ale potem okazało się, że ekipa oszczędzała na materiale. No bo skoro umówiliśmy się na pewną kwotę i to była cena robocizny od razu z materiałem, to w ich interesie leżało, by tego materiału zużyć jak najmniej. W efekcie w niektórych miejscach mieliśmy tynk zlicowany równiutko z kablami elektrycznymi, tak jakby powierzchnia kabla stanowiła część tynku. Gdyby dali tynk ciut grubiej, to by kabelki nie były widoczne, no ale wtedy mniej by im materiału zostało. Malowanie Zastanawiałem się nad kolejnością robót - najpierw podłogi, a potem malowanie, czy może na odwrót? Większość forumowiczów doradzała, by malowanie zrobić najpierw, ze względu na wilgoć, która szkodzi drewnu, no i ze względu na możliwość pochlapania farbą gotowej podłogi. Tak też zrobiłem i teraz żałuję. Do pomalowanego wewnątrz domu, weszła ekipa, która nam robiła drewniane schody. Mimo że starali się nie nabrudzić, to i tak nie było możliwość uniknięcie kilku zacieków od kleju oraz odbitych w niektórych miejscach palców. Potem historia się powtórzyła z ekipą, która kładła deskę podłogową. Cyklinowanie - masa kurzu, który osiadł na ścianach, a do tego nie do uniknięcia ślady palców, czy przypadkowych muśnięć nogą o ścianę, co zwłaszcza w pomieszczeniach pomalowanych na jasno było dość widoczne. O glazurniku nie wspomnę, bo rozpryski z kleju co rusz się zdarzały. I nie jest to kwestia tego, że ta czy inna ekipa to mniejsze czy większe brudasy. Po prostu nie da się nie musnąć ścian w taki czy inny sposób, gdy praca wre. A wszystkie ślady potem widać. W niektórych miejscach czeka nas ponowne malowanie. Moim zdaniem lepiej malować na koniec. Podłogi zawsze da się jakoś szczelnie zabezpieczyć, by nic nie kapnęło, a nie sądzę by wilgoć jakoś szczególnie zaszkodziła drewnianym podłogom czy schodom. Inaczej nikt nie mógłby ponownie pomalować mieszkania. Kilka stron wcześnie pisałem też o błędach, które popełniliśmy przy montażu okien łukowych oraz okna w wykuszu. Warto się cofnąć i przeczytać tamte uwagi, zwłaszcza w odniesieniu do okien łukowych, bo tu o błąd bardzo łatwo, a potem się może okazać, że takiego okna nie da się w pełni otworzyć. To kilka takich wstępnych uwag... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stasikk 21.01.2013 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 grigorios mógłbyś napisać jaki kominek zainstalowałeś w domku? chodzi mi głównie o moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AlinaMariusz 22.01.2013 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 U nas elektryk sporo rzeczy przemyślał za nas. I teraz przy meblowaniu okazało się, że jego doświadczenie zaprocentowało tam, gdzie chcemy coś postawić i trzeba to podłączyć okazuje się, że gniazdko tam jest. W salonie nie mamy kinkietów przy kominku. Oświetlenie zewnętrzne zostało takie jak w projekcie plus dodatkowe halogeny. Daliśmy też dodatkowe kinkiety na podcieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigorios 24.01.2013 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 (edytowane) grigorios mógłbyś napisać jaki kominek zainstalowałeś w domku? chodzi mi głównie o moc. Mam zainstalowany kominek z płaszczem wodnym firmy Lazar, model Westa. Na marginesie dodam tylko, że szyba jest w nim wyjątkowo długo czysta. Paliłem już w nim w tym sezonie wielokrotnie i jeszcze się szyba nie pobrudziła. Drewno jednak jest suche, sezonowane. Edytowane 24 Stycznia 2013 przez grigorios Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigorios 24.01.2013 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 U nas elektryk sporo rzeczy przemyślał za nas. I teraz przy meblowaniu okazało się, że jego doświadczenie zaprocentowało tam, gdzie chcemy coś postawić i trzeba to podłączyć okazuje się, że gniazdko tam jest. Pozazdrościć tylko Nasz elektryk nic nam nie podpowiadał. Po prostu wykonywał, to co mu powiedzieliśmy, ale od siebie to prawie nic nie wniósł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stasikk 24.01.2013 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 grigorios ile kw ma twój kominek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigorios 27.01.2013 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Kominek ma 18 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stasikk 27.01.2013 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 I dajesz radę ogrzewać nim dom? Ja się zastanawiałem czy 24 kW da rade ale już wiem że będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigorios 28.01.2013 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Mam jeszcze kocioł na ekogroszek, który ma 25 kW. Zimą grzeje głównie kocioł. Kominek odpalam od czasu do czasu - jakieś 3 razy na tydzień. Jak rozpalam kominek, to kocioł nadal pracuje. Tyle tylko, że nie musi tak się męczyć, bo jednocześnie grzeje kominek. Jednym słowem, gdy pracuje kominek, to kocioł zwalnia. Zimą mam więc dwa źródła zasilania. Gdy zacznie się wczesna wiosna i wzrośnie temperatura, ale nie na tyle by całkowicie przestać grzać, ale jednocześnie nie trzeba będzie grzać zbyt mocno, to kocioł wyłącze całkowicie i będę używał tylko kominka. Mam nadzieję zaoszczędzić w ten sposób na kosztach ogrzewania, bo drewno mam swoje. Mogę Cię zapewnić, że 24 kW o których piszesz swobodnie ogrzeją dom. Nie ma co się martwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AlinaMariusz 28.01.2013 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 grigorios masz grzejniki czy mix z podłogówką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigorios 28.01.2013 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Mam w domu zarówno grzejniki, jak i podłogówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.