tomek_2 15.12.2008 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 Przypomne moje pytania bo watek w dol polecial niezauwazony. Czytalem podobne watki na tym forum ale prosilbym was o odpowiedz na konkretne pytania powyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 15.12.2008 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 robdk napisał: Witam Kryzowanie w zaworach termostatycznych jest realizowane za pomocą specjalnego klucza. Trzeba zdjąć głowice teramostatyczne i tym kluczem da się wtedy regulować (jakby taki drugi zaworek jest niezależny od głowicy termostatycznej). Każdy szanujący się hydraulik ma taki kluczyk a także jest dostępny w sklepie hydraulicznym... Czyli musi byc klucz do skryzowania grzejnika? Ja myslalem, ze wystarczy zdjac glowice termostat. i na zaworze termostat. (wkladce) zamontowanym fabrycznie na grzejniku zamiast nastawy domyslnej ustawic recznie pokretlem odpowiednia wartosc - im mniejsza tym zawor bardziej przymkniety. I dopiero potem zamontowac glowice termostat. Jak to jest w rzeczywistosci? w rzeczywistości zawory termostatyczne są nastawiane w różny sposób, czy to pierścieniem regulacyjnym (Danfoss) czy też kluczykiem (Oventrop, Heimeier) jeżeli masz Danfossy to masz problem z głowy, zdejmujesz głowicę termostatyczną i na zaworze masz pierścień z nastawami od 1-6 oraz N, N oznacza pełny przepływ, odciągasz pierścień i obracasz go i regulujesz jednocześnie przepływ, jeżeli masz inne głowice to ich nie ruszasz, przepływ możesz wyregulować na zaworach powrotnych wkręcając imbusem lub śrubokrętem grzybek, I tu drugie pytanie - dotyczace grzejnika z zewnetrzna glowica termostat. Czy mozliwy jest efekt, ze przy glowicy zakreconej na maxa (pozycja zero) grzejnik nadal bedzie grzal? Jesli nie, to co moze byc nie tak? Jesli tak, to czy zwiazane jest to z brakiem kryzy na grzejniku? możliwe w przypadku gdy temperatura pomieszczenia jest niższa od temperatury przeciwzamrożeniowej I trzecia kwestia - u mnie akurat pietro grzeje sie znacznie wolniej anizeli parter. I parter i pietro maja osobne rozdzielacze. Czy mozna pokombinowac z przykreceniem zaworow odcinajacych na rozdzielaczu na parterze? Czy w tym wypadku kryzowanie wszystkich grzejnikow na parterze? wyreguluj przepływy w instalacji i nic nie rób na rozdzielaczach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 18.12.2008 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 Dzieki 1950. Mam wkladki termostat. Danfoss z nastawami 1-6 i N. Czyli tym pierscieniem reguluje przeplyw, czyli kryzuje, jak piszesz?Co do tego grzejnika, ktory grzeje mimo skreconej na 0 glowicy termostat. - temp. w pomieszczeniu ok. 19-22 st wiec chyba wtedy glowica powinna odciac przeplyw? A jesli nie odcina (probowalem kilku roznych glowic), to gdzie dalej drazyc temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablitoo 18.12.2008 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2008 W moich grzejnikach we wkładkach termostatycznych mam na pierścieniu oznaczenia od 1 do 6 - ustawienie fabryczne to 6 - czyli max przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pasco 30.12.2008 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 Witam wszystkich zainteresowanych tematemPo długich zmaganiach doszedłem o co w tym wszystkim chodzi, ale od początku:przyjechał instalator który robił mi instalację, coś pogrzebał i podłogówka i grzejniki na parterze zaczęły grać lepiej (sytuacja wróciła do normy).Przyjechał płytkarz robić łazienkę, więc zmuszony byłem zamknąć jeden z obwodów podłogówki (zrobiłem to za pomocą nakrętki na rozdzielaczu). Po ponownym otwarciu obwodu (2 tygodnie, bo musiał wyschnąć klej) okazało się, że sytuacja znów się pogorszyła. Kiedy zamknąłem całkowicie obiegi podłogówki, grzejniki na parterze zaczęły grzać. Zacząłem szperać i doszedłem do wniosku, że faktycznie problem jest z zrównoważeniu hydraulicznym instalacji - wygląda na to, że układ mieszający dopuszcza zbyt mało wody zasilającej z obiegu grzejników, albo przepływy w pętlach podłogówki są za duże. Rzecz w tym, że nie wiem, jak wyregulować zawory na rozdzielaczu, żeby wszystko działało poprawnie - sądzę, że trzeba przytłumić obiegi w pętlach podłogówki, i ustawić odpowiednio zawór na powrocie z rozdzielacza. Być może też trzeba ustawić obroty pompy. Niestety nie za bardzo rozumiem zasadę i kolejność tej regulacji. Będę wdzięczny, jeżeli ktoś będzie w stanie pomóc. Rozdzielacz z układem mieszającym jest firmy KAN, taki jak pod poniższym linkiem:http://kotly.com/product_info.php?products_id=1238&topSsid=534c894325312078d1dedea777b22556 Przy okazji - wszystkiego najlepszego w nowym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pasco 30.12.2008 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 Jeszcze parę pytań do mojego poprzedniego postu:W artykule znalezionym w sieci (http://www.kan.com.pl/oldwww/download/OBIEGI.pdf ) czytam, że można doświadczalnie wyregulować nastawę zaworu 5 (czyli zaworu na powrocie z zasilania). Pytanie:- czy żeby uzyskać większą temperaturę w pętlach podłogówki trzeba go zamykać (czyli kręcić w prawo), czy otwierać (kręcić w lewo)?- co z bypassem, podłączonym równolegle do pompy? Lepiej go trochę przymknąć, czy zostawić całkowicie otwarty (tak mam teraz)?- wydaje mi się, że im wyższy bieg pompy tym lepiej, ale czy na pewno?Z tego co zaobserwowałem, wszystkie zawory na rozdzielaczu są maksymalnie pootwierane. Szkoda że nie mam przepływomierzy na rozdzielaczu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 30.12.2008 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2008 pascoKup sobie paskowe termometry w jakim sklepie akwarystycznym.Naklej je na rurki powrotu.Ich zakres powinien być bardzo podobny do tego, co Ci potrzebne. Tak kręć tymi regulatorami, aby temperatura powrotu tych pętli była taka sama.To oznacza równomierne oddawanie ciepła do wnętrz. Wcale nie oznacza równych przepływów! (nie musi oznaczać!!!).Potem zabierz się za ten zespół pompowo-mieszający.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sacha 31.12.2008 01:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 Jeśli bocznik p-y otwarty to mała jej wydajność i należy przymknąć a nie podnosić jej biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pasco 31.12.2008 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2008 pasco Kup sobie paskowe termometry w jakim sklepie akwarystycznym. Naklej je na rurki powrotu. Ich zakres powinien być bardzo podobny do tego, co Ci potrzebne. Tak kręć tymi regulatorami, aby temperatura powrotu tych pętli była taka sama. To oznacza równomierne oddawanie ciepła do wnętrz. Wcale nie oznacza równych przepływów! (nie musi oznaczać!!!). Potem zabierz się za ten zespół pompowo-mieszający. Adam M. Adam Dzięki za radę - spróbuję. A jak się zabrać za zespół pompowo-mieszający? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.