Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam wszystkich po tych kilkunastu dniach postanowiłem sie odezwać :) automat chodzi mi jak należy i jestem zadowolony z tego że go założyłem mam nadziję że bedzie tak dalej, dziekuje wszystkim za pomoc w wyborze i pozdrawiam.
  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 70
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Powiem tak - automat na 3 - 4 lata potem się zaczynają sypać. Jak juz coś dobrego to dołożyć trochę więcej i założyć coś z górnej półki FAAC, CAME, BENINCA, BFT a nawet KEY. Na pewno będzie lepsze i dłużej pochodzi.

 

Pozdrawiam

Zgodnie z sugestiami forum zakupiłem wczoraj zestaw FAAC 414. Ponieważ w tej chwili warunki za zewnątrz nie pozwalają na montaż, postanowiłem nie czekać i sprawdzić zestaw "na sucho". Elektronika działa OK choć jeden z pilotów będę chyba musiał reklamować bo dioda cały czas lekko się świeci i czerpie baterie. Natomiast mały niesmak mam co do pracy siłowników. Właściwie jeden siłownik - mniej więcej po środku długości wysuwu ramienia słychać takie tarcie metalu o metal, jak np. przy wierceniu tempym wiertłem. Drugą rzeczą jest grzanie się siłowników - czy to normalne że w krótkim czasie osiągają taką dość wysoką temperaturę? Dodam, że siłowniki pracowały bez obciążenia.

Czy te wysuwające się elementy w ramach konserwacji się smaruje? W/g mnie nie bo wtenczas piasek i kurz będzie się przylepiał i szybciej dojdzie do zużycia elementów.

Proszę o sugestie zanim zwrócę się z reklamacją do sprzedawcy.

Dziękuję.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=325638 to plik z nagraniem dźwiękowym tel. komórkowym.

Witam

 

Tak siłowniki można przesmarować, ale bez przesady wystarczy tylko pasek naokoło ramienia, kurz i piasek nie wejdą do środka ponieważ jest gumowe zabezpieczenie. Co do tego głosu proszę spóbować najpierw przesmarować wykonać ok 4 cykle pracy i jak nie ustąpi to reklamować, tak samo pilota.

  • 2 months później...

Montuje, rowniez napedy FAAC 414 P. Rozprowadzilem przewody, wkrotce zamontuje silowniki. Przy czytaniu instrukcji dotyczacej programowania nasunely mi sie pytania.

 

W zestawie jest centrala sterujaca 452 MPS, odbiornik 2 kanalowy RPE433 i piloty TE433.

Moje pytania:

1) aby zgrac odbiornik radiowy z pilotem jest opisane uczenie pilota przez naciskanie jednego z przyciskow pilota. Odbiornik jest dwukanalowy czy nastepny przycisk na tym samym pilocie zostanie nauczony automatycznie? Sa dwa kanaly, czyli rozumie, ze z pilota mozemy przekazywac dwa rozne rozkazy i potrzebujemy dwa przyciski.

 

2) odbiornik RPE 433 jest zasilany z centrali sterujacej poprzez lacze J1 (J1 na odbiorniku). Lacze to jest 5-cio pinowe. Czy sa przez to lacze rowniez przekazywane polecenia z pilota do centrali sterujacej czy nalezy uzyc wyjsc przekaznikowych NO i NC?

 

Zalezy mi na dwoch poleceniach wysylanych z pilota START (pelne otwarcie) kontakt NO i STOP kontakt NC

Montuje, rowniez napedy FAAC 414 P. Rozprowadzilem przewody, wkrotce zamontuje silowniki. Przy czytaniu instrukcji dotyczacej programowania nasunely mi sie pytania.

 

W zestawie jest centrala sterujaca 452 MPS, odbiornik 2 kanalowy RPE433 i piloty TE433.

Moje pytania:

1) aby zgrac odbiornik radiowy z pilotem jest opisane uczenie pilota przez naciskanie jednego z przyciskow pilota. Odbiornik jest dwukanalowy czy nastepny przycisk na tym samym pilocie zostanie nauczony automatycznie? Sa dwa kanaly, czyli rozumie, ze z pilota mozemy przekazywac dwa rozne rozkazy i potrzebujemy dwa przyciski.

 

2) odbiornik RPE 433 jest zasilany z centrali sterujacej poprzez lacze J1 (J1 na odbiorniku). Lacze to jest 5-cio pinowe. Czy sa przez to lacze rowniez przekazywane polecenia z pilota do centrali sterujacej czy nalezy uzyc wyjsc przekaznikowych NO i NC?

 

Zalezy mi na dwoch poleceniach wysylanych z pilota START (pelne otwarcie) kontakt NO i STOP kontakt NC

 

Każdy przycisk należy uczyć oddzielnie.

Otwarcie i zamknięcie można załatwić 1 przyciskiem, a drugi wykorzystać do bramy garażowej.

zamykanie może być w trybie automatycznym.

 

Napisz coś jaśniej, bo raczej pilot nie wysyła sygnały o NO.

Montuje, rowniez napedy FAAC 414 P. Rozprowadzilem przewody, wkrotce zamontuje silowniki. Przy czytaniu instrukcji dotyczacej programowania nasunely mi sie pytania.

 

W zestawie jest centrala sterujaca 452 MPS, odbiornik 2 kanalowy RPE433 i piloty TE433.

Moje pytania:

1) aby zgrac odbiornik radiowy z pilotem jest opisane uczenie pilota przez naciskanie jednego z przyciskow pilota. Odbiornik jest dwukanalowy czy nastepny przycisk na tym samym pilocie zostanie nauczony automatycznie? Sa dwa kanaly, czyli rozumie, ze z pilota mozemy przekazywac dwa rozne rozkazy i potrzebujemy dwa przyciski.

 

2) odbiornik RPE 433 jest zasilany z centrali sterujacej poprzez lacze J1 (J1 na odbiorniku). Lacze to jest 5-cio pinowe. Czy sa przez to lacze rowniez przekazywane polecenia z pilota do centrali sterujacej czy nalezy uzyc wyjsc przekaznikowych NO i NC?

 

Zalezy mi na dwoch poleceniach wysylanych z pilota START (pelne otwarcie) kontakt NO i STOP kontakt NC

 

Każdy przycisk należy uczyć oddzielnie.

Otwarcie i zamknięcie można załatwić 1 przyciskiem, a drugi wykorzystać do bramy garażowej.

zamykanie może być w trybie automatycznym.

 

Napisz coś jaśniej, bo raczej pilot nie wysyła sygnały o NO.

 

Dostalem od sprzedawcy dodatkowe info. Odbiornik sygnalow z pilota komunikuje sie z centrala sterujaca za pomoca 5 pinowego zlacza jezeli chodzi o kanal nr1. Drugi kanal ma dwa dodatkowe wyscia NO i NC na osobnej listwie zaciskowej. Wyjscia te wg sprzedawcy mozna wykorzystac do sterowania bramy w funkcji jako furtka. Jest tez tak opisane w instrukcji, ze kanal 2 nalezy/mozna uzyc do funkcji furtki.

 

Moim zamyslem bylo aby miec pelna kontrole nad brama, nie zalezy mi na tym aby brama zamykala sie automatycznie po jakims czasie. Wole sterowac z pilota rowniez zamykanie bramy i miec mozliwosc w kazdej chwili ja zatrzymac. Z proponowanych logik/programow sterowania mozna cos wybrac. Dla automatycznego zamykania potrzebne bylyby dwie linie chronione: w lini slupkow i przed otwartymi skrzydlami a ja mam tylko jedna fotokomorke, ktora dam przed skrzydlami bramy.

 

Faktycznie przyciski trzeba uczyc osobno. Na pilocie jest ich cztery czyli zostaloby ewentualnie do sterowania brama garazowa.

 

Dzieki pozdrawiam

  • 4 weeks później...

Witam. Chce założyć siłowniki FAAC 414,ale z domu wychodzi mi tylko jeden kabel zasilający 4 x 1,5 i jeden kabel 6 x 0,5 do fotokomórki.

Czy można w jakiś sposób podłączyć dwa siłowniki do tego jednego kabla i fotokomórki do nastepnego kabla,żeby centrala sterująca znajdowała sie w domu?

A jeśli nie ,to czy centrala sterująca może być umieszczona na zewnatrz ? Czy nie jest to okazja dla złodzieji? :p

I czy w trakcie mrozów elektronika będzie działała poprawnie?

Z góry dzięki za odpowiedź ; )

Witam. Chce założyć siłowniki FAAC 414,ale z domu wychodzi mi tylko jeden kabel zasilający 4 x 1,5 i jeden kabel 6 x 0,5 do fotokomórki.

Czy można w jakiś sposób podłączyć dwa siłowniki do tego jednego kabla i fotokomórki do nastepnego kabla,żeby centrala sterująca znajdowała sie w domu?

A jeśli nie ,to czy centrala sterująca może być umieszczona na zewnatrz ? Czy nie jest to okazja dla złodzieji? :p

I czy w trakcie mrozów elektronika będzie działała poprawnie?

Z góry dzięki za odpowiedź ; )

 

Trochę powyżej jest link do manuala tego zestawu. zajrzyj tam, a wiekszość odpowiedzi sam uzyskasz.

Nie da się podłączyć dwóch siłowników na jednym kablu 4x1,5.

Do fotokomórek 6x0,5 wystarczy.

Co do montażu- z powodów ilości kabla jaki należy położyć prawie zawsze montuje się elektronikę na zewnątrz. Pamiętaj, że do centrali jest podłączony odbiornik radiowy. Zasięg radia tez Ci się skróci- chyba że wyprowadzisz antenę przed dom, a i to może się okazać, że zasięg masz dopiero pod bramą... Mróz raczej nie szkodzi elektronice. Jest za to wrażliwa na wilgoć.

Czy to jest okazja dla złodziei ? Nie wiem. Pewnie tak.

  • 3 months później...

Czy wymiary A=100 i B=100 będą prawidłowe do montażu napędu Faac 414 P ?

 

Mam słupki metalowe z profila 100x100 mm. Oś zawiasu odchodzi na ok. 35 mm od słupka. Na takich słupkach nie ma możliwości zachowania wymiarów z tabelki w instrukcji - po prostu słupki są za małe.

 

Mogę jeszcze zwiększyć wymiar A, ale B już się nie da bo 35 mm zawias i 60 mm na słupku (zostaje 40 mm na przyspawanie uchwytu na napęd).

Chciałbym by brama otwierała się więcej niż do 90 stopni.

 

Ma ktoś może zamontowany ten napęd do takich słupków ?

zrób sobie prosty testowy schemat bramy- ja zrobiłem z drewna model w skali 1:1- słupek i jedno skrzydło bramy- (ok.1 metr- więcej nie potrzeba). I wyszło mi że niestety nie da rady- musieliśmy zainstalować ślepy słupek kosztem zwężenia światła bramy. Chociaż widziałem u kogoś zamontowany ten siłownik na słupku 100x100 i działało.

 

Myślę że po zwiększeniu tego drugiego wymiaru powinno być OK. A tam gdzie można wyjść poza słupek- mozna to zrobić- chyba że siłownik zacznie wchodzić w światło furtki.

Czy wymiary A=100 i B=100 będą prawidłowe do montażu napędu Faac 414 P ?

 

Mam słupki metalowe z profila 100x100 mm. Oś zawiasu odchodzi na ok. 35 mm od słupka. Na takich słupkach nie ma możliwości zachowania wymiarów z tabelki w instrukcji - po prostu słupki są za małe.

 

Mogę jeszcze zwiększyć wymiar A, ale B już się nie da bo 35 mm zawias i 60 mm na słupku (zostaje 40 mm na przyspawanie uchwytu na napęd).

Chciałbym by brama otwierała się więcej niż do 90 stopni.

 

Ma ktoś może zamontowany ten napęd do takich słupków ?

 

Gdzies czytalem o podobnym przypadku i pisali, ze jest to mozliwe.

Sprawdz tutaj:

http://www.autobramy.org/index.php

  • 2 weeks później...

Witam

chciałbym zautomatyzować swoją bramę ale mam trochę nietypową sytuację - wymiary podane przez FAAC znacznie odbiegają od tych moich.

 

Moje słupki wyglądają następująco:

 

rysunek lewego:

______________

/_____________/

/_____________/

/_____________/

/_____________/

`````````II```\

`````````II

Prawy słupek - lustrzane odbicie lewego

 

Słupki betonowe, płaskownik na zawias bramy wyprowadzony na rogu słupka, płaskownik do zamontowania siłownika wyprowadzony tam gdzie "II" - oś tego płaskownika ok. 9 cm od rogu słupka, długość około 12-14 cm.

Skrzydło bramy 220 cm.

 

Czy uda się do tych słupków zamontować siłowniki FAAC 414? Czy kąt otwarcia tej bramy będzie około 110-120 stopni?

  • 2 weeks później...

Słuchajcie dokładnie przemyślcie zakup napędu FAAC 414, tzn przemyślcie czy chcecie mieć zainstalowane odboje na zamykaniu i otwieraniu bramy. U niektórych na pewno będą one problemem.

Ja kierowałem sie opiniami, że to dobry napęd i takie tam ale nie trafiłem do tej pory na problem odbojów. Niestety wgłębiając się w montaż siłownika który niestety już kupiłem dowiaduję się (na http://www.autobramy.org), że w tym napędzie bezwzględnie muszą one być i na otwieraniu i zamykaniu. Gdybym to wiedział to na 100 % bym tego "dziadostwa" nie kupił. Sorry ale dla mnie to lipa straszna.

Mam wjazd pod lekką górkę i różnica na skrzydle do ziemi przy otwarciu i zamknięciu wynosi 10 cm. Wypada zainstalować odbój o wysokości min. 12 cm. Czyli razem z napędem muszę kupić terenowy samochód.

 

A może ktoś ma jakieś rozwiązanie problemu? (oprócz wymiany napędu na inny)

Prośba o pomoc.

 

mam problem przy montażu siłownika przesuwnego,

Siłownik jest wypoziomowany, zębaka jest przykręcona do bramy i niestety na niektórych połączeniach zębatka siłownika napotyka opory, patrząc z bliska widać ze zęby się nie schodzą, już wymieniłem kolejność listew zębatych oraz tył na przód i odwrotnie, i jeżeli poprawi się w jednym miejscu to problem objawia się w drugim, czy ja coś źle robię? czy mam tak przekładać listwy aż znajdę najlepsze ustawienie? a może to jest objaw ze siłownik jednak jest nie wypoziomowany idealnie?

 

EDIT

udało mi się bez pomocy :-)

jednak trzeba było właściwie ustawić listwy zębate na bramie, odpowiednia kolejność i ustawienie załatwiły sprawę, teraz już mi brama śmiga sama :-)

jeszcze wyregulowanie i zaprogramowanie różnych funkcji...

Słuchajcie dokładnie przemyślcie zakup napędu FAAC 414, tzn przemyślcie czy chcecie mieć zainstalowane odboje na zamykaniu i otwieraniu bramy. U niektórych na pewno będą one problemem.

Ja kierowałem sie opiniami, że to dobry napęd i takie tam ale nie trafiłem do tej pory na problem odbojów. Niestety wgłębiając się w montaż siłownika który niestety już kupiłem dowiaduję się (na http://www.autobramy.org), że w tym napędzie bezwzględnie muszą one być i na otwieraniu i zamykaniu. Gdybym to wiedział to na 100 % bym tego "dziadostwa" nie kupił. Sorry ale dla mnie to lipa straszna.

Mam wjazd pod lekką górkę i różnica na skrzydle do ziemi przy otwarciu i zamknięciu wynosi 10 cm. Wypada zainstalować odbój o wysokości min. 12 cm. Czyli razem z napędem muszę kupić terenowy samochód.

 

A może ktoś ma jakieś rozwiązanie problemu? (oprócz wymiany napędu na inny)

 

Odbojnik nie musi byc koniecznie na koncu skrzydla, moze byc np, w srodku. Czytalem tez gdzies, ze mozna by przy samym slupku albo na slupku, ale wtedy dzialaja zapewne duze sily na zawiasy i na odbojnik, robi sie "dzwignia jednoramienna".

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...