Gość Kov 23.10.2003 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 rzeczywiscie pompka z termostatem - ze ja wczesniej o tym nie pomyslalem, a moze mozna cos takiego jeszcze do pomki przed albo za pompka dolozyc, jakies sprytne rozwiazanie, niepotrzebnie sie skoncentrowalem na zegarze czasowym.Pozdr. Kov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 23.10.2003 12:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 Do AM: Ja mam pompę cyrkulacyjną grundfosa sterowaną programatorem.Czy mogę do tej pompy dokupić sterowanie o którym piszecie, to znaczy cyrkulacja włacza mi się tak samo jak grzanie wody, ale nie za bardzo mi się podoba ciągłe chodzenie tej pompy. Z własnego doświadczenia wiem, że bojler nagrzany do temp. 50 stopni o godzinie 22 dzięki pompie cyrkulacyjnej, która chodziła do 8 rano został wychłodzony tak, że po ciepłej wodzie nie zostało ani śladu. Pozdrawiam Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am 23.10.2003 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 Obawiam się, że samego sterowania od grundfosa nie kupisz (moge się mylić). Można w każdym supermarkecie dokupić prosty programator czasowy, który bedzię załączał pompe tylko w określonym okresie (u mnie nie pracuje od 22 do 6:30) - nie słyszałem o sterowaniu z termostatem. Myslę jednak, ze średnio zdolny elektronik może to zrobić we własnym zakresie. Ja mam pompę Grundfoss Comfort ze sterowaniem czasowym i termostatem. Ustawiam sobie dowolne czasy załączania i wyłączania, dodatkowo regulowany termostat włącza pompę w cyrkulacji tylko wtedy, kiedy woda jest za zimna (ustawiłem doświadczalnie kiedy mam odczucie ciepłej wody) Ps. o 22:00 woda w zbiorniku 48 stopni - o 6:30 mam jakieś 40 stopni (muszę dokładnie sprawdzic), cyrkulacja na noc oczywiście wyłączona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 23.10.2003 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 rzeczywiscie pompka z termostatem - ze ja wczesniej o tym nie pomyslalem, a moze mozna cos takiego jeszcze do pomki przed albo za pompka dolozyc, jakies sprytne rozwiazanie, niepotrzebnie sie skoncentrowalem na zegarze czasowym. Pozdr. Kov najlepiej polaczyc to z termostatem opaskowym ktory mozna podlaczyc niedaleko pompki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 23.10.2003 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 jesli uwazacie ze macie za wysokie spalanie to sprawdzcie czy kociol nie wlacza sie za czesto i na krotkie chwile - jego sprawnosc przy takiej pracy znacznie maleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Kov 23.10.2003 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 Do Toma Soyera,a jezeli tak to czym to jest spowodowane i jak tego sie pozbyc zeby sie nie wlaczal czesto i krotko a na dluzej i rzadziej,moze wiesz co trzeba przestawicPozdr. Kov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 23.10.2003 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2003 rozne sterowniki maja rozne mozliwosci korygowania parametrow. nie znam za dobrze sterownikow vismmana.generalnie chodzi o utrzymywanie temp zadanej kotla (wynika ona z krzywej grzania kotla, ktora moze byc dodatkwo korygowana przez pogodowke). bardziej precyzyjnie chodzi o histereze tej temperatury. jesli wynosi ona powiedzmy kilka stopni a nie +-1 to dobrze (oczywiscie na kotle a nie w pomieszczeniu).druga sprawa to czujnik pokojowy - on tez ma pewna histereze temp. jesli z roznych powodow czujnik pokojowy czesto blokuje i odblokowuje prace (powiedzmy czesciej niz pol godziny) to nalezy sie tez temu przyjzec. Generalnie manualne termoregulatory maja wieksza histereze, proste elektroniczne potrafia jej nie miec wcale.trzecia sprawa to czujnik cwu - tu jest podobnie - powinien on tez miec histereze przynajmniej 5°. "na kranie" jest to niezauwazalne. czwarta sprawa - "przewymiarowany" kociol (np jesli ogrzewamy w okresie przejsciowym tylko pokoj dzienny) - warto wtedy jeszcze bardziej zwiekszyc histereze temp zadanej kotla.czasami wraz z wylaczeniem kotla warto wylaczac tez pompe obiegowa im kociol ma prostszy palnik (co ma tez swoje zalety) tym powinien byc bardziej niedowymiarowany. jest to mniej szkodliwe niz przewymiarowanie. kazdy rozruch nie tylko pozera wiecej gazu ale tez zmniejsza trwalosc kotla. CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 24.10.2003 06:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Do toma soyera Nie jestem specjalistą, tak jak mówiełem grzeje piecem gazowym pierwszy sezon. Po przeczytaniu twojej wypowiedzi nasuwa mi się pewne pytanie.1. Czy pompa obiegowa musi chodzić cały czas, pomimo że piec się wyłącza.2. Czy jeżeli piec się często włącza, to trzeba histeryzę zwiększyć, czy zmniejszyć, i gdzie to ustawić.3. Jak wygląda opsaka o której mówisz i gdzie ją podłaczyć (do pieca czy do sieci 220). Moją pompą cyrkulacyjną i pompą obiegową steruje piecPozdrowienia Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Kov 24.10.2003 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Pdobnie jak Lord jestem ciekawy gdzie i jak to wszystko ustawic, mam regulator (VRT 350 Vaillant) i tam oprocz przedzialow czasu dla poszczegolnych funkcji pieca i takich tam innych urlopow nic sie wiecej nie da ustawic. Jezeli tak jest jak pisze Tom ze piec za czesto i na zbyt krotko sie zalacza to co trzeba zrobic zeby to zmienic. Pozdr. Kov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 24.10.2003 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Do toma soyera Nie jestem specjalistą, tak jak mówiełem grzeje piecem gazowym pierwszy sezon. Po przeczytaniu twojej wypowiedzi nasuwa mi się pewne pytanie. 1. Czy pompa obiegowa musi chodzić cały czas, pomimo że piec się wyłącza. nie musi ale moze. caly czas powinna chodzic w ukladach szybkich tzn tam gdzie sa grzejniki o malej pojemnosci cieplnej (np. aluminowe), gdzie jest niewielka ilosc grzejnikow, gdzie grzejniki umieszczone sa w pomieszczeniach o znacznych (>4°) roznicach temp "zadanej"/oczekiwanej, itd ... jesli pompa umozliwia regulacje wydajnosci to lepiej jej nie wylaczac a jedynie zmniejszyc wydajnosc 2. Czy jeżeli piec się często włącza, to trzeba histeryzę zwiększyć, czy zmniejszyć, i gdzie to ustawić. histereze nalezy zwiekszyc. najpierw trzeba sprawdzic na ktorej temp nalezy te histereze zmienic. czy kociol jest blokowany czesto przez czujnik pomieszzceniowy czy czujnik temp kotla, ew pogodowke. 3. Jak wygląda opsaka o której mówisz i gdzie ją podłaczyć (do pieca czy do sieci 220). Moją pompą cyrkulacyjną i pompą obiegową steruje piec Pozdrowienia Lord Vader opaska wyglada jak spory zegarek, najczesciej w grubej obudowie z tworzywa. Termostat opaskowy mozna zalozyc na rure powrotu. Jesli pompa steruje piec to nie potrzebujesz tego termostatu. POwinna byc mozliwosc dostosowania sterowania pompy z poziomu sterownika jesli to nie jest pompa wewnetrzna (zabudowana w kotle) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 24.10.2003 07:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Ja nie mam żadnego układu szybkiego, czy jak tam to zwał, piec zasila 13 grzejników purmo, w tym trzy drabinki, Dom jest wysuszony, przed wprowadzeniem się do domu ogrzewany był jeden sezon piecem węglowym. Nie ma zadnych skoków temperatur, temperatura jest stała. Gdzie się zwiększa lub zmniejsza wydajność pompy (tam gdzie jest taki przełacznik na I,II,III, czy zmniejszając wydajność nie spalę pompy- bo hydrualik powiedział że jeżeli będzie chodzić na jedynce lub II to może się spalić). Jak sprawdzić, czy jest blokowany przez którykolwiek z tych czynników i gdzie szukać tej histeryzy(sorry za moją namolność, ale widzę, że tylko od Ciebie mogę się coś rzeczowego dowiedzieć) Mam na myśli czy nie można właczyć cyrkulacji wtedy np. kiedy ja odkręcam kran. pompę mam na zwnątrz Pozdrawiam Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 24.10.2003 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 do KOV pewnie masz VRT 330 lub 390- jest to regulator pokojowy ( z wieloma funkcjami czasowymi ) ustawianie krzywych grzewczych i dostosowanie pracy kotła do budynku można zrealizować w regulatorach pogodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 24.10.2003 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Ja nie mam żadnego układu szybkiego, czy jak tam to zwał, szybki znaczy tutaj taki w ktorym zmiany nastepuja relatywnie szybko, nic wiecej piec zasila 13 grzejników purmo, w tym trzy drabinki, Dom jest wysuszony, przed wprowadzeniem się do domu ogrzewany był jeden sezon piecem węglowym. Nie ma zadnych skoków temperatur, temperatura jest stała. stala temp jest w pomieszczeniu jesli dobrze rozumiem. istotne jest abys sprobowal stwierdzic ktory czujnik (pogodowy, pokojowy czy kotla) powoduje ta czestotliwosc zalaczania sie kotla. np skrec pokojowy na max i sprawdz czy sposob pracy kotla sie nie zmienil. Jesli nie to jego zla praca wynika z czujnika temp kotla (zalezna jest od pogodowki jesli ja masz) Gdzie się zwiększa lub zmniejsza wydajność pompy (tam gdzie jest taki przełacznik na I,II,III, czy zmniejszając wydajność nie spalę pompy- bo hydrualik powiedział że jeżeli będzie chodzić na jedynce lub II to może się spalić). przelacznikiem regulujesz wydajnosc pompy i nie spalisz jej jesli pompa nie bedzie chodzila na sucho. jesli mialaby sie palic na I lub II to po co producent (Grundfos) by cos takiego robil? Jak sprawdzić, czy jest blokowany przez którykolwiek z tych czynników i gdzie szukać tej histeryzy(sorry za moją namolność, ale widzę, że tylko od Ciebie mogę się coś rzeczowego dowiedzieć) jw Mam na myśli czy nie można właczyć cyrkulacji wtedy np. kiedy ja odkręcam kran. pompę mam na zwnątrz Pozdrawiam Lord Vader dla jasnosci: pompa obiegowa CO - moze ale nie musi pracowac ciagle (takze w twoim ukladzie), musi pracowac jesli wlaczony jest palnik kotla pompa cyrkulacyjna cwu - pracuje kiedy jest taka potrzeba np kiedy ktos wejdzie do lazienki, kiedy temp wody w obiegu spadnie, kiedy sa okreslone godziny intensywnego uzytkowania lazienki itd., do tego dopasowujesz czujnik / sposob sterowania pompa. jej dzialanie przy duzym zasobniku (powiedzmy >50L) raczej nie ma wplywu na ta przerywana prace kotla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 24.10.2003 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Do Tom Soyer Czyli szczerze mówiąc, niepotrzebnie dokupiłem moduł, który steruje pracą pompy cyrkulacyjnej, gdyż za pomocą tego modułu mogę ustawić cyrkulację w zasadzie wtedy kiedy mam ustawione grzanie wody, po za przedziałem grzania wody cyrkulacja nie ma w/g sensu gdyż woda raptownie się wychładza. Natomiast z tego co mi odpisałeś wynika, że czujnik przepływu lub temperatury wody załaczy pompę cyrkulacyjną wtedy, kiedy zacznę pobierać wodę ciepłą z kranu. Chyba dobrze zrozumiałem. Natomiast jeżeli chodzi o histeryzę, to jak tylko sprawdzę, który z tych czynników ma wpływ, to napiszę. Pozdrawiam Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 24.10.2003 12:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Do Tom Soyer Sorry , ale jeszcze jedno. Serwisant powiedział mi że pompa obiegowa musi chodzić cały czas, i nie można jej wyłączyć. Sam nie wiem, co mam o tym myśleć, być może to jakiś serwisant początkujący, ale sprawdzałem w wykazie vaillant i tam jest (chodzi o programator pogodowy VRC 410s z czujnikiem zewnętrznym i wewnętrznym) Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krispl 24.10.2003 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2003 Warto przypomieć że dobrze docieplony dom potrzebuje ok 60 W mocy do ogrzania na 1 m kw. powierzchni przy ok. -20 st. temp. na zewnątrz. Przy temperaturze zewnętrznej 0 st. C. domyślnie, ten pobór mocy spadnie do ok. 30 W na m kw. powierzchni domu, czyli o połowę.W przybliżeniu potrzebujemy wtedy ok. 6 kW mocy pieca do ogrzania domu. Zameniająć to na energię mamy 6 kWh energii na godzinę. Z 1 m szesć. gazu GZ-50 można uzyskać ok 9 KWh energi cieplnej na zwykłym piecu. W/w przykładowy dom 200 m kw. może zużywać -grzany non stop, ok. 6/9 = 0,67 m sześc gazu na godzinę. W nocy jeśli obniżymy temp. z 20 st. do 16 st. to zużycie spada o ok. 10 % czyli do ok. 0,6 m sześc. gazu na godzinę. Jeśli to sobie policzymy razem to mamy: 16 godz. po 0,67 = 10,7 m gazu8 godz po 0,6 = 4,8 m gazu Razem jest to ok 15 m sześć gazu na dobę przy temp. 0 na zewnątrz. To moje obliczenie może nie jest precyzyjne ale daje jakiś odnośnik dla własnych porównań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 28.10.2003 07:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2003 Do Krispl Sądzę, że to dużo, nie wiem ile będzie spalał mój piec, ale chciałbym żeby to było do 10 m3 na dobę, ale wydaje mi się , że są to pobożne życzenia. Jak tylko zaczną się mrozy i wzrośnie zużycie gazu to zapiszę Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lord Vader 28.10.2003 07:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2003 Do ArtMedia Jak tylko dowiem się coś więcej na ten temat, to napiszę, bądź w każdym razie będę musiał sprawdzić grzanie z pogodówką i bez niej, żeby dowiedzieć się ile spala Lord Vader Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość mario1971 28.10.2003 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2003 mam Viesmana Vitogasa 100 + zasobnik 160 l. Dom docieplony (siporeks 25 + 12 styropian) dom ok 160 m z uzytkowym poddaszem,praktycznie caly dół 80 m ogrzewany podłogą (gres). Mieszkam od kwietnia. Na wode użytkowa spalał max 1,5 metra (srednio 1,3-wg mnie rewelacja) . Po odpaleniu grzania poczatkowo spalał mi do 10 m , teraz ciezko zejsc mi poniżej choć uważam że powinno tak się stać. system jest podzielony jkaby na dwa bloki. Dół (podłoga)- pompka chodzi non stop (najprostszy uklad mieszający sterowany termoparą na powrocie). Góra sterowana czujnikiem pokojowym na noc 19 st na dzien od 16 do 23 21,5 st. Gazożerna jest podloga. Kombinowałem z timerem wyłaczającym obieg co 2 h - kiszka. Temperatura na piecu to 60 st- dzis spuscilem na 50st popatrze co sie dzieje. Jestem otwary na sugestie , najlepiej uzytkowników tego samego pieca- aczkolwiej reguly we wszystkich są takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 28.10.2003 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2003 Pegaziątko, chyba przesadziłeś - 24h x 3m3 = 72m3 - i to jak kocioł chodziłby non-stop. U nas kocioł w zimie zuzywa 10m3 gazu na dobę /Buderus 28kw/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.