Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Co najpierw - gladzie gipsowe czy drzwi wewnetnrze?


Boska

Recommended Posts

U mnie wyglądało to następująco:

- tynki maszynowe

- wylewki

- płyty k-g na sufit poddasza

- drzwi (z futrynami regulowanymi)

- kominek

- kafelki

- panele

Sądzę, że jest to kolejność optymalna.

Jeśli ktoś ma pytania dlaczego to przed tym to oczywiście odpowiem

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-tynki maszynowe - gdyż to są prace b. brudne i powstaje dużo wilgoci

- wylewki - gdyż także wilgoć ale przynajmniej podłogi nie będą brudzone przez spady gipsu z agregatu

- płyty k-g na sufit poddasze - gdyż trzeba je położyć gdy nie będzie już wilgoci po tynkach i wylewkach.

- drzwi (z futrynami regulowanymi) - gdyż mam już ustaloną grubośc wylewki i wiem jak wysoka będzie terakota lub panele (zostawiam odpowiedni luz pod skrzydłem)

- kominek - gdyż gdybym wcześniej położył płytki lub panele to musiał bym głowić się ile zostawić miejsca na obudowę kominka

- kafelki - gdyż są to ostatnie "prace brudne"

- panele - gdyż nie porysam i nie zabrudzę ich niczym podczas np. kafelkowania czy też montażu drzwi przez fachowców (vide wątek Kapcie dla gości :wink: )

 

Ta tak w skrócie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze w temacie drzwi, że podczas tynkowania agregatem fachowcy cały czas "jeżdżą" po pomieszczeniach całkiem sporą maszyna na kołach. Częścia składową tego agregatu jest b. ruchliwa :p rura doprowadzająca zaprawę gipsową. Jeszcze większą "rurą" posługują się fachowcy od wylewek z miksokreta. Nie jest to wcale korzystne dla powierzchni z która podczas pracy może mieć kontakt. W przypadku wylewek wykonywanych tradycyjnie to sobie możecie wyobrazić jakie mogą być rezultaty "kontaktu" futryny z taczką pełną betonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie się "zmieściły" gładź i malowanie ( choć może po tynkach maszynowych gładź nie jest konieczna)?

 

Malowanie przed panelami.

Mój tynkarz wyrównał swoje tynki tak, że rzeczywiście gładź nie była potrzebna. I to jest ta wyższość dobrze wykonanego tynku gipsowego nad tradycyjnym cem-wap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie się "zmieściły" gładź i malowanie ( choć może po tynkach maszynowych gładź nie jest konieczna)?

 

Malowanie przed panelami.

Mój tynkarz wyrównał swoje tynki tak, że rzeczywiście gładź nie była potrzebna. I to jest ta wyższość dobrze wykonanego tynku gipsowego nad tradycyjnym cem-wap.

 

Witam

 

Wowka, mam pytanko.

Czy malowałeś na docelowy kolor przed panelami czy tylko podkład/grunt? Czy kliny przy panelach i ścianie nie poniszczyły Ci świeżo położonej farby?

 

Pozdrowienia B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed panelami malowałem już docelowo. Kliny (dystanse) nie mają prawa zniszczyć ścian. Ponadto przecież ściany są olistwowane a my zdecydowaliśmy sie na dość wysokie listwy.

 

Jeszcze jedna uwaga dot. instalacji c.o. wod-kan. i gazowej.

Wszystkie te instalacje wykonaywała ta sama ekipa. Uzgodniłem z nimi, że swoje prace wykonają "na raty".

- instalacja wodna, kanalizcyjna oraz przepusty w ścianach pozostałych instalacji wraz z rozdzielaczami c.o - przed tynkami

- instalacja pozostała c.o oraz gazowa po tynkach

- zwieszenie kotła c.o oraz zasobnika na wodę po położeniu pierwszej partii płytek w pomieszczeniu "kotłowni"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pod pojęciem gładź gipsowa masz na myśli tynk gipsowy - to jest mały problem. Musisz zadecydować sama.

Ale weź pod uwagę, że jeśli wstawisz przed tynkowaniem to musisz je zabezpieczyć nie tylko przed pobrudzeniem ale i przed uszkodzeniami mechanicznymi (taczki, agregat, tynkarz "pętający" się z 2,5 metrową ostrą listwą w ręku itd.) Ponadto wstawiając futryny tworzysz tzw. "wąskie gardła" w ciągach komunikacyjnych. Jeśli np. przewidziałaś drzi 80" to z przejścia między pokojami o rozmiarze ok 85 cm tworzy się mniej niż 70 cm. Jeśli zabezpieczysz ościeżnice (przed uszk. mechanicznymi) np. warstwą wełny to znowu zmniejszasz prześwit.

 

Jeśli zdecydujesz się na montaż w tej kolejnosci w której ja wykonywałem te prace to powiem tylko tyle, że gips (ten z agregatu) znakomicie łączy się z później nakładanymi warstwami. I nie musisz tego gipsu rozrabiać w agregacie. Wystarczy wiaderko i wiertarka ze "śmigiełkiem" za 7 zł.

 

Jeśli chodzi tylko o samą gładź na już wykonane tynki to jest to nowy element w tym wątku i radziłbym wykonać gładź po montażu drzwi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wowka - a czy tynk gipsowy nie ma większych tendencji do pękania, jak to jest u Ciebie?

 

Groszek. W uzupełnieniu mojej poprzedniej odpowiedzi dodam tylko, że miejsca szczególnie narażone na pęknięcia czyli wszystkie tynki w miejscach połączeniach ścian z sufitami czy też innymi ścianami oraz miejsca styku ścian z stolarką okienną są pokryte wzdłuż całej długości powierzchni stykającej się warstwą (elastycznego) akrylu. Dopilnuj by Twoi tynkarze "nie zapomnieli" o tej czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...